Curacao

Oppdag reisemålene til reisende som skriver reisejournal hos FindPenguins.
Reisende på dette stedet
    • Dag 27

Vissen voeren

17. mai, Curacao ⋅ 🌬 28 °C

Eindelijk weer ns n nautisch bericht te melden: gistermiddag met zoon Joep en collega schipper Peter (Zwitser) n rondje buitengaats gemaakt. De platen zijn dus op de huid gelast, gisterochtend weer t water in en eind vd ochtend trossen los. Met in 4Bft prima om de zeilen weer even te proberen en nog eens goed de stuurautomaat te checken. Met IT professional Peter hadden we daaraan n goeie. Eerste rak op de automaat ging perfect en was hoopgevend. Maandag as n tweede testvaart…
      Deze week hele toffe dingen ondernomen met Joep die hier n weekje op vakantie is: n rondje golf gespeeld op de Shell-baan; de hoogste berg beklommen wat zéker uitdagend was; etc en ja, gistermiddag óók samen de vissen gevoerd tijdens het rondje zeilen😬. ..

• Dag 35

Stil aan de overkant

25. mai, Curacao ⋅ 🌬 30 °C

Beste mensen, inderdaad, er wordt u maar weinig nieuws gestuurd uit de Carib en de ontwikkelingen rond de Baerne. Welnu, wat is er aan nieuws te melden.. Het schip gaat geweldig goed met 20 knopen scherp aan de wind👍 Stabiel in het water, weinig buiswater, rustig op t roer, etc Maar óók tijdens dit proefrondje van plm 6 uur: n harpje breekt af/ enkele lijnen aan vervanging toe/ n blok die t begeeft etc. Géén ernstige zaken, maar toch óók n appèl: is t schip wel voldoende getest voor n crossing? En is daar nog voldoende tijd voor? Gaat de nw te installeren autopilot ook werken?
      Samen met enkele andere redenen, aanleiding om alternatieven te overwegen. Eén zo’n alternatief: de Baerne met n vrachtschip nr NL laten transporteren😎. Hiertoe zou t schip naar Martinique gevaren moeten worden (plm 8 dgn, want bestemming is tegen de wind), en dáár t schip met masten en al aan boord v een gespecialiseerd jacht-transport nr IJmuiden. Daarmee hebben we 2 vliegen in één klap: n zeiltocht op de Carib die te overzien is èn n veilige crossing nr NL… N hele aanpassing vd plannen en zeker nog niet in beton gegoten.. Ik zal t je laten weten wat het gaat worden!
      Morgen met de Zwitsers n volgend proefrondje buitengaats…

• Dag 44

Het avontuur lonkt..

3. juni, Curacao ⋅ 🌬 29 °C

Qua locatie nog niets opgeschoten maar.. wel degelijk in het voorbereiden van de reis! Sterker: we zijn reeds bij de douane uitgecheckt en moeten vanaf dat moment binnen 24u het land hebben verlaten.. Dát gaat dus morgenochtend om acht uur gebeuren!
      De tanks zijn gevuld, de route uitgezet en weersvoorspelling bestudeerd. Nu nog de eieren koken voor n evt gevoelige maag (schijnt heel prima te werken in combi met n koude cola!) èn niet te vergeten n goede nachtrust. Bij het mankeren van een autopilot wordt een extra inspanning gevraagd van de bemanning: in koppels v twee wordt er gestuurd/ wacht gelopen. Een avontuur wacht op ons…

• Dag 47

Back in town

6. juni, Curacao ⋅ 🌬 28 °C

Beste mensen, dank voor alle goede wensen tav n mooi zeilavontuur, maarrr….wellicht heb je reeds nieuws uit de wandelgang of Vesselfinder: de Baerne is weer terug in Willemstad.
      Na een tussenstop op klein Curacao (n Bounty- achtig eiland) waar we de val weer konden bevestigen aan t Genua-zeil, werd rond 17.30 dinsdagavond koers gezet langs Bonaire richting
      Martinique bij 5 á 6Bft.
      Scherp aan de wind met n prachtige avondlucht. Maar óók n koers die veel eist v bemanning en materiaal. Om maar met t eerste te beginnen: déze koers vroeg teveel van mijn maag en lag daarmee over de reling. Lastig als je met 4 man gedurende acht dagen moet varen zonder autopilot in een schema van 4u op/ 4u af.
      Daarnaast ging t schip water maken; mogelijk door de ankerkettingbak. Door al het buiswater komt er veel water overheen, met mogelijk n niet perfect uitgevoerde reparatie eerder dit jaar. Wéten doen we het niet; maar iig een ‘call’ voor de crew: hebben we vertrouwen in een veilige oversteek…. Dat was er onvoldoende.

