Australia
Redfern

Welcome Sydney

March 16, 2023 in Australia ⋅ ☀️ 35 °C

Le réveil a sonné je suis allée à mon entretien, je n’ai pas été prise parce que j’ai été honnête j’ai dis que je restais qu’un mois sur Sydney. Bon après ça je suis allée à la plage. Je suis rentrée à l’auberge et j’ai rencontré Johan on est allé promener en ville et on est allé voir le fameux Opéra house. Avec un coup de soleil de qualité ! Ensuite on est allé boire un coup et encore boire un coup. Dans un bar très chic avec la vue sur Sydney « le blue bar on 36 » magnifique. On a discuté avec le valet et il nous a dit qu’il adorait les français et que son ami français qui bosse avec lui part. Moi qui est à l’affût ni une ni deux je lui demande s’il cherche à le remplacer. Et du coup j’ai réussi à obtenir un entretien pour mercredi prochain.Read more

Bondi Beach

February 10, 2019 in Australia ⋅ ☀️ 21 °C

War mit Anna heute beim Bondi Beach extrem gut frühstücken. Dann sind wir in der Gegend etwas umhergelaufen und waren dann am Strand. Schon ziemlich cool hier im Surfers Paradise!

The Village, in Surry Hills

January 3, 2018 in Australia ⋅ ⛅ 22 °C

Mein very last Stop in Sydney findet im Hostel ‚The Village‘ im Stadtteil Surry Hills statt, und es ist der erste Aufenthalt in dem ich komplett, ohne Kontakt zu alten Bindungen/ Bekannten aus Deutschland (auch wenn hier so viele Deutsche sind, dass ich mich ungewollt heimisch gefühlt habe) vollbracht habe. Das Hostel ist preislich ziemlich im Durchschnitt, aber von der Qualität und der Einrichtung, deutlich überdurchschnittlich; die Häuser sind im Toskana/ Spanien-Stil gebaut, die Türen öffnen sich mit Schlüsselkarten und die Küche ist eine großzügige, moderne Arbeitsfläche mit großer Glasfront und allgemein ist alles hier sehr schön gestaltet und es wurde sehr viel Rücksicht auf Details genommen. Die Zimmer hingegen sind mit Metall-Doppelstockbetten sehr einfach gehalten, aber mit einer sehr guten Klimaanlage ausgestattet.Read more

🇳🇿New South Wales overview🍸💸👔 (Oz)

January 16, 2023 in Australia ⋅ ☀️ 27 °C

🔖 Before you go:
      Figure out all the burocracy you might need done so you save some time and surprises so are able to work as soon as possible (RSA if you wanna work in hospitality, first AID for teaching yoga, validating degree, cv all done...)

🤤 Best food:
      Coffee (best coffee in the world without a doubt, here its such a science)

😏 Best places to go out:
      1. The long goodbye (no cocktail menu, you just ask for what you want, how and with what and thwy make it up for you)
      2. The Baxter inn
      3. Shady Pines Saloon

🛌 Places to stay:
      The flying fox blue mountains

📝 Must do:
      1. Take the ferry from circular quay
      2. Workworkwork at all the job opportunities that sidney has to offer
      3. Go to some of the fanciest bars in the city (preferably speak easys)

👁️Top attractions:
      1. Walk around the botanical gardens and the opera house
      2. Hike in the Blue Mountains
      3. Pet kangaroos and see some other wildlife on the surroundings on Sydney

✨Favorite moments:
      1. Going out with the crew of Mod Dining to fancy speakeasy bars, trivia night, dying with Kyle on our symbiotic relationships
      2. Jervis Bay with Matt
      3. Blue Mountains in the flying fox

🔑Something this country taught me:
      So much about hospitality and bartending

♻️Something I've had enough of:
      The lights in Sydney, they give you time to walk halfway into the crossing path until it goes red.

⏳Something I will miss:
      Running my bar and making cocktails

👣Leaving for next time:
      Royal National Park

🎁To be remembered:
      Here no one wears shirts, that's a fact 🤷

Bye bye Australien

March 20, 2020 in Australia ⋅ ☀️ 29 °C

G'day,

um es kurz zum machen: unsere Weltreise findet durch dieses Corona Virus ein jähes Ende und wir müssen unsere Reise kurzfristig abbrechen.

Unser Plan ist die Reise bei Zeiten dort fortzuführen, wo wir jetzt aufhören müssen - in Sydney.

Wir sind unfassbar dankbar für die Zeit, die wir haben durften aber zeitgleich unglaublich traurig über die Zeit, die uns nun vorerst genommen wurde.

