Portugal
Caldeiras

Caldeira Velha

June 22 in Portugal ⋅ ☁️ 20 °C

Die Caldeira Velha ist ein beliebtes, malerisches Naturschutzgebiet mit üppiger Vegetation, Wasserfall, heißen Quellen und Naturduschen.

Wegen Corona dürfen nur 15 Personen im Park sein, daher müssen wir leider etwas warten, wir haben ja Urlaub.

Die Becken haben zwischen 33 und 39 Grad und sind anfangs ziemlich heiß und lange kann man auch nicht drin bleiben, aber das Wasser tut gut. Wir sehen auch ein Becken, in dem das Wasser wie in einem Topf kocht - da darf man natürlich nicht rein.

Das große Becken mit dem Wasserfall ist ein Stück entfernt und nur halb so warm. Aber auch der Wasserfall kommt temperiert runter.

Durch die baumgroßen Farne und anderer exotischen Pflanzen kommt man sich vor wie im Dschungel, herrlich.

Martina Fritz

OMG wie schööööön ♥️♥️♥️

6/23/21Reply

• Day11

Caldeira Velha

September 8 in Portugal ⋅ ☁️ 23 °C

Auf dem weg zu Lagoa do Fogo ,haben wir die caldeira Velha besichtet 🌳🍀 leider könnten wir nicht in die heissen quellen, Weil man wegen Corona vorher Buchen muss, leider war alles für die naschten tagen ausgebucht😔 aber haben trozdem genossen .Read more

• Day5

Santa Barbara Beach

June 23 in Portugal ⋅ ⛅ 21 °C

Die Sonne kommt raus und wir besuchen einen der wenigen Sandstrände auf Sao Miguel. Hier ist ein Surf-Hotspot, da die Brandung recht heftig ist.

Eigentlich wollten wir nur auf den Steinen sitzen aber natürlich halten wir das nicht lange aus. Wir schlüpfen in unsere Badeklamotten, wir wollen ins Wasser, zumindest mit den Füßen...

Herrlich! Hardy traut sich natürlich ganz hinein, wird aber sofort wieder rausgepfiffen. Zu stark ist die Strömung an dieser Stelle. Es ist schön! Es gibt nichts beruhigenderes, als am Strand den Wellen zu lauschen!

Zum Abendessen fahren wir nochmal in das tolle Strakrestaurant. Hardy will unbedingt das 400 gr. Steak essen. Für mich gibt's gegrillten Lachs.

Beim Sonnenuntergang und noch einem Glas Wein auf der Terrasse lassen wir unseren vorerst letzten Abend gemütlich ausklingen.

Morgen geht's mit einer kleinen Propelletmaschine auf Fajal - wir freuen uns schon sehr.

• Day7

Pihenős strandozós délelőtt

September 3, 2019 in Portugal ⋅ ⛅ 22 °C

Kell egy kis pihenés is. Menjünk fürödni napozni.
    Az idő forró, majd hideg, a szél fúj, aztán nem, a hullámok nagyok, a víz kellemes.
    Aztán ebéd fent a kis kávézó étteremben. Ott bezzeg tűzforró volt a nap :D de amint vissza mentünk a partra, az óceán felől jövő szél miatt megint kicsit hűvös lett.Read more

• Day7

Calderias - füstöl és fortyog a föld

September 3, 2019 in Portugal ⋅ ⛅ 21 °C

Icipici település, vagy inkább pár ház a hegy oldalában vadregényes helyen több üres elhagyatott épülettel. Leparkoltunk, kén szag, és gőzöl a híd alja.
    Baromi érdekes, co2 tör fel a talajból, tűzforró a föld, emiatt bugyborékol a víz a medencében, a patakban, a pocsolyában.
    Ráadásul vannak kiépitett gödrök, rajtuk fedővel, beszámozva, ömlik belőlük a kénes faszén szagú gőz, és bárki ide jöhet, beteszi a kajáját és megfőzheti itt. Cozidos a helyi neve.
    Kicsit félelmetes, kicsit bámulatos, nagyon durva elképzelni hogy ennyire nagy még a vulkáni aktivitás vagy mi itt a földben, hogy forró minden és gőzöl.

• Day5

Autó bérlés pipa

September 1, 2019 in Portugal ⋅ ⛅ 21 °C

Interneten elintéztünk mindent, de volt egy kis kavar amiatt, mert elfelejtettem foglalót utalni, de ezt megbeszéltük e-mailben velük és pótoltam, meg mert itt nagyon nehéz Credit card nélkül autót bérelni. Így izgultunk mikor fél 9 körül odaértünk, de minden jól ment. Mivel kértünk rá kiegészítő biztosítást napi 1.5 euróért, ezért nem kellett deposit. Ráadásul rögtön elfogadták a revolutot is, és elég lesz majd a reptérre kivinni az autót.
    Szóval most 10 napig van autó 230 euróért, ami egész jó. Juhuuu, menjünk autókázni :) 🚙⛰️🏖️

Lagoa do Fogo

June 22 in Portugal ⋅ ☁️ 17 °C

Nach dem Frühstück geht's heute zum Lago de Fogo. In den letzten Tagen war er immer im Nebel oder unter vielen Wolken.

Schon allein die Anfahrt ist wieder grandios. Die Straßen windet sich in mehreren Haarnadelkurven bis auf fast 1000 m auf den benachbarten Berg. Von dort aus hat man einen grandiosen Blick auf den See und dann weiter auf die gesamte Westküste, großartig!

