China
Longtan

Tempio del Cielo, Pechino

March 29 in China ⋅ ☀️ 20 °C

Il tempio era usato per il culto officiato dall'imperatore al "Cielo" (Tian), la divinità suprema della religione tradizionale cinese, il quale teneva cerimonie di sacrificio per invocare la tempestività di vento e pioggia e la pace sotto il Cielo. Inoltre l'imperatore della Cina era chiamato “figlio del Cielo”, governando in questa veste il popolo ed il paese. Dagli anni 2000 è di nuovo usato per sacrifici annuali al Cielo praticati dai confuciani.Read more

Kung Fu Fighting

October 21, 2019 in China ⋅ ⛅ 46 °F

We saw an action-packed show tonight incorporating martial arts and choreography at the Red Theater in Beijing. The Lenged of Kung Fu tells the story of a little boy whose mother gives him to a Buddhist monastery to be educated in the ways of Kung Fu, China’s ancient school of defensive martial arts. He overcomes his own fears and fantasies to wean himself from the attractions of the flesh and eventually becomes the abbot of the monastery. Great color and music made this show a wonderful night’s entertainment.Read more

Zurück nach Peking

October 28, 2019 in China ⋅ 🌬 13 °C

Ich bin später aufgestanden und zum Frühstück mit Connor, Olivia, Fiona, Georgia und Phil. Danach hab ich den Koffer gepackt und bin mit dem Taxi zum Zhianqtao Pier gefahren. Dort bin ich bis vor zum Pavillon und dann von dort zu Fuss zum Bahnhof. Dort musste ich noch rumbummeln, weil der Zug um 14:30 fuhr. Um 19:15 bin ich in Peking angekommen. Mit Taxi bun ich zum Lake View Apartment gefahren, was etwas schwierig war, trotz, dass ich die Adresse in Chinesisch hatte. Wir standen 20 min dann fuhr er los. Ich hab uns getrakt und ihm gezeigt wo lang, doch hat dann doch geklappt. Und das Taxi fshren ist hier sehr günstig (5€). Das Apartment ist eine kleine Wohnung im 12. Stock im Bankenviertel bei einer Frau, Sunny. Sie ist nett, spricht sehr wenig englisch. Aber wir können mit ihrem Übersetzer und Zeichen und Bildern kommunizieren. Bin dann noch essen gegangen, Dumplings und Nudeln für nur 3€. Ich schlafe bei Sunny auf dem Sofa und mein Schrank ist ihr mini Wintergarten.

Überall wird mit Wechat (QR Code) bezahlt. Wir haben einmal sogar einen Bettler gesehen, der einen Code hatte. Aber allgemein sieht man keine Bettler. Überall hat es viel zu viele Mitarbeiter, die eigentlich nur rumstehen und nichts machen oder sogar schlafen.

Temple of Heaven

August 19, 2019 in China ⋅ ☁️ 31 °C

We visited the Temple of Heaven. It's located inside a huge and amazing park. We also saw squirrels there!

The complex was visited by the Emperors of the Ming and Qing dynasties for annual ceremonies of prayer to Heaven for good harvest.

We saw the Hall of Prayer for Good Harvests, The Circular Mound Altar and the Palace of Abstinence.

The park is so well-maintained and you can get lost between these beautiful cypress trees. We saw also a lot of people playing with cards or just chilling.

Very quiet and nice place.

Temple of Heaven

August 5, 2023 in China ⋅ ☀️ 34 °C

In gita con il subway linea 5 - Rosa. Super facile arrivare. Entriamo, post diatriba biglietto da 15¥o35¥. Giardini curatissimi, santi ballatoi per proteggersi da pioggia e, come oggi, dai raggi del sole.
      ☀️ ☀️ ☀️ Una giornata strepitosa di sole ☀️☀️☀️
      Arriviamo all'Imperial Hall of Heaven, bellissimo. Incontriamo ragazzini della scuola che ci insegnano bye bye "PE PEE'' scritto non si sa come 😁. Andiamo verso Echo Hall e ci prendiamo il gelatino al 🥭 mango e 🍓 fragola a firma di tempio. Terminiamo al Circular Mound Altar.
      Bellissimo sito da visitare.

Himmelstempel

August 23, 2016 in China ⋅ ⛅ 28 °C

Unser erster Besichtigungspunkt ist ein Park mit der Halle des Himmels und der Ernteopfer. Dieser Opfertempel, in dem 2* pro Jahr ein Opfer statt fand, ist umgeben von einer großzügigen Parkanlage. Diese Anlage ist durchsetzt von verschiedenen Bauwerken. Der Kaiser persönlich betete für eine gute Ernte und für Regen. Zusätzlich wurden lebende Opfertiere verbrannt, um den Himmelsdrachen milde zu stimmen.

Nach der Besichtigung geht es ins Hotel.

KungFu Vorführung

August 24, 2016 in China ⋅ ⛅ 28 °C

Um 19:30 beginnt die Vorführung, aber dank des typischen Pekinger Staus fahren wir bereits um 18:00 ab. Für den Heimweg prognostiziert unser Guide 30 Min.

Nochmals haben wir die Gelegenheit Peking vom Bus aus zu sehen. Mal sehen, ob wir wieder die gleiche Route fahren.

