Mauritius
Cachette

Here you’ll find travel reports about Cachette. Discover travel destinations in Mauritius of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Terre de 7 Couleurs

April 22, 2017 in Mauritius ⋅ 🌬 30 °C

Von einer Aussichtsplattform können wir den 90 m hohen Zwillingswasserfall sehen: Le Chamarel Waterfalls.
    Das eigentliche Highlight der Gegend ist aber die farbige Erde von Chamarel. Wir sehen Bodenwellen in sieben verschiedenen Farben, je nach Tageszeit leuchten die Erdschichten anders! Eine eindeutige wissenschaftliche Erklärung für dieses Phänomen gibt es wohl nicht. Die Hügellandschaft soll vulkanischen Ursprungs sein und die Farben durch Reaktion von Eisen und Aluminium und ihren Oxidationsprodukten. Auf alle Fälle sieht es toll aus!
    Hier gönnen wir uns eine Kaffeepause, so können wir den Anblick länger genießen 😉.

charmarel

October 9, 2015 in Mauritius ⋅ ☀️ 26 °C

Late start as Stephen sick through night.

Saw sugar cane being harvested by hand - uneven ground it was growing around volcanic rock
    trou aux biches
    Fabric factories
    driving on new road - albion
    pheonix - quatre bornes
    Eiffel Tower
    Water reservoir - island water supply
    Passed ranches with deer for hunting. They were introduced to the island - now lots on the wild - curepipe
    Hindu temple
    Massive extra lane for pilgrims to walk during festival - chemin Grenier
    Riviere Noire
    Charmarel - Waterfall - Alexandra
View Of valley - good markets. Pineapple on stick. Black river gorges viewpoint
Coffee plantation
Palm plantation for heart of palm salad
Chameral waterfall
Seven sands
Giant tortoise
    Grande Riviere Noire, Grande Riviere Noire, Mauritius
    Great view of tamarind
Coconut shack - tried coconut milk and coconut creamDraft
    Tamarin, Tamarin, Mauritius
Friday, October 9, 2015
    Through tamarin on way home
Good view of King Kong shaped mountain
Mobile towers look like coconut trees
    Cascavelle, Cascavelle, Mauritius
    Home via here