traveled in 4 countries Read more

Dag eiland hallo thee

August 11, 2019 in Malaysia ⋅ ⛅ 19 °C

Vanmorgen gingen we helaas weer door. Wat een fijn eiland is pulau pangkor. Eerst ontbijten spullen pakken roze taxi naar de pier en om 10:45 gingen we. Aan land auto in en gaan richting Cameron highland. De rit duurt ongeveer 3 uur. Onderweg nog even een KFC. Ook nog een stop bij een aardbeien farm gemaakt waar jezelf je aardbeien kon plukken en eten. Daarna verder en na heel wat file waren we rond 16 uur toch bij onze bestemming. Mooi appartement met 0 uitzicht das wel jammer. Voor de deur is de Sunday markt dus deze maar even meegepakt. Daarna ff douchen en lange broek aan want het is hier wat frisser omdat we op 1500 meter hoogte zitten. We hebben in de avond Steamboat gegeten erg leuk en lekker. Het is een soort fondue met bouillon. Nu lekker zitten met een biertje en morgen drukke dag om zo veel mogelijk te zien hierRead more

Heerlijk eiland

August 10, 2019 in Malaysia ⋅ ⛅ 27 °C

Na heerlijk te hebben uitgeslapen en ontbeten. Gingen we onderweg met de scooter naar Pangkor city. Ik ben geschoren en Emma en Alice een voet massage. Daarna nog wat in de rondte gelopen daar. Erg mooi de haven en visjes die aan het drogen zijn. Daarna door naar een Chinese tempel. Wauw wat mooi. Daar ook nog wat gegeten en gedronken was echt heel mooi. Toen door naar een hindu tempel ook mooi en de jongens moesten met een hele familie op de foto. Daarna lekker touren en bij daddy's Cafe zijn we gestopt voor wat drinken en strand en zee. De golven waren best hoog wel gaaf. Na wat uurtjes ontspanning zijn we thuis gaan douchen en daarna door naar de neushoorn vogel deze worden iedere dag gevoerd hier en komen graag even buurten. Wat een mooie vogels zijn het en er heeft er zelfs 1 uit mijn hand gegeten. Toen door naar Nihal deli waar we heerlijk hebben gegeten van de BBQ lekker vis enz. Toen langzaam terug gelopen en nog wat geshopt en nu rust. En zo alles pakken want morgen gaan we weer door. Dan gaan we naar de Cameron highlands tot dan.Read more

Scooter en snorkelen

August 9, 2019 in Malaysia ⋅ ⛅ 28 °C

Heerlijk geslapen ok ontbijt en toen een scooter gehuurd. Daarna lekker touren eerst even tanken 1 litter 44 cent best aan de prijs. Toen naar een super mooie moskee ik Stijn en Alice moesten een pak aan. Binnen was het erg mooi. Ook de ligging was fantastisch. Toen door naar Dutch Fort grappig maar meer niet. Even wat drinken en daarna lekker een rondje gereden over het eiland. Erg mooi zo rij je in een vissersdorp en daarna rij je in de jungle met haarspeldbochten en alles is mooi. Toen weer bij daddy's Cafe gestopt om wat te eten en daarna omkleden om te snorkelen. We hebben de boot voor onszelf en varen eerst langs wat eilandjes met rotsen die ergens op lijken. Daarna worden we op een mini eiland gedropt en mogen we daar gaan snorkelen. De boot gaat weer weg en we moeten bellen als we klaar zijn. We waren dus echt helemaal alleen daar hoe gaaf is dat. We hadden ook nog brood meegenomen om de vissen te lokken nou dat hebben we geweten. Als je brood bij je had kwamen er echt honderden vissen op je af ik vond het best eng en gooide me brood maar weg. Maar vissen genoeg om te zien dus. Maar die hongerige vissen hebben Emma en Stijn wel gebeten met bloed als gevolg. Maar het was toch gaaf om mee te maken. Daarna bootje terug zwemmen in het zwembad en douchen en op advies van de eigenaar hier zijn we naar een Chinees restaurant gegaan. Onderweg eerst nog shoppen bij een markt en toen eten. Nou het was heeeeeel erg lekker. Na de volle buikjes nog een rondje gereden marktje bezocht en nu alles plat. Morgen gaan we?? Geen idee.Read more

Rust

August 8, 2019 in Malaysia ⋅ ⛅ 31 °C

Vanmorgen met een paar Chinese ontbeten was mwah daarna lekker touren onderweg even wat drinken bij een benzinestation. Onderweg waren er alleen maar wegwerkzaamheden dus het schoot niet echt op. Maar uiteindelijk waren we in lumut waar we op de boot van 13:45 stapte naar pulau pangkor. Rustig op het water dus na 40 minuten waren we er. Snel een taxi scoren. Oud gammel busje en roze. Alle taxi's zijn hier roze. Na 15 minuten waren we bij ons hotel. Ruime kamers en mooi zwembad. Eerst maar wat eten en daarna plonzen in het zwembad. Daarna douche en naar coral beach voor de zonsondergang bij daddy's café erg mooi en het eten en drinken was ook erg fijn. Daarna terug en nu alles plat en wij met een tiger in onze hand ff chillen. Morgen meer.Read more

