Spain
Lleida

Here you’ll find travel reports about Lleida. Discover travel destinations in Spain of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

• Day60

Jour 21.3 José Antinio

July 18, 2016 in Spain

Le soir nous avons atterris à Alfarràs! Une ville très industrielle, pas très rassurante! Il était presque 20:00 et nous ne savions pas où passer la nuit! Xavier stressait pour trouver un endroit! Géraldine avait un mauvais pressentiment et ne se sentait pas alaise dans cette ville! Après quelques aller et retour, on décide de se diriger vers la prochaine ville à une 20aine de km!
    À la sortie de la ville on aperçoit une villa un peu éloigné de la route... On décide d'y aller! Là on croise un paysan, José Antonio, on lui explique que l'on cherche un coin de jardin pour planter notre tente, il nous propose sa grange qui, avec la chaleur de la journée, était un vrai Four!!!
    Alors on a choisi le champs!! 😁⛺️
    Ensuite, Il nous a offert 2kg de ses pêches que nous avons cueilli avec lui dans son verger! 🍑
    Il nous a aussi proposé de se baigner dans sa réserve d'eau pour se rafraichir mais je ne suis pas sûre que l'on y serait sorti plus propre! 😖 Alors on a évité!
    Et demain BARCELONAAAA!!!! 💃🏽💃🏽💃🏽
    On est vraiment content de cette décidion, pour le moral et aussi on a 3 jours complets a Barcelone! 😁

• Day15

Esterri d'Àneu

August 8 in Spain

Sehnali jsme hezké ubytování v malebném městečku Esterri d'Àneu, které nás mimo příjemného majitele překvapilo restaurací oceněnou Michelinským symbolem talíře s příborem, což znamená, že restaurace servíruje jednoduché, dobré a kvalitní jídlo z místních surovin. V Esterri se konaly malé slavnosti piva, ale bohužel je překazila obrovská průtrž mračen. Byl to opravdu slejvák všech slejváků, který místní chodníky po hodině proměnil v řeky. Do hotelu jsme dorazili úplně promočení a na večeři do Michelinské restaurace jsme museli vyrazit v keckách a botách do vody 😀.Read more

• Day17

Poprvé v Paradoru

August 10 in Spain

V Lleidě se nám poprvé podařilo ubytovat za rozumnou cenu v tzv. Paradores. Jde o řetězec hotelů založený státem na překrásných místech (velmi často památkách), v našem případě se jednalo o bývalý klášter 😍. Historie Paradores sahá do roku 1928, kdy vznikl první Parador. Letos Paradores slaví 90 let a existuje jich už 97.

• Day14

Z Olotu jsme vyrazili poznat Pyreneje. Čekal nás 3,5 hodinový přejezd a to jsme ještě nevěděli, že cesta bude samá zatáčka 🤢. K obědu se Jirka odvázal a dal si místní specialitu - vepřové nožičky a co mu přinesli ho dost překvapilo (prý čekal jednu pěkně vykostěnou nožičku 😀). Každopádně po tomto obědu bude mít klouby jako zajíček 😀.

• Day24

Neděle 4

July 15 in Spain

Počasí: slunečno

Ráno jsme vyrazili od chaty směrem dolů a napojili se na cestu vedoucí rozlehlým údolím plným svišťů, kterým protékal větší potok, a začali jsme pomalu stoupat. Po skoro celou dobu jsme měli výhled na včerejší trasu a na Pico de Aneto. Travnatý a skalnatý terén přešel ve sníh. Nasadili jsme mačky a stoupali do sedla Mulleres (2928 m). Do sedla jsme šli paradoxně přes vrchol Tuc de Mulleres (3010 m). Klesání bylo poněkud náročnější. Nejprve jsme si zahorolezili, to jsem se trochu bála, a pak zase v mačkách po sněhu příkrým svahem, nakonec dlouho po skalách, potoky, lesem a loukou.
    Po dlouhé době spíme ve stanu - u pramene, u zavřené chaty a u dálnice.

7:20 - 19:30
    Trasa: Refugio de la Renclusa - Hospital de Vielha (1626m)
    Stoupání: 1100m
    Klesání: 1600m

• Day17

Lleida (výslovnost Jejda) vypadala jako skrytá perla, ale nakonec zas až takovou perlou nebyla. Výslovnost je pro město příznačná... Nomen omen 🙊. Je to město, které mělo prostě smůlu, protože se vždy postavilo na špatnou stranu a to se na něm i podepsalo. Černochů je tu víc než v Bronxu, protože sem jezdí sklízet ovoce a snít o lepší budoucnosti. Mají tu zajímavý hrad, ale to je asi tak vše. Navíc si o nás v Paradoru mysleli, že jsme přijeli z Československa 😀.Read more

