Australia
Martyn Street Sports Park

Cairns - dag 3

February 24, 2019 in Australia ⋅ 🌧 24 °C

Vandaag was het wat minder fysiek dan al dat zwemmen van gisteren. We bezochten een dorpje, Kuranda genaamd, in het regenwoud. De naam regenwoud was vandaag toepasselijk. Het regende de hele dag met wat droge pauzes ertussen. We lieten het niet aan ons hart komen en genoten van onze dag.

We werden opgepikt door een bus met een vriendelijke buschauffeur. Deze gaf uitleg over wat we gingen doen maar zei dit zo droog dat we het grappig vonden. Hij maakte ook droge mopjes zoals toen we aankwamen zei hij ‘Welcome to the RAINforest’ omdat het regende. 😄 De weg naar het dorpje was leuk. We namen een kabelbaan over het regenwoud. Hier hadden we mooie uitzichten over het regenwoud en verder. We maakten ook twee tussenstops. De eerste bestond uit een kleine wandeling in het regenwoud. Er was ook wat informatie voorzien over het regenwoud en de dieren. Bij de tweede hadden we uitzicht op een waterval die soms verdween in de mist. Hier was er nog een kleine tentoonstelling over het regenwoud. Wij bleven op deze stops langer hangen dan de meeste bezoekers.

Eens in het dorpje aangekomen, was het voornamelijk toeristische attracties, vele winkeltjes en restaurants. We liepen wat rond terwijl we eten zochten. We zagen plots een soort hagedis. Deze kreeg natuurlijk onze aandacht. Er passeerde ook nog eens een boskalkoen. Er vloog ook nog eens een kaketoe voorbij. We waren wat afgeleid, maar de honger wees ons toch de weg naar een resto. Maar door de afleiding waren we net te laat. Er was een grote groep toeristen binnengegaan. Dat stond ons niet aan. We zochten dan maar een andere resto op. Steven besloot te eten als een echte Aussie en bestelde kangoeroe- en krokodilsteak. Het smaakte!

Na de lunch bezochten we de vlindertuin. We zagen veel vlinders en sommige waren echt wel groot. We konden ook de ruimte waar rupsen poppen en ontpoppen bekijken. Alsook het labo waar ze de vlinders kweekten, al was het door een raam. We hebben al wat vlindertuinen gedaan, maar het blijft leuk. Na de vlindertuin, was het tijd om terug te keren. We wandelden nog langs een opvangcentrum voor fruitvleermuizen. Deze was jammerlijk gesloten wegens babyseizoen. Maar we konden toch door de spleten van het hek piepen en enkele vleermuizen zien. 😊 We zagen nog veel boskalkoenen op een plek vlakbij het opvangcentrum en een kaketoe in een boomtop. Tat kon het niet laten om nog een ijsje te bestellen toen we terug wandelden.

Om naar Cairns terug te gaan, namen we een trein. Deze trein is ook een toeristenattractie. Hij is meer dan honderd jaar oud en in originele staat. Hij rijdt over de originele sporen die men toen heeft gelegd. Zoals de sporen, is ook het station nog in originele staat of toch zo nagemaakt. Het zag er gezellig uit. De weg kent vele bochten en met de hand uitgehouwen tunnels. Er waren langs de weg spectaculaire uitzichten. We zagen naar het einde toe ook enkele kangoeroes grazen langs de spoorweg. Heel leuk! Aangekomen in het station, stapten we over op een bus die ons naar huis bracht.

February 22, 2019 in Australia ⋅ ⛅ 32 °C

Gisteren was onze laatste dag in Bali. In de voormiddag deden we strandwandeling. We genoten van de golven die over onze voeten spoelden. Jimbaran heeft niet veel anders te beleven dan zijn strand. Maar we vonden het zeker niet erg om enkele dagen te relaxen. 'S middags gingen we nog een laatste keer seafood eten op het strand. Het was wederom uitstekend. In de namiddag gingen we naar het café met de katten. Er was een mooi zwembad en de eigenaar zei ons dat we er gebruik mochten van maken. Dat lieten we ons geen twee keer zeggen. 'S avonds aten we hier en het was heerlijk. Dan was het tijd voor de taxi naar de luchthaven. Aan de check-in balies stond al veel volk. Voor een keer geen Aziaten, maar Australiërs, want ja we vlogen naar Cairns 😁 Alles verliep vlotjes tot we aan de gate toekwamen om te boarden. Er was een lange rij en ze waren nog bagage aan het controleren. Vreemd want we waren al door alle controles gegaan. Blijkbaar werd er hier pas op vloeistoffen gecontroleerd. Dus mochten we ons drinkwater niet meenemen, terwijl we dat hadden gevuld op de luchthaven zelf. Vreemde regels hier.. We waren wel wat ambetant want nu hadden we geen drinken meer voor op de vlucht. Maar uiteindelijk bleek dat we onze drinkfles mochten vullen in de vlieger, de stewardessen waren heel vriendelijk. Onze vlucht was een nachtvlucht dus probeerden we wat te slapen, maar dit was heel moeilijk. Om 3u 's ochtends, 5u lokale tijd landen we in Cairns. We moesten door een biosecurity controle. We waren hier op voorbereid en hadden al onze spullen die een risico konden zijn te samen geplaatst. Uiteindelijk bleek alles ok, dus waren we ontzettend blij. De medewerkers op de luchthaven waren super vriendelijk en maakten zelfs grapjes. Dit waren we niet gewoon van in Azië, hier waren de medewerkers vaak wat grumpy 😜 we hadden een airbnb gehuurd in Cairns en met de uber gingen we hier heen. Toegekomen kropen we terug in ons bed om wat slaap in te halen.

