Joined December 2019 Message
  • Day4

Nočné kempovanie

2 hours ago in Hungary ⋅ ☀️ 23 °C

Večer zakotvíme na pieskovej plážičke. Rozložíme si stany (niekto na lodi medzi užovkami, niekto na zemi medzi mravcami) a rozložíme oheň.
    Padne tma a my si pochutnávame na opekaných klobáskach a špekáčikoch.
    Romantickú idylku dolaďuje efektné sedenie. Naše rybárske stoličky sú veľmi rýchlo obsadené a tak sa Danke zvyšuje jedine bandaska na vodu a to je teda fakt úloha večera ako si sadnúť na bandasku, ktorá ma hore po celej dľžke rúčku a na konci ešte šrubovací uzáver. No proste Danka má vymasírované všetky radšej nemenované partie.
    Edo čím viac pije tým viac padá k zemi... Nie je to však tým, žeby nezvládal tie promile, ale perfektnými stoličkami z Aliexpresu, ktoré nám v superlatívoch opisoval už týždne dozadu.
    Skladacia stolička sa totiž zjavne skladala aj vo chvíľach keď nemala a Edo tak postupne klesá z výšky 60cm na až takmer nulu. Ešte predtým to však vzdáva a zhodnotí, že sa nechal oblbnúť reklamou... Stolička končí v ohni a konečne nám všetkým prináša úžitok. Plast perfektne horí, efektne bublá a obteká zvyšné drievka v ohni a nám začína byť príjemne teplúčko... Neprejde dlhý čas a v ohni končí aj druhá a Edo všetkým začína za výhodnú cenu ponúkať skvelé skladacie kempovacie stoličky. V aute má totiž ďalšie 2 kusy.

P.S. Edova hláška večera: "Načo chodiť po drevo do lesa... Keď si môžeme doniesť čínske stoličky..."

Budapešť

Yesterday in Hungary ⋅ 🌙 23 °C

Natankujeme na vodnej pumpe a preplávame Budapešť. S Dankou priamo v Budapešti pozorujeme vodné minitornádo, až kým sa nerozhodne zamieriť rovno na nás a pekne nás to ostrieka.
    Potom už plný plyn smer malebné mestečko Szetendre, kde skončíme na neskorom obede v srbsko-maďarskej reštaurácii. Ešte fajna zmrzlina a potom asi hodinová plavba do "zátoky", kde budeme nocovať.Read more

Priťahovači zážitkov

Yesterday in Hungary ⋅ ☀️ 27 °C

Posádka Edovho člnu nemá WC, na rozdiel od nášho vedierka od tyčiniek, ktoré Danka aktívne využíva.
    Z tohto dôvodu musia každú chvíľu niekde stáť. A dovtedy sa chodí s pohárom po vodu... až kým Edo nechtiac pri pristávaní nechytí podvodnú hrádzu...
    Zákerný rybár sa len díval a na nič neupozornil.
    Po pristání na pláži tak s nožíkom v ruke Ňaňo brúsi narazenú vrtuľu a zázračne ju aj vybrúsi...
    No a Maja zaklínač (priťahovač) hadov zažíva deja vu zo Šíravy (kde mali užovku v lodi), keď sa na ich lodi objaví počas plavby had...
    Zas som mal ráno obavy, čo by sa už mohlo asi počas tak jednoduchej plavby stať... Ale tento náš team to je zjavne partia priťahovačov zážitkov.

Ahojte, výletníci! Dobre vidím hada? [hi]

Ide sa do karantény?

Yesterday in Hungary ⋅ ☀️ 26 °C

Pri meste Vác, tesne pred Budapešťou sa mi splní sen. Z pobrežného húštia na nás vyrazí biela loďka s bočným nápisom Rendorseg a zabliká na nás červeným a bielym majáčikom. A ja im môžem predviesť svoje lingivistické schopnosti svojou vetičkou "Nemirtem magyarul", abo tak dajak, hlavné, že pochopili.