• Day30

Sobota 5

July 21 in Spain

Počasí: slunečno, odpoledne déšť, bouřka a kroupy

Snídaně byla v 6:00. Kvůli předpovědi počasí se nám to hodilo. Odpoledne měla být bouřka a my měli nejisté spaní v plechové boudě a nebo ve stanu. Proto jsme také přeplánovali trasu, abychom byli u chaty brzy. Cestou jsme brodili hodně potoků a říček. V jedné Vítek vykoupal botu, ponožku i nohu až po lýtko. Bohužel jsem nestihla udělat foto, protože nejdřív jsem koukala, jestli vůbec vytáhne nohu z vody, když v tom mu přispěchal na pomoc cizí kluk. U chaty jsme byli včas a naštěstí byly volné postele, tak jsme posléze mohli pozorovat z okýnka, jak se venku čerti žení.

7:15 - 13:00, 12,5 km
    Trasa: Refugi de Certascan (2240m) - Pla de Boavi (1475m) - Refugi del Cinquantenari neboli Baborte (2438m)
    Stoupání: 1270m
    Klesání: 1140m

• Day25

Pondělí 4

July 16 in Spain

Počasí: déšť, zataženo

Počasí nám nepřálo, od rána pršelo a ochladilo se. Jako naschvál zrovna když jsme spali ve stanu. Snídani jsme absolvovali ve stoje pod stříškou informační tabule. Naštěstí zrovna dneska šlo upravit trasu tak, že jsme ji mohli zkrátit, aniž bychom se odchýlili od trasy. Cestou jsme úplně promokli, ale pak přestalo pršet a než jsme přišli do chaty, trochu jsme uschli. Chata stojí u velkého jezera a přehrady, jak už je tady zvykem.

9:00 - 14:00
    Trasa: Hospital de Vielha - Refugi de la Restanca (2010m)
    Stoupání: 669m
    Klesání: 1052m

• Day26

Úterý 4

July 17 in Spain

Počasí: slunečno, ne vedro

Dnešní den začal slibně. Ke snídani byla kromě marmelády i šunka a sýr, což si hlavně Pavlík a Víťa užívali. S plnými břichy jsme přešli přehradu a stoupali do sedla. Procházeli jsme kolem několika jezer. Stále nás udivuje, kolik je všude okolo nás vody. Druhá polovina cesty vedla po šotolinové a pak asfaltové silnici. Normálně to nemáme rádi, ale dnes se to hodilo. Potřebujeme se zbavit již nepotřebné zátěže - maček a cepínu. Asi 7 km od cíle jsme se rozdělili. Pavlík se vydal napřed, aby v Salardu (náš cíl) skočil do autobusu a odjel do města, kde je pošta, a poslal mačky domů. Já s Vítkem jsme se zatím ubytovali a nakoupili zásoby na další dny, protože budeme mimo civilizaci. Také jsme měli po dlouhé době nanuka!

8:30 - 16:00
    Trasa: Refugi de la Restanca (2010m) - Salardu (1270m)
    Stoupání: 600m
    Klesání: 1340m

• Day27

Středa 4

July 18 in Spain

Počasí: slunečno, večer déšť

Dnes byla snídaně ještě lepší než včera. K šunce a sýru přibyla omeleta s bramborem, párečky a meloun, a káva byla výborná.
    Po snídani si Pavlíček oblékal kalhoty, které jsem včera pracně spravovala lepenkou a zašívala, a najednou se rozpadly. Kalhoty i s mou prací letěly do koše.
    Trasa vedla nejdříve vesničkami, pak lyžařským střediskem, poté jsme procházeli kolem přehrady a dále údolím s jezery a stádem koní. Stoupat jsme měli na vrchol, ke kterému vedla cesta, která existovala jen na mapě. Ve skutečnosti kde nic, tu nic, samý šutr a tráva. Vrchol Tuc de Marimanya (2662m) jsme nakonec dobyli. Za tu námahu jsme byli odměněni výhledy do všech světových stran. Pokračovali jsme po hřebeni a otvíraly se nám stále nové a nové pohledy do dolin. Následovala neznačená cesta dolů kamenným mořem, které nemělo konce. Upachtění jsme dorazili do chaloupky. Byla to taková chajda pro šest nocležníků dobře vybavená na přežití. Byli jsme za ní rádi, protože začalo pršet. Mysleli jsme, že ji budeme mít jen pro sebe, ale ve 21:30 dorazili dva promoklí lidé. Tak jsme se uskrovnili.

9:30 - 19:00
    Trasa: Salardu (1270) - Refugi Gracia Airoto (2200m)
    Stoupání: 1500m
    Klesání: 570m

Província de Lleida, Provincia de Lleida, Provinz Lleida, Lleida, Lerida, Lérida, Province de Lleida, ジェイダ(レリダ)