traveled in 5 countries Read more
  • Day 23

אודיאבה -> ישראל

June 4, 2023 in Israel ⋅ ☁️ 22 °C

לא יכולנו שלא לנצל את היום האחרון.
    קמנו מוקדם בבוקר ארזנו את הדברים כחלק מהתרגולת ונסענו לאודיאבה - אי מלאכותי "עיר העתיד ".
    הנסיעה כללה רכבת ללא קטר (למעשה כרמל ישבה בתא הקטר והנהיגה את הרכבת).
    הכל באודיאבה נתן לנו תחושה של לא אמיתי לא לגמרי יודעת לשים את האצבע למה זה..
    לאחר טיול קצר באי קטן ומרובע הלכנו לחוף הים וקנינו ברד ממכונה. התרשמנו מכמות הכלבים האינסופית שראינו (כמובן שכל אחד בלבוש חגיגי אחר..) והלכנו לראות את "פסל החירות". אחרי שלפני יומיים ירד עלינו מלא גשם היום בשלב הזה רק חיפשנו מכסה מהשמש הקודחת. רצינו להגיע למוזיאון המדע אבל נשברנו באמצע הדרך והלכנו לקניון במקום. נכנסנו למסעדת שבי שבי (או שובה שובה..) ואכלנו שם - אכול כפי יכולתך (במחיר מגוחך של 85 שקלים) בו אתה מטביל בשר וירקות בציר מרק וככה מבשל את האוכל - זה היה מושלם! כל כך טוב שלקינוח לא הצלחנו להגיע (שהוא גם אכול כפי יכולתך..)
    מלאים אך מרוצים התחלנו לשוב על עקבותינו, חזרנו למלון לאסוף את הציוד ביקור אחרון בסופר האהוב עלינו (family mart) ונסיעה לשדה התעופה.
    הכל הלך בדיוק לפי התוכניות ובעצב רב נפרדנו מיפן.

• Day 22

יאמאנאשי -> טוקיו אסוקוסה

June 3, 2023 in Japan ⋅ ☀️ 23 °C

בעל הדירה שלנו נתן לנו בבוקר טרמפ לתחנת רכבת פחות מ3 שעות ומגיעים לתחנה המרכזית של טוקיו - כבר הספקנו לשכוח כמה היא סוערת ואיך כל תחנה זאת עיר שלמה מתחת לאדמה.. מצאנו את הרכבת שלנו לאסקוסה וגילינו עוד מימד של טוקיו. כזה שהוא פחות סוער וקצת יותר נורמאלי.. מפוצץ תיירים אבל עדין אפשר ללכת בנחת.
    הגענו לשוק אוכל ונתנו עוד ניסיון למאצ'י, עלינו למקדש וטילנו ברחובות.
    עשינו זיג זגים בכל אזור החנויות ואוכל ויכול להיות שיש רחוב אחד שעשינו מספר רב של פעמים..
    ראינו מופע של יפנים מחזיקים המון נרות עטופים בנייר בגובה מטורף בעזרת הכתף והראש מלווים בתזמורת.
    ניסינו לעשות קצת שופינג ללא הצלחה וחזרנו להסתכל על המקדש בערב - הרבה יותר יפה מאשר ביום!
    הגענו לחדר מלון הקטן שלנו המשקיף לנהר מבינים שזה הערב האחרון שלנו פה..

• Day 21

"אגם קוואגוצ'י"

June 2, 2023 in Japan ⋅ 🌧 20 °C

את היום פתחנו עם גשם סוער - וזה לא הפתיע אותנו כי אתמול בערב ראינו שמגיע טיפון.
    התלבטנו מה לעשות והחלטנו להמשיך בתוכנית שלנו כרגיל כי כבר למדנו שגשם לא עוצר פה אף אחד..
    לשמחתינו פגשנו את בעל הדירה שלנו בבוקר וביקשנו ממנו טרמפ לאוטובוס.
    כשהינו בתחנה הבנו שהגשם הזה יותר מאסיבי מגשימים קודמים שחווינו - שוב דילמה מה לעשות ושוב ההחלטה של להמשיך עם התוכנית כרגיל.
    וככה נסענו לאגם קוואגוצ'י 10 קמ מהפוג'י ובכל זאת לא רואים אותו..
    אז מהר עלינו על אוטובוס אחר למוזיאון אבני חן (רק מחפשים מכסה לבלות בו את היום). הסתובבנו קצת במוזיאון עד שהבנו שאנחנו פשוט ספוגים מים ולא נהנים - החלטנו לחזור חזרה.
    רצנו לאוטובוס במבול סוער (פחדנו לפספס אותו כי הבא בתור רק בעוד שעתיים) נסענו חזרה כ50 דקות.
    כשחזרנו נכנסנו לסופר המטורף שהינו בו אתמול וקנינו מלא אוכלים מוזרים. עשינו עצירה באונסן כפות רגליים וחיש מהר צעדנו לדירה כדי סוף סוף להתייבש!

