Okružná jazda po severnom Poľsku. Gdaňsk, more, Štetín... Leer más
  • 23huellas
  • 2países
  • 6días
  • 140fotos
  • 2videos
  • 1,7kkilómetros
  • Día 6

Sme doma

26 de octubre de 2022, Eslovaquia ⋅ ⛅ 11 °C

Po úmornej 13 hodinovej ceste sme šťastne došli domov, kde nás čakajú vypnuté radiátory a vypnutý bojler. V rámci rovnosti mužov a žien Danka odriadila šialene dlhý a náročný úsek Štetín - Levoča a ja som hrdo prevzal riadenie na úseku Levoča - Michalovce :).

Doma je doma...
    Toto bol posledný príspevok tejto cesty.

Na foto hlavný hrdina tohto príbehu, sivé Ferrari (modelový rad "Indestructible" - nezničiteľný).

pozn. Dva týždne po tomto príspevku naše nezničiteľné Ferrari po vážnejšej poruche (možno aj s prispením šlendriánskeho servisu a jeho výmeny oleja) skončilo svoju púť a neskôr bolo zošrotované. Bola to pre nás veľmi smutná udalosť... Teší nás, že jeho posledný výlet bol naozaj výnimočný.
    Dopriali sme autíčku prvý krát za jeho vyše 20 ročnú životnosť možnosť vidieť more a s 2500 prejdenými kilometrami to bol zároveň najväčší výlet aký si toto autíčko, ktoré navždy zostane v našich srdciach užilo.

... a ako sa vraví "kráľ je mŕtvy, nech žije kráľ" - kupujeme sivomodré Maserati...

• Día 6

Geopatogénny les

26 de octubre de 2022, Polonia ⋅ ⛅ 8 °C

Už od 4:30 nemôžeme spať, takže pomaly balíme.
    Po tme ideme po Ferrari na naše parkovisko a prebiehame cez cestu popred značku zákaz vstupu chodcov. V tej chvíli sa Danke utrhne taška a vyvalí sa do stredu cesty. Našťastie o tejto hodine, je ešte premávka minimálna a rúti sa na nás len jedna motorka.

O 6:20 definitívne štartujeme a blížime sa k našej poslednej atrakcii. Problém je, že keď tam po trištvrťhodine dorazíme je stále tma... Naládujeme do seba raňajky, aby sme zabili nejaký čas a keď sa už začne trochu rozvidnievať, my ako nenormálni už šlapeme po lese so svietiacou čelovkou na hlave...

No a kvôli čomu sme sa tam trepali si pozrite na fotkách.

Štetín resumé

25 de octubre de 2022, Polonia ⋅ 🌧 13 °C

Štetín nás neoslovil ani po dnešnej asi 6 hodinovej pešotúre po všetkých jeho zákutiach. Obrovská spleť rôzne sa križujúcich a hlavne upchatých ciest. Centrum je zopár kruhových objazdov spojených s centrálnym kruhovým objazdom o asi 8 výstupoch.
    Síce je to okolo samá historická budova, avšak keď je rozkopaná doslovne tretina mesta, tu Tatrovka, tu Volvo bager, všade poparkované autá, všade autá v kolónach v zápche a pomaly po každej ulici drkotá nejaká električka, tak to proste nie je mesto nášho typu. Štadardná križovatka v centre má cca 8 pruhov (plus navyše ešte odbočovacie pruhy) s ešte 2ma až 3ma stredovými pruhmi na električku. Po bokoch ešte široký cyklochodník a vedľa toho reálny chodník. To sa križuje s rovnakým typom cesty, alebo sa takých ciest zlieva ešte viac. Je to obrovský chaos, objemné, rozsiahle, hlučné... Atmosféru v tom môže cítiť len niekto, kto sa vyžíva v hluku a chaose. Niekto by možno oponoval, že taký ázijský Bangkok, či Saigon sú tiež autami, motorkami a ľuďmi prepchaté metropoly a predsa máme zo Štetína oveľa horší pocit.
    Nemôžem povedať, že sme si Štetín neužili, ale do pamäte sa nám nevryje ako nezabudnuteľný zážitok.
    No a nákupné centrá bohužiaľ tiež žiaden zázrak... Jedno z navštívených by som očakával v meste typu Moldava nad Bodvou a nie mesto počtom obyvateľov ako Bratislava...
    Centrálny park je obrovský, žeby sa za neho nemusel hambiť ani Londýn, ale to bohužiaľ nestačí. Sú tu ďalšie atrakcie, ale nezmyselne porozhadzované kade-tade tak, že mesto nemá dušu. A fotiť si krásne budovy na nábreží križované stĺpami a káblami pre električky je proste divné.
    Štetín si budeme pamätať len podľa nášho "riverside" apartmániku s perfekným výhľadom na Odru (bohužiaľ tiež s električkami) a lode na nej... (na posledných dvoch foto).

