Šogad otrais muzikālais ceļojums. Brauksim lūkoties un klausīties 80to un 90to roka superzvaigznes Deff Leppard un Motley Crue leģendārajā Londonas Vemblija stadionā. Read more
  • 9footprints
  • 41kilometers

Lidosta Rīga

July 1, 2023 in Latvia ⋅ ☁️ 17 °C

Šī brauciena pirmais un galvenais mērķis Def Leppard un Motley Crue koncerts pasaulslavenajā Wemblija stadionā - Londonā. Nopērkot biļetes uz koncertu vēl nebija nekādi plāni šim pavasarim tāpēc sanācis tāds ļoti piesātināts pirmais 2023. pusgads gan morāli, gan finansiāli. Maģistrs-sertifikāts-Patagonija-Rammsteins-jauna mašīna - un tagad Def Leppard/Motley Crue koncerts Londonā. Gads ir tikai pusē. Neslikti grafiks...
    Atkal sagrabinājis atvaļinājuma dienu putekļus, kas man palikuši dodamies ceļā! 🤘🏻

La Gaffe Hotel

July 1, 2023 in England ⋅ ⛅ 22 °C

Pirmo reizi reāli patīkams Booking’a 3. Genius līmeņa bonuss. Par velti taksis no lidostas uz viesnīcu. Ietaupīts laiks un vismaz 25£.
    Esam nedaudz par ātru, lai iečekotos tāpēc iesiem pameklēt, kur paēst. Diezgan nejauši, bet esam trāpijuši ar naktsmājām tādā šķietami autentiskā britu rajonā. Mazas, šauras ieliņas reljefā pa kurām skraida augšā, lejā melnie jocīgie Lielbritānijai raksturīgie taksīši. Un kas ir forši - nav daudz tūristu.
    Tur pat netālu ieejam New York cafe, kur arī diezgan garšīgi paēdam. Nav baigi lēti, bet no Londonas laikam neko citu nevar sagaidīt. Par pusdienām (tiesa ļoti garšīgām) samaksājam 51£.
    Viesnīcā ļoti maza istabiņa, bet omulīga. Nedaudz jāatpūšas pirms dienas galvenā uznāciena Vemblijā. Par 3 naktīm šajā viesnīcā samaksājam 470eur. Brokastis arī ir iekļautas.

Def Leppard & Motley Crüe

July 1, 2023 in England ⋅ ⛅ 22 °C

Izkāpjot no metro uzreiz ir skaidrs, kurā virzienā jādodas. Vemblija stadiona arka redzama jau pa gabalu. Pēc cilvēku masām, kas plūst arēnas virzienā ir skaidrs, ka visi dodamies viena mērķa vadīti.
    Plūsmas organizācija izcila. Viss ir daudz un galvenais - pietiekoši. Rindās nav jāstāv ne pie ieejas, ne pēc alus un pats galvenais - arī ne uz tualeti.
    Alus kā jau sagaidāms padārgs - 7.85£, bet ko padarīsi. Šodien iekšējais žīdiņš jāatslēdz un jābauda koncerts.
    Tā kā koncerts ir garš, tad visiem ir sēdvietas. Mūsējās ir tieši pret skatuvi stadiona otrā galā. Pašus māksliniekus redzam kā punktiņus, bet ekrāni ir lieli un skaņa arī tiek līdz mums. Un kas par skaņu! Īpaši izteikti skaļi Motley Crüe laikā, jo Vinss vokāli vairs nav tik spēcīgs kā astoņdesmitajos, tāpēc tas tiek kompensēts ar pamatīgu bungu un basģitāras tusiņu. Lai vai kā, man baigi patīk tāpat. Def Leppard dziedātājs Džo Eliots manāmi labāk sevi uztur formā un tas uzreiz ir sadzirdams. Viņš var dziedāt dzīvajā - un kā vēl! Tomēr brits Vemblijā. Neliekas, ka varētu būt labāka vieta, kur uzstāties.
    Kopā 6h ko pavadījām arēnā paskrēja nemanot. Vai koncerta kvalitāte tieši skaņas ziņā, ne mākslinieku izpildījuma ziņā bija izcila? Drošvien ka nē. Vai tas mums traucēja un nepatika? Arī drošvien ka nē! Neko nenožēlojam! Dodiet vēl koncertu biļetes! Nākošreiz tikai Vemblijā vajadzētu tirgot biļetes arī pa visu laukumu. Lai arī stadionā bija ap 60'000 apmeklētāju, 58'000 no tiem izskatījās, ka stadions ir pustukšs, jo centrālajā laukumā bija tikai puse izklāta ar sēdvietām. Pārējā puse mērķtiecīgi atstāta tukša. Kāpēc? Nezinu.

• Day 2

Greenwich

July 2, 2023 in England ⋅ ☁️ 20 °C

Šorīt pēc intensīvā koncerta un vēlās aiziešanas gulēt tāds nedaudz samīcīts rīts. Pēc brokastīm ejam vēl pagulēt un no mājām iztaisamies tikai ap pusdienlaiku. Nekas, nekur nesteidzamies.
    Uz mūsu ieliņas visā tās garumā kaut kāds tirdziņš. Visādi interesanti ielas ēdieni un lupatiņas.
    Metro un vilciena kombinācijā aptuveni 50min laikā nonākam līdz Grīnvičas parkam, kur atrodas 0’0’0’ meridiāns, kas sadala rietumu un austrumu puslodi. 18£ naudas gan nesaņēmāmies maksāt, lai tiktu pie pašas līnijas. Caur žogu pa gabalu iespējams uz to paskatīties. To arī izdarām un dodamies tālāk.
    Nejauši uzgājām Grīnvičas tirgu. Arī daudz visādi street-food no kuriem pagaršojām vrapus. Izskatījās gan nedaudz labāk nekā garšoja, bet bija ok.

• Day 2

Tower bridge

July 2, 2023 in England ⋅ ☁️ 20 °C

Atgriezušies centrā sākam izšūt visus galvenos standarta tūrisma objektus. Sākam ar Tower Bridge. Tilts jau pa gabalu redzams visā savā krāšņumā. Tuvojamies tam pa promenādi. Pirms kāpšanas uz tilta apēdam pa saldējumam un kātojam uz otru krastu. Tā kā vakar Vemblijā atstāju džemperi šodien jāsameklē aizvietojums. H&M rodam risinājumu.
    Uznācis tāds manāms mīkstums. Esam diezgan daudz nogājuši un vakardienas izklaides šodienas mundrumam arī nepalīdz.
    Šodienas oficiālā programma vēl paredz aiziet līdz London Eye un Big Ben’am. Kā izrādās Lielais Bens vairs nav paslēpies aiz stalažām, tomēr tā apskate nav ļoti baudāma milzīgo tūristu pūļu dēļ. Aši uztaisam pāris bildes un laižamies prom. Tādas cilvēku masas man liekas var nosist interesi par jebkuru pasaules slavenu objektu.

British museum

July 3, 2023 in England ⋅ ⛅ 18 °C

Pie muzeja ierodamies aptuveni 10min pirms atvēršanas kad rinda uz ielas bija jau vismaz 200m gara. Ieeja visos Lielbritānijas nacionālajos muzejos ir bez maksas. Tas acīmredzami piesaista cilvēku masas. Tiesa ļoti daudz arī skolnieku grupas. Rinda kustas ļoti ātri un pēc 15min jau esam iekšā.
    Muzejs kā jau sagaidāms ir neaprakstāmi milzīgs. Pat veltot sekundi katram eksponātam diezvai ar diennakts stundām pietiktu. Vairākos līmeņos sadalītas ekspozīcijas pēc ģeogrāfiskās piederības. Sākam ar Āziju, kur atsevišķi izdalīta Ķīna, Japāna un Koreja. Lielākas cerības biju licis uz Japānu, kur cerēju ieraudzīt samurajus. Viens bija, bet gribējās vairāk. Lielāko uzmanību piesaistīja Ēģiptes vēsture un tās artefakti. Mūmijas - gan cilvēku, gan kaķu. Kopumā jau muzejs interesants, bet kā parasti tuvojoties otrās stundas beigām man beidzās muzeju limits. Tur par kafetērijā paēdam pusdienas un taisīsimies tālāk.

Buckingham palace

July 3, 2023 in England ⋅ ☁️ 19 °C

Lēnā garā cauri Soho kvartālam dodamies karaļnama - Bekinghemas pils virzienā. Soho rajons šobrīd ļoti apspīdināts varavīksnes krāsās. Šomēnes laikam praida mēnesis.
    Pie zeltainajiem pils vārtiem pulcējas diezgan daudz cilvēku. Pāri laukumam redzami arī divi sarkanie sargi ar milzīgajām un pūkainajām bļodas cepurēm. Karogs mastā plīvo, tas laikam nozīmē, ka karalis ir mājās. Šoreiz, gan neizdevās viņu ieraudzīt. Ilgi tur nav ko stāvēt pie tiem vārtiem, tālāk iesim uz Vestministeras rajonu, kur atrodas milzīgā Abby katedrāle. Iedosim vēl vienu iespēju Big Benam. Vakar sprintā paskrējām garām.Read more

Big Ben, Tower Bridge

July 3, 2023 in England ⋅ ☀️ 18 °C

No otras puses Big Bens bija labāks, mazāk tūristu. Zālītē ir pat kur piesēsties. Ilgi gan tur nepaliekam. Dažas bildes un dodamies uz priekšu.
    Šodien paredzēts arī bāru jeb pub’u tūrisms. Britiem baigi foršā atmosfēra bāros. Brīva, nepiespiesta. Katrs savā stūrī pļāpā un risina savas problēmas. Pilnai laime aliņš varētu būt nedaudz lētāks, bet nu ko padarīsi. Tā taču Londona. Vidēji ar 6-7£ jārēķinās par pinti. Atbraukt un dzert ūdeni arī stulbi. Jānorij iekšējais žīdiņš un aiziet.
    Dodoties lēnā garā Tower Bridge virzienā nomēģinām kādus 4 vai 5 bāriņus. Kurš pilnāks, kurš tukšāks, bet interjērs visos līdzīgs. “Vaibs” visos foršs. Nosaukumi arī interesanti Horseshoe, Blue Posts, The Sun Tavern, The Old Bell Tavern.
    Londonas tūrismu noslēdzam ar pinti kanālmalā un skatu uz šķietami londoniskāko objektu - Tower bridge.

• Day 4

London Luton Airport

July 4, 2023 in England ⋅ 🌧 15 °C

No rīta vēl mini loku izmetām pa šo Londonas galu. ~35min attālumā no mūsu viesnīcas ir Abby road gājēju pāreja, kura slavena ar The Beattles 1969. gadā izlaisto albūmu "Abby Road", kur uz vāka visi bītlieši raitā solī dodas pāri ielai pa gājēju pāreju. Nu tā ķeksītim aizgājām un pārgājām. Dabā protams pilnīgi vienkārša gājēju pāreja. Nav pat nekādas zīmītes, tikai muļķīgi tūristi, kas kaitina pietiekoši intensīvo Londonas satiksmi stāvot ielas vidū taisot selfijus. Mēs centāmies tādi nebūt.
    Aizgājām vēl līdz The Regent's park. Milzīgs parks, kur pa lielam iegājām tualetē un gājām uz autobusu, kas mūs nogādās uz Lutonas lidostu.
    Stunda ceļā un esam klāt. Lidostā viss ļoti raiti. Cilvēki diezgan daudz, bet cauri drošības pārbaudei plūsma ir bez aizķeršanās. Priekš tā, ka šī skaitās lēto aviokompāniju lidosta, ļoti daudz veikalu un kafejnīcu. Nav slikta lidosta, kur "jānosit laiks".
    Mūsu mini ceļojums noslēdzies. Par spīti tam, ka Vinss no Mōtley Crue nav vairs vokāli spīdošākais dziedātājs vai tam, ka 90% Vemblija apmeklētāju stadions izskatījās pustukšs jocīgās apmeklētāju plūsmas dēļ un pat par spīti tam, ka viena alus pinte maksāja ~8eur, koncerts bija izcils un gandrīz 8h ko pavadījām arēnā paskrēja kā nebijušas. Uz emociju rēķina var norakstīt daudz nepilnības.
    Jau Edinburgā sapratu, ka tā britiskā atmosfēra un brīvā pub'u kultūra uz ielas man patīk. Londonas bāri varbūt nebija tik piesātināti ar cilvēkiem, kā Skotijā, bet kopējās sajūtas un attieksme tā pati. Ieliņas šauras un acīmredzami vecas. Ik pa brīdim kaut kur starp mazajām ieliņām, kuras ieskauj vecas mūra ēkas paspīd kāds debesskrāpis no modernās pilsētas daļas. Vai es noteikti gribētu atgriezties Londonā? Drošivien, ka nē, bet arī nebūtu nekas pretī atbraukt vēl. Es drīzāk gribētu aizbraukt uz kādu citu Lielbritānijas nedaudz mazāku pilsētu. Velsa vēl pavisam neapgūta. Nākošreiz varbūt uz Kardifu? Katrā ziņā šobrīd man no Lielbritānijas 2 apmeklētajām pilsētām Skotijas Edinburga uzrunāja vairāk nekā Londona. Jābrauc vēl.