Sweden
Uppsala

Here you’ll find travel reports about Uppsala. Discover travel destinations in Sweden of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Mössan upp och ner

April 30 in Sweden ⋅ ⛅ 14 °C

Tjohoo, mösspåtagning i Uppsala "is the place to be" på Valborg. Snygga killar har vi också i sällskapet med studentmössor. Conny är såklart också snygg i hatten.

Jag och Gunilla är alltid tjusiga om jag får säga det själv 😍😍

Anders fick sig även en ballong-kompis 🤣🤣

Spending the night with 'locals'

February 24 in Sweden ⋅ ☁️ 3 °C

Big shout-out to Erik (friend of Gera) for letting the four of us stay overnight in his student room. It was nice and cosy but we are quite used to being closely packed together after 3 days in the car ;).

Traditionsenlig picnic i stadsparken

April 30 in Sweden ⋅ ⛅ 15 °C

Traditioner tycker vi om. Tur med vädret har vi också. Gunilla&Conny bjöd på en god och mysig picnic i stadsparken. Mums.

UPPSALA

April 30 in Sweden ⋅ ⛅ 10 °C

Hüt heimer e Zwüschestopp z Uppsala gmacht. Per Zuefau simer ane Verastautig härägloffe u hei o grad afa zueluege. Zersch heimer Lüt mit komische Hose gseh u när heimer usegfunge, dasses sone Spass-Böötli Alass gsi isch. Da üse Zug am Zwöufi gfahre isch, heimer die Verastautig müesse verla. Ufem Wäg zum Bahnhof si üs Mönschemasseström entgägä glüffe u die ganzi Stadt hetsech gfüllt. Wases genau fürne Verastautig gsi isch, heimer bis jetz nid usegfunge. Irgendwie heisi dr Früehligsafang gfyret.

Fazit vo Upsala: Viu Lüt, wo nid chaut hei u im Summerdress umeloufe.

Uppsala

September 14 in Sweden ⋅ ☀️ 14 °C

I bet everyone has heard of this town, no one knows how it looks like 😊 it was like this in my case! Coincidentally we were there right during a streetfood festival, with live musicians and so many people! It was lots of fun ☀️

Förberedelser hemma

August 29, 2016 in Sweden ⋅ 🌧 11 °C

Välkomna till vår resedagbok som vi kommer uppdatera under vår jorden-runt-resa som startar om bara två veckor! Här kommer vi lägga upp text och bilder om upplevelser under resans gång.

Vi är nu i sluttampen av allt som ska fixas i förväg, till exempel reseförsäkringar, bokning av flyg och hyrbil, vaccinationer, vandringsskor, backpackingryggsäckar, visum och införskaffning av andra viktiga saker. På vår inköpslista är det drygt 20 saker som ska köpas, allt mellan funktionella kläder, första-hjälpen-kit och förvaringsfickor. Vi har dock insett att vi måste skippa vissa saker med tanke på att vi ska orka bära allt på ryggen också! Det har varit guld värt med alla tips från nära och kära om vad som behövs både innan och under resan. Vi har även fått många rekommendationer om platser vi borde besöka och med hjälp av dessa har vi kommit fram till en resrutt.

Så här ser vår aktuella (och preliminära) resrutt ut:
    Lima, Peru --> Cusco, Peru --> San Fransisco, USA --> Beijing, Kina --> Xián, Kina --> Shanghai, Kina --> Tokyo, Japan --> Hongkong --> Hanoi, Vietnam --> andra delar av Asien om tid och pengar finns.
    Resrutten är absolut inte satt i sten (särskilt inte de sista resmålen) utan kommer kunna ändras allt eftersom.

Nu har vi bara några få arbetspass och en handfull punkter på att-göra-listan kvar.
    Den 13 september bär det av!

/Magdalena & Fredrik

Uppsala socken, Uppsala, Upsal