Japan

Top 10 Travel Destinations Ehime
Show all

Die schönste Radtour der Welt

April 20, 2023 in Japan ⋅ ☀️ 21 °C

Wow heute war ein unglaublicher Tag! Wir wurden von Sonne geweckt und deshalb ging es schon um kurz vor 9 Uhr los nach Imabari. Dort haben wir uns Fahrräder geliehen und sind heute ungefähr 90 Kilometer lang über Brücken von Insel zu Insel gefahren. Eine unglaubliche Erfahrung! Die Inselchen sind wunderschön und das Wasser ist dunkelblau und klar! Alles ist so wunderschön bewaldet und Bäume und Büsche blühen in rosa, weiß und gelb! Die Bewohner der Insel bauen ihr eigenes Gemüse, Reis und Orangen an. Ein wahrhafter Traum 🥰
      Von einer der Inseln haben wir dann einen ganz kurzen Abstecher mit der Fähre zu einer kleinen Insel gemacht. Sie ist heute bekannt, weil auf ihr hunderte Kaninchen leben die sich dort frei bewegen und keine Scheu vor Menschen haben. Was viele nicht wissen: Japan hat die Insel lange geheim gehalten und während des 2 Weltkrieges mit Giftgas experimentiert. Heute sieht man noch die Ruinen und ein Museum informiert über die Geschichte. Trotz der düsteren Geschichte ein wirklich sehenswerter Ort!
      Auf dem Rückweg haben wir dann noch Gesellschaft von einem sehr netten Amerikaner bekommen, der sehr mit seinen Kräften am Ende war. Letztendlich haben wir es aber alle zurück geschafft und haben jetzt die heiße Badewanne in unserem Ryokan genossen 😍

Tweede etappe van de Shimanami Kaido 🚲

September 11, 2023 in Japan ⋅ 🌧 25 °C

Het is nog vroeg als we ontwaken in Miyaura. Vandaag gaan we de Shimanami Kaido voltooien. We voelen de benen 🦵 nog wel een beetje van gisteren maar we gaan er met frisse moed tegenaan!

Vanaf Miyaura fietsen we terug naar de hoofdroute. De eerste uitdaging is de Tatara brug naar het eiland Ikuchijima. Bij de voltooiing in 1999 was dit de grootste tuibrug ter wereld. Het is een fijne geleidelijke klim en we pakken onze tijd als we eenmaal op de brug rijden. Het is een mooi bouwwerk en bovendien is het uitzicht fantastisch. 📸

De afdalingen van de bruggen naar het eiland zijn telkens erg welkom. 🚴 Dan kunnen we de benen even stilhouden. Maar voor we het weten begint de volgende klim weer. Deze keer naar de Ikuchi Brug. De temperatuur is inmiddels weer gestegen naar tropische hoogtes. 🥵

Vanaf het eiland Innoshima bereiden we ons voor op de laatste klim naar de Innoshima brug. Deze heeft wel wat weg van de Golden Gate Bridge 🌁 die wij al eens met de fiets getrotseerd hebben. Helaas fietsen we deze keer wel onder het wegdek door tussen allerlei roosters. Maar de schaduw was wel fijn!

Op het eiland Mukaishima fietsen wij onze laatste kilometers voordat we met de veerpont ⛴️ ons eindpunt Onomichi bereiken.

We balen dat het voorbij is, maar ons lichaam vond het waarschijnlijk wel mooi zo. We rekenen uit dat we meer dan 90 kilometer hebben gefietst. Daar zijn we ook wel een beetje trots op! 🥇

Nu tijd om een beetje te herstellen 😴

• Day 15–17

Shimanami Kaido

February 8 in Japan ⋅ ☁️ 9 °C

Der Shimanami Kaido ist der soo ziemlich berühmteste Radweg Japans, welcher sich über mehrere Inseln hinweg erstreckt und Honshu und Shikoku miteinander verbindet. Beginnend in Imabari wollten wir am ersten Tag nach Omishima und am zweiten Tag zur Endhaltestelle in Onomichi radeln. Der erste Tag begann gut mit gutem Wetter, wunderschönen Aussichten, einem Zwischenstopp in im Hirakiyama Park und einem Onsen Besuch am Abend auf Omishima. Am zweiten Tag lief dann leider nichts mehr so wie geplant, weil mir ein Magen-Darm-Infekt den gar aus machte.Read more