N nwe realiteit dus om opnieuw in Willemstad te liggen, waar alle opties worden doorgenomen. In afwachting vd ontwikkelingen gaan Ton, Kristel en ik morgenavond naar huis, en ga ik de komende tijd op afstand t vervolg organiseren.
      ‘Wát n tegenslagen allemaal’ hoor ik je denken. Maar als je op zoek bent naar avontuur, is het géén klagen als je avontuur krijgt/ het is wat het is, maar na twee maanden Carib is het óók leuk jullie weer te zien en bij te praten. Dolf: maandag eerste rondje Tespelduyn?
      En voor t Baerne avontuur: de Azoren zullen wel aan de horizon blijven; en wanneer NL aan de horizon komt? We’ll see.
      Bij ontwikkelingen meld ik mij weer…
      Met veel dank aan bemanning voor de noeste arbeid en inzet!

• Dag 119

Endlich mal wieder Strand!

2. desember 2019, Curacao ⋅ 🌙 27 °C

Puuuh, so langsam glaube ich, dass ich hier zum Strandtester werde... Gibt aber schlimmere Ausflüge. 😉 Am Vormittag hatte es noch geregnet und ich hatte Innendienst an unseren Buchungsschaltern.
      Als es dann Mittag zum Beachhopping bis in den Sonnenuntergang gehen sollte, wurde der Himmel auch schlagartig wieder blau. 😎

• Dag 133

Willemstad und der Blue-Curaçao-Likör

16. desember 2019, Curacao ⋅ 🌙 27 °C

Musste ich heute doch nicht etwa in der Chobolobo-Likörfabrik alle Sorten des berühmten Curaçao-Likörs probieren?! Ich habe es echt nicht leicht. 😉 Anschließend ging es noch durch die "dezent" weihnachtlich geschmückte Hauptstadt Willemstad.
      Und nein, ich trage nicht lange Hosen weil es mir bei 30 Grad zu kalt ist sondern weil meine Beinchen etwas zu viel Sonne abbekommen haben. 😣

• Dag 48

20. januar 2020, Curacao ⋅ ⛅ 28 °C

Wir verbringen heute einen Tag in Curacao. Wir haben 37 Grad aber es ist sehr windig und es zieht sich leider zu. Aber es ist trotzdem schön endlich wieder draußen zu sein.

Ich mache seit gestern ein Training zur German Host. Das ist die deutsche Gästebetreuung und ich habe vielleicht die Möglichkeit die Position nach dem Training zu bekommen. Das Training geht 4 Wochen jeden Tag eine Stunde.Les mer

Arrived

16. september 2022, Curacao ⋅ ⛅ 27 °C

So bin gestern Abend angekommen. Wollte mit dem Publicbus fahren, aber der wäre erst in eineinhalb stunden gekommen, deshalb hab ich mir ein Taxi zu meinem Airbnb genommen. (genauso teuer wie bei uns). Ansonsten Anreise war top, das mit dem Gepäck war Glück, dass es als doch als Handgepäck gewertet wirde, ansonsten hätte das 360€ gekostet.
      Meine Hostmum hat mich dann noch zum einkaufen gefahren, das Obst hier, ich liebe es jetzt schon, könnte nur Obst hier essen. Auf dem Rückweg bin ich zufällig an einer Beer Factory vorbeigekommen, da konnte ich nicht nein sagen und kam mit der Barkeeperin ins Gespräch. Nach den 2-3 regionalen Bier konnte ich gut schlafen ;)
      Heute wird sich das Fahrrad besorgt und losgeht die Entdeckungstour. Ich bezweifle leider, dass man die ganze Insel mit dem Fahrrad machen kann, weil der Verkehr echt verrückt ist. Ton an beim Video, ich dachte in Italien gibt es viele Wachhunde.

Mountainbike

16. september 2022, Curacao ⋅ ⛅ 29 °C

Gestern habe ich mein Mountainbike gemietet. Google Maps bietet leider keine Fahrradstrecken an, hier gibt es fast keine Fahrradwege, wenn dann nur in Gebieten in denen es Mountainbikestrecken gibt, die ich gestern auch erwischt habe. Bin 35km gestern Fahrrad gefahren und 15 km gelaufen. Habs dann abends gemerkt, aber hat sich wirklich gelohnt. Nur diese Wachhunde hier, normalerweise hinter einem Zaun, doch von 3 Stück auf einem Berg wurde ich gejagt. Außerdem hoffe ich, dass ich keinen Platten bekomme, da hier überall die Stachel der Kakteen rumliegen und ein Stachel sitzt schon ganz tief ;) War von morgens um 9 Uhr bis Abends 20:00 Uhr unterwegs.Les mer

Mambo Beach

16. september 2022, Curacao ⋅ ☀️ 30 °C

Mein erster richtiger Strand. Der Sand und das Wasser wirklich einmalig. Genauso wie ichs mir vorgestellt habe bzw. auf den Reisekatalog-Bildern. Nur ein wenig touristisch, weil es ein Privatresort ist. Heute geht es zum nächsten.Les mer

Det kan også være du kjenner dette stedet med følgende navn:

Country of Curaçao, Country of Curacao, Curaçao, كوراساو, Κουρασάο, Curazao, CUR, Curacao, キュラソー, 퀴라소, Pais Kòrsou, Кюрасао, 库拉索

Bli med hos oss: