traveled in 2 countries Read more

Fødselsdagen

August 28, 2016 in the United States ⋅ 🌙 21 °C

Jeg blev vækket af Charlottes skønne røst, hun vækkede mig med fødselsdags sang. Hun havde en gave med et fint kort til mig, det var lækker Rocky Mountain chokolade. Hun havde også købt en badge til mig, der stod #Birthday girl. Den skulle jeg så have på hele dagen. Så kom der ellers opkald fra en masse derhjemme mor, bedstemor og Matilde, desuden lå der en masse beskeder på min telefon. Dejligt der er så mange der tænker på en. Vi fik gjort os klar og fik lidt morgenmad, inden vi kørte ind mod Santa Monica beach. Vi fandt parkering i et parkeringshus inde ved et sted hvor de udlejede cykler. Vi gik ned og lejede to cykler, der havde en lille kurv foran og en lås, så vi kunne stille dem et sted og gå lidt også. Vi cyklede først hen til et lille marked og trak cyklen ned igennem, det var dog ved at lukke, så der var ikke så meget at se længere. Derefter cyklede vi ned til stranden, hvor der var en cykelsti hele vejen ned langs stranden. Første stop var i starten af stien hvor vi fik bikini og solcreme på. Vi cyklede ned til en grøn plet hvor vi satte os, med medbragt frokost på et tæppe og nød vejret. Derefter kørte vi videre ned forbi Venice Beach. Dernede stoppede stien og man skulle langs vejen et stykke for at cykle videre af den. Så vi besluttede os for at stille cyklerne her og gå ned og dyppe fødderne i stillehavet. Der var mange langs stranden, vi havde dog fundet et mindre befolket sted, så da vi havde dyppet fødderne lagde vi os lidt på stranden. På google maps fandt jeg et sted der hed ”The cows end”, hvor de havde kage, så jeg kunne få en lille fødselsdags kage til eftermiddags kaffe. Her gik vi op og fik en chokolade muffin. Så cyklede vi hen til det der skulle have været et mini Venedi i LA men som kun blev halvt færdiggjort. Det er nu et lille område med et par kanaler ned mellem husene i et villekvarter. Videre derfra cyklede vi ned til et område på venice beach med en masse små butikker og boder. Her satte vi cyklerne og gik lidt ned ad vejen. Der skete en masse, et band stod og spillede, med en guitarist der spillede med munden. Vi var inde i en forretning og kigge og pludselig kommer ekspedienten hen og spørger om det er min fødselsdag, han sagde tillykke og stak mig en dollar. Det var specielt. Derefter gik vi tilbage til cyklerne og cyklede tilbage til udlejningsfirmaet. Vi gik op til bilen, hvor vi havde vores fine kjoler, make up og parfume med til middagen. Så vi fik dresset os up, og gik ned for at få aftensmad. Jeg havde valgt Forrest Gumps resturant. Vi fik en rigtig lækker middag. Først fik vi en ret med kartoffelmos, stegte rejer, stegt fisk og et spyd med grillede rejer og grøntsager. Til dessert fik vi en fancy alkohol fri drink, med et glas vi måtte beholde med lys i bunden, desuden fik charlotte et stykke af en brownie kage med karamel og jeg fik en tallerken med tre slags kage. Inden desserten blev serveret kom vores tjener hen med en muffin med et lys i og bedte mig om at rejse mig op og så fik jeg kagen. Han spurgte om mit navn og råbte derefter ud i hele resturanten at jeg havde fødselsdag og så sang de alle sammen fødselsdags sang for mig. Jeg blev helt rød i hovedet, men det var nu meget sjovt. Vi gik op til bilen og kørte hjem. Nu vil vi sove og i morgen står den på Hollywood tur i bil, ud og spotte kendte! Godnat! 😄😴😴Read more

Universal studios.