Der See schimmert in verschiedenen Blautönen und wenn die Sonne scheint, in einem tollen türkis. Er erinnert uns ein bisschen an den Peyto Lake im Banff NP ohne Rocky Mountains im Hintergrund .

• Day8

Lagoa do Fogo - 2

September 4, 2019 in Portugal ⋅ ⛅ 19 °C

Tehát végre megvolt az ösvény lefelé. Hihetetlen buja növényzet mindenhol, tiszta dzsungel, a zöld ezer árnyalata. Bár süt a nap és nem volt eső, mindenhonnan csöpög a víz, mellettünk kis patak, körülöttünk meredek sziklafalak, csuda hely. Kicsit el is tévedtünk a nagy csodálkozásban, sikerült letérni az ösvényről, de nagy nehezen vissza találtunk.
    Egy idő után elmaradtak a nagy fák és az erdő, és ilyen sztyeppe szerű lapos területre értünk. Kis fenyők, bokrok, magas fű. Körbe már látszott a vulkán pereme, és ahol végig jöttünk. Innen nem is tűnik olyan vészesnek, bár persze fentről egyik irányba az óceán is látszott, másik irányba körben a kráter.
    Elértük az első kis tavat. Annyira idilli és csendes volt, hogy úgy döntöttünk itt ebédelünk. Kis kolbász, kenyér, sajtkrém, sajt, joghurt.
    Tovább a nagy tó partján. Itt ott sirály csontvázak, ki tudja miért van itt ennyi.
    Elértük az első félsziget csúcsát. A tó partja kis kavicsos és sekély, azúrkék színű, bár a legmélyebb pontja 38 m, itt a szélén nyugis.
    Végig a félsziget partján, majd a másik, kisebb félsziget partján, gyönyörű, csendes, nyugis, körben a sziklák jó magasak.
    Kicsit pihentünk a kis félsziget csücskében, itt már több ember volt, de még mindig teljesen jó.
    Majd irány fel a parkolóba. Azt hiszem 120 méter szintkülönbség pár száz méteren. Nagyjából egy meredek lépcső végig.
    Időnként vissza nézve látszik a tó teljes pompájában, eszméletlen.
    Végül elértük az autót. A tervezett 6.5 km túra nekünk kicsit több lett, és olyan 4-5 órát simán eltöltöttünk vele. Bár voltak ijesztő részek, de abszolút megérte.

Ribeira Grande

June 22 in Portugal ⋅ ⛅ 21 °C

Ribeira Grande ist die größte Stadt im Norden der Azoren-Insel. Der gleichnamige Fluss, der auch namensgebend war, teilt das Stadtgebiet in zwei Teile. Mit Eu-Fördermitteln ist ein toller Park am Fluss angelegt worden, in dem wir ein kleines Picknick machen.

Wir schlendern noch ein bisschen durch die Stadt mit vielen alten Gebäuden und Kirchen.

• Day8

Lagoa do Fogo - körtúra a tűz tavánál 1

September 4, 2019 in Portugal ⋅ ⛅ 18 °C

Amit tegnap este kinéztünk azt most kicsit körbe sétáljuk. Na jó, nem körbe, csak egy kis részét. Annyira különleges és szép volt, hogy inkább több részre bontom :)
    A tűz tava, azaz a Lagoa do Fogo. Egy vulkán beomlott krátere, amiben létrejött néhány kristálytiszta tó. A legtöbb ember megáll a fölötte lévő kilátópontnál, onnan is eszméletlen a látvány, körben a kráter csipkés szélei és jurassic park szerű környezet.
    A bátrabbak lesétálnak a parkolótól a tó szélére, 200 m szintkülönbség szinte függőlegesen, meredek lépcsőkön.
    Mi inkább egy körtúrát választottunk, alltrailsen láttuk, nem tűnt nehéznek, összesen 6km, az semmi. 2 óra alatt meglesz.
    Elindultunk felfelé a gerincen a parkolótól. Egy ideig sok ember jön ide, aztán elmaradoznak, majd tök egyedül mentünk. Két oldalról nagyon meredek szakadék, kB 1 méter széles gerinc, ami félelmetes lenne, de mindkét oldalon derékig érő növényzet van, amitől kicsit olyan, mintha korlát lenne. Persze nincs, de azért jobb komfort érzet.
    Azért őszintén, voltak olyan pontok, amik elég ijesztőek voltak, és jól esett amikor jött egy egy fenyő erdő a gerincen, ahol nem láttuk a mélységet.
    A gerinc maga csodálatos, hihetetlen elképzelni hogy egy régi vulkán peremén egyensúlyozol. A fenyős részek szintén nagyon extrák voltak. Nem tudom miért, de tiszta gyűrűk ura hangulata volt.
    Mentünk mentünk mentünk, azt hittük hogy már sokat haladtunk, de ránéztünk a térképre, és láttuk, hogy még baromi sok van a gerincből. Pedig összesen max 2km ez a szakasz.
    Még egy kis emelkedő, még egy kanyar, még egy lejtő, még egy kitett rész, mikor jön már az elágazás, ami után már elvileg könnyű, mert csak lefelé kell menni?
    Végre elértük a kanyart. Gyönyörű volt fent menni, de most már jöhet a sima séta lefelé. Jaja, sima, séta 😂