Kontrola je v pohode, aj keď všetci čakáme, kedy policajti vyslovia to zázračné slovíčko COVID.
    Našťastie ich zaujímajú len štandardné doklady, nekontrolujú ani výbavu, čo je v mojom prípade obrovská kotva zaberajúca celý predný priestor.

No a Edo asi sklamaný, lebo od vstupu do Maďarska sníva o tom, že sa nám výlet predľži v maďarskej karanténe, ale asi sme vyzerali príliš vychechtano a zdravo.

P.S. nikto z nás nemal žiaden papier, test, potvrdenie a pod. súvisiace s Covidom

Ide sa na Jadran...

Yesterday in Hungary ⋅ ⛅ 25 °C

Keďže dnes už nechceme byť ubytovaní v exkluzívnej turistickej ubytovni, dohodneme sa na alternatíve, že všetko presunieme do blízkej maríny Patince. Časť ide na autách a časť loďou. Plán je stadiaľ vyraziť na 2 dňový loďovýlet a poslednú noc tam prespať.
    V maríne nám zamestnanec zruší naše plány... Marína nie je kemping... Nechávame tam teda len autá a zajtra uvidíme, čo vymyslíme.

Plavba je v pohode, takmer žiadna väčšia loď, akurát pri vstupe do Maďarska rozbalíme našu maďarskú vlajku. Keďže v tom istom čase ju rozbalí aj Edo zisťujeme, že niekde je zádrhel a miesto maďarskej máme pravdepodobne taliansku vlajku (farby tie isté len o 90 stupňov otočené).
    Všetci sa nasmejeme a Edo nám dá prednášku o tom, že to máme radšej zbaliť, nech zbytočne neprovokujeme maďarských vlastencov a prípadné policajné kontroly.
    Sranda sa vystupňuje, keď sa zistí, že naša vlajka je dobrá a že tá Edova, s ktorou brázdi už roky maďarský Dunaj je v skutočnosti Talianska. Edo to nepripúšťa a rozpráva ám o tom ako mu roky kývu policajti a žiaden problém...
    No proste pre Eda riadny šok :) pre nás ostatných vyšokovaných zo zvratu situácie riadna sranda...
    Edo si však so situáciou poradí bravúrne, keď vlajku na stožiari po malých úpravách otočí o 90 stupňov. No rozmer skôr ako prezidentská štandardna, ale farby dobré a v dobrom smere a poradí...

Ranná hygiena

Yesterday in Slovakia ⋅ ⛅ 18 °C

Po celej noci odhodlávania sa ráno vyberiem na WCko.
    Sadnem na dosku, ktorá bola stará už za čias Husáka.
    Za mnou kvalitne splesnivetý kryt, pod mnou čierna diera (ten záchod už biely nebude nikdy) a nad mnou visiace pavučiny. Po zemi sa preháňa zbierka chrobáčikov.
    Ale ten smrad! Ja na smrad až tak citlivý nie som... Posledne mi dvíhalo žalúdok na zvracanie v Indii na rieke Gange. Tam však v rieke plávali polobhorené mŕtvoly rozďobané vtáčikmi.
    No akože hnus a keď sa konečne na tom WC nainštalujem, v tom strese zistím, že toaleťák výbavou turistickej ubytovne určite nie je...

Sprcha to je ďalší bonus. V strese pre zmenu zabúdam uterák a keďže nechcem Peťke (s ktorou som zostal sám, zvyšok šiel na nákupy) zkaziť jej ideály a narušiť budúci sexuálny život, polomokrý sa prešuchotám a prečľapkám v pyžame až do izby...

Voda z kohútika tečie tak žltá, že mám pohybnosti, či už druhý deň ešte len nepreplachujeme trubky od desaťročnej hrdze a farbu zubov po umývaní radšej nekonrolujem, ale bielšie určite nie sú. Chuť vody je hnusná...

Myslím na Tomča a Zuzku, ktorí nás včera opustili, ako v Košiciach trpia odstávkou teplej vody. Tu je vodička krásne teplá, len neviem, z ktorej stoky to odčerpávajú...