August 28, 2016 in the United States ⋅ 🌙 20 °C

Vi måtte op allerede 5:30, få lidt hurtig morgenmad og derefter med bus til lufthavnen. Her skulle vi hente vores lejebil, det blev dog en noget dyrere fornøjelse end vi havde regnet med. ØV ØV! VI fik selv lov til at vælge bilerne i en række af økonomi biler, vi valgte en rød bil, så vi måske lidt nemmere kan genkende den.
    Derefter kørte vi til Universal studios park her i LA. Da vi ankom gik vi først igennem en gade med shopping og resturanter, dette var ikke en del af parken, men lå lige uden for parken, op til parken. For enden var der security til at komme ind i parken. Vi fandt ud af vi kunne spare lidt på at købe billetten online, så det gjorde vi over telefonen. Det første vi kom til var SHREK. Her var vi inde og se en 4D film med Shrek, det var meget sjovt. Derefter gik vi videre til Harry Potter land, det var imponerende, det lignede næsten fuldstændigt Hogwarts og gaden med butikkerne fra filmen. Her var der først en gade med alle butikkerne fra filmen, blandt andet Olivanders hvor du kan købe en tryllestav, butikken hvor Harry Potter fik sin ugle og slik butikken med alt det sjove og underlige slik fra filmen. Nede for enden var der en rutschebane og Hogwarts. VI stilte os i kø til forlystelsen inde i Hogwarts, men da det næsten var vores tur, fik vi at vide forlystelsen var midlertidigt ude af drift og vi kunne komme tilbage senere. Så efter næsten en time i kø måtte vi gå videre. Vi kom derefter til Springfield hvor The Simpsons bor. Her fik vi frokost på en burgerbar der vist nok er med i serien. Har ikke set så meget af serien, så ved ikke så meget om The Simpsons. Derefter prøvede vi en forlystelse. Her kom du først 8 mennesker ind i et rum, derefter kørte en film blandt andet med sikkerheds instrukser. Derefter åbnede en dør og vi kom ind i et lokale med en karrusel vogn vi blev bedt om at sætte os i. Derefter kom der igen noget op på en tv skæm, vi blev efter det sendt op i rummet mens der kørte en nærmest 4D film af at vi kørte i en vild rutsjebane der ikke bare kørte på sine skinner, det var vildt og sjovt!!
    Efter Simpson land gik vi videre ned til en Universal studios bustur. Laaaang kø igen, men heldigvis bevægede den sig hele tiden. Her kom vi i en lang bus med 4 vogne, i den første vogn sad en guide som vi alle kunne høre og se på små skærme i loftet. Det var en tur ned i Universal studios der hvor de rent faktisk filmer. Indlagt var tre stops i haller med 3D. Først kom vi forbi en del store haller hvor han forklarede lidt om hvad de blev brugt til, hvad der blev filmet der. Så kom første stop, vi blev bedt om at tage 3D briller på, og så rullede bussen ind i en hal. Her var der lærred på begge sider der vidste en meget kort film med King Kong og dinosaurer, og bussen stod på en platform som bevægede sig alt efter filmen. Vildt sejt! Derefter kom vi igennem et sted hvor mange af bilerne fra de forskellige film bla. Jurrasic park var stillet op. Vi kørte videre ned i hvad der lignede en mexicansk by, her havde de lavet effekter så det så ud som om det regnede og der kom pludselig en masse vand væltende ned mod os ad en lille bakke, det var fedt! Vi kørte videre ned og kom igennem en western by, videre derfra kom vi til et ated hvor vi fik at vide de bag stakittet optog en serie lige nu. Herfra kørte vi ind i en hal hvor Bones skulle ha optaget en scene. Her var også lavet effekter, pludselig