Rendsburg

Here you’ll find travel reports about Rendsburg. Discover travel destinations in Germany of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Most traveled places in Rendsburg:

All Top Places in Rendsburg

Het Kielekanaal...

August 6 in Germany ⋅ ⛅ 19 °C

Vanmorgen is het licht bewolkt en er staat een stevige wind.

Vandaag gaan we een gedeelte van het Kielekanaal varen het Noord-Oostzee kanaal, in de volksmond Kielekanaal genoemd, verbindt de Noordzee met de Oostzee; van Brunsbuttel aan de Elbe tot Holltenau aan het Kieler fjord.

Zoals gewoonlijk vertrekken we om 08.50 uur, als we de haven uit varen is het erg druk op op het Kieler fjord, snel steken we de vaarweg over en gaan op weg naar Holtenau waar we een ticket moeten kopen om gebruik te mogen maken van de sluis, de ticket is drie dagen geldig.

Met de ticket op zak moeten we wachten op groen licht en samen met zo'n 24 andere sportboten dobberen we wat rond tot we, na ongeveer een half uur, groen licht krijgen.
    Als eerste varen er twee zeeboten de zeer grote sluis binnen en dan mogen de sportboten in varen, je moet van de boot af om op een drijvend ponton de touwen vast te maken...de sluiswachter komt vanaf de kade controleren of er een ticket is gekocht.
    Er is nauwelijks verval en voor we er erg in hebben moeten we de touwen alweer losmaken en mogen de sportboten als eerste de sluis verlaten.

We varen nu op het Kielekanaal met aan weerszijde bos op de oevers afgewisseld met koren en maïs velden, erg mooi!
    Als snel worden we ingehaald door de 2 zeeschepen, indrukwekkend groot naast onze bootjes...
    De vaart van deze schepen door het kanaal vindt helemaal gepland plaats, in het kanaal zijn verbredingen waar zeeschepen aan enorme dukdalven kunnen aanleggen, hier wordt het scheepvaart verkeer indien nodig met verkeerslichten geregeld.

Om 14.45 uur arriveren we in de haven van Rendsburg, deze keer liggen we bijna allemaal op één rij tussen de palen.
    We houden aan het einde van de middag palaver op het terras van het restaurant en besluiten twee dagen te blijven liggen in Rendsburg en, omdat het zo gezellig is, blijven we gelijk ook maar eten...het diner is meer dan voortreffelijk en de sfeer zit er góed in.

Morgen op bezoek in Rendsburg...

Op een rijtje...

August 7 in Germany ⋅ ⛅ 18 °C

Lekker uitgeslapen vanmorgen...het is licht bewolkt en weinig wind.

Bijna alle toervaarders gebruiken deze morgen om de boot van zout te ontdoen, de was te wassen, ramen te zemen naar de markt en boodschappen doen bij de supermarkt, ver lopen...
    Aan het einde van de morgen krijgen we een flinke regenbui op onze schone boten maar daarna klaart de lucht weer op.

Als we om 13.50 uur klaar staan om met Jef en Monique een stadswandeling te gaan maken komt er opnieuw een bui over dit keer met onweer, de weersvoorspelling wordt geraadpleegd en de wandeling wordt een uurtje uitgesteld dan is het gedaan met de buien.

We wandelen naar het vestingstadje Rendsburg en maken een wandeling aan de hand van een blauwe lijn op straat die door de stad loopt erg praktisch, het was vroeger een garnizoen stad wat blijkt uit de garnizoens apotheek, veel grote gebouwen en enkele grote exercitie pleinen.
    De binnenstad is mooi vooral het voormalig stadhuis dat binnen alleen te bezichtigen is onder leiding van een gids, helaas waren we daar te laat voor.
    Wel konden we de St. Mariakerk bezoeken, al in 1246 wordt de kerk genoemd en is dus zeer oud en heeft heel veel bijzondere antiek en kunstvoorwerpen binnen haar muren, indrukwekkend.

Voor het stadhuis, met de klokken aan de gevel, drinken we een drankje en lopen dan verder door het stadspark en langs het riviertje de Eider dat door de stad loopt.
    Moe maar voldaan komen we terug bij onze boten die keurig schoon op een rijtje liggen, morgen weer varen..

Dänemark -> Nord-Ostsee-Kanal

August 6 in Germany ⋅ ⛅ 22 °C

[Sebo]
    Wie fast immer vor unseren Fahrtage, gabs heute Nacht mieses Regenwetter. Daher war auch leider nix mit Polarlichtern schauen, die man wohl sehen konnte. Aber bei uns gab's nur Wolken.. und Krach im Wohnmobil: so entspannt Körbi tagsüber ist, so unentspannt ist er momentan nachts! Im Wohnmobil ist das ein wenig doof, weil einfach kein Platz für irgendwelche Entspannungsaktionen ist. Wir versuchen unser Glück entweder mit im Arm schuggeln und gut zureden und ab und an Stillen (Carolin) oder mit Durch-KücheundWohnzimmer-Tragen und leise Singen (Sebo). Leider hilft selbst die Kombination oft nur wenige Minuten. Puuh.. aber egal, wenn der Kleine dann morgens aufwacht und einen anpupst, ist wieder alles gut.. 😉✌️

Wird sind gegen halb zehn vom Campingplatz gefahren. Dort können wir es uns gut vorstellen, nochmal zu kommen und auch ein paar Tage länger als die fünf Nächte (und das war die längste Zeit in diesem Sommer) zu verbringen! Auch wenn das sonst gar nicht so unser Ding ist! Aber es war einfach toll und hat alles gepasst!
    Nach einem kurzen Einkaufsstopp sind wir die Autobahn entlang gebraust. Es ist schon ein ganz anderes Fahren als in Norwegen, aber nicht weniger ermüdend! Mit nur einer kurzen Still- und Wickelpause waren wir schon gegen halb vier in Rendsburg. So konnten wir uns noch ein Eis und einen Marillenknödel gönnen, bevor wir vor dem Abendessen noch eine Runde auf dem Bett geturnt haben!
    Unser Stellplatz hat drei Terrassen, die übereinander gebaut sind, so dass jedes Wohnmobil einen guten Blick auf den Nord-Ostsee-Kanal hat. Es ist schon beeindruckend, welch große Schiffe hier so nah an einem vorbeiziehen! Wir haben den vorletzten Platz bekommen, auf der obersten Terrasse.

Campingplatz-Fazit (Wohnmobilhafen-NOK):
    "Nur" ein Stellplatz, aber alles tippitoppi; tolle Lage; tolles Café/Restaurant nebenan; Sanitäranlagen sehr gut

Büdelsdorf

August 4, 2017 in Germany ⋅ ⛅ 19 °C

Kostenloser Stellplatz auf dem Parkplatz am Naturfreibad. Sat-Empfang (Richtung Straße) durch Bãume größtenteils eingeschränkt. Im Naturfreibad Warmduschen und Haarfön nur mit zusätzlich zum Eintritt erforderlichen Münzeinwurf möglich. Lidl-Markt ca. 600m

Rendsburg - Schiffsbegrüssungsanlage

June 6, 2016 in Germany ⋅ ☀️ 24 °C

Abfahrt in Albersdorf nach Frühstück und Einkauf gegen 10:00 h.
    Am topfebenen Serviceweg neben dem NOK fährt es sich prima, wir haben auf der Südseite etwas Schatten und kommen gut voran.
    In Rendsburg fahren wir dann durch den Fußgängertunnel auf die Nordseite zur Schiffsbegrüssungsanlage.
    Mittagessen unter der Eisenbahnbrücke.

Rendsburg