South Africa
Zululand District Municipality

Here you’ll find travel reports about Zululand District Municipality. Discover travel destinations in South Africa of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Kwazulu Natal

September 8 in South Africa ⋅ ☀️ 12 °C

Ons verblijf in Natal is fantastisch. Het is hier erg mooi, en er is even wat rust in de reis. We staan op om 7u om te ontbijten, en tegen 8u vertrekken we met Ina, onze 78 jarige gids, op wandeling door het domein. Ze vertelt in het Afrikaans over de geschiedenis en fauna en flora van de regio. Daarna hebben we even een rustmomentje, en tegen 3u rijden we naar het lokale veldje voor een voetbalwedstrijd met de lokale zoeloe kinderen. Zowel de kinderen als de deelnemers vinden het fantastisch. De lokale kinderen zijn ook overdonderd wanneer ik mijn drone boven haal om de wedstrijd van bovenaf te filmen en in een mum van tijd word ik omringd door twintig kinderen.

Na de wedstrijd delen we wat fruit en potloden uit, en nemen we nog samen een groepsfoto voor we terug naar onze hutten vertrekken voor het traditionele avondmaal. Een meer dan geslaagde dag, en haast iedereen gaat voldaan slapen.

Bloedrivier

September 9 in South Africa ⋅ 🌙 14 °C

We vertrekken vroeg in de ochtend naar het westen, richting de zuidelijke drakensbergen aan de grens met Lesotho. Het is een rit van een goeie 400km, maar onderweg maken we een tussenstop aan Bloedrivier. Dat is de plaats waar in 1838 een beruchte slag plaatsvond tussen de Boeren en een zoeloeleger. De zoeloes verloren die dag meer dan 4000 krijgers, de Boeren geen enkele. Op de site zijn er nu twee musea, een dat de kant van de zoeloes belicht en een van de Boeren.
    Na de lunch daar rijden we verder naar onze bestemming, waar we bij zonsondergang aankomen. We zitten samen in een gezellig huisje, waar we twee nachten gaan slapen

Zululand District Municipality