stod knister ud og der væltede vand ind i rummet alle steder fra, endnu en fed oplevelse. Herfra kørte vi videre gennem det sted hvor ”murder she wrote” er indspillet og en haj film, videre til ”desperat housewives” kvarteret. Her var indlagt at der på de små skærme kom en besked fra ”FBI” om ham fra” fast and furious”, de ville ha fat i ham. Herfra kørte vi gennem The Gretchen juleland, til et motel hvor en mand bar et lig ud i en bil og derefter kom hen mod os med en kniv. Videre derfra kom vi til en stor garage vi skulle ind i ”for at skjule os” for ”FBI”. Her var igen 3D, med fest, FBI anholdelser og bil jagt, igen, helt vildt fedt! Derefter var turen slut. Vi gik derefter hen og så et show med de trænede dyr der bruges i film. Der var både rotter, katte, hunde, papegøjer, duer, marsvin, gris og en ørn eller falk. De kunne imponerende mange tricks. En af hundene kunne hente det stykke tøj du bad den om, en papegøje kunne holde sig svævende foran en stor kraftig blæser det var et imponerende show. Derefter gik vi hen for at se et vandshow, Det var imponerende! De nederste rækker var der advarsler om at man kunne blive våde, så vi satte os helt øverst for bedre udsyn og for at være fuldstændig sikker på vi ikke blev våde. Det startede med at der kom tre mænd ud og gjorde publikum og området foran publikum våde, og fik gejlet publikum op med hep lyde, klappen og trampen. Herefter gik showet i gang. Det handlede om en tid hvor polerne var smeltet og folk lever på vandet, de søger efter land jord. En ond mand vil finde det og lave golfbane til sig selv, en anden gruppe som er dem der bor på det vand vi ser, har fundet land. EN pige fra den gode gruppe har fundet land. Så mødes de onde og de gode og der bliver kamp, der involverer vand scootere, fald i vandet fra høje steder, et fly der kommer ind og lander lige foran publikum, da den styrter, et tårn der styrter, ild og vand. Meget vildt og fascinerende show! Til sidst præsenteres de så og de er alle professionelle stuntmen og kvinder der har været med i film. Efter det imponerende show gik vi videre til Harry Potter igen, for at prøve den forlystelse vi ikke kom til tidligere i Hogwarts. Vi stod i kø i omkring en time. EN stor del af ventetiden i kø var dog inde på Hogwarts, hvor man gik ned af gangene på Hogwarts, det lignede rigtig meget det i filmene! Ved forlystelsen var vi 4 i en række spændt godt fast i hver vores sæde, så blev vi ellers kastet rundt mens vi havde 3D briller på og vi fløj på kost med Harry og Ron (lignede det med brillerne på) blandt andet gennem den mørke skov, rundt om Hogwarts og på Qudditch banen, helt vildt imponerende forlystelse med en god historie i! Derefter var vi kort over og se minion land, inden vi gik ned for at prøve jurrasic park forlystelsen. Her sad man i en båd, der først førte en igennem et roligt område med planteædende dinosaurerer og videre ind i et farligt område med kødædende dinosaurer. Hvor forlystelsen pludselig gik meget op for at gå meget ned igen! Helt vildt sjovt! Vi nåede lige en mumie forlystelse, her var det en indendørs rutsjebane med effekter, der først kørte forlæns først langsomt og derefter i høj fart. Bag efter fik du turen i høj fart baglæns inden den var færdig.
    Derefter gik det hjem ad. På vejen hjem handlede vi så vi, når vi skal i Disneyland, kan have vores egen frokost med. I morgen venter en dag langs Santa Monica beach, så nu vil vi sove, Godnat!😄😴😴