Shimanami Kaido op de fiets 🚴

September 10, 2023 in Japan ⋅ ☁️ 27 °C

De Shimanami Kaido is een snelweg 🛣️ die Honshu (het grootste eiland van Japan) verbindt met Shikoku. De snelweg gaat over 9 eilanden en bestaat uit 55 bruggen. 🌉 Ja, aan de Japanners kun je je infrastructuur wel overlaten.

Geniaal als ze zijn, hebben ze er ook een fietspad aangelegd. Want waarom ook niet?

Dus wij huren vanochtend twee keurige fietsjes 🚲 in Imabari (Shikoku). Voordat we vertrekken zorgt de mecanicien er nog voor dat onze remmen goed afgesteld staan, onze bandjes vol met lucht zitten en of onze helmen goed passen.

De gehele route omvat meer dan 70 kilometer. Dat gaan we afleggen in twee dagen. Daar gaan we dan!

We beginnen met de Kurishima-kaikyo bruggen. Dit is de langste serie hangbruggen ter wereld. Maar voordat we daar overheen kunnen rijden moeten we iets meer dan 60 meter klimmen. 🚵 Dat lijkt weinig, maar met deze temperaturen blijkt het nog een flinke kluif. Op de brug genieten we van het uitzicht op de zee en de vele eilandjes. We stoppen af en toe om het in ons op te nemen of als er een grote tanker onder ons door vaart. 🚢

Aangekomen op Ohshima pakken we de kaart 🗺️ er bij. Ons oog valt op het Kirosan uitkijkpunt want daar zouden we mooi zicht hebben op de bruggen die we waren gepasseerd. De weg daar naartoe heeft een rode kleur wat "advanced route" betekent. Dat leek ons een prima plan! 🫣

Nou, we verkeken ons daar een beetje op. Het was 4 kilometer klimmen aan percentages die opliepen tot 15%. ⛰️ Ik keek op mijn stuur maar had geen versnellingen meer over. Een goede workout dus! 🚴‍♀️ Bovenop werden we wel beloond met een fantastisch uitzicht.

Met de klim in de beentjes hervatten we de route over de groene eilandjes en telkens als er een brug opdoemt moeten we even flink op de pedalen staan om de klim te maken. We passeren de Hakata-Ohshima Brug en de Ohmishima Brug voordat we aankomen op het eiland Ohmishima.

We kijken onze ogen uit maar merken ook dat de kilometers gaan tellen. We hebben dan rond de 40 kilometer er op zitten waarvan geen meter vlak was. Tijd om helemaal uitgeteld een slaapplek op te zoeken. 😴 Morgen weer een dag!

Shimanami Kaido

March 10, 2023 in Japan

Entlang des Shimanami Kaidos ging's 77km entlang malerischer Küsten und Täler über sechs Inseln von Honshu nach Shikoku. Dabei hat man hunderte weitere kleine Inseln und die berüchtigten Strömungen der inner-japanischen See, die manchmal Strudel ausbilden, sehen können. Shikoku ist eine der vier Hauptinseln Japans und gilt als die abgelegenste und ländlichste. Auf den Inseln sind vorrangig Werften, Zitrusplantagen und Steinbrüche neben leerstehenden Häusern zu sehen.
      Am Ende der Strecke liegt Imabari, eine kleine Stadt, die ich aber nur als Durchgangspunkt benutze.

