February - March 2019

Lekker stukje fietsen

February 10 in New Zealand ⋅ ☀️ 16 °C

Nadat ik van Sabine afscheid genomen heb. Ga ik mijn fiets in elkaar zetten. Ik zoek een mooi plekje in het gras voor het vliegveld uit en begin met monteren. Trappers er aan, stuur weer recht en de spiegel nu aan de rechterkant. Banden opgepompt. Ging nog net het rubber van het fietspompje is niet je dat meer. Met halfvolle banden maak ik mijn eerste meters in Nieuw Zeeland. Tjemig wat wokkel, ik zwabberr alle kanten op en dat op een drukke weg. Niet fijn. Zullen de banden wel zijn. Bij het tankstation ff verderop hebben ze een fietspomp. Banden lekker hard. Is al beter maar nog steeds wokkel. Zijn er twee schroeven van de bagagedrager losgegaan. Toen die vast zaten was het redelijk stabiel al is het ff wennen. De tomtom werkt niet wand geen internet? Dan maar op gevoel naar het centrum van Auckland. Op het eerste gedeelte is er een mooi fietspad naast de highway die dan om onduidelijke redenen eindigt in een grasveld. Ik fiets rustig door de suburbs van Auckland. Op een heuvel zie ik de Skytower in het centrum, mooi richt punt. Dan is het tijd voor een Flat White en een kip pasta salade. De free WiFi krijg ik helaas niet aan de praat. Nog even geïnformeerd of dit de goede route is naar het centrum. Ja dus. En een uur later sta ik dan voor het Station Backpackers Hotel. 30 Km op de teller. Great!Read more

A afternoon in Auckland

February 10 in New Zealand ⋅ ⛅ 23 °C

Na het inchecken, de fiets in de locker room gezet. Kamer en bed geïnspecteerd. Wat een oude zooi. Het stapelbed waar ik bovenin lig is zo wokkel dat je er zeeziek in zou kunnen worden. Gelukkig heb ik zeebenen 😁
    Camera mee en een rondje Auckland. Meer een paar straten. Er wordt veel gebouwt in het centrum. Wolkenkrabbers. Door de Chinezen. Je ziet hier trouwens veel Chinezen.Read more

Naar Rotorua en Karin

February 11 in New Zealand

Vroeg wakker vandaag uurtje of 4. Kamergenoot begint om half vijf met zijn vertrek. Eerst douchen. Dan zijn spullen pakken. Helaas doet hij daar een keer of 10 over. Grrr ik probeer te slapen. Net als ik er genoeg van heb komt hij niet weer. Om 6 uur geef ik het goede voorbeeld. Alles in een keer op de gang. Goedzo Rino. Om kwart over 7 de sleutel ingeleverd en op weg naar het busstation. Ik ben lekker vroeg. Bij de balie wil ik een ticket naar Rotorua kopen met de fiets. Sorry sir beter eerst aan de chauffeur vragen of het kan. Maak ik intussen een ticket voor klaar. De bus is er nog niet. Een medewerker van het busstation raadt mij aan de fiets alvast te demonteren. Dus voorwiel er uit en het stuur omgedraaid. Als de bus aankomt vraag ik de chauffeur of de fiets mee kan naar Rotorua. Shure. Snel het ticket opgehaald. De fiets en de tassen in het ruim en karren maar.
    Na vier uur een kwartier bereiken we Rotorua. Karin staat al bij het busstation op mij te wachten, het is heel fijn haar weer te zien. En dat is wederzijds.
    Snel de fiets weer in elkaar gezet. En we gaan lekker ff wat eten.
    Als we op de camping zijn de tent opgezet met de vakkundige hulp van Karin. Je kan merken dat ze veel ervaring heeft met het opzetten van een tent.
    De camping heeft een zwembad en daar gaan we lekker afkoelen., Is ook wel lekker voor mijn verbrande voeten en handen. De hot pool is voor mij een brug te ver met die verbrande jatjes.
    Karin heeft lekkere makaroni voor ons gekookt fijn glas wijn erbij. En dan is het ook alweer donker.
    Enerverende dag.

Uit de lucht komen vallen.

February 13 in New Zealand ⋅ ☀️ 21 °C

Vandaag werden we om 9 uur opgehaald bij de camping door het busje van Skydive Taupo.
    Na een ritje van bijna een uur kwamen we aan op het vliegveld. Leuk filmpje gezien instructies gekregen.
    Dan moet je nog wat formulieren invullen en aangeven welke muziek je onder je filmpje wil, als je die tenminste besteld hebt. Ik wel, Karin niet want die heeft al een film van haar eerste sprong.
    Drie jongens vouwen de parachutes, een verantwoodelijk werkje.
    We wordrn in onze jump suits gestoken daarna mogen we een harnas aandoen. Een instructeur bevestigd daarna alle gespen.
    Het vliegtuig land, nu wordt het meenes, mijn instructeur stelt zich voor en begint met een kort interview met veel thums up. Een voor een gaan we in het vliegtuig.
    Karin de slimmerik vraagt aan mijn instructeur om een foto van ons samen te maken. Leuk.
    Mijn instructeur en ik gaan als laatste aan boord en zullen straks als eerste ter aarde storten.
    Karin zit tegenover mij en heeft een zeer brede glimlach. 😆
    In een kwartier stijgen we naar 12000 voet ca. 4 Km hoogte. We hebben prachtig weer. Mooi helder en daardoor een fatasties uitzicht over Lake Taupo. Dan gaat het rolluik open en bungelen mijn benen over de rand. De instructeur schuift naar voren en storten we ter aarde. MAGISCH!!!! De eerste 2 seconden licht in de maag. Dan met 200 Km/h verder naar beneden. De aarde komt snel dichterbij. Dan een schok, de riemen snijdrn in je liezen. De parachute gaat open. Lanzaam zweven we naar het vliegveld. We landen op de bips. Vol adrenaline doen we nog een laatste interview. Als ik 30 jaar jonger was geweest had hrt mijn hobby kunnen worden. Mee eens zegt Karin.
    Om 13:30 worden we weer keurig bij de camping afgezet.
    Top dag.

Tauranga --------> Omokoroa

February 15 in New Zealand ⋅ ☀️ 26 °C

Ik loop vreselijk achter. Karin natuurlijk niet dus ik verwijs naar haar footprint. Ze schrijft sowieso beter 😁
    Gelukkig heb ik de foto's nog.