Landkreis Osnabrück

Bad Ems...

August 17, 2019 in Germany ⋅ 🌧 19 °C

Na een heerlijk rustige nacht ondanks dat we aan het Mittellandkanaal liggen is het vanmorgen bewolkt en staat er veel wind.

Op de gebruikelijke tijd 08.50 uur maken we los en vervolgen we onze vaartocht over het Mittellandkanaal, na een half uurtje varen valt er een bui regen en hebben we 2 vrachtboten voor ons uit varen, gelukkig laten ze ons netjes passeren.
    We zien ook weer eens een koppel koeien dat is lang geleden, we tuffen lekker door zonder bijzonderheden.

Na 3 uur varen arriveren we bij jachthaven M.Y.C.Bad Essen, hier hebben we op de heenweg ook overnacht en vonden het een prettige haven, gelukkig is er plaats.
    Na de lunch gaan de meeste toervaarders boodschappen doen voor het weekend in het winkelcentrum vlak bij de haven.
    Als dat gelukt is gaan we met elkaar wandelend naar Bad Ems, vorige keer was er een proeverij in het stadje nu is het rustig, op zaterdagmiddag zijn alle winkels gesloten met uitzondering van de supermarkten...
    We gaan eerst een heerlijk Italiaans ijsje eten en wandelen daarna door het stadje, er staan enorm veel mooie vakwerkhuizen die we de vorige keer gemist hebben, Bad Ems is écht een mooi stadje!

Als we wat hebben gedronken en weer uitgerust zijn stelt Willy voor bij 'De Bron' van Bad Ems te gaan kijken, het is een minuut of 10 lopen dan komen we bij de bron, het park is rondom de bron aangelegd en is echt heel mooi met bloemen perken en mooie oude bomen.
    De Bron zelf is op een héél bijzondere manier 'overkapt' we vinden het erg bijzonder maar misschien ook wel een beetje commercieel...

Willy kan er geen genoeg van krijgen en neemt ons opnieuw mee voor een wandeling naar de oude watermolen, dat is een pittige klim en als we halverwege zijn staan er twee heel hoge banken, met moeite klimmen de dames er op, het lijken wel kleuters met hun bungelende benen en ik krijg spontaan de slappe lach...maar het uitzicht vanaf de banken in fenomenaal.
    Nadat we zijn uitgelachen lopen en klimmen we door het prachtige bos en komen bij de oude watermolen die helaas maar tot 5 uur werkt...

Al met al hebben we onverwacht een geweldig leuke middag en zijn onze been én lachspieren weer eens flink getraind...

Bad Iburg

May 16, 2020 in Germany ⋅ ⛅ 14 °C

Nach ca. 12 km erreichen wir das schöne Städtchen Bad Iburg. Dort kommen wir passend für einen leckeren Kuchen und Kaffee an. Bei bestem Wetter können sich so die Füße erholen und der Magen bekommt auch wonach er verlangt.Read more

WildWortWechsel

In Bad Iburg war ich vor drei Jahren, als ich den Herrmansweg gelaufen bin. Ach, was für eine schöne Erinnerung.

FlowerHiker

Ja, echt eine nette kleine Stadt. Kannte ich vorher auch gar nicht so genau, obwohl es nur ca. 50 km nördlich meiner Homezone liegt.

Los geht's am Nachmittag

July 19, 2020 in Germany ⋅ ☁️ 25 °C

Da es nur eine kurze Runde war, die ich aber zum Test eines Overnighter an einer Schutzhütte nutzen wollte, bin ich erst am Nachmittag losgezogen. Mit 6,5 kg Gesamtgewicht auf dem Rücken inkl. Brennstoff, Essen und 1,5 Liter Wasser.Read more

Wasser fassen

July 19, 2020 in Germany ⋅ ☁️ 23 °C

Die Tour habe ich auch dazu genutzt zum ersten Mal in meinem Leben Wasser selbst zu filtern. Am grünen See gibt es einen schönen Wasserfall. Dort habe ich meine Sawyer Tüte mit 1 Liter befüllt und mit meinem Squeeze Mirco gefiltert.Read more

Trailmagic auf dem Kammweg

May 16, 2020 in Germany ⋅ ☁️ 15 °C

Mitten auf dem Pfad des Kammwegs taucht plötzlich ein Sonnenschirm auf. Was ist das? Trailmagic! Da hat ein lokaler Erzeuger mal so mitten auf dem Kammweg einen Stand für seine Erzeugnisse aufgebaut. Eine tolle Idee, aber mit den schweren Glasgefäßen nichts für UL Wanderer.Read more

Voorspoedige reis...