Im Regen nach Omishima

November 10, 2023 in Japan ⋅ ☁️ 18 °C

Morgens schaue ich mir noch schnell das Eisenbahnmuseum nebenan an. Hier gibt es u.a. noch einen Shinkansen-Triebwagen aus der ersten Baureihe. Ich darf im Fahrersitz Platz nehmen.
      Dann mache ich mich auf den Weg nach Imabari. Ab hier wird die Fahrradinfrastruktur besser, denn hier beginnt der Shimanamikaidō. Das ist eine Schnellstraße über das Meer, die die Inseln Shikoku, wo ich die letzten Tage war, mit der Hauptinsel Honshu verbindet. Sie verläuft über mehrere kleinere Inseln, die durch große Brücken verbunden sind. Und das beste: Daneben gibt es einen separaten Radweg. Die Aussicht aus 50 Metern Höhe von den Brücken über das Meer ist toll.
      Leider erlebe ich heute auch meinen ersten Regentag, was das Vergnügen etwas trübt. Da mein Schönwetterfahrrad keine Schutzbleche hat, werden ich und mein Gepäck über und über mit Regenwasser und Straßendreck zugesaut.
      Rechtzeitig vorm Dunkelwerden erreiche ich mein Hostel mit meinem winzigen Zimmerchen. Ich breite meine Sachen zum Trocknen aus und bestelle im angeschlossenen Cafe Bier und Pizza.

De spookdorpen van Japan 👻 🏡

September 10, 2023 in Japan ⋅ 🌧 27 °C

Welkom in Omishimacho Miyaura 🇯🇵 Het plaatsje waar wij onze welverdiende rust kregen van de Shimanani Kaido fietstocht. Een stil en uitgestorven dorpje met een waanzinnig fijn plekje voor de zonsondergang, met in de verte spelende dolfijnen in de oceaan🥹🐬

Een van de grootse problemen in Japan is de vergrijzing. 👴 👵 De bevolking van Japan is aan het krimpen en dit kan je goed terug zien in de kleinere dorpen. Huizen laten vervallen, winkeltjes blijven gesloten net als de restaurants. En wat typisch Japans is, alles wordt zo gelaten. Niemand komt even langs om even te neuzen in deze verlaten huizen of winkeltjes om te kijken of er nog iets waardevols te vinden is. Dus het is gebruikelijk dat je een oud winkeltje in kijkt, door de smerige ramen en je van alles qua koopwaar ziet liggen. 🏚️

En ondanks de dorpen leeg en stil aanvoelen, kan je hier goed wandelen en dwalen. En de lokale mensen die er nog wel wonen, begroeten je even vriendelijk als ergens anders.

Return bike to Onomichi

April 9 in Japan ⋅ 🌧 12 °C

I knock out the first 6K before 9:00 but it's still raining and it's supposed to rain for a bit more so I immediately stopped for a cup of coffee and regroup. It takes an hour for the rain to stop and there is no point in getting wet this early in the day. I'm getting some trip planning done.

On the first bridge I run into a Brazilian couple, they were on their third trip to Japan, they really like it here. Then I took the road less traveled again and found this super nice little coastal trail. I love the process of discovery.

The definition of a national park in Japan and in the US is quite different. In Japan that means that regular life and industrial development still happens within the confines of the park.

Great ride, by 3 pm I was going to go by the burger place again but they were closed. Onwards, today is a long day again, well over 100 km just what I wanted. With the rain delay I actually realize that I won't make it back before 7pm and indeed I don't get back until 8:45pm just before the last ferry cut off. Good thing I pack my head lamp often. Great day in the saddle. Really pumped out some strong effort.

Ozu

March 14, 2023 in Japan ⋅ ☀️ 15 °C

Ozu hat eine kleine, hübsche Altstadt und eine Burg die wieder neu errichtet wurde. Das passiert in Japan immer häufiger, Burgen sind wie große Fachwerkhäuser und mit vorhanden Bauplänen von früher können somit die Burgen als Attraktionen für Touristen nachgebaut werden. Sonst ist es ein kleiner verschlafener Ort durch den der große Pilgerpfad auf Shikoku führt.Read more

Matsuyama 2

March 12, 2023 in Japan ⋅ ☁️ 19 °C

In Matsuyama steht letze fertiggestellte, originale Burg Japans vor der Meji - Restauration, mit der daraus resultierenden Abschaffung der Klasse der Samurai. Sehr hübsch alles, von dem Berg auf der die Burg gebaut ist kann man die komplette Stadt überblicken und bei guten Wetter sogar viele Inseln im Meer noch erkennen.
      Zum Abendessen gab es super leckeres Sushi.

Ehime, 愛媛県, 에히메 현