Tegen de middag werden we wakker. Natuurlijk hadden we honger gekregen en was het tijd om eten te gaan zoeken. We zochten onze weg en vonden een leuke bar met zicht op de zee. Hier geen mooi strand, maar "mud tidal flats". Eigenlijk nog beter voor ons, want dit was de ideale plek om vogels te spotten. We aten allebei een burger en die was heel lekker, maar ook wel groot en met veel frietjes. Dat waren andere porties dan in Azië. Tat heeft de helft van haar frietjes laten liggen 😜 we wandelden verder via een promenade langs de kust. Plots spotten Steven iets in de verte. Twee pelikanen zaten op het strand! We vonden dit heel cool, want ze zaten super dichtbij. Ze zaten op hun u gemak een dutje te doen, dus konden we hun bek niet zien spijtig genoeg, maar het was sowieso een spectaculair zicht. Hierna passeerden we een groot publiek zwembad, blijkbaar gratis. Was ook wel leuk om te zien, maar helaas hadden we onze zwemspullen niet mee. Het had wel deugd gedaan een verfrissende dip, want het is ook hier bloedheet. We zochten dan maar afkoeling in een shopping center. En Steven kocht een nieuwe zwembroek. Een "groene" gemaakt van gerecycleerde visnetten. We kochten ook nog zonnecrème die het rif niet beschadigd, want dat gaan we morgen bezoeken. We wandelden verder door de stad en zagen vele mooie gebouwen. Er was ook een overdekte markt die organische groenten en fruit verkochten. We besloten hier al een deel van onze inkopen te doen. De rest deden we in een supermarkt wat verderop. In onze airbnb hebben we een keukentje dus kunnen we terug wat koken. Voor de rest vonden we Cairns wel een leuke stad, niet te druk en voetgangervriendelijk. De mensen zijn wel iets anders, allemaal vriendelijk, maar toch wat bruter dan we gewoon zijn. Het is wat wennen 😜

Camper!

June 8, 2017 in Australia ⋅ ⛅ 25 °C

Not much physical movement, but all has changed 😎

I've only driven a few miles to get supplies and get to my first site. It was quite an adventure with all sorts of clonks and crashes going on behind me as things slid around inside cupboards. Also turned out I hadn't secured the fridge door properly. I've literally just spotted a little peg that holds it shut. Another steep learning curve!

I'm at a regular holiday park tonight - a good place to try things out with some help at hand.

PS. Go UK! Do the right thing! When I was in Tokyo I managed to make arrangements for a proxy vote - thanks proxy ☺

Ab jetzt reisen wir zu dritt!

June 12, 2019 in Australia ⋅ ☁️ 23 °C

Nach nur einer Woche Australien haben wir mir Freude festgestellt, dass wir Zuwachs bekommen haben. Der Kleine ist über 3,50m lang, 2,30m hoch, vermutlich über 2t schwer und stammt zuletzt von seinen französischen Pflegeeltern ab... wir dürfen vorstellen: Unser Mitsubishi Pajero!

Wir sind sehr glücklich, dass wir innerhalb nur einer Woche ein passendes Fahrzeug gefunden haben, mit dem wir neben den normalen Straßen auch das australische Outback und abgelegene Schotterstraßen ohne Schwierigkeiten befahren können.

Er hat einen Allrad- 4x4 Antrieb und genügend Bodenfreiheit, um auch unwegsames Gelände zu überwinden und ist gleichzeitig auch unser Zuhause für die nächsten 12 Monate.

Geschlafen wird im Dachzelt ⛺️ und gekocht wird in der integrierten Küche, selbst ein Kühlschrank ist bereits verbaut. Für die Stromversorgung haben wir Solarpaneele und eine zweite Batterie an Bord.