Im Red Theatre wird eine Art Musical gezeigt, das den Weg eines KungFu Mönches von der Ausbildung bis hin zur Berufung zum Klosterabt darstellt. Eine ganz nette Veranstaltung folkloristischer Art.

Beijing

July 5, 2017 in China ⋅ ☀️ 29 °C

Alle begin is moeilijk zeggen ze. Dat bleek waar te zijn bij het volgende deel van onze reis: China. Het begon al op Schiphol, waar we zien dat ons vliegtuig is gecanceld. Een kleine acht uur en een flinke portie geduld later vliegen we dan toch naar Peking. Op dat moment zijn we nog heerlijk onwetend, maar vertraging blijkt pas de eerste hindernis te zijn. Aangekomen in Peking, lopen we met de backpack op onze rug naar buiten, waar de hitte ons meteen aanvliegt. Zweetdruppels parelen over mijn rug. Met de slaap nog in onze ogen, we zijn immers al meer dan 20 uur wakker, gaan we op zoek naar onze geboekte airbnb. Mijn shirt plakt helemaal aan mijn rug vast. Vermoeid zakken we neer op een bankje. Even de rugzakken af. Gelukkig kunnen we de bewoner bereiken en vragen ons op te halen. Hier heeft namelijk het hele blok hetzelfde adres en ook de zijstraten hebben dezelfde naam als de hoofdstraat. Ik ben ervan overtuigd dat we zonder de airbnb-gids nu nog steeds op zoek zouden zijn naar het juiste gebouw in deze drukke en volle stad.

Op naar het politiebureau om ons te registreren, een vereiste als je naar China reist. Maar wel pas over ruim een uur; het bureau gaat dicht tijdens lunchtijd. De airbnb-bewoner laat ons binnen in zijn appartement waar we eindelijk een beetje kunnen afkoelen. Vechtend tegen de slaap maken we de registratie op het bureau af en een slaperige taxirit verder is het eindelijk zo ver. Uitgeput vallen we op bed. Twintig minuten later wordt er aangeklopt. Het is de bewoner van het airbnb-adresje weer. De eigenaar van het pand ziet het niet zitten, ziet ons niet zitten. Zonder reden van opgave. We mogen een nacht blijven maar om 9 uur in de ochtend moeten we de registratie op het politiebureau terugdraaien. Daar gaat ons plan om even vier dagen te acclimatiseren aan de warmte en drukte in de stad. En daar gaat onze nachtrust. Op zoek naar een nieuwe slaapplek krijgen we te maken met de beruchte Chinese fire wall. Ondanks het feit dat we amper op internet kunnen, lukt het ons toch een hostel te vinden.
      De volgende ochtend staan we doorweekt op de stoep. De regen komt met bakken uit de lucht en geen enkele taxi wil voor ons stoppen. Nog doodop door de korte nacht en jetlag, voelen we ons twee weggestuurde kinderen die niet welkom zijn. Maar ook dat is reizen en stoppen is geen optie. Met volle bepakking op onze rug weten we toch een taxi aan te houden en handelen we alles af op het bureau. Aangekomen in het hostel moeten we nog even wachten tot de kamer klaar is. Mooi moment om de buurt te verkennen en een hapje te eten.

Ons hostel staat in een schattig steegje met allemaal kleine huisjes. Even verderop zit een grote straat met veel toeristische hoepla, maar in de straatjes om ons heen zitten eettentjes, kleine supermarktjes en winkeltjes vol met blikken thee, waaiers en waterijsjes. Na een paar uur stoeien met een vpn - abonnement en de geduldige helpdesk medewerkers op de chat, kunnen we ook weer bij onze mailbox, instagram en Google maps. Als ik naar buiten kijk zie ik mensen die buiten op krukjes majong spelen of voorbij fietsen met een zakje verse noedels. Kinderen spelen met bellenblaas en er staan houten kooitjes op straat met exotische vogels erin. De airco is lekker koel, we kijken vanuit ons raam uit over ons straatje en we kunnen eindelijk even bijslapen.

Het is gestopt met regenen.

Ik denk dat ik het hier heel fijn ga vinden.

Beijing - Temple of Heaven

September 15, 2018 in China ⋅ ☀️ 25 °C

On our last full day in Beijing we went to the Temple of Heaven. It is located in a big park, so it was nice to walk around there for a while. In the evening we had another Beijing Duck! It was soooo great!

An unserem letzten Tag in Peking haben wir noch den Himmelstempel besucht. Er ist in einem großen Park im Süden von Peking gelegen und es war ganz angenehm hier fernab von Großstadt-Dschungel ein bisschen durch zu laufen.
      Am Abend haben wir uns dann noch eine Peking Ente gegönnt. Super lecker!

Tempel of heaven

July 8, 2017 in China ⋅ ⛅ 28 °C

In der Früh waren wir ins einem der Hutongs brunchen. Dann sind wir zum Himmelstempel gefahren. Hier hat der Kaiser früher für gute Ernte gebetet, weshalb der Tempel untypischer Weise blau ist, was den Himmel symbolisiert. Außerdem haben wir hier noch die Echowand und die Parkanlage des Tempels besichtigt. Am Abend waren wir in einer Rooftopbar mit einem tollen Ausblick über die Stadt.Read more

Longtan, 崇文区