📍 Hungary Read more

Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőt

April 29 in Hungary ⋅ ☀️ 25 °C

... erről szó sem volt!
    Én már tavaly elbúcsúztam a hegyektől, és Orsiékat is felkészítettem lélekben, hogy minket többé nem látnak! Mármint ott...
    Aztán persze, ember tervez, Isten végez, hát nem a Norwegian Airlines egyik járatán találtam magam ma délután!?!? 🤪
    Az ezt megelőző hetek nem voltak annyira egyszerűek, mert ugye most nagyon megtetszett a Meblikben a 4 órás meló, hogy 3an vagyunk csajok, és nem Jánossal kell kínlódnom. Még csapatépítőn is volt áprilisban! Ráadásul még jól is sikerült. Szóval nem volt egyszerű, mert azt hittem Marcin kiteszi a szűröm, de végül mivel a csajok támogattak, belement.
    ... csak az uccsó héten közölte be, hogy ha nem javulnak a számok, akkor decemberben Hasta la Vista, Baby! 😔 Banyek.

Szóval az utolsó hetek/napok gyorsan elteltek; voltunk anyus-tesós kiránduláson Péliföldszentkereszten, fogorvosnál, Mártinál íróasztalt szerelni, Icánál kacsát enni és még dolgoztam is! Dorcikám be is jött elköszönni... (na jó, amúgy is dolguk volt a MaxCityben, de így jobban hangzik! 😉 )
    Aztán az uccsó nagy hajrá, mert persze az utolsó pillanatokban kellett bőröndöt, fülészetet, könyvelőt, telefon tarifa váltást intézni, és persze mindenki álljon haptákban őnagyságának! Ááááááááá! 🤪

Izgulósan aludtunk, reggel még "haezmégbeférakkorelviszem" és bőröndmérés 20x egymás után. Zitáék kidobtak a reptérre, poggyászok fel (itt megjegyezném, hogy akkurátusan felírtam, és memorizáltam, hogy kell csinálni az automatánál a csomagfeladást, hogy hazafelé ne bénázzak, hiszem egyedül jövök majd! 😱😱😱 ...azt hiszem az lesz felnőtt életem első napja! ... talán... 😁) majd biztonságiak, kaja és hajrá.

Landoláskor már láttam, hogy Oslo környékén minden magaslat havas, a tavak befagyva... Brrrr! Otthon most 23 fok volt induláskor 😭😭😭
    A reptéren pedig a szokásos 7 órás várakozás.... Ez a legrosszabb; bár most találtunk egy Peppes Pizza nevű helyet, ahol van konnektor és kényelmes, nyugis boxok. Mondjuk a pizza olyan "érdekes" volt, hogy az olaszok sírva fakadnának (majdnem én is), de egyszer meg lehetett enni. A kávéról meg inkább ne is beszéljünk. 😖
    Én amúgy szeretem a junk foodot, de egy nap hamburger, pizza meg csirkefalatok! Na, az már sok! 🤢 Így kénytelen voltam befizetni egy 7.500 Ft-os salira! 😂 Ennyire nem esett még jól sosem!

Utána jól beálmosodtam, már nagyon vártam a busz utat. Szerencsére most nem késett a járat, és vaccsi új, modern buszt kaptunk, ráadásul jó kevesen is voltak rajta. Na, mekkorát fogok én szundizni - gondoltam, erre egy lótúrót! Csak 10-20 perces bóbiskolásig jutottam, rendszerint arra ébredtem, hogy nyitódik ki a szám! 😀
    A hegyekben bazi nagy hó volt mindenhol; azon paráztunk egy kicsit, de Oldenbe érve nyugtáztuk, hogy itt csak a csúcsokat borítja.