Wir werden am 24.03.2020 zurück nach Europa reisen.
      Da wir beide gerade ziemlich enttäuscht sind, werden wir uns einige Zeit offline bewegen, uns aber wieder bei allen zeitnah melden.

Bleibt gesund und danke für die Unterstützung❤

Bis bald,
      Simone & Svenja

Finally got a job!

April 17, 2017 in Australia ⋅ ⛅ 22 °C

Heute hieß es mal früh aufstehen für ein Probearbeiten. Es ist ein Job in einem kleinen Cafe im Einkaufszentrum. Eins muss ich ja sagen... So ein Job im Cafe ist definitiv nicht mein Traumjob. Aber ich kann direkt anfangen zu arbeiten, also habe ich erstmal zugesagt. Da der Job aber mit 13$ cash on hand (also ohne Steuer) trotzdem noch seeehr unterbezahlt ist, werde ich den Job wahrscheinlich nicht lang machen. Man mag es kaum glauben, aber 15$ (ca. 11€) ist eigentlich der Mindestlohn hier. Wenn noch Steuern davon abgehen, bleibt halt ungefähr sowas über, was ich letztendlich ausbezahlt bekomme. Aber alle haben mir gesagt, dass das wirklich eine sehr schlechte Bezahlung für so einen Job ist. Vor allem für so etwas vergleichsweise anstrengendes. (An der Rezeption hätte ich einfach nur fürs da sitzen 22$ die Stunde bekommen...) Da ich aber am Freitag eh in ein neues Hostel umziehe und für 2 h housekeeping am Tag kostenlos dort wohnen kann, kündige ich den Job im Cafe dann vielleicht einfach wieder. Aber mal schauen, bis dahin überlege ich mir das vielleicht noch.Read more

Sydney

September 15, 2015 in Australia ⋅ ☀️ 27 °C

Ben nog nooit zo laat begonnen met m'n koffer in te pakken. En raakte snachts lichtelijk nog even in paniek. Maar heb mezelf onder controle gehouden, bewust maar 2 uurtjes geslapen, en wakker worden van de wekker is dan geen probleem als je zwn vooruitzicht hebt. En.... Off she goes.. Mama en Lizette hebben me afgezet op Schiphol. Papa vanmorgen doei gezegd, hondjes een knuffel gegeven. Wel even in de file gestaan maar ruim op tijd aangereden. Utku (maat van me broertje) woont in Amsterdam en is me gedag komen zeggen, super leuk en lief! Nog even een broodje gegeten samen. En nu zit ik in het vliegtuig. Heb er nu 9 vd 12 uur opzitten. Ik viel natuurlijk meteen in slaap. Werd wel wakker toen m'n oren open klapte, maar gelukkig viel ik daarna meteen weer in slaap om na 7 uur wakker te worden. Zonder slaappil. Hoe zou t komen?! Maar goed. Net maar even documentaire gekeken van Lionel Messi. En nu dacht k zal meteen maar s een update zetten op mijn waarbenjij.nu. Ben net over India gevlogen. Ik zit bij t raam, wel bij de vleugel, maar in Nederland was het bewolkt en nu is het donker, dus d'r valt sowieso weinig te zien. Ik zit langs een vrouw uit Maleisië (ik vlieg met malaysia airlines MH19) ze knort een beetje omdat ze volgens mij verkouden is maar verder stinkt ze gelukkig niet en zitten er ook geen krijsende baby's om me heen en heb het een keertje niet koud. Dus al met al lekkere vlucht. Maar goed ook want na een stop van 3 uur in Maleisië moet ik nog een vlucht van 8,5 uur.

Even terug denkend aan natuurlijk de mega super vette zomer die ik samen met jullie allemaal beleefd heb. Wat voor fijne mensen ik om me heen heb en vooral afgelopen weekend een topweekend, waardoor ik met een fijn gevoel jullie weer voorlopig kan verlaten. Het word wel steeds minder moeilijk, ik wil niet makkelijker zeggen, om afscheid te nemen. De tijd vliegt voorbij, duidelijk gebleken de laatste keer weg en deze 3 maanden zomer. Dus voor je het weet ben ik weer terug en kunnen we weer gaan feesten. Of mss keertje niet feesten. Ik ben stiekem wel een beetje benieuwd hoevaak ik ga zeggen de komende periode "fuck ik heb me weer eens misdragen„ .. (Zoals jullie vrijdag al gezien hebben heb ik het niet van een vreemde dus zal die tijd ooit komen dat ik me wel eens een keer "gedraag") we zullen het meemaken. Een voordeel, eigenlijk een dik nadeel, dat de alcohol hier zo duur is. WE ZULLEN ZIEN WAT AUSTRALIË VAN MIJ MAAKT. Of wat ik maak van Australië 👌🏼

Redfern, רדפרן