Tredje dag i LA.

August 25, 2016 in the United States ⋅ ⛅ 19 °C

Vi startede morgenen med at snakke med Pernille, mens Charlotte fik styr på et par ting. Så vi nåede ikke universal studies så tidligt som vi gerne ville, derfor valgte vi at bytte om på i dag og i morgen og tog i outlet i dag i stedet.

Vi tog bussen derud, det tog i omkring en time, så gik vi rundt i de forskellige butikker og kiggede og hyggede os med shopping. Lidt et skuffende outlet i forhold til den i Las Vegas og i Nashville. Så vi var ret tidligt færdig. Så vi tog bussen hjem igen og hentede aftensmad i nærheden og tog med hjem. Så lavede vi ellers picnic ude foran hotelværelset med tæppe og mad. Det var nu meget hyggeligt. Her i LA er det til at holde ud at være udenfor. Så vi har haft en stille og rolig dag, med lidt shopping.

Så har vi ellers haft en hyggelig aften. Charlotte hjalp mig med at få billeder fra turen fra telefonen over på computeren. Vi fik også lavet en playliste til resten af turen. Nu vil vi så til at sove inden universal studios i morgen. Godnat. 😄😴😴

Anden dag i LA - Hollywood!

August 24, 2016 in the United States ⋅ 🌙 20 °C

Vi startede morgenen med at få bestilt en lejebil til resten af turen fra på fredag. Derefter fik vi lidt morgenmad, inden turen gik med bus ind til Hollywood.

Vi skulle først med en bus ind mod downtown, her skulle vi gå 500 meter til næste bus der tog os med tættere på Hollywood. Fra stoppestedet gik vi 1-2 km. Til vi kom til Hollywood boulevard hvor Walk of Fame lå. Walk of Fame er den vej/gade hvor en masse Hollywood stjerner både indenfor film, serier og musik har fået sin egen stjerne i fortovet med navn. Blev helt optaget af at gå og læse alle navnene så der var lige før jeg stødte ind i folk. På vejen ned af kiggede vi lidt på souvenirs og vi mødte en mand fra scientology som fik lokket Charlotte med ind og lave en personlighedstest. Så sad vi der i 1 - 1 1/2 time, mens hun fik taget den. Hun fik dog noget ud af det, så det var ventetiden værd. Derefter gik vi videre op. Vi kom til the chinese theater, det er der udenfor en masse stjerner har sat deres håndaftryk, fodaftryk og underskrift i en våd cement flise. Det var meget fedt at gå rundt og se hvem der havde fået den ære, og afprøve om de har samme størrelse hænder som os. Vi kom i en souvenir butik hvor vi fik købt en hat til på Lørdag hvor vi skal cykle langs stranden. Jeg fik en kasket og Charlotte en hat, den minder lidt om en Panama hat. Vi kom til enden som viste sig at være starten, her havde the Beatles og Elvis fået deres stjerne ved indgangs figuren til Walk of Fame. Vi gik herefter de omkring 5 km ned til noget der hed farmers market.

Det var nærmest et udendørs shopping center. En gågade med en masse butikker på hver side. Her kiggede vi lidt inden det var tid til aftensmad. Vi har haft problemer med at finde et sted med is hvor de laver vaflerne som i Danmark. Men det fandt vi her, så vi skulle da lige have en is til dessert. Derefter var det med bussen hjem til hotellet, omkring 1 1/2 time i bus tog det hjem. I morgen skal vi i universal studies, så nu vil vi have lidt søvn. 😄😴😴

Tilbage i LA, praktisk dag.

August 23, 2016 in the United States ⋅ 🌙 22 °C

Da vi jo lige var kommet tilbage til LA havde vi intet til morgenmad selv. Vi gik derfor på google maps og søgte på morgenmads steder i nærheden. Vi fandt ud af at en kæde herover som også har morgenmad, lå i nærheden, så der gik vi hen. De havde en heeeel masse forskelligt. Charlotte fik youghurt, frisk frugt, pandekager og scrambled eggs, mens jeg nok var lidt mere usund og fik pølser, scrambled eggs, pandekager med jordbær på toppen og herovre serverer de dertil revet kartofler stegt på panden. Vi fandt så ud af efter morgnen efter et opkald at bil køb ikke er en mulighed. Jeg skal have en adresse her i Californien for at købe bil, og den har jeg ikke før slut denne uge eller start næste uge, og der er der ikke tid til bil køb. Så nødløsningen endnu engang er en lejebil.
    Vi gik hjem ad, og gik i gang med planlægningen af resten af turen. Den byder blandt andet på universal studios, disneyland, hollywood, santa monica beach, santa barbara beach, solvang, alcatraz, flere strande og måske lidt vinsmagning.
    Da vi så begyndte at blive lidt sultne gik vi ned for at handle, så vi har morgenmad i morgen. Vi hyggede os derefter med musik og planlægning lidt igen, inden vi gik på det nærmeste vaskeri. Vi havde efterhånden fået samlet en del vasketøj.
    Derefter skulle vi være kreative med steder at hænge det til tørre, så badeværelset er nu forvandlet til tørrerum.
    Vi gik så ned og fandt et vietnamesisk sted at spise aftensmad, ikke lige min favorit mad må jeg sige. Det er mest risretter og supper.
    På vej hjem gik vi forbi et sted med manicure og pedicure og besluttede os at det var nu vi havde tiden til en manicure, så det gjorde vi. Det var meget sjovt at prøve, de ordnede neglene og masserede hænder og underarm med creme.
    Vi kom hjem og det var så meningen vi ville se en film, men wifi på hotellerne herovre kan slet ikke trække det. Så nu vil vi til at sove i stedet, og være friske til en dag i Hollywood i morgen. Godnat! 😄😴😴