Érkezés, puszi-puszi, aztán húztunk alukálni!
    Du. akklimatizálódás, Bunnpris, srácok és ennyi. A pakolás elmaradt, mert nincs hova! 😀
    Csak 1 db franciaágy van a szobában, és ennyi. Azt is az éjjel szerelte össze nekünk Odd.
    Miért is nem vagyok meglepődve?!?!? 😂🤣😂

Hamár

April 22 in Hungary ⋅ ☁️ 11 °C

Végül a "nem olyan hosszú kirándulásunk" egészen hosszúra sikeredett, de nagyon jól éreztük magunkat. Anyu igazán büszke lehet magára, hogy ilyen jól bírta... bár lefelé is kis segítség kellett, de legalább a másik vállamat is terheltem! 😁
    Azért megöleltük a jó öreg anyaföldet, mikor leértünk! 😊

Kicsit késő lett, de ha már lúd, legyen kövér, még elmentünk egyet vacsizni is egy igen izgalmas helyre Nyergesújfalun. Bali Art Cafe Bistro volt a hely neve, és a pad thaitól a pizzán és a gyroson át a paradicsomlevesig mindenféle volt, DE elég jó minőségben!
    Persze hoztuk a formánkat; Anita meg Peti variált, Zita kérezősködött, anyu simán nem látta az étlapot, én meg, aki SOHA, de SOHA nem evett étteremben rántott szeletet, valamiért most azt kívántam meg. 😳 Volt ezer finomság, de valamiért az kellett. Gondoltam is Marisra nagyokat! 😂🤣😂

... nagyon hálás vagyok! Ajándék volt ez a nap!

Péliföldszentkereszt

April 22 in Hungary ⋅ ☁️ 11 °C

Mentünk, mentünk, mendegéltünk, míg egy katonai járműhöz nem értünk, amelynek a sofőrje felvilágosított, hogy kiskatonák gyakorlatoznak az Öreg-hegy másik oldalán, mert az jó sziklás, de amúgy ide is jó húzós felmenni, de megéri. Valami derengett, mikor az útleírásokat nézegettem... 🤔🤔🤔
    Mondtam, hogy forduljunk vissza nyugodtan, mert anyunak már így is sok volt, ráadásul Anita tériszonyos, de "ha egyszer már eljöttünk idáig akkor fel is megyünk" elv alapján nekivágtunk. Nem volt könnyű, mert iszonyú meredek lépcsősor vitt fel elég hosszan, ráadásul részint kapaszkodó nélkül. Illetve anyunak én voltam az... 😵‍💫
    Ellenben a kilátás, meg a barlangok tényleg kárpótolták az embert a megpróbáltatásért.
    Jól meg is jutalmaztuk magunkat egy "csúcscsoki" helyett egy Raffaellos csúcs cake poppal! 😉

Csak egy kis kirándulás

April 22 in Hungary ⋅ ☁️ 9 °C

Indulás előtt ettünk egy kis erőt adó szennyát, majd nekivágtunk a rengetegnek! 😊 A Szentkút-tanösvényt néztem ki, ami az országos Kéktúra része is. Gondoltam, megyünk, ameddig mindenkinek komfortos...

A túra bevezetője a Öröm útja volt (olyan, mint a Kálvária, csak ez a feltámadás utáni eseményeket jeleníti meg a stációkon). Modern, ötletes "domborművek" voltak, naon menőn qr kódokon az infókkal.

Ittunk a szent-kútból és nekivágtunk az útnak! Csodák csodájára kiderült az eddig borongós idő, és egészen felmelegedett! ... vagy csak a mozgástól melegedtünk ki, mert nagy edzésben senki sem volt! 😂😂

Titkos küldetés

April 22 in Hungary ⋅ ☁️ 8 °C

...az úúúgy volt, hogy agyaltunk, hogy mit is adjunk anyunak szülinapjára, ami emlékezetes, és amit nagyon szeret(ne). Megállapítottam (szerényen), hogy mi lennénk a legszebb ajándék 😊 , ezért töltsünk vele egy napot közösen. A nagy családi partyknál mindig ezren vagyunk, most lehetnénk kicsit 5ösben.
    Zita bedobta, hogy Péliföldszentkeresztre mindig is el szeretett volna menni, hát legyen az! Nem volt egyszerű az időpontot egyeztetni, pláne, hogy nekem már nem volt sok hátra Norvégia miatt; de mindenképpen tavasszal szerettünk volna, hogy jó idő legyen! A sors fintora, hogy márciusban csodás idő volt, április elején pedig béna, hideg. Reggel esett is, szóval kicsit szkeptikusan indultunk neki.
    Anyut kicsaltuk Zitához, a többiekkel nálam volt a gyülekező. Azt mondtam neki, hogy én elugrom érte, és elmegyünk sétálni.
    Annyira cuki volt, jól meglepődött, mikor meglátta a többieket, hogy ők mit keresnek ott! 😆