June 15, 2019 in Germany ⋅ 🌧 18 °C

Afgelopen nacht heeft de regen afkoeling gebracht en als we om 08.50 uur vertrekken is het bewolkt, maar droog.
    We moeten goed opletten bij ons vertrek of er geen vrachtschepen op het Mittellandkanaal varen, zij zuigen namelijk de haven leeg en even later komt het water weer terug, waardoor onze boten op die momenten vrijwel onbestuurbaar zijn.
    De Bruce is als eerste buiten de haven en houdt alles in de gaten, om negen uur varen we weer allemaal op het kanaal.

De vaartocht verloopt voorspoedig en aan het einde van de morgen begint de omgeving te veranderen, we zien bossen verschijnen en het wordt heuvelachtig, mooier dus.
    Kwart over één arriveren we in jachthaven Bad Essen zoals Willy gepland had, de vrij smalle ingang wordt door alle schippers met verve genomen en al snel liggen we allemaal aangemeerd.
    Bad Essen is een kuuroord en ligt aan de Europese wandelroute E11 die van Den Haag naar de Poolse grens loopt.

s' Middags gaan we met z'n allen een wandeling maken, waarbij we al snel een ijssalon tegen komen...ook de hond van Willy en Viviane krijgt een ijsje waar ze erg van geniet.
    We bekijken het leuke plaatsje (er is een proeverij georganiseerd) met de vele vakwerkhuizen en een mooie kerk, heel knus en vriendelijk.

Erste Rast

May 16, 2020 in Germany ⋅ ⛅ 12 °C

Erste Rast, den Rücken entlasten, der sich ja an den neuen MYOG UL-Rucksack gewöhnen muss. Mit einem Basisgewicht von 4,5 kg und gesamt 6,9 kg mit Nahrung und Wasser für 2 Tage trägt er sich aber erstaunlich gut.Read more

WildWortWechsel

Wow! Das ist ja echt nichts an Gewicht.

FlowerHiker

Ja, wobei es schon ungewohnt ist, wenn man bisher nur Tagestouren mit 2-3 kg auf dem Rücken Maximum gemacht hat. Aber es wird.

Pferdefrau

Myog - hast Du den Rucksack selbst genäht? Und reicht die das geringe Poster?

5/24/20Reply

Bad Iburg

November 15, 2020 in Germany ⋅ ⛅ 15 °C

Nach einer ereignislosen Nacht, ich habe bestimmt 10 Stunden geschlafen, bin ich jetzt in Bad Iburg. Einmal ein Tier gehört, daß ich nicht zuordnen konnte. Die letzten 2 Tage waren trotz mäßigen Wetters und Covid19 nicht einsam. Ich möchte nicht wissen, was im Sommer hier los ist. Gut, daß ich meine Gamaschen mitgenommen habe, da der Weg recht matschig und glitschig ist. Aber kein Vergleich zu britischem Morast.Read more

Wandermaus 2020

immer noch eine schöne Herbststimmung.

11/15/20Reply
    WaltzingAlex

Jo, aber wirklich der letzte Drücker.

11/16/20Reply
    Antiphon65

War vielleicht ein Wildschwein. Die sind mittlerweile überall.

11/15/20Reply
    WaltzingAlex

Hmm, hörte sich nicht schweineartig an. Aber bis vor 2 Jahren wusste ich auch nicht, daß Rehe bellen.

11/16/20Reply

Landkreis Osnabrück, Landkreis Osnabruck