Rejsedagen.

August 22, 2016 in the United States ⋅ 🌙 21 °C

Vi kom tidligt op, gjorde os klar og fik morgenmad. Vi fik slæbt alt vores habengod ned og Charlotte gik ud og fik prejet en taxi. Tror ikke han var klar over hun ville komme tilbage med mig og så meget bagage, eftersom hans bagagerum var i stykker så alt bagage minus Charlottes store rygsæk og mig blev proppet ind på bagsædet. Vi kom til lufthavnen i god tid, så der var tid til at sidde ved gaten lidt. Charlotte havde efter security købt en flaske vand, hvad vi ikke vidste var at i den lufthavn skal du igennem en security igen lige inden du går om ombord på flyet, så vi måtte slet ikke have den vand med alligevel. Vi kom ombord på flyet, tureb gik med film afbrudt af de to gange der blev severer mad. Da vi kom til LA skulle jeg så igennem paskontrollen og ind på mit studievisa. Det var dog meget nemt. Han tastede et par tal ind fra papirer og det var det.
    Vi skulle med bus ud til motellet da taxi ville koste os onkring 100 dollar. Først med bus til "hovedbanegården". Det gik ret nemt, der fik vi købt lidt aftensmad inden vi skulle vidre. Næste stoppested havde vi lidt svært ved at finde, men fandt dog frem. Der skulle vi med bus til en anden stor station hvorfra der gik en bus næsten direkte til motellet. Vi fik aset og maset os frem med alt bagagen. Klokken blev næsten 21 inden vi nåede frem, vi landede omkring 17. Så nu er vi kommet lidt på plads og vil mu sove og være friske til en dag i morgen hvor vi skal have styr på bil. Godnat! 😄😴😴

Tredje og sidste dag i Panama!

August 22, 2016 in the United States ⋅ 🌙 21 °C

Vi startede dagen med hotellets morgenmad, bestilling går nu lidt nemmere, men stadig ved brug af tegn og pege på menu kortet.
    Derefter gik vi op til poolen, da det var en lidt mindre skyet dag. Der brugte vi formiddagen. Omkring middag ringede vi så hjem til Pernille og kunne via kamera opkald på facebook følge med i sidste del af håndboldherrernes kamp om guld ved OL. Efter at have set det flotte resultat med guld til Danmark og have snakket lidt med Pernille kølede vi f i poolen inden det igen blev gråt. Da det blev gråt gik vi ned og fik frokost. Mens vi sad og fik frokost begyndte det så at stå ned i stænger. Så vi tog os god tid om frokosten, og vovede os så tilbage til hotellet da det stoppede. Det så ud til det skulle holde tørvejr lidt så vi gik op og fik skiftet fra flip flop til sneakers og gik i en souvenir butik i nærheden. Ekspedienten var meget dårlig til engelsk men fik dog lige fortalt han var single! 😄 vi gik tilbage til hotellet og slappede lidt af med dansk slik i mens vi kiggede på hoteller i LA.
    Til aften gik vi til en restaurant i nærheden for at få aftensmad, her kørte der tv skærme der viste OL afslutnings ceremonien, så det fik vi set en del af, og løb så hjem derfra få at se resten på hotel værelset. Vi fik pakket og bestilt hotel. I morgen venter en 6 timers flyve tur, godnat! 😄😴😴

Panama - anden dag.

