Thailand

• Day 31

Tajný projekt - Bond. James Bond

February 21, 2023 in Thailand ⋅ ☁️ 24 °C

Už pred dovolenkou som vedel, že tu v Thajsku musím uskutočniť tajný projekt. Celá posádka o ňom vedela, ale poctivo drží bobríka mlčanlivosti.

Tajný projekt začal hneď po príchode do Ao Nang. S Ae som sa dohodol, že mi dohodne stretnutie. Ešte neznalý ako to Adamko zvláda a podobne, sa vyberáme na miesto stretnutia ja, Zuzka a Ocko. Traja najpotrebnejší ľudia pre tajný projekt.

Ae nás vyzdvihne pred hotelom o cca desiatej večer a odvezie do zapadnutej uličky kde si nie som istý či nás neunesú na orgány. Po krátkej chvíli zisťujem, že sa nemáme čoho báť. Veľmi priateľskí ľudia nám začnú podrobne vysvetľovať a ukazovať vzorky. Spoločne si vyberáme to najlepšie a projekt začína. Je to naozaj zážitok.

Po asi 10 minútach sa dohadujeme na cene kde nám Ae ešte zjedná cenu o čosi viac. Dohadujeme sa na ďalšom termíne a odchádzame do hotela v ktorom nešla elektrika. Ale o tom už jeden príspevok bol.

Pred koncom dovolenky nie sme v Ao Nang posledných päť dní zbytočne. Všetko bolo dopredu naplánované aby tajný projekt vyšiel perfektne.

Hneď po návrate do Ao Nang teda volám ujkovi a dohadujem stretnutie na ďalší deň.

