Seychelles
Anse Volbert Village

Here you’ll find travel reports about Anse Volbert Village. Discover travel destinations on the Seychelles of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Most traveled places in Anse Volbert Village:

All Top Places in Anse Volbert Village

• Day9

Curieuse und St.Pierre

November 5, 2017 on the Seychelles

Juhu....heute geht es mit dem Boot mit 500 Pferdestärken( unser Skipper ist ein Rastaman...) auf die Insel Curieuse zu den Riesenschildkröten. Auf dem Weg dahin kommen wir an einer sehr kleinen Insel mit einem Resort vorbei.....paradiesisch....
    Nach knapp 10 Minuten sind wir da und sehen Sie schon grasen....
    Freilaufende Riesenschildkröten sind einfach magisch....sie zu füttern und zu streicheln...
    Zu Fuss ging es dann weiter durch die Mangroven über den Berg auf die andere Seite der Insel....und das bei diesen Temperaturen...Schwitz...🤥😓
    Dort erwartete uns wieder ein supertoller Strand und das glasklare Meer....Abkühlung...
    Und wir bekamen ein superleckeres Barbecue mit frisch gefangenen und gegrillten Fisch, Hühnchen, Reis und Mangosalat als Gemüsesalat mit roten Zwiebeln....mmmmmhhh...so lecker...
    Auf dem Rückweg erzählte uns unser Skipper von seinen Angelfahrten, bei denen sie riesige Blue Marlin und Tunfische fangen....

• Day5

Valle de Mai und Anse Lazio

November 1, 2017 on the Seychelles

Valle de Mai stand heute auf dem Plan, wandern durch den Coco de Mer Palmen Dschungel.
    Diese Palme mit ihrer berühmten Kokosnuss Coco de mer gibt es weltweit nur hier auf Praslin. Es war einfach nur beeindruckend. Wir haben nie vorher so große Palmenblätter gesehen und natürlich auch nicht solche Kokosnüsse. ;-)
    Und unter
    www.seyvillas.com/guide/islands/praslin/vallee-de-mai?keyword=&gclid=Cj0KCQjw4eXPBRCtARIsADvOjY1h-BXUrQRNbov73VOFJ8XbYElkLFZax72T3HLZxV_fRqY__6MZcLYaAnJAEALw_wcB

gibt es alle Informationen zu Valle de Mai.

Im Dschungel haben wir Fabrizio und Giorgia aus Genua kennengelernt. Gemeinsam fuhren wir noch an den Anse Lazio und abends gingen wir gemeinsam Fisch essen. Super lecker.

• Day7

Curieuse de schildpadden

October 19, 2017 on the Seychelles

Op een van de eilanden nabij Praslin was jarenlang een leprakolonie. Tegenwoordig worden er reuzeschildpadden van de Aldabara eilanden ( een deelgebied van de Seychellen) gekweekt zodat de soort minder kwetsbaar. Het eiland heet Curieuse. Ooit is door de eerste ontdekkers het eiland kaalgekapt en zijn alle schildpadden opgegeten. Later is dezelfde ontdekker Marion Dufreshne begonnen met een natuurherstelprogramma. 250 schildpadden werden overgebracht en het eiland is volgeplant met ingeheemse soorten.

De schildpadden werden al snel gestroopt. Nu zijn er rangers op het eiland om dit tegen te gaan en om het fokprogramma te begeleiden.

Wij boekten een tour langs Curieuse en Ile St Pierre. Met een sloep van Sagaritius werden we in tien minuten naar het deel met de schildpadden gevaren. We spraken met de schipper af dat hij ons drie uur later bij het strandje bij het dokter huis zo oppikken.

Een wandeling van zo’n 45 minuten in windstille bloedhitte door mangrovebos en over twee heuveltjes. Helaas was het eb waardoor er geen haaien en zeeschildpadden te spotten waren. Wel een stevige spin en heel wat zweetdruppels.

Bij het huis van de dokter was het vol met bbq-en toeristen die waarschijnlijk dezelfde tour als wij hadden geboekt via een hotel en incl bbq. Onze receptioniste vertelde nl dat dat verstandig was anders kon je wel eens van de honger omkomen.
    Het zal ook wel iets te maken hebben gehad met de prijs. Die was via het hotel nl meer dan twee keer zo hoog.

• Day7

Praslin

January 12, 2017 on the Seychelles

On Praslin there are also very nice hotels, big, small, boutique hotel, guest house, luxury hotel: there is something for everyone. My favourites were here Le Duc de Praslin and Constance Lemuria. Le Duc is a boutique hotel nicely decorated with the work of local artists, a tropical little garden, a cool surf style beach bar and tapas bar with amazing view of the bay, where you have live music and entertainment almost every day.
    Constance Lemuria is a classical posh golf hotel, with an 18 hole golf course, 3 different beaches (all of them beautiful), great restaurants, a nice spa and luxurious rooms.

Praslin is also home to the famous “Vallee de Mai” National Park. Unique to Vallee de Mai and to Praslin is the “Coco de Mer” - or Coco de Fesse: it’s a butt shaped coconut. It’s illegal to poach these coconuts. It’s possible to buy them - they are very very expensive and each of them has a barcode. It’s the Louis Vuitton, or the Manolo Blahnik of the coconuts. I remember there is a shop on Eden Island also, where you can buy them. By the way Eden Island is not far from the airport of Victoria, on Mahe Island. It is a man made island where you have a shopping centre, a yacht harbour, some good cafes and restaurants, a hotel called Eden Bleu and also you can buy property there.
    Since this was a business visit with site inspection and tight program, I couldn’t visit the national park yet, so later I will tell you more about Praslin.

• Day3

Curieuse Island

March 17, 2017 on the Seychelles

Efter en dejlig lang og tiltrængt nattesøvn stod vi op ved 8-tiden og fik lidt morgenmad. Derefter fik vi pakket vores snorkeludstyr og badetøj og gik ned til vandet - det vil sige, vi gik ned for enden af indkørslen og krydsede vejen. Her mødte vi vores bådfører, som skulle sejle os ud til Curieuse Island, en sejltur på små 20 minutter.
    Først skulle vi snorkle, så båden blev lagt for anker lidt udenfor kysten af Curieuse Island. Vi sprang overbord med vores udstyr og snorklede 35-40 minutter i det dejlige varme vand (omkring 28-30 grader varmt). Vandet var meget klart og vi kunne nemt se bunden og de mange forskellige fisk og smukke koraller.
    Efter vores snorkeltur sejlede vi ind til stranden ved Curieuse Marine National Park Ranger Station. Her så vi kæmpe skildpadder, nærmere bestemt Aldabra Giant Tortoise, som er nogle af verdens største landskildpadder. Og de var kæmpe store og samtidig var de også meget tamme, så vi kunne let gå helt hen til dem og fodre dem med blade og frugter. Super fed oplevelse som varmt kan anbefales. Derefter gik vi et par kilometer, bl.a. igennem en mangrove skov over til et flot imperialistisk hus, hvor den lokale doktor boede da øen fungerede som en koloni for spedalske fra 1829 til 1965.
    Da vi kom tilbage til stranden, havde vores bådfører lavet en lækker frokost til os med grillet frisk fanget fisk, kylling, ris og grøntsager. Efter maden gik vi rundt og kiggede lidt mere på skildpadderne og den meget sjældne Coco de Mer, som er en form for dobbelt kokosnød. Der blev også tid til en tur i vandet og afslapning på den meget smukke sandstrand inden vi blev sejlet tilbage til Praslin.
    Resten af dagen stod på afslapning på vores hotel og hjemmelavet aftensmad á la Gitte.
    Super dejlig første feriedag der får 5 ud af 5 stjerner.

• Day2

Rejsedag og Praslin

March 16, 2017 on the Seychelles

Efter fire flyvninger - den sidste flyvetur var intern på Seychellerne fra hovedøen Mahé til Praslin, landede vi i et varmt og fugtigt klima. Vores sidste flyvetur blev heldigvis rykket et par timer frem, så vi undgik noget ventetid, så det var dejligt.
    Vi havde ellers nøje undersøgt hjemmefra, hvilken bus der kørte fra lufthavnen til vores hotel på Praslin, men vi fandt ud af, at vi ikke måtte have kufferter med i bussen, så vi måtte bide i det dyre (og sure) æble og tage en taxi.
    Vores hotel var et lille og hyggeligt hotel med syv værelser og et fælles køkken, så vi selv kunne lave mad. Efter indtjekning og et hurtigt bad, gik vi forbi den lokale købmand for at købe vand og morgenmad. Det var godt nok også dyrt, men til gengæld hjalp den lokale købmand, der var en immigreret amerikaner, med at booke en tur til dagen efter. Vi skulle ud og snorkle og besøge Curieuse Island for at se kæmpe skildpadder.
    Efter shoppingen gik vi ud og fandt en restaurant og fik en lækker aftensmad. Det blev hurtigt mørkt så vi gik hjem ved hjælp af lyset fra lommelygterne på mobilerne. Der var tilsyneladende mange uidentificerbare dyr der kom frem efter mørkets frembrud, og vi ville så nødigt træde på dem. Vi mødte bl.a. en lille fyr, der enten var et egern eller en rotte - det var ikke til at sige. Ca. 1 kilometer inden hotellet stoppede en af de lokale og tilbød os et lift. Efter en lang dag var det alligevel rart at sidde bag på ladet af en Hilux og blive kørt hjem.
    Efter endnu et bad på hotellet var det sengetid.
    Dagen får 3 stjerner ud af 5 mulige.

• Day5

Dykkertur

March 19, 2017 on the Seychelles

Vi havde sat vækkeuret for at være sikre på at komme op til vores planlagte dykkertur. Vi fik lidt morgenmad og gik ca. 20 minutter ned til Whitetip Divers. Efter at have fundet vores udstyr frem var vi 11 dykkere, 2 instruktører og 1 bådfører der sejlede ca. 30 minutter ud til Marianne øen. Vores første dyk varede 45 minutter og vi så både en havskildpadde, en lille haj, en blæksprutte, en rokke og en hel del andre fisk og koraller. Det var fantastisk. Jesper løb tør for luft nede på bunden og helt uden at gå i panik fik han gjort tegn til dykkerinstruktøren, således at de kunne dele hans luft resten af turen - godt klaret. Det andet dyk varede også ca. 45 minutter, men der så vi ikke helt så mange fisk. Det var dog stadigvæk fantastisk. Vi sejlede tilbage, vaskede udstyr og udfyldte logbøger.
    Bagefter tog vi ned til byen og fandt en hyggelig lille restaurant og fik en velfortjent frokost. Derefter handlede vi lidt og tog hjem til hotellet. Vi fik ordnet nogle praktiske ting og pakket, for dagen efter skulle vi tilbage til hovedøen Mahé og tilbringe 3 dage inden turen skulle gå videre til Sydafrika.
    Dagen var rigtig god og får 4 ud af 5 stjerner.

• Day1

Praslin

June 14, 2013 on the Seychelles

Im Juni 2013 reisten wir zu einem wahren Paradies, zu den inneren Inseln der Seychellen im Indischen Ozean.
    Auf der Insel Praslin begeisterten uns besonders die Traumstrände Anse Georgette und Anse Lazio, der Park Fond Ferdinand Reserve, in dem auch die einmalige Palmenart Coco de Mer wächst, sowie die benachbarte Schildkröteninsel Curieuse.