• Day 20

מאטסומוטו -> יאמאנאשי

June 1, 2023 in Japan ⋅ ☁️ 24 °C

קצת בעצב עזבנו את מאטסומוטו.
    לקחנו רכבת שעתיים נסיעה והגענו ליאמאנשי. בעל באייר ביי אנד ביי שלנו התעקש לאסוף אותנו מהרכבת (למרות שמדובר ב5 דקות הליכה). הוא היה חמוד ואפילו שידרוג לנו את החדר כשראה את כרמל.
    את המסלול שרצינו לעשות לא היה אפשר כי מסתבר שיש לשם אוטובוס רק בימי שבת.. אבל התחשק לנו לטייל וכמו רוב הערים שהינו בהם גם פה אנחנו מוקפים בהרים. מצאנו מסלול חביב במרחק הליכה מאיפה שאנחנו ישנים והתחלנו לטפס. לכאורה (לפי השלט שיש בסוף המסלול במעלה ההר) אמורים לראות את הפוג'י משם - אנחנו לא ראינו.. חיכינו שהעננים יתפזרו ובסוף הברחשים הכניעו אותנו וירדנו למטה.
    אחרי שירדנו הלכנו לאונסן כפות הרגליים הציבורי שיש ליד התחנה המרכזית.. פשוט הזוי!
    בדרך לשם ראינו את הפוג'י! (לרגע קטן לפני שהוא התכסה שוב בעננים..)
    אחרי רחצה נעימה ובדרך לארוחת הערב נכנסנו לסופר גדול אמיתי של יפנים (ליתר דיוק זאת הייתה סוג של חנות שיש בה הכל ובין היתר גם סופר..) וזאת פשוט חוויה!
    גולת הכותרת - ארוחת הערב!
    סושי מסתובב בהזמנה אישית קשה לתאר כמה החוויה הזו מושלמת מכל ההיבטים - חווית המשתמש בהזמנה ובקבלת האוכל, האוכל עצמו היה מ ד ה י ם. אין לנו ספק שזאת חוויה שנזכור לעוד הרבה מאוד זמן..
    נקודות נקודות
    1. אין מדרכות (כמעט בכלל)
    2. הסופר:
    2.1 אין עגלות גדולות - העגלות שלהם קטנות מותאמות להנחה של סלסה ולא יותר. יש להם עגלות מסוגים שונים עבור ילדים אבל עדין קטנות..
    2.2 היעילות - אתה עומד בתור לקופה כדי לשלם. כל פריט שעבר אצל הקופאי עובר לסלסלה אדומה אתה משלם ומאחורי הקופאי יש עמדה לאריזה ככה שבזמן שאתה אורז הבא בתור יכול להיות אצל הקופאי. יעילות נטו!
    2.3 בעמדת האריזה יש שקיות וסלוטיפ. הם תמיד סוגרים את השקית את סלוטיפ (גם בסופרים הקטנים)
    3. מחירים - תמיד יופיע לפני ואחרי מס. ואן יש רק מחיר אחד צריך לחשוד שזה כנראה ללא מס.

