Road trip southern states

July - August 2023
A 18-day adventure by Sorcha, Danny, Finn & Nomi Read more

Fort Walton Beach dag 11

August 4, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 35 °C

Vroeg op voor een reis van een uur of 4... Heel weinig te melden want we zitten eigenlijk alleen maar in de auto. Checkte in bij het verkeerde Hilton hotel. Die zag er fantastisch uit. Groot zwembad, luxe, een eigen armbandje om overal toegang te krijgen.. Maar.. Geen idee wie we waren.. Doorgestuurd naar het Beal hotel.. Waar alles 2 keer zo klein was, minder luxe en geen armbandje...
    Wel aan een echt wit strand met zand dat leek op het zand van de Bahamas. Op het strand vertoefd tot het begon te onweren en regenen. Prachtige lucht, temperatuur lekker.. Helemaal prima voor zo'n 'tussendag'
    Lekker even wat eten en dan een filmpje kijken. Dat was het plan en is het ook gebleven.. Lekker slapen en morgen naar St augustine. Daar zijn we 2 dagen.. Dus weinig verheffends vandaag maar je kan niet altijd 6 gooien..

St. Augustine dag 12

August 5, 2023 in the United States ⋅ ☁️ 29 °C

Prima ontbijtje gehad in een hotel waar niks liep zoals je zou verwachten.. HILTON heeft een naam maar volgens mij hebben ze dat niet verteld tegen de franchisers.. Na het ontbijt wilden we de koffers pakken om te vertrekken. De kaartjes werkte niet meer. Om 11 uur precies werden die onbruikbaar want dat is de uitchecktijd.. Even waren we bang dat al mijn onderbroeken nu eigendom waren geworden van het Hilton maar de frontdesk medewerkster maakte wat nieuwe kaarten voor ons.. Met de trappen naar beneden (lift was erg traag) om die kaarten op te halen en weer omhoog.. Én weer opnieuw naar beneden want het werkte nog niet. En weer omhoog en weer naar beneden maar met de koffers Nu weten we ook waarom ze geen fitness ruimte hadden daar.. Helemaal niet nodig.. Onze personaltrainers werkte aan de front desk.
    In de reisbeschrijving stond een tripje van slechts een kleine 200 mijl maar dat bleek niet correct.. Onze reis naar St.Augustine zou volgens Google maps 5 uur en 27 minuten gaan duren. En het was al 11.30! Gelukkig is het thema van m'n gezin: het is wat het is..
    Nu kan ik geweldige verhalen gaan vertellen over de autorit.. (Afstand Hoorn-Parijs) Maar het was gewoon een autorit waarbij er drie series zijn gebincht en 2 films gekeken. Tenminste, door de drie zich vervelende passagiers.. Ik had in ieder geval nog een stuur vast..
    Aangekomen in st augustine schrijf ik dit met twee baco's voor m'n neus.. De barvrouw had het laatste restje bacardi ook voor me ingeschonken. Als cadeautje.. Lief..

St Augustine dag 13

August 6, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 32 °C

Dag 13 alweer.. Gelukkig staat er hier koffie om wakker te worden, dat scheelt al een hoop. Vandaag rustig opstarten. Eigenlijk voor de hongerigen onder ons iets te laat. Gegeten in het historische stadje.. Waar we de rest van de middag ook hebben vertoefd. St augustine is het oudste stadje van Amerika, claimen ze, het ziet er in ieder geval enorm leuk uit. Leuke winkeltjes en restaurantjes.. Nog steeds wel zweterig warm naar dat begint ook te wennen. Leuke dingetjes gekocht.. Maar wat kan je verder vertellen over een middag winkelen.. Is alleen voor vrouwen echt leuk. En de mannen vinden het fijn als zij tevreden zijn.. Nee hoor de sfeer in het stadje is erg leuk. Voelde heel erg 'vakantie' aan.
    Voor de avond hadden we een walking historic ghosttour geboekt. Wij er heen om 20.20 uur lokale tijd. Begint het direct wat te weerlichten.. we werden meegenomen door sherrif Arti..Dat beloofde veel goeds. De tour bestond niet uit enge spookverhalen maar meer de historie van veldslagen, legendes, en verhalen over wat er ooit gezien is..
    Op sherrif Audrey z'n telefoon, zo liet hij zien, stonden wat foto's waarop een en ander te zien was... Geestig..
    Nomi had ook nog een foto gemaakt met iets dat leek op een gezicht. Sherrif Audi (volgens mij heette hij echt zo) was redelijk overtuigd dat het een demon moest zijn want hij keek best boos..
    Was al met al een lange dag geworden snel slapen.. Morgen richting Savannah!!

St augustine dag 13 deel II

August 7, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 33 °C

Savannah dag 14

August 7, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 33 °C

Zo.. Aangekomen in de embassey suites van het Hilton in Savannah. Snelle voorspoedige reis met een lekker eettentje met andere dingen dan burgers with Fries. Alleen een foto van de buitenkant. Niet van het eten helaas..
    Onderweg heeft Finn nog even gekeken waar we kunnen schieten. Hij wil graag met een AR schieten en ik met AK47. Toch is het dan raar als je je dochter van 17 op de achterbank hoort zeggen: "ik neem de glock wel weer." Eerst maar even relaxen en dan kijken wat er hier allemaal te doen is. Het tourtreintje komt ons, als we willen, oppikken voor het hotel dus dat is fijn.
    Hotel is sowieso wel leuk want het ontbijt is gratis. Elke volwassene krijgt gratis 2 cocktails per dag.. parkeren is gratis.. We staan hier feitelijk geld te verdienen.. (feels like Cannes).
    Gegeten in Savannah in een mooi tentje dat even gezocht moest worden. 4 verdiepingen naar beneden om aan de kust te komen om dan bij de verkeerde Vic's aan te komen en verwezen te worden naar Vic's koffiebar.. waar we 4 verdiepingen omhoog moesten voor het restaurant waar we hadden gereserveerd. Heel gezellig bediend door Sky. Alles mochten we kiezen en combineren.. sky is the limit was haar credo. Terug naar de auto regende het behoorlijk en zou nog erger worden binnen een kwartier volgens buien alarm. Finn met z'n ongelooflijke oriëntatie vermogen leidde ons binnen 3 minuten naar de auto. Heenreis duurde 20 minuten haha..
    Morgen Savannah ontdekken en misschien even schieten..

Savannah dag 15

August 8, 2023 in the United States ⋅ ⛅ 35 °C

Het plan was om vandaag het treintje te nemen en Savannah te gaan ontdekken maar, eerst wilde Finn graag gaan schieten. Als je dan toch in Amerika bent.. een shooting range gevonden waar je werkelijk met van alles kon schieten. Revolvers, glocks, mitrailleurs, etc.
    Daar aangekomen een keuze gemaakt voor een 44 mm handgun en een AR geweer. Je mocht zoveel wisselen als je wilde. De 44 Was wat te zwaar voor de dames die liever met een .22 wilden schieten. Finn en ik kozen na de AR ook nog een shotgun.. Wat een klappen! Niet normaal. De instructeur liet ons veel, zoniet alles, zelf doen; laden, herladen, lock and load!! Ook instructie voor het schieten met 1 hand. En later nog een volautomatische motherfucker die de adrenaline echt deed stromen. Op een rare manier heerlijk om af te vuren allemaal. Even eten bij een goeie hamburger tent voor de nodige vitaminen.. En weer terug naar het hotel voor een klein tukje. We waren toch al met al een paar flinke uren bezig geweest en de vakantie hakt er aardig in qua energie. We zouden nog een rondrit door Savannah doen maar het weer gooide roet in het eten. Donder bliksem en hoosbuien die ze alleen in de zomer in Nederland kennen (was bijna een orkaan @Danny 😉)
    Dan maar een spelletje in de suite van Finn en Nomi. Verschrikkelijk gelachen met party en co.. Heerlijke avond gehad. Morgen beetje bijtijds weg want om 13.45 hebben we in Jackson de Stranger Things tour.. Hebben we veel zin in.. Nu lekker slapen..

Jackson/Atlanta dag 16

August 9, 2023 in the United States ⋅ ⛅ 31 °C

Reisdag naar Atlanta maar via Jackson waar veel opnames worden gemaakt voor series en films. Wij waren hier voor de Stranger Things tour. Mooi op tijd weg maar pittig doorgereden waardoor een Atlanta State Police officir plots op m'n kont zat en met 70 mile per uur door zijn raampje zat te schreeuwen wat ik eigenlijk al wist.. Ik reed veel te hard. 96 mile waar 70 mag. Mea culpa. Ik kon 'm niet goed verstaan, dus moest ik aan de kant. Hij bleef naast me rijden en riep dat ik 96 ging en dat dat langzamer moest..Ik riep terug: "ik zag het, I'm sorry.. " Was bijna genoeg. Hij voegde er namelijk aan toe: " if you don't, your going to jail.. " En dat laat ik me natuurlijk niet twee keer zeggen.. Ik heb me verder maar keurig aan de regels gehouden.. Je hebt maar 1 keer mazzel..
    Aangekomen in Jackson parkeerden we voor de deur van de Stranger Things tour. Bleek een winkeltje van een Stranger Things groupie / nerd.. oude spelcomputers, video camera's, Atari spelletjes.. Geweldig! De Jaren 80 in een huurpand met winkelbestemming!
    Liz was onze guide en de, voor seizoen 5, ingehuurde special effect make-up artiest.
    We kregen een flesje water, een ventilator om onze nek en een viewmaster in onze hand en daar gingen we. Liz heeft een enorme kennis van de serie en liet ons de plekken zien waar bepaalde shots waren genomen. De viewmaster liet de scène zien zodat je die met de realiteit kon vergelijken. Briljant bedacht..
    Erg leuke tour die werd afgesloten met een quiz. We kregen pizza van pizzaboy (bekend van de serie en erg lekker) en een ijsje dat populair was in de jaren 80 maar verrassend vers smaakte..
    Nu aangekomen in wederom een zakelijk Hilton hotel waar echt alles is.. Nou ja.. De sfeer zijn ze een beetje vergeten. Dat wel.. Eten in Trader Vic's in het hotel..
    Morgen vliegen we naar huis..

Atlanta jackson deel II

August 9, 2023 in the United States ⋅ ☁️ 28 °C

Terugreis Atlanta-New York-Amsterdam

August 10, 2023 in the United States ⋅ ☁️ 27 °C

Geen compilmentary coffee in het veel te grote Hilton.. dat was een tegenvallertje maar ja deze dag gaat waarschijnlijk ook niet de boeken in als de leukste dag van het jaar.
    We vliegen om 12.13 uur, zijn al in gecheckt dus alleen heel snel even de bagage droppen.. Niet.. Sorcha haar koffer was bijna 10 kilo te zwaar.. Belachelijk zo veel! Die van mij was maar een lichte 6 kilo te zwaar, duidelijk veel beter. Gelukkig hebben we 2 kinderen met een verstandiger kledingkeuze en daardoor een lichtere koffer. En daar ging het heen en weer gooien van spullen.. Schoenen bij finn, veters eruit en bij Nomi.. Twee korte broeken bij Nomi, 1 shirt bij Finn.. Etc, etc... tot Sors en ik de lichtste koffer hadden.. Die kinderen toch. Verder een prima vlucht, mooi op tijd! met als gebruikelijk vies eten, pijn in je nek, pijn in je hoofd en pijn in je kont.. Maar weer met beide benen op vaderlandse bodem.. Terugkijkend op een topvakantie!
    Voor alle volgers.. Het was leuk dat jullie mee reisden en meeleefden met alle ellende die we hebben meegemaakt. Jullie waren een grote steun in deze zware tijden..