P.S. Sivé Ferrari prešlo z domu už vyše 1400km. Je to jeho najvzdialenejšia pozícia, na ktorú sa za celý svoj život dostalo!
    Zajtra skoro ráno začíname svoj cca 1000km dlhý návrat.
    Ak všetko vyjde v stredu večer, až v noci sme doma...
    Ale zážitkom ešte určite nie je koniec...

Štetínske bulváre a parky

25 de octubre de 2022, Polonia ⋅ 🌧 14 °C

Prechádzame cez široké viacprúdovky, kde v strede ide velikánsky chodník pre peších i bicykle. Vstupujeme do nekonečne dlhého parku s moderným letným amfiteátrom a keď už ledva nôhy ťahám za sebou, končíme po kilometroch v rôznych uličkách zase v nákupných centrách a po výdatnom obede už pomaly v čase večere úplne dorazení dorážame domov.Leer más

Štetín centrum

25 de octubre de 2022, Polonia ⋅ ⛅ 13 °C

Aj keď bývame v starom meste, popozerať napešatky Štetín je vzhľadom na jeho veľkosť náročná úloha. Hlavne, keď na včera naplánovaný oddychový deň sme oddýchnuť nejako nestihli.

Hneď nad našim apartmánikom prechádzame okolo štetínskeho hradu (vyzerá skôr ako zámok), smerujeme na historické námestíčko plné reštaurácií a okolo velikánskej katedrály za neustáleho ruchu milióna aút, električiek a občas cinkajúcich kolobežiek končíme až v nákupnom centre.

Tam má Danka usadí do sedačky, kde si mám poodychovať, kým sa ona stráca v útrobách nákupného centra. O chvíľu si ku mne sadá ujko, ktorý zjavne melie z posledného. A okolo neho splašene pobehuje manželka. Za minútku ma vystrnadí z lavičky a ujka dáva do ležatej polohy. Po nejakých 10 minútach dorážajú "ratownici medyczny" ujka pomerajú nahodia do kresla a za chvíľu už húkajúcou sanitkou odvážajú preč.
    Takže z môjho plánovaného oddychového posedenia sa stalo neplánované adrenalínové postátie...

Štetínske nábrežie

24 de octubre de 2022, Polonia ⋅ ☁️ 17 °C

Po praní ideme na 2h prechádzku popri rieke Odra. Poobdivujeme historické stavby, lode a lodičky, kaviarničky a cukrárničky na nábreží a ja mŕtvy únavou padám do postele. Danka ešte neskôr sama poskúma nočný Štetín.

Na hlavnej a druhej foto loď-bufet, z ktorej sa predáva rovno na breh (bohužiaľ zavretá). Pripomenulo mi to pojazdné výdajné reštaurácie longtail boats na thajských ostrovoch.

Kupujeme prací prášok...

24 de octubre de 2022, Polonia ⋅ ☁️ 18 °C

V nákupnom centre sa najeme v reštaurácii typu "Ber si, čo chceš, platí sa za váhu". V Carrefoure kupujeme nejaké dobroty na večeru a prací prášok. Na drzovku predbehneme všetkých v rade pri pokladniach, lebo sme nepochopili poľský systém - všetky pokladne sú na pohľad voľné, mimo je nejaký rad, kde sme mali stáť a z radu sa postupne zvoláva k vybraným pokladniam.
    Po príchode do apartmániku sa Danka rozhodne prať. Áno prať na dovolenke... A keďže je apartmánik dobré vybavený, tak zajtra objaví umývačku riadu, vysávač a napozajtra stadiaľ budem utekáť...
    V strede apartmánu rozkladá sušiak a vzhľadom na moju únavu mi oznamuje, že zajtra môžem spať dokedy chcem, ale od ôsmej beží zase práčka...

Inak žehliacu dosku už objavila, ale žehličku zatiaľ ešte nie...

P.S. Na fotkách elektroauto značky “Seres" - to by sa u nás určite predávalo, potom si všimnite tie malé nákupné košíčky a vo foodcentre spravili z 1000l nádob na vodu svietiace lampy...

Pokazený telefón a Štetínsky Bangkok

24 de octubre de 2022, Polonia ⋅ ☁️ 16 °C

Od rána som nervózny, lebo sa mi pokazil mobil. Display ide, ale dotyk nie... :(

Ráno vyrážame na tajnú misiu, ktorú tu z dôvodu, že blog je verejný nechcem popisovať.
    Pre zasvätených všetko dopadlo dobre, ale verte, že aj tam sme si užili nejaké zážitky (tak potom možno raz porozprávame osobne).
    Jedným zo zážitkov bolo, kde vlastne ísť (súradnice v mobile, čo nejde, popis prístupových ulíc v mobile, čo nejde...).