• Day 19

קאמיקוצ'י

May 31, 2023 in Japan ⋅ ☀️ 15 °C

זה היה היום הכי יפה שהיה לנו בטיול!
    יש אוטובוס ישיר לקאמיקוצ'י ב5:30 וב10:15. אנחנו לקחנו את המוקדם.
    הגענו לשמורה בסביבות 7 ועוד היה ממש קר אבל לאט לאט השמש יצאה עד שהיה לנו את המזג אוויר המושלם.
    הנוף עוצר נשימה ואני חושבת שהתמונות יעידו על כך.
    רוב המסלול לא היה מותאם לעגלה אבל כרמל אלופה והצלחה לעשות הכל ברגל ;)
    כידוע - אנחנו ובעלי כנף זה סיפור שלא נגמר.. וגם היום התיישבנו לאכול - שי הוציא את החבילת לקט ירקות שלו (שהוא פעם ראשונה קנה סופסוף!) ביקשתי ממנו שיעזור לי על הסינר הנקה והופ בחצי שניה בא עורב שחור רשע וחטף את האוכל של שי! (הוא אפילו לא הספיק לפתוח את השקית..)
    המומים מהתרחיש עוד לא מעכלים ניגשת אלינו יפנית מבוגרת מצחקקת ומניחה לנו זוג עוגיות יפניות (עוגיות עם מילוי שועית קלאסי אבל הן היו מעולות!)
    במהלך המסלול נפגשנו גם עם המון קופים שפשוט חיים את חייהם ולא מייחסים לנו חשיבות.
    סימנו את המסלול באגם טאישו שגם הוא יפיפה ברמות!
    מבחינת מסלול זה היה המסלול הכי רציני שלנו ובפרט של כרמל - כ10 קמ בתנאי שטח (לא הכי קשים אבל עדין שטח..)

• Day 18

נגויה -> מאטסוצוטו

May 30, 2023 in Japan ⋅ ☀️ 24 °C

אני חושבת שהחדר בנגויה היה הכי קטן שהינו בו עד עכשיו. פשוט התארגנו במסדרון כי לא היה מקום בחדר..
    יצאנו לדרכינו למאטסמוטו ברכבת JR - שעתיים של סיוט! (התרגלנו לטוב מידי מבחינת תחבורה..) כל הדרך שיקשקו אותנו, נכנסנו למיליון מנהרות ארוכות במהירות שיא והאוזנים רצו להתפוצץ (לא יכולנו להנות מהנוף המדהים שעברנו)
    אבל איכשהו אחרי שעתיים הגענו!
    מאטסומוטו עדינה יפה ומוקפת הרים. מידי פעם הענן זז ואפשר לראות באופק פגות מושלגות.
    שוטטנו בעיר וטבלנו את רגלינו בנחל שזורם בה (המים קפואים) כשלידינו יושב יפני שהגיע עם חיות המחמד שלו - ארבעה ארנבונים מטופחים להפליא!
    עברנו ברחוב הקניות שלהם - שונה ממה שחווינו עד עכשיו כי זה היה רגוע ולא מוגזם.
    וכמובן שהקפנו את הטירה. מבחינת המבנה הטירה הזו פחות מרשימה מהטירה באוסקוסה אבל יש בה קסם בגלל הסביבה. האזור משמעוצית פחות מתוייר והטירה מוקפת ירוק אינסופי ומים צלולים שההרים משתקפים בהם. קשה לתאר את היופי והתמונות לא עושות חסד..
    סימנו את היום במסעדת ראמן משובחת (אחרי שהרבה מסעדות לא רצו לקבל אותנו! לא ברור אם זה כי אנחנו זרים או כי אנחנו עם תינוקת..)
    ואז - עשינו צ'ק אין במלון שלנו פינוק אמיתי!
    אנחנו חושבים ששידרגו אותנו לחדר של הנכים הכל פה מרווח בטירוף!!
    הולכים לישון מוקדם כי מחר מחכה לנו יום ארוך! (ספוילר - השקמה ב5:00)