Chýbate nám... Užívali by sme si ako s nami spolutrpíte :)

P.S. na fotke "slniečko", ktoré na nás celú noc žiari, avšak heslo k nemu nám nedali...

Skvelé ubytko v Komárne

June 15 in Slovakia ⋅ ⛅ 18 °C

Večer po rôznych peripetiách konečne dorážame do Komárna, kde sme mali byť ubytovaní v turistickej ubytovni hneď pri lodiach, čo sme na základe fotky pochopili, že spíme priamo v hausboate v prístave.
    Ale je tu krutá realita.
    Ujko nás dotiahne do turistickej ubytovne, ktorá už v časoch komunizmu bola po zenite a ktorá je mimochodom "len" 600 metrov od prístavu a teda našich lodí. Tak už začínam mať drzé reči a ujko už začína šípiť, že došla nejaká náročná skupinka z východu, ktorej roztrhaný starý gauč, wc a sprchy, ako z pionierskeho tábora, kde večer nefungujú svetlá asi nebudú stačiť. No ono je zážitok ísť večer na spoločné WCko a nechať otvorené tri dvere až na chodbu, aby bol aký taký kúsok svetla... No a ta všetko pri zvukoch, že človek netuší, či sa tam niekde neubytovalo aj nejaké zvieratko. Pavúky do toho ani nerátam.
    No a ten roky zatuchnutý smrad v celom objekte bol ťažko znesiteľný len do chvíle, keď sa ho Maja rozhodla vystriekať nejakými voňavkami, potom už to bolo fakt neznesiteľné...
    Periny určite neboli vypraté v Perwole, lebo nejako divne smrdia. Neviem to presne rozlíšiť, ale pripomína mi to mŕtvolny zápach. Asi už trpia riadnou starobou. Jooj a bolo by toho viac a viac, ale o ďalších kvalitách tohto skvelého ubytovania a ľuďoch, ktorým už z očí svieti, že sme im na obtiaž sa zbytočne rozpisovať...

Nebudem sa teda ďalej rozčuľovať, sadneme s Edom na člny a ideme ich zakotviť do maríny (ó aké to vznešené slovo), kde som si nejako naivne myslel, že budeme spať. Tam už nás čaká ujko, ktorý mne a Edovi prideľuje spoločné minimólko o celkovom rozmere do 1 a pol metra štvorcového (proste na dĺžku do 2 metrov pre viac ako 2násobne dlhšiu loď) a celkovom výtlaku len trochu presahujúcom moju hmotnosť, čo zistím po vystupovaní z člnu, keď sa mólo nebezpečne ponorí.

Ujko sa ma snaží presvedčiť aké skvelé mólo nám poskytol a provokačne sa pýta, či som zvyknutý na niečo lepšie, na čo mu len pravdivo odpovedám... Áno som.
    To už ho vytočí ešte viac a vyzerá to, že sa stávam nepriateľom číslo 1.
    Postupne sa však situácia vygraduje a večer je už vytočený asi každý okrem večne "nemám problém Ňaňa" a Peťky...
    Tým sa mení celkový plán, lebo protestne už určite v tomto super objekte nezostávame ďalšiu noc...
    Keďže sme na expedícii, myslím, že sme schopní prežiť akékoľvek podmienky, ale kaziť si výlet zážitkami s nepríjemnými ľuďmi to zas nemusíme!

P.S. Večer si robíme krátku prechádzku do centra, kde obdivujeme Nádvorie európy a po fajnej zmrzline končíme v reštaurácii s veľmi príjemným personálom... Všetko je proste o ľuďoch...