Po tajnej misii vyrážame na shopping a už tá cesta je zážitok.
    5 prúdové cesty (len v jednom smere to má 5 prúdov), ktoré sa pod rôznymi uhlami rozpájajú a zas spájajú. Tam, kde by ste urobili megaúrovňovú križovatku typu Prístavný most v Bratislave, tam sa to zleje do šialeného kruhového objazdu s ôsmimi výjazdami. Danka bedáka, že zlatý Bangkok... Autá pred nami, autá za nami, autá vpravo, autá vľavo. Myslíte, že existuje ešte niečo horšie? Samozrejme! Do toho sa rôzne križujúce električky. Jedna za druhou, že najväčší kruhový objazd v Košiciach na Moldavskej je oproti tomuto prechádzka ružovým sadom. A keď hovorím križujúce, nemyslím kríž len o 4-och ramenách...
    Aby toho nebolo dosť, tu sa niečo rekonštruuje, prerába, rôzne dočasné značenie. Katastrofa! Možno aj to je dôvodom tohto chaosu. Horšie už snáď môže byť len rozhodnúť sa tadiaľto ťahať príves, čo už by bola úloha pre adrenalistu kríženého so samovrahom...

V shoppingoch samozrejme nemáme v pláne kupovať žiadne kabelky, "handry" a podobne, ale cieľ je kúpiť redukciu na USB a k tomu káblovú myšku. Kto nevie, mobil sa dá totiž ovládať aj klasickou počítačovou myšou.
    No aj v meste veľkom ako Bratislava, je to vážny problém. Darí sa až v treťom nákupnom centre, snáď v ôsmom obchode. Aj do toho odbočujeme len náhodne, lebo vo výklade sú len nejaké repráky. V realite tam má ujko nakoniec súčiastky, žeby mohol opravovať starý gramofón (také slabé elektro pri koňovi v KE).
    Myška ma samozrejme nezachráni, lebo písať s ňou príspevky by bolo na slučku, ale aspoň sa dostanem k mailom a zabudnutým heslám, ktoré hneď používam na Dankinom mobile.

• Día 3

Konečne v Štetíne

23 de octubre de 2022, Polonia ⋅ ☁️ 13 °C

Po ďalších 3 a pol hodinách jazdy dorážame do Štetína. Budeme bývať v apartmáne, ktorý bol síce na bookingu, ale je to nejaká súkromná osoba, ktorá na nás čakala celý deň, kedy sa slovákom uráči prísť sa ubytovať.
    A došli sme o pol deviatej večer s tým, že nás hneď čakalo nemilé prekvapenie. My nemáme kde parkovať, apartmán nemá ani jedno parkovacie miesto. No a všade okolo "Parking platny". Ej karma nás dobehla... Nikto tu nemá miesto, každý platí a keďže sme na exkluzívnom mieste, tak sme vraj v zóne 0 (staré mesto, centrum, najdrahšie) a bezplatné parkovanie by sa asi našlo pekne ďaleko, lebo vraj je tu ešte zóna 1 a potom ešte zóna 2.
    Našťastie nám majiteľ poradí parkovanie za skvelú cenu a pokiaľ ako správni gadžovia z Michaloviec nemáme problém behať na parkovisko po štvorprúdovke pomedzi autá (chodník tam nie je), krížom cez značku "zákaz vstupu chodcom", tak je to 2 minútky pešo od nás.

Keď si však parkovisko ideme vyskúšať, tak ten parkomat na nás vyhadzuje nejaké divné údaje, až kým nezistím, že Danka mi dáva úplne iné peniaze ako tvrdí.
    Na x-tý pokus sa nám parkomat pokúša naúčtovať pokutu v hodnote 50 Eur (naviazanú už na našu značku) po poľsky mu nerozumieme, po anglicky nerozumie ani google translator a môj tlak riadne stúpa.
    Našťastie na pokus x+2 to už nejako dáme. Uhhh to bolo stresu...

Na foto náš apartmánik. Nedokázal som to nejako extra pofotiť, ale je to parádne.
    Rozmerovo väčšie ako Tomčov byt s 3ma veľkými francúzskymi (celopriehľadnými, žiadna mreža zvonku) oknami. Síce parádny výhľad rovno na rieku Odru so zaparkovanými lodičkami, ale sedieť pri stole v kuchyni chce u mňa trochu odvahy (zopár cm za stoličkou veľké okno a trojposchodový "prepad" dole).
    No a navyše všade obrazy s lodnou tématikou...