Indonesia
Pantai Kuta

Here you’ll find travel reports about Pantai Kuta. Discover travel destinations in Indonesia of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Philipinnen ....... oder auch nicht

January 22 in Indonesia ⋅ 🌧 30 °C

Der Tag hat super begonnen mit Frühstück im Bett, den Check out können wir auf 19 Uhr verschieben und auch sonst War die Stimmung 1A!
    Den Tag über waren wir im Ubud zum Shopping und Essen und um 19:30 werden wir abgeholt und nach Denpasar zum Airport gebracht.

And then, everything went to shit...

Hier fallen dann alle Pläne zusammen.... Ich werde wegen meines Passes (kurz vor der Abreise wurde er von Nicks Hund angeknabbert) nicht auf den Flug nach Puerto Princesa gelassen 😪😪😪
    Durch alle Länder die vermeintlich höhere Sicherheitsstandards haben, wie Neuseeland oder Australien, werde ich durchgewunken, nun machen die Philippinen Stress 😔
    Inga ist ziemlich bedient, wir buchen uns ein Hotel in Kuta, damit ich mir morgen direkt einen neuen Ausweis besorgen kann.
    Toll das es ein Honorarkonsulat in Sanur gibt, da geht's morgen früh direkt hin.

EIN RICHTIGER SCHEISS ABEND !!!

Regn, afslapning + lidt kultur

January 31 in Indonesia ⋅ ⛅ 29 °C

Det er jo regnsæson hernede - og dagen startede også med regnvejr vel til omkring frokost tid - Brugte tiden på en lækker morgenmad, eller hvad man måske kan kalde en asiatisk brunch. Der er lækker frugt, brød, lidt pålæg, æg, omeletter og røræg, akkompagneret af nudler, ris, 2-3 forskellige retter med kylling, salatbar og suppe - Så alt i alt kan man vist godt påstå at der er lidt for enhver smag 😊.
    Resten af formiddagen blev brugt på at arrangere en tur rundt til et par af de store seværdigheder i morgen eftermiddag, samt en dykkertur til på lørdag.
    Derefter endte jeg i poolen en tur - en smule svømning og da regnen var stoppet og solen kommet lidt frem, blev det da også til en times tid på en solseng 😎 jo egentligt okay at slappe lidt af og tage det helt med ro, når man nu har ferie 😊.
    Om eftermiddagen kom jeg rundt og kigge lidt mere på lokal området. Blandt andet et mindesmærke fra et stort terrorangreb på en natklub i 2002, hvor flere hundrede mennesker omkom, heriblandt 3 danskere.
    Det blev også til et besøg i et Beachwalk Mall - fik dog ikke købt andet end en Frappuccino hos Starbucks 😍, men fik da kigget lidt på de forskellige forretninger og priserne hernede ser da rimeligt billige ud. Der var også et fiske bassin, hvor man kunne købe foder og så stå at kaste foderet ned til bunker af fisk, der kæmpede om at komme først til maden til ret stor underholdningsværdi for en del mennesker.
    Sidst var jeg rundt og kigge lidt på et af de mange små Hindu templer, meget flot og ret fascinerende stykke udsmyknings arbejde. Hvor omkring 85% af hele Indonesien er muslimsk, så er Bali lige modsat med ca. 85% af befolkningen der er hinduer 🙏.
    Hen på aftenen fandt jeg en lille lokal restaurant med lækker asiatisk mad, smagte super godt. Derefter fandt jeg en hyggelig bar til en enkelt fyraftens drink, samt en hyggelig snak med et par andre turister🍹😊

En stille søndag

February 3 in Indonesia ⋅ ☀️ 31 °C

Efter dykningen i går, skulle der egentlig bare slappes af i dag. Sov til ca. kl. 9, spiste morgenmad, svømmede en tur i poolen 😊.
    Det var en dejlig solskinsdag, så besluttede mig for at gå en tur rundt et bykvarter i nærheden, hvor jeg endnu ikke har været. Det blev en rigtig varm gåtur, hvor jeg var glad for at have en flaske vand med i hånden, og da også tog et pit stop et par gang, til enten en hjemmelavet is, frisklavet juice eller en dejlig kold is kaffe 🙂.
    Sidst på eftermiddagen fandt jeg en hyggelig lille lokal restaurant og fik noget lækkert mad, og bagefter en god massage 😊 dejlig ferie 😊
    Jeg var forholdsvis tidligt hjemme på hotellet igen, da jeg gerne skulle tidligt i seng, for i nat kl. 01:30 bliver jeg hentet til en vandretur op på toppen af Mount Batur for at se en forhåbentlig fantastisk solopgangen 🌞😊.