Anita bevállata a vezetést, így behuppantunk a kis Priusba és el is indult a legvidámabb barakk! 😉

Péliföldszentkereszten egy picit megszeppentünk, mikor megérkeztünk, hogy akkor a kirándulás előtt mit is nézzünk; erre a zarándokházból egy hölgy ingyen és bérmentve vagy egy órás idegenvezetést tartott nekünk. Nagyon-nagyon kedves és informatív volt, nem győztük megköszönni. (Amúgy a szaléziak tartják fenn a zarándokhelyet; és vigyáznak a szent ereklyére (Krisztus keresztjéből egy darabka). Fontos búcsújáró hely, állítólag sok csodás gyógyulás is történt itt az évtizedek alatt.

• Day 3

...és ennyi!

March 12 in Hungary ⋅ ☁️ 13 °C

... borsószem hercegkirályfi borzalmasan aludt a "kőkemény" matrac miatt 🫣 így én kicsit korábban keltem összepakolni. Reggeli, kicsekkolás, és irány a pancsi! 😊 Hát persze, hogy ragyogó napsütés fogadott így utolsó napra. Még picit meg is kapott a nap így a márciusi napban! 😆
    Pompásan éreztük magunkat; fürödtünk, Kneipp taposóztunk, gőzfürdőztünk, szaunáztunk és a jeges merülőmedencébe is belemerészkedtünk! 🥶 Jajj, én szerintem újjászülettem!!! Olyan hálás vagyok ezért a pár napért! 🙏 Még majdnem azt is elfelejtettem, hogy az órám megförmedt 😔 ... de nem, mert rendszerint az üres csuklómon vagy a belépőórámon akartam megnézni az időt 😭😭😭

Hazafelé agyaltunk, hogy menjünk-e a Fekete gólyába avagy sem, de végül hazafelé vettük az irányt.
    Majdnem 😉
    ...muszáj volt meglesnem, hogy melyik óraméret lenne a jó, ha véletlenül újat vennék 😁 (... mivel sikerült kicsit elmélyednem a témában egy egészen keveset! 😂 ) de sajnos a Média Martban nem volt olyan, így KÉNYTELENEK voltunk bemenni a Samsungba...
    A többi már történelem 😉

Lazulás

March 11 in Hungary ⋅ ☁️ 14 °C

A legfőbb kalandokat már tegnap átéltük 😁, így mára rengeteg izgalom nem maradt.
    Kelés, reggeli, majd pancsolás ezerrel, hol ebben, hol abban a medencében; hála a rozeceás bőrömnek szauna épp csak mutatóba 😔 és egy mini séta.Read more

...na majd akkor én!

March 10 in Hungary ⋅ ☁️ 8 °C

Sokat gondolkodtam, hogy "...az úgy volt..." vagy a "...mivel..." bevezetést válasszam, de nem jutottam dűlőre, így

...mivel az úgy volt, 😁 hogy ezer éve nem voltunk sehol a hideg norvég fjordokat leszámítva, mondtam a zuramnak, hogy vigyen el "permetelni" (családi sztori, Viktor keresztapja kicsit süket volt, és amikor egyszer tavasszal mondtuk neki, hogy megyünk wellnesselni, visszakérdezett, hogy permetelni? Azt már meg kellett volna csinálni! 😊 ) Szóval wellneselni... banyek, már értem, miért mondja Viktor, hogy terjengősen írok 😂🤣😂 Hozzáteszem, most nem is akartam megörökíteni ezt a pár napot, de hát a rajongóim kérték! Sőt követelték! 😂🤣😂

...szóval mondtam, hogy menjünk, de nem mozgosította magát, így kezembe vettem a dolgot, és szülinapomra intéztem magamnak egy kis pihit. A szép emlékek miatt ismét a Barackra esett a választásom, mert kicsi, cuki, tiszta, termálvíz van, jó a kaja és mert ismerem.