• Day 17

נגויה

May 29, 2023 in Japan ⋅ 🌧 23 °C

גשם גשם משמים..
    היום היה היום הכי גשום שלנו - בגדול לא הפסיק לרדת גשם לשניה..
    כשהגענו לנגויה ובאנו לעשות צ'ק אין גילינו שקיבלנו חדר של מעשנים למרות שזה לא מה שהזמנו (כבר מהמסדרון אמרתי לשי שזאת קומה שמעשנים בה..)
    ניגשנו לקבלה כדי לקבל חדר ללא עישון כפי שהזמנו - אמרו לנו שנוכל לקבל אותו רק יותר מאוחר (או עכשיו אם נשלם יותר כסף). ביקשנו להשאיר את הדברים בקבלה קיבלנו מהמלון מטריה ליום גשום ויצאנו לדרכינו.
    נסענו לnabana no sato כנראה שהגענו לשם בדרך הכי מסורבלת ועם מספר החלפות מקסימלי אבל בסוף הגענו!
    ידענו שמדובר בגינת פרחים מרהיבה ושבערב יש מופע אורות- כשנכנסו מאוד התאכזבנו. כן יש קצת פרחים אבל לא משהו מעיף. וגם כדי להיכנס לעוד מקומות (למשל לראות גינת ורדים) היה צריך לשלם עוד כניסה (שגם ככה הכניסה הייתה יקרה..) אז ויתרנו על זה. אבל כחלק מהגינה יש שם אונסון רגלים! חיש מהר חלצנו נעליים וטבלנו את רגלינו במים החמים כשאנחנו יושבים תחת מכסה ומסביבינו יורד גשם.
    ידענו שיש לנו עוד זמן לשרוף עד המופע אורות אז התהלכנו בגשם וכשנמאס לנו להיות רטובים נכנסו למסעדה וסעדנו את נפשינו (מסתבר שעם הכרטיס כניסה שקנינו קיבלנו שוברי כסף לבזבז במתחם)
    ואז! יצאנו מהמסעדה ו-וואו מהמם!
    מופע אורות מרהיב שאף תמונה לא יכולה להעביר את זה - הרגשתי כמו בסרט דיסני. מהאורות הפזורים ברחבי הגן ועד למופע האורות שבחיים לא ראיתי כזה.
    ואת הדרך חזרה הביתה כבר עשינו בדרך המהירה :)

• Day 16

טיול יום לקובה (kobe)

May 28, 2023 in Japan ⋅ ☁️ 25 °C

התכנון המקורי שלנו היה להעביר את היום באוסקה אבל הרגשנו שדי מיצינו את האזור ושראינו את מה שבאמת רצינו אז החלטנו לעשות טיול יום לקובה.
    ו-וואו היא מהממת.
    בטעות הגענו ביום שהוא פסטיבל אז איך שיצאנו מהתחנה כמעט נדרסנו על ידי ההמון. לאט ובזהירות חילצנו את עצמינו והלכנו לפארק נונביקי.
    לקחנו רכבל ללמעלה של ההר (הנוף בדרך מהמם) השאר למעלה יש גינות פרחים משגעות ונוף לים (שממש מזכיר את מפרץ חיפה).
    את הדרך שעלינו עם הרכבל ירדנו ברגל ואפילו הפכנו את העגלה לעגלת שטח (לא באמת - הרמנו אותה בדרך הזו) כדי להגיע לגשר המשקיף על זרימת הנחל.
    לאחר שסיימו את המסלול הלכנו לציאנה טאון (מאז שנת 1868, השנה בה יפן נפתחה למסחר, הרבה סוחרים סינים התיישבו בקובה) ואני מודה שהיו לי ציפיות קולינריות גבוהות - מוקפץ סיני, עוף חמוץ מתוק וכו' אך זאת היתה אכזבה גדולה.. כמעט הכל מכיל חזיר :/
    התנחמנו בבאבל טיי ועשינו את דרכינו חזרה לאוסקה.
    באוסקה החלטנו לא לקחת את הרכבת עד הבית אלא לעצור באזור נאמבה ולעשות שם עוד סיבוב (בכל זאת אנשי חיי לילה אנחנו..).