Rejsen til Bali

January 29 in Indonesia ⋅ ☀️ 32 °C

Endelig blev det tid til at komme af sted på ferien til Bali 😊. Flyveturen bliver med Qatar Airways fra København via Doha til Bali. Ca. 6 timer til Doha og yderligere lidt over 9 timer fra Doha til Bali.
    Samlet 17 dage på Bali plus en rejsedag i hver ende.
    Godt nok er det stadig regntid dernede/ovre, men udfra hvad jeg har fået fortalt af andre og hvad jeg ellers har kunnet læse mig til, skulle det ikke være så slemt, måske et par timer hvert døgn og mest om natten ☔
    Planen for Bali lyder på 6 dage i Kuta, som nok er det travleste turist område. Derefter 6 dag i Ubud, med masser af flotte rismarker, vandreture, yoga og lækker Indonesisk mad. Sidst 5 dage på nordvest kysten. Alt i alt med en masse super muligheder for dykning, vandreture og i det hele taget fede oplevelser.
    En lang, lang rejse blev det til, men egentlig forløb den gnidningsfrit og det blev endda til et par timers søvn på begge fly. Det var varmt på Bali, omkring 30 grader, selv omkring kl. 23, da flyet landede. Immigrationen og tolden gik også smertefrit, og ude i ankomst hallen stod en chauffør fra hotellet til klar til at hente mig. Lang dag, der sluttede med en kold ferie øl 😊

Citadines Beach Hotel, Kuta, Bali

January 30 in Indonesia ⋅ ☀️ 33 °C

Første dag på Bali 😊 Skal gerne indrømme at jeg først kom ned til morgenmaden en halv times tid før den lukkede (kl. 10). Det var super fint, der blev lavet omeletter og scrambled eggs efter bestilling og morgenmads buffeten havde masser af andet godt at byde på 🙂.
    Efter morgenmaden var jeg lige oppe og kigge på den flotte udsigt og lækre pool på hotellets tag 😍. Der var også en Rooftop bar deroppe - super fint.
    På med en god gang solcreme og af sted ud og kigge lidt på området. Lækkert vejr med ca. 30 grader og skyfri himmel, samt en let brise - så det ikke var helt uudholdeligt, men svedt blev der. Området har en super fin strand med en masse gode bølger, og rigtig mange surfere, og rigtig mange der tilbød at lære én at surfe - måske det skal prøves en af dagene 😊
    Massivt turist område, med masser af salgboder, små butikker og masser af massage-spa steder, hvor en 60 minutters massage koster mellem 50.000 og 200.000 rupiah eller I danske kroner mellem knap 25 og knap 100 kroner - det er lige til at holde til.
    Stødte også Bali's Hard Rock Café, hvor det blev til en lækker sen frokost. Og fik købt et Indonesisk SIM-kort til den nette sum af 75 kroner for 4 GB data plus nogle sms'er og noget tale 👍.
    Den tidlige aften blev dels brugt ved stranden, med en tur i vandet, og oppe på hotellets Rooftop, del I poolen og ellers i nogle bløde puder, med nogle sunde smoothies og en gang frisk lavet samosas til aftensmad. 😊

Bali - day 2

April 16 in Indonesia ⋅ ⛅ 32 °C

With no information still on my bag, we headed down to the beach anyway, me in a full outfit of Millie’s haha! Met up with some boys that I met a few years ago at reading festival and happened to be in Bali at the same time as us! We chilled on the beach and the boys surfed! Millie had her toenails painted by Mama Loco was hilarious, she sung her theme tune as she painted her nails! We then went and did some shopping for some clothes and shoes for me so I at least had a bikini and a dress! We watched the sunset with beers and then got ready for a night out. Headed out into Kuta and went to Skygarden which was all you can eat and drink for £4! Had so much fun clubbing withthe boys and randomly bumped into a friend of ours From Reigate whilst we were there - so random!Read more

Drei Diagnosen

June 13, 2018 in Indonesia ⋅ ⛅ 28 °C

Ich bekam wie versprochen heute morgen die e-mail mit den Werten und mit einem neuen Termin um 14.00 Uhr beim Doktor.
    Dort erfuhr ich dass ich Denguefieber,
    Typhus
    und Bakterien im Urin habe. Eigentlich bin ich gegen Typhus geimpft....🤔...aber der Schutz besteht nur zu 80 %. 🙄 Aber der Arzt hatte auch eine gute Nachricht, ich habe keine Malaria.
    Gerade gestern hatte ich Marc in einem anderen Zusammenhang erzählt, dass, wenn ich etwas mache, ich es richtig mache....den Faden nahm Marc wieder auf und meinte nur, eine Diagnose hat wohl nicht gereicht, wenn denn machst du es richtig.😉
    Um ca. 300 Euro leichter, Antibiotika für den Typhus für die nächsten sieben Tage im Gepäck und verordneter Bettruhe, buchten wir uns für die nächsten zwei Tage in das Ida Hotel in Kuta ein.
    Das Denguefieber scheint schon fast am Abklingen zu sein und dagegen kann ich nur Trinken, Schlafen und Paracetamol nehmen.✊
    Schon irgendwie traurig....Eigentlich wollten und sollten wir heute auf dem Vulkan Kelimutu sein und die drei verschieden farbigen Seen bestaunen...