A reggel csodaszépen indult, napsütés, mise a szomszédokkal, agapén sütizés... aztán volt még egy Rossmannos köröm és kezdődött a kapkodás! 😄 Meg persze mindenki akkor telefonált felköszönteni, sőt Vajna sógor személyesen tette tiszteletét!

Az utat egy jó nagy veszekedéssel kezdtük, így megvolt az alaphang! 😂🤣😂 Persze, mert Viktor kocsija szervizbe került, így a kisautóval kellett menni, amit ha már... alapon én vezettem. Nos, az izgalmi szint és Viktor erőszak szintje ütközött össze a "Temiértnemhasználodsosemawazzét?" és a telefonom kezelhetőségének horizontján, így éktelen ordítozás lett belőle! 😀
    ... aztán 1-1 kanyarba való berepülés és a dupla körforgalomban való bénázáson kívül szerencsésen leértünk!

A szokásos körök után bevetettük magunkat a vízbe, és lubickoltunk! Jajj, hogy ez mennyire hiányzott már! Mondjuk Viktor folyamatosan szívta a vérem, hogy egy "tataszaros' víz, és büdös is, de azért láttam, hogy élvezi! 😊 Amit sajnos a drága szeretett, sokat megélt órámról nem lehet elmondani... 😭😭😭 Hitvesem még kérdezte is, hogy nem veszem-e le, de én hetykén "Hulljon a férgese!" felkiáltással élve csobbantam be a vízbe. Hozzáteszem másokon láttam okosórát...
    ...na rajtam többé nem lesz. Mivel nem volt mai darab, gondolom már amúgy sem voltak olyan jók az illesztései, és hogy is mondjam, az erős termálvíz nem tett épp jót neki. (Sima vízben ezerszer voltam már benne!)
    Na, mondanom sem kell, hogy Viktor az este folyamán hányszor emlegette fel az ominózus "Hulljon a férgese!' mondatot... 😕

A vacsi nagyon finom volt; azt sem tudtam, hogy mit egyek, mert minden pompásan festett! Sajnos estére iszonyatosan fájt a hasam, így kínlódtam egy sort, majd álomba sírtam magam az órám miatt!
    Egy frászt! Kinéztem az utódját! 😂🤣

Kompolás és haza

May 23, 2018 in Hungary ⋅ ⛅ 29 °C

Mivel Mártinak hajózási élmény kellett, és mivel én nagyon rövid távon tolerálom a vizi járműveket a kompozás mellett döntöttünk. Nem mellesleg a másik oldalon rögtön ott a pálya; lehet hasítani.
    Gyönyörű volt az égbolt, szép tiszta a víz, fújt a szél stb. a szokásos kompélmény 😉😆😋

Pálya. Haza.

Otthon viszont nagy meglepi várt!!! ... nem, nem az, hogy állhattam neki betölteni a tortát 🙂 , hanem hogy ott állt a BOBCAAAAAAT!!!!!!! Öröm, boldoccsá!
    Lehet holnap földet túrni!!! 🚜

Megjegyzés: itt még nem tudtam, hogy 2 napig esni fog a földmunka után, és a kertünk sártengerré változik! 😟😢😭

Tihany

May 23, 2018 in Hungary ⋅ ⛅ 13 °C

Nem kellett sietnünk haza (legalábbis ekkor még azt hittem... így Gyöngyi tortáját éjjel csinálhattam 😜), ezért egy rövid sétára felmentünk Tihanyba, mert amúgy is kompozni akartunk.
    Nem először járunk itt, így a teljesség igénye nélkül lófráltunk a szélben 😉
    Agonizáltam egy sort, hogy vegyek-e kosarat, majd fagyiztunk egy jót. Ennyi. 😊