Noch etwas zu Nachdenken:
      Warum heißt der „Pajero“ in spanischsprachigen Ländern eigentlich „Montero“? 😅

December 23, 2015 in Australia ⋅ 🌧 25 °C

In Cairns angekommen, gab es sinnflutartige Niederschläge. Diese sollten auch nicht mehr aufhören, so das der Aufenthalt in Cairns kompl. ins Wasser viel. Leider keine Bootstour oder Regenwald Tour möglich. Deshalb fuhren wir schnell wieder aus Cairns ab.Read more

May 8, 2017 in Australia ⋅ 🌙 19 °C

Nach einem angenehmen Flug kamen wir in unserem Hotel an.
      Cairns ist eine tolle kleine Stadt, vielleicht ein bisschen touristisch und man trifft zu viele Deutsche. Aber am Meer gibt es eine tolle Lagoon, die an ein öffentliches Freibad erinnert. Hier gefällt es mir sehr gut. Im Meer schwimmen, kann man hier schon, dann wird man nur eventuell von einem Krokodil oder einem Hai gefressen. Es kann aber auch gut passieren, das man hier auf die Würfelqualle trifft, die sehr giftig ist.Read more

Ins neue Jahr an der Esplanade in Cairns

December 31, 2018 in Australia ⋅ 🌬 28 °C

Nach dem Stop am Palm Cove Beach fuhren wir dann zum NRMA Campingplatz nach Cairns, wo wir einen Platz für eine Nacht gebucht hatten.
      Dort tranken wir dann etwas von unserem Goon (Wein), bis uns um etwa 19:30 Uhr Mr. Uber abholte und zu den Night Markets an der Esplanade brachte.

Auf der Suche nach Essen landeten wir schließlich im Bavarian Beerhouse, wo wir zum Jahresabschluss nochmal bei einem Schnitzel und Bier an Deutschland dachten. 🍺
      Gegen 23:30 Uhr gingen wir dann an die Esplanade, um das Feuerwerk direkt vom Strand aus zu sehen.
      Und dann war es so weit: 2019 hat begonnen! 🎆🎉🙂

Sie haben Ihr Ziel erreicht: Cairns

April 21, 2018 in Australia ⋅ ☀️ 29 °C

Nach knapp einem Monat und etlichen gefahrenen Kilometern sind wir endlich in Cairns angekommen.

Unser Campingplatz ist mitten in der Stadt und so können wir mit einem Fußmarsch von 30 Minuten die Strandpromenade erreichen. Wir nehmen uns aber auch gern mal ein UBER-Taxi für 9$ 😄. (Schade dass UBER in Deutschland verboten ist.) In einem Einkaufscenter gönnten wir uns jeweils eine 4 minütige Massage in einem Massagestuhl.

Es sind wieder sehr viele Deutsche unter unseren Nachbarn, viele haben Cairns als Endstation und fliegen dann weiter.

Viele Leute schmeißen ihr Zeug einfach so weg, obwohl es noch super in Schuss ist. Somit kamen wir in den Genuss von einem Bodyboard. Ein deutsches und ein französisches Paar haben uns ihre Überbleibsel an Essen und sanitären Dingen geschenkt - Wahnsinn! Zum Glück waren wir hier 7 Nächte. 😅

Am 3. Tag ist uns ein Auto aufgefallen mit deutschen Kennzeichen. Wie sich dann herausstellte, war es der Manfred aus Ottobrunn bei München. Ein sehr netter Mann, der sich seinen Toyota Landcruiser von Hamburg nach Brisbane verschiffen hat lassen. Es dauerte insgesamt 3 Wochen, er ist dann hinterher geflogen. Seine Ziele sind Australien und Neuseeland. Im Sommer fliegt er wieder nach Hause, weil er gerne Zeit am Chiemsee auf seinem Segelboot verbringen möchte.

Unfassbar, welche netten und unterschiedlichen Menschen wir auf unserer Reise begegnen. Immer wieder faszinierend!

October 25, 2017 in Australia ⋅ ☀️ 30 °C

Heute haben wir unser Zielort Cairns erreicht. Aber wir fahren morgen noch nach Port Douglas und Freitag wieder zurück.
      Bei blauem Himmel und strahlendem Sonnenschein haben wir an der Lagune in Cairns entspannt und leckeres Eis geschleckt.
      Unterwegs haben wir ganz viele Bananenplantagen gesehen. Eigentlich ist Coffs Harbour für Bananen bekannt, da 4 von 5 Bananensorten in Coffs Harbour wachsen.
      Heute sind wir ca. 145 km gefahren.
      Wir campen heute am Campingplatz 'Cairns Holiday Park', 16. Nacht.

Martyn Street Sports Park