Výlet na Devín

June 15 in Slovakia ⋅ ☀️ 24 °C

Zakotvíme pod Devínom, kde si dáme výdatný obed v jednej z mála otvorených prevádzok.
    Edovi nechutí vybrané pivo, Danke káva, Ňaňo sa nezdravo prežerie z hamburgeru a Maji je totálne zle z lososa. Peťka rozmýšľa ako bryndzové halušky rozložiť na jednotlivé chutí/nechutí komponenty.
    Vyraziť hore na hrad Devín je v takomto stave poriadna fuška.
    Edo to strategicky vzdá už pred pokladňou, Ňano síce zaplatí, ale vyšlape len na dolné nádvorie (viď. video), ale my zvyšok porážame najvyššie hradné veže a kocháme sa výhľadom na okolité hory, meandre rieky Moravy a na mohutný Dunaj a do neho sa vlievajúcu rieku Moravu, na ktorej parkujú dve mini lodičky (viď. foto).
    Kombinácia pracovného týždňa a pravdepodobne z covidu vystrašených bratislavčanov nám umožnila, že sme boli na hrade úplne sami a užívali sme si to aj v tomto zmysle.

Dole Dunajom sa potom už len spúšťame na voľnobehu, čo pri rýchlosti Dunaja je občas takmer 20 kilometrov za hodinu a užívame si preplavbu Bratislavy bez toho, aby nás míňala nejaká veľmi vlnotvorná loď.

Vyrážame na Dunaj

June 15 in Slovakia ⋅ ☀️ 18 °C

Už pred deviatou sa nám podarí všetko zbaliť a vyrážame na vodu. Teda stihli by sme aj trochu skôr, len som si zabudol doklady.
    Po chvíľke hneď vrážame do Jaroveckého ramena a obdivujeme bratislavskú hausboatovú štvrť. Dokonale sa pokocháme hausboatmi všetkých veľkostí a designov. Poobdivujeme staré parníky prerobené na bývanie, či lodné kluby a ani nie po hodine už robíme prvú pišpauzu. Cez cudzí zamknutý hausboat až do húštiny.

Potom ešte pokŕmime labute našou potencionálnou desiatou, Edo takmer aj svojim prstom a vyrážame na Dunaj.

Tam po chvíli stretávame síce malú, ale poriadne vlnotvornú loď, takže prvý krát testujeme prechod vlnami. Strieka to riadne, našťastie nie do lode. Neskôr sa nám pri inej lodi Tomčo riadne zľakne, keď už na veľkých vlnách na predku poskakuje ako palacinka nad panvicou.

Prvá noc

June 15 in Slovakia ⋅ ☀️ 13 °C

Do jednej v noci ťahám a testujem v telefóne aplikácie s lodnými mapami Dunaja.
    Jedna z nich sa rozhodne stiahnuť 3 a pol gigabajtovú mapu s predpokladaným časom stiahnutia 5 hodín. Nechávam telefón pripojený na wifi, nech si to ťahá a pomaly upadám do ríše snov.
    Po 2 hodinách sa zobudím na SMS v telefóne, ktorou mi Orange milo vysvetľuje (nie žeby ma to vytočilo menej), že som prišiel o všetky dáta až do polovice júla, ale že stačí jedna SPOPLATNENÁ sms a môžem ďalej kľudne spať. Brrrr!
    Ďakujem pekne za také kvalitné Čajkowifi... malo ma napadnúť preventívne vypnúť dáta... Mapu mi samozrejme nestiahlo.

Ráno o šiestej už nažhavený sadnúť do lode a využiť získaný čas na plavbu pomaly až do Viedne v tichu Čajkohausboatu zisťujem, že všetci tzv. spolunámorníci ešte sladko chrnia :(

Dobrou správou je, že za celú noc som v našej izbe nezaregistroval jedného komára, či mušku. Teším sa na prerozprávané zážitky tohto druhu zo včerajšej "párty" izby. Som zvedavý, čo ich tam v noci požralo.

P.S.
    Na prvej foto záber z dvojposchodovej postele; hore spí Danka, ktorá do nej včera kvalitne "urezala" hlavou, aby mohla zas na nejaký čas preventívne tvrdiť, že ju bolí hlava...
    Na druhej foto pohľad z izby. Kedy ten Edo stihol zákerne zakryť svoju loď plachtou a presmerovať všetky mušky na našu?