France
Soulac-sur-Mer

Here you’ll find travel reports about Soulac-sur-Mer. Discover travel destinations in France of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Lekker naar strand, 31 juli

July 31, 2016 in France

In de ochtend weer vers brood gehaald bij de supermarkt voor de lunch en avondeten. In de middag trok de bewolking weg en we zijn naar het strand vertrokken.

Toen we aankwamen was het nog niet druk maar in een uur zat het hele strand vol. De zee was zo als verwacht wild en sloeg met zijn grote woeste golven de mensen terug naar het strand. De golfen waren in de middag 2 keer de lengte van Patrick.

Na 3 uur hebben gesprongen over de golfen en in de zon liggen zijn we terug naar de camping gegaan om lekker te douchen en te eten.

Later op de camping was een optreden van de gitarist die goede muziek kon spelen.

geen stranddag ,1 augustus

August 1, 2016 in France

Vandaag was het prachtig weer maar omdat Patrick aardig verbrandt was zit strand er vandaag niet echt in.

In de middag zijn we Carcassonne gaan spelen met een lekkere radler en een zak doritos. Patricia heeft erg tactisch gespeeld en heeft daardoor 2 keer gewonnen.

In de avond hadden we tortellini met pesto en pijnboompitten. Die was verrassend lekker. Jammer dat het niet in Nederland te koop is. Morgen alweer opruimen en klaar maken op de 1000 km terug reis van woensdag.Read more

Sorry

April 25, 2015 in France

Entschuldigt das ich in den letzten Tage nichts geschriebenen habe. Denn wir hatten kein WLAN. Darum mache ich eine Kurzfassung :Als wir in le Grup ankamen sind wir Cola trinken gegangen. Beziehungsweise ich, denn mein Vater nahm ein ☕. Wir campierten am Strassenrand und hatten eine ruhige Nacht ????? . Als wir am nächsten Tag aufwachten sind, haben wir gefrühstückt und sind wandern gegangen. Dann fuhren wir nach Sulac und guckten uns die Surfbrett er an. Wir waren uns nicht sicher ob wir es kaufen sollten. Dann kauften wir es nicht.
    Heute morgen nach dem Frühstück gingen am Strand wandern, dann gingen wir auf einem Campingplatz und genau da vor unserem Auto sitze ich jetzt und muss endlich mal den Blog schreiben?
    ENDE
    Tom:
    Da unsere Kamera den Geist aufgegeben hat kommen in nächster Zeit nur wenig Fotos !
    Danke nochmals an alle Nachbarn, Freunde welche uns Notproviant mitgegeben haben ,so denken wir oft an euch.

Zeno:
    Liebe Klasse und Lehrerinnen ich danke euch für euer Geschenk. Ich denke oft an euch.

Vanochtend hebben we in een uur alle spullen weer ingepakt in de auto, op naar de volgende camping. Eerst reden we naar Royan, hier zijn we op een ferry naar Verdon gevaren, we waren net op tijd we reden op de boot en 5 minuten later vertrok hij al. Hierdoor waren we binnen 2 uur op de nieuwe camping. Deze is een stuk groter, veel huisjes om ons heen niet zo veel tenten. Er is ook een groot zwembad, hier hebben we nadat de tent stond, even gezwommen. Daarna hebben we wat stokbrood gehaald en gehaktballetjes in satésaus opgewarmd. Even relaxen en de camping verkennen en dan lekker slapen.Read more

Wasdag, 28 juli

July 28, 2016 in France

Vandaag moesten we de was doen want we hadden bijna geen schone kleding meer. Dus Patrick heeft in de ochtend samen met stokbrood en croissants een wasmunt gehaald.
    Na het eten hebben we waslijn gespannen op de plek achter ons en nadat de wasmachine klaar was de was opgehangen. 2 uur later was bijna alles droog. De rest van de dag lekker relaxen met een boek en 3ds.Read more

Nog een rustdag, 29 juli

July 29, 2016 in France

Vandaag hebben we besloten om naar Soulac sur mer te gaan. Er was markt in de ochtend in de lokale markthal. We zijn daar doorheen gelopen en hebben daar een stuk watermeloen gekocht en een stokbrood. Het stokbrood was lekkerder dan dat afbak stokbrood van de camping. Nog een rondje gelopen in het dorp tot aan het strand en weer terug gegaan want het was geen lekker weer om op het strand te liggen. Verder hebben we nog boodschappen gedaan in het plaatsje en weer terug naar de camping gegaan.

In de avond pasta gemaakt en lekker relaxen met een koffiekoek.

Montalivet, 30 juli

July 31, 2016 in France

Vandaag naar Montalivet geweest om weer eens rond te kijken in de dorpjes om ons heen. Montalivet blijkt een echt Surf dorp te zijn. Overal Surf spullen te koop en een groot Surf strand met buiten het dorp. Verder was er ook een enorme markt met vooral veel wijn, eten en kleding.

Na boodschappen hebben gedaan en nog steeds bewolkt was hebben het plan om naar het strand te gaan laten liggen en maar weer lekker relax gedaan op de camping.Read more

Soulac-sur-Mer