Door naar de vuurvliegjes

August 7, 2019 in Malaysia ⋅ ⛅ 28 °C

Vanmorgen alles gepakt en lekker ontbeten daarna een grab naar het vliegveld om onze huur auto op te halen. We hebben een mooie ruime rode auto. Daarna op weg met zijn allen. 1ste stop shopping mall om even te eten. We hebben sushi gegeten vanaf de lopende band erg leuk en lekker. Daarna door naar ons Hotel in kuala selangor. Mooi hotel en een lekker zwembad. Na het zwemmen en douchen en eten zijn we richting de vuurvliegjes gereden rond 8 uur gingen we op een elektrische boot en hebben enorm veel vuurvliegjes gezien. Stijn heeft er zelfs 1 gevangen in een flesje. Jammer dat je het niet kan filmen of fotograveren maar het was echt super mooi en heel magisch. Daarna weer terug wat drinken gehaald en nu alles plat. Morgen gaan we lekker 3 dagen chillen op pulau pangkor. Tot dan.Read more

Hindu dagje

August 6, 2019 in Malaysia ⋅ ⛅ 30 °C

Vanmorgen lekker uitgeslapen en ontbeten. Daarna trein naar batu cave genomen en laatste stukje met grab. Daar aangekomen was alles erg mooi. Tempel in stippen op voorhoofd bandje om pols we zijn weer heilig zat. Daarna 272 treden omhoog over een regenboog trap om bij de batu cave te komen. Daarbinnen zijn ook weer tempels en apen. Daarna weer terug en iedereen behalve ik heeft henna genomen. Moest wel even drogen dus maar even wat kleine snacks gehaald. Toen weer met de trein naar China Town waar ook een mooie hindu tempel is deze ook bezocht met muziek en al. Toen weer door naar China shopping street en shop till you drop. Al het geld was op en wij een paar tassen rijker met shirts rugtas laptoptas onderbroeken enz. Daarna door naar de licht fonteinshow met rook. Nou deze viel best tegen dus snel door naar lot10 waar we gisteren ook heerlijk hebben gegeten en vandaag weer. Toen naar huis gelopen en genoten van de drukte op straat. Morgen weer door. Tot danRead more

Massage en meer

August 5, 2019 in Malaysia ⋅ ⛅ 31 °C

Vanmorgen lekker uitgeslapen en een ontbijtje genomen hier om de hoek. Toen een grab naar onze massage waar alleen maar blinde mensen werken, nou het bleek dat onze grab driver ook blind was. Hij volgde zijn navigatie niet en uiteindelijk stopte hij bij de twin towers waar we helemaal niet moesten zijn. Ook stuurde hij ons steeds de file in. Hierdoor waren we ruim 45 minuten te laat maar we hebben toch een heerlijke massage gehad en leuke gesprekken gehad. Na al die ontspanning zijn we China Town in gegaan om te shoppen en eten. Eten was heerlijk lekker Naan brood. Toen naar een straatje waar allemaal street art is erg mooi. Daarna naar de twintowers om deze even te bekijken en in het park erachter even lekker te chillen. Zwembad was helaas dicht voor werkzaamheden. Daarna even naar huis voor een frisse duik en douche en toen een grab naar het centrum waar om 1930 een watershow zou beginnen maar al snel bleek dat we dat niet gingen halen wat een verkeer hier dus maar weer uit gestapt en naar lot10 foodcourt gelopen, de nummer 1 van KL. Nou het was echt heel lekker en ook het bier was lekker koud. Daarna buiten lichtjes kijken en met de grab naar de twintowers om deze bij het donker te zien. Ook erg mooi en we hebben maar gelijk de fonteinshow meegepakt. Toen maar naar huis waar alles er net op ligt 23 uur best laat. Wij nog ff wassen en chillen en morgen naar de batu cave tot dan.Read more

Sjoppinggg

August 4, 2019 in Malaysia ⋅ ⛅ 33 °C

Na het fietsen en chillen tijd om te shoppen. Stijn en Emma wilde graag naar de shopping mall met de indoor achtbaan dus eerst daarheen. Echt mega groot daar en de jongens hebben genoten van de drie ritjes in de achtbaan. Daarna slippers t-shirt en zelfs een nieuwe leesbril op maat. Daarna door naar de stekkers mall Emma heeft mijn camera laten vallen en de lens is stuk dus daar ook geslaagd en een mooie nieuwe video camera gekocht. Toen ff naar huis en daarna weer lekker eten op jalan Alor. Heerlijk. Nu net de f1 gekeken helaas 2de en lekker naar bed. Morgen gaan we om 10 uur naar de massage salon waar alleen maar blinde werken dus we kunnen uitslapen. Tot dan.Read more

Fietsen in KL

August 4, 2019 in Malaysia ⋅ ⛅ 25 °C

Vanmorgen op tijd op snel een yogurt en wat crackers en gaan. Om 8 uur begon de fietstour met MikeBikes heerlijk fietsen en van alles gezien en geproefd. Om 12 uur waren we klaar en nu ff bijkomen bij het zwembad. Tot later.Read more

En weer door

August 3, 2019 in Malaysia ⋅ ⛅ 27 °C

Na de gezellige avond moesten we vandaag weer door. Eerst lekker ontbijten en daarna richting het vliegveld. Onderweg eerst nog naar een shopping mall. Lekker op tijd waren we dan ook op het vliegveld en hadden tijd genoeg voor een hapje en een drankje. De vlucht was goed. Op kl een grab gepakt en naar ons mooie appartement op de 17de verdieping. Het uitzicht is weer top. En wat zijn ze hier enorm aan het bouwen niet normaal. Toen nog een snelle duik in het zwembad op de 7de verdieping en daarna douchen en naar jalan alor dat is gewoon een straat met alleen maar restaurants. Daar lekker gegeten. Wat wel wennen is is dat het nogal druk is. Toen terug ff boodschap gedaan bij de 7 eleven en nu alles plat. Morgen vroeg op want we gaan om 8 uur fietsen bij mikebikes. Nou slaap lekker en tot morgen.Read more