August 20, 2016 in Panama ⋅ ⛅ 25 °C

Vi startede dagen med morgenmad i restauranten. Vi var først dernede omkring halv 10 og de havde godt nok travlt, så vi må hellere komme ned lidt før i morgen.
    Så gik vi op og gjorde os klar til en tur i poolen. Vi kom op til poolen for at opdage det stadig var overskyet og ikke så ud til at klare op, vi fin dog en svømmetur. Da det så småt begyndte at regne gik vi ned på værelset og gjorde os klar til at tage ind og se Panama kanalen.

Vi fik prejet en taxi ind til kanalen, Charlotte pruttede om prisen og vi fik turen til 10 dollar. Der var omkring 11 km derind, det syntes vi lige var langt nok at gå. Vi blev kørt ind til et visitor center vi havde læst om på nettet. Den lå lige ved kanalen med udsigt til når skibene skulle igennem, der var desuden er museum om kanalen som den er nu, hvordan den blev til og alle de facts man kunne tænke sig at vide om kanalen. Vi startede med en 3D film om kanalen, der fortalte kort om historien bag kanalen. Vi fik at vide at omkring 16 ville der passere et skib igennem. Vi kunne så lige nå igennem museet og derefter finde en plads med god udsigt til kanalen og skibet. Det var imponerende at se. Skibet kommer først ind nærmest i en tragt, der er lidt bredere i starten end når den kommer ind bag portene. Her forbindes den med tov eller vejre til to nærmest tog på hver side i for, og en i hver side i bag. De trækker så skibet ind i kanalen mellem sig. Den kommer så ind i den første del med låger i hver ende. Foran ligger en lille båd og en lidt større som guider båden gennem hele kanalen. Så lyder der en klokken også falder vandstanden i den del båden er i mens vandstanden stiger en smule i det næste "kammer" når der så er samme vandstand i de to "kamre" åbner to porte og skibet bugseres vidre af "togene". I det næste kammer lukkes portene igen og vandstanden falder yderligere til vandstanden i havet på den anden side af den næste port. Alt det vand pumpes tilbage i det første rum så der er klart til et nyt skib. Efter nummer to kammer kan skibet sejle ud på havet. Meget imponerende at se, har videoer i alle kan se når jeg kommer hjem.

Efter at have set det besluttede vi os for at prøve at tage bussen ind til byen og finde et sted ved vandet at spise. Vi fik hjælp på visitor centeret til hvilken bus vi skulle tage ind til byen. Vi fandt så ud af denne bus kun kørte os til "Hovedbanegården". Der var der ingen der forstod engelsk vi gik rundt længe for at prøve og finde ud af hvad vi skulle. Til sidst mistede jeg lidt tålmodigheden og ved hjælp af Charlottes telefon med et kort og lidt fagter hjalp en dame os med navnet på hvor bussen skulle til og fagter der viste os hvor bussen holdte. Vi kom på bussen, dog kom vi aldrig rigtig til et sted med restauranter da vi kørte ved vandet. Så vi endte med at køre med ret langt, og pludselig var vi i et slumkvarter hvor vi ikke turde stige af. Lige inden hvad vi tror var endestationen var der et okay område med en McDonald's. Vi blev enige om bare at stå af og spise der og så tage en taxi hjem.
    Vi fandt en taxi, tror ikke han anede hvor vi skulle hen da vi gik ind, for han sagde det kun kostede 5 dollar og vi skulle lige sætte hans ven af først. Han blev sat af og chaufføren bad om at se adressen igen, vi kunne mærke på ham han vist ikke helt vidste hvor vi skulle hen. Vi endte tilbage ved McDonald's, hvor han måtte holde ind og spørge en anden taxi chauffør om vej. Da vi nåede frem ville han have flere penge, det lod jeg Charlotte om, for jeg kan være lidt for blød, hun holdte hårdt på de 5 dollar så det fik vi det til. I morgen skal vi have endnu en slap-af-dag og se om vi kan finde os en af de berømte Panama hatte og få med hjem, godnat! 😄😴😴

Panama, dag 1.

August 20, 2016 in Panama ⋅ ⛅ 27 °C

Vi stod lidt sent op og gik ned i restauranten for at få morgenmad, som var inklusiv i hotel prisen. Dog var der et mindre problem i at kommunikere med servitricerne da de kun forstod og talte spansk, men ved hjælp af faster og Google translate fik vi bestilt vores morgenmad. Heldigvis var de 6 valg på menukortet nummereret og den stod også på engelsk. Vi tog os god tid om morgenmaden mens vi så OL på en skærm i restauranten.
    Derefter gik vi tilbage til værelset og fik iklædt os vores bikini, så var der dømt pool tid. Vi brugte hele formiddagen ved og i poolen, lidt over middag blev det lidt skyet og vi gik ned for at få frokost. Efter frokost var der stadig skyet og det truede med regn, så Charlotte fik snakket med Joe og jeg fik snakket med familien derhjemme. Da vi var færdige med det, var det klaret lidt op, stadig skyet men ingen regn, og lidt skyer gør ikke så meget når der er 25-30 grader. Så vi sad lidt ved poolen igen og lavede soduku, kryds og tværs og diverse opgave hæfter, det var super hyggeligt. Da det nærmede sig aftensmads tid gik vi på værelset for at klæde om så vi kunne komme ud at spise. Planen var at finde et sted langs vandet. Vi bor ret tæt på havn og vand, så vi gik derned af, dog fandt vi hurtigt ud af da vi kom derned, at området ved os langs vandet altsammen var park, og ingen restauranter. Så vi endte med at gå tilbage mod hotellet og fandt ud af der i det område alligevel var en del restauranter. Vi fandt en hyggelig en, det viste sig at der her var karraokee fra klokken 8, det var meget underholdende, ikke alle sangere var lige talentfulde. Efter at have hørt på det i omkring to timer gik vi hjem af, der var ikke så langt. I morgen venter en dag ved poolen og tur til Panama kanalen, så nu vil vi sove, godnat! 😄😴😴

Rejsedag til Panama

August 18, 2016 in Panama ⋅ ⛅ 26 °C

Bilen skulle afleveres klokken 9 og vi skulle flyve 11:30. I går havde vi pakket alt det vi nu kunne så vi hver havde 2 indchecket bagager som var max. Så fra morgenen var det bare at få pakket det sidste og komme afsted. Bilen skulle være fuld tanket ved aflevering, så vi måtte lige holde ind og tanke. Lufthavnen lå heldigvis kun 10 minutters kørsel væk fra hostellet.
    Så var der ellers bare kø til at får indchecket bagage, og Charlottes kuffert var nær røget afsted med en forkert bagage tag, men det fik de dog styr på. Derefter kø til security, der stod boarding var en time før, problemet var bare vi knap nok havde fået checket bagagen ind der, vi kom dog også i en hurtig kø os der skulle med det fly. Vi kom med, almindeligt passager fly med 3 sæder i hver side, med en skærm med film, musik, spil og mulighed for at følge med i flyveturen på kort. Charlotte sad på et midtersæde, jeg på gangsædet, der var to måltider ombord, en okay tur. 6 timer uden mellemlanding. I lufthavnen tog det lidt tid inden bagagen kom, tilgengæld fandt vi hurtigt en taxi, og viste dem adressen da det ikke var nemt at kommunikere med dem på engelsk. Vi kom frem til hotellet her forstår og snakker de heller ikke for godt engelsk. Så jeg ville ønske Matilde var her så hun kunne være tolk! 😅 vi fik set os lidt rundt på hotellet, Charlotte lånte en computer. Kan lige informere om vi er fløjet i en ny tidszone, vi er nu 7 timer bagefter Danmark. I morgen venter en dag ved poolen, så nu vil jeg i seng, godnat! 😄😴😴