...und uns anschließend am Kokabeach erholen.

Wunder in Bali

October 22, 2018 in Indonesia ⋅ ⛅ 27 °C

Heute durfte ich gleich 3 Wunder erleben:
    1.) ich bin nach 10 h Schlaf wie durch ein Wunder wieder völlig gesund und fit aufgewacht :)
    2.) ich habe meine Lieblingschips (naturals lorenz) gefunden :)
    3.) eine echte italienische Pizza

Nach meiner Genesung ging sichs doch noch aus zumindest 1 Tag lang Kuta zu erkunden. Kuta gilt nicht umsonst als touristischster Ort auf Bali. Diese Stadt besteht in der Tat nur aus Shops, Taxis, Bars und Diskos. Überall wird man fast schon belästigt ob man nicht ein Taxi will oder in den Shop schauen mag.
    Es gibt hier auch einen sehr schönen Strand voller Surfer. Die Strömungen scheinen aber enorm zu sein, denn es gibt nur kleine Bereiche wo man schwimmen darf und dort stehen 15 life guards!!
    Es ist hier jedenfalls so touristisch, dass man absolut alles europäische Essen kann....ich hab zb griechische und italienische Restaurants gesehen.
    Das Essen ist überall unglaublich billig. Bis jetzt hab ich immer nur 2 oder 3 Euro bezahlt.
    Möchte man auf Bali herumfahren, gibt es 2 tolle Möglichkeiten:
    1.) privater Fahrer für den ganzen Tag um 20-30 Euro
    2.) Busse von Perama. Sehr billig. Meine 2 stündige Fahrt nach Candidasa morgen kostet mich nur ca. 4 Euro
    Ein sehr tolles Souvenir, von dem ich als Musikliebhaberin natürlich besonders begeistert bin, ist eine Bali Kalimba aus Kokosnüssen.

Kuta & omgeving

November 3, 2017 in Indonesia ⋅ ⛅ 29 °C

Kuta is dé reisbestemming voor Australiërs; ze komen hier zuipen en feesten. Niets voor ons, en ook de bezienswaardigheden in de omgeving vielen wat tegen. Ons hoofdactiviteit hier was dus ... lekker gaan eten! Nog eens goed genieten voor we naar het dure Nieuw Zeeland trekken waar we zullen moeten overleven op onze eigen kookkunsten.

Onze twee maanden in Indonesië zitten er op! Omdat we wat trager reisden, hebben we minder gezien dan gepland (o.a. het eiland Flores), maar het was hier fantastisch en we komen zeker terug!

Tag 93/94/95: Kuta & Umgebung

April 11, 2017 in Indonesia ⋅ ⛅ 29 °C

_Tag 93_
    Am Montag ging es also von Ubud in den Süden und an die Küstenstadt Kuta.
    Wir schlenderten ein bisschen herum und schnell war klar: Touri Stadt 😂 die Kultur Balis die man in Ubud live miterlebt hatte war hier dahin.

_Tag 94_
    Am nächsten Tag fuhren wir mit Rollern durch die vollgestopften Straßen der Küstenstädte und erholten uns an einem Surferstrand 😍
    Den Sonnenuntergang schauten wir bei Tana Lot (Tempel auf einer coolen Küstenformation) an, was wirklich sehr schön aussah!
    Beim Zurückfahren erlitt einer unserer Roller einen Plattfuß, der jedoch unkomplizierter als gedacht wieder gefixt wurde 👍
    Die Pechsträhne verfolgte uns bis wir abends aus einem Club kamen und prompt Cilias Handy aus unserer Tasche geklaut wurde 😔😠😭 Weg ist das Handy, weg sind alle Bilder und Videos die sie gemacht hatte...

_Tag 95_
    Geschockt und nach einer sehr kurzen Nacht versuchten wir am letzten Tag alles um wieder an das Handy zu kommen. Vergeblich und keine Chance.
    Sehr unglücklicher und trauriger Ausgang Balis...

Jetzt geht es aber auf zur zweitletzten Station: Singapur!

Pantai Kuta