• Day 15

אוסקה

May 27, 2023 in Japan

את הבוקר התחלנו בטירה של אוסקה.
    טירה יפיפיה שנבנתה ב1583. היא אחד מסמלי ההיכר של יפן ושל אוסקה בפרט. (בעבר השם של אוסקה היה בירת נאניווה ולא ברור מתי הוא שונה לאוסקה).
    הטירה מוקפת ביצורים וגנים, ניתן לעשות שיט סביב הטירה או כמונו פשוט לטייל באזור. בעיני אחד הדברים שהפכו את הסיבוב שלנו שם לכל כך כיפי הייתה האווירה המיוחדת ששררה שם - מישהו שניגן על חליל פיקלו, גבר שעמד על החומה עם תנשמת (לא ברור..) ומבוגרים שפשוט נחים שם על הספסלים - כי יש מדינות שזה טבעי לנוח על ספסל מול טירה..
    אחרי הטירה הלכנו לשינסיבאשי - אזור של היפסטרים הסתובבנו בו קצת ועברנו לדונובורי ונאמבה - בגדול עשינו סלט אחד גדול וזיגזגנו בכל האזור שיש בו אינסוף דוכנים מסעדות חנויות - פשוט לא נגמר.
    הלכנו לכל מיני מקומות מומלצים - כמו למשל לחנות המקורית של העוגת גבינה המפורסמת של אוסקה. טעמנו משפע דוכנים שעברנו לידם והלכנו המון ועדיין לא ראינו חצי! מטורף..
    נקודות נקודות נקודות
    1.מתגים ידיות נעילות וכו׳ - היפנים נהוגים בצד שמאל של הכביש וכנראה בהתאם לזה הכל כאן הפוך. המתג של האור הולך ימינה ושמאלה כמו גם הידית של האסלה (במידה ויש כזה - הרבה פעמים זה פשוט כפתור בקיר). כדי לנעול את הדלת צריך לסובב לכיוון שבארץ זה פתיחה.
    2. עשה זאת בעצמך - כמו שהקונספט של להזמין בשר ולעשות בעצמך חזק פה. יש כאן לא מעט מסעדות שבהם אתה נכנס למסעדה ויש שם "אקוואריום" ענק ואתה דג לעצמך את האוכל.

• Day 14

קיוטו -> אוסקה

May 26, 2023 in Japan ⋅ ☁️ 24 °C

על המפה קיוטו ואוסקה קרובות אבל הדרך בניהם כוללת 3 רכבות (ובמקרה שלנו 4.. ירדנו בתחנה הלא נכונה🙊)
    אוסקה שונה מאוד מקיוטו - יותר מזכירה בהוויה שלה את טוקיו אבל מאוד מאוד לייט.
    הרושם הראשוני שלנו מאוסקה לא מדהים. היא נותנת תחושה של עיר קצת מלוכלכת (אם בטוקיו לא היה לי אכפת לשבת באמצע הרחוב ולהניק אז כאן זה כבר אחרת). בנוסף אין הפרדה מסיבית בין מעשנים ללא מעשנים כמו שחווינו עד עכשיו.
    יחד עם זאת, הסתובבנו היום בשוק ויש אווירה קצת של קרנבל - דוכנים של חץ וקשת, יריה של פקקי שעם מריבה כדי להוריד חטיפים וכו' עושה אווירה כיפית.
    הלכנו לפארק יפיפה עם אגם גדול ובו צבים, ברווזים, ענפות ענקיות (אחת כמעט הורידה לנו את הראש). בטוח כל הבלאגן יש גם פנינות טבע שקטות שזה הכי כיף.
    בערב עלינו "למגדל איפל" של אוסקה. משם אפשר לראות נוף מהמם 360. עלינו קצת לפני השקיעה וחיכינו עד רדת החשכה - מהמם לראות איך העיר מתקשתת באורות.
    נקודות נקודות:
    1. חניה - יש בנינים שהם רק של חניה.
    2. השירותים - לא יודעת איך לא דיברתי על זה עד עכשיו.. השירותים פה יכולים למלא פוסט שלם. כמעט בכל שירותים (גם כאלה שיש סתם בפארק) יש בידה (לרוב יש נייר וחומר חיטוי ואתה יכול לנקות לעצמך את השירותים) - אפשר לבחור את הטמפרטורה של המים, עוצמת הזרם, סוג הזרם, קולות רקע (לרוב מדובר בקול של מים). כמעט בכל שירותים יש כמה תאים בהם יש מושב בו ניתן להניח את הילד (אם הוא כבר יודע לשבת).
    ומנגד, יש פה גם שירותים יפנים מהסוג השני - כאלו שמזכירים את הודו (בול פגיעה). בשירותים המשלבים גם וגם על הדלת של שירותי הבידה יהיה רשום - סגנון מערבי ואילו על הבול פגיעה - סגנון יפני (אותי זה קצת שיעשע).