Sri Lanka
Serolai Kulam

Here you’ll find travel reports about Serolai Kulam. Discover travel destinations in Sri Lanka of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Arugam Bay

October 5, 2016 in Sri Lanka

Took a local bus yesterday for 4 hours to get here. Really reassuring to have some locals looking out for us (told us what price to pay for tuk tuk, found us a loo, pointed out money they thought we had dropped...) us westerners are larger than them so a bit of a squash in the 5 seats across when the bus was full. Can't wait to go swimming tomorrow.

Arugam Bay Continued

October 7, 2016 in Sri Lanka

Spending time relaxing on a beach! Not like us at all, but trying to slow down. Up early to swim in the sea before breakfast to avoid burning. Had miles of beach to ourselves when we went for a walk along from the bay. Surfing yesterday but only managed to catch some red legs and arms instead of some waves...🏄‍♀️🏄🏼🌞

Arugam Bay (still....)

October 9, 2016 in Sri Lanka

Continue to stay in Arugam Bay as it is idyllic and relaxing. Long walk along another deserted beach to Crocodile Rock - and yes there were Mugger Crocodiles, Water Buffalo and a lone Elephant drinking from the river. A beautiful and peaceful place. Also best street light from overhead power cable, let go of the string, contact made, light on - dangerous but genius.

Laatste dagen Sri Lanka

May 29 in Sri Lanka

We zijn in Arugam Bay een paar extra dagen blijven hangen. Er was erg slecht weer voorspeld in de zuidelijke plaatsen waar we eigenlijk nog heen wilden gaan. Uiteindelijk vond ik het helemaal niet erg om wat langer in Arugam Bay te blijven. De sfeer is erg ontspannen door de leuke eettentjes en surfers. De golven zijn wel erg hoog. Je kan wel zwemmen maar echt ontspannen afkoelen is het niet, hier zijn de golven te hoog voor.

Samen met bram, Joek en zijn ouders zijn we op safari geweest in Kumana national park. Hier hebben we heel veel bijzondere vogels, herten, olifanten, hazen, zwijnen, waterbuffels, een jakhals en als klap op het vuurpijl een LUIPAARD gezien! Dit was zo bijzonder. Het komt niet vaak voor dat je een luipaard tegenkomt op safari omdat ze vaak verstopt zitten. Dit luipaard was lui en daar hadden we geluk mee. Hij lag heerlijk te slapen en werd na een tijde wakker. Toen hij wakker werd kroop er toevallig een ander beest voorbij waardoor hij in ‘actie’ kwam. Naja ‘actie’ dit luipaard was te lui om er flink achteraan te rennen. Waarschijnlijk had hij nog een volle buik. Na deze actie van 3 minuten was het luipaard weer lui en ging het weer liggen. Dit hebben wij eersterangs toeristen mooi vanaf 10 a 15 meter kunnen bekijken vanuit de jeep! Ik ben erg blij dat ik op twee verschillende safari’s ben geweest. Tijdens de vorige safari hadden we een heleboel olifanten bij elkaar zien badderen en tijdens deze safari hebben we een heleboel andere dieren gezien maar weinig olifanten.

In Arugam Bay heb ik een fantastische yoga plek gevonden aan het strand. Het geluid van de golven in de zee maakte de sfeer extra ontspannen. Yalea, de yogalerares is afkomstig uit Israël en geeft nu hier al een paar jaar yoga. Ik vond haar een hele bijzondere spirituele vrouw. Na mijn eerste yoga les heb ik een massage met acupunctuur bij haar genomen omdat ik al een tijdje last van mijn rug en nek heb. De pijn in mijn nek is helemaal verdwenen door de acupunctuur. Helaas is mijn rugpijn weer terug omdat bram en ik zijn gevallen met de scooter. We reden heel zachtjes op een zandweg maar zijn toch geslipd. Ik ben verkeerd op mijn rug terecht gekomen en ik heb al een paar dagen behoorlijk pijn. Verder zijn we met een paar schaafwonden er goed vanaf gekomen.
    Gister en vandaag heb ik nog twee yoga lessen gedaan bij Yalea. Ik kon niet alles vanwege mijn rugpijn maar ze gaf mij tips waardoor ik toch bijna alle oefeningen heb kunnen doen. Helaas was vandaag mijn laatst keer yoga hier. Als afsluiter had ik een fijn gesprek met Yalea en zei ze dat ze al veel progressie zag bij mij na een paar lessen yoga. In dit gesprek gaf ze ook aan dat ik haar mocht e-mailen als ik ga beginnen met mijn kinderyoga opleiding zodat ze mij tips kan geven. Heel tof!

Vanavond pakken we de nachtbus naar Colombo en morgenavond vliegen we terug naar Bali. Over een paar dagen komen papa en mama aan in Bali. Ik kijk er erg naar uit om mijn ouders te zien! Ook ben ik plannen aan het maken voor als ik eind volgende maand alleen ga reizen. Mijn plan is nu om naar Perth in Australië te gaan.

Arugam Bay, Sri Lanka

October 14, 2016 in Sri Lanka

História do dia: hoje compramos pastéis, rissóis ou algo parecido e fomos a praia, não dava para surfar porque nem havia ondas.
    Entretanto com o calor a minha irmã foi nadar e tirar umas fotos a excursão de Sri Lankeses.
    Eu acabei por ir á água também e fiquei a falar com uns surfistas para saber se havia outro sítio que poderia estar bom para surfar. De repente a minha irmã chega a correr e diz: "fomos assaltadas".
    O pior era mesmo o telefone, olhei repentinamente para a direção onde tínhamos as coisas e mais de 10 corvos e um cão tinha destruído o nosso saco de comida, espalhado a comida em cima da nossa roupa e das nossas toalhas e lá estavam bem instalados a comer e a manchar a minha tshirt branca.
    Á noite, último dia, a minha irmã perde o cartão multibanco.... Andamos a dar voltas por toda o lado, perguntar nas lojas, até chegarmos á conclusão que tínhamos que ligar para a caixa geral de depósito. Cartão cancelado :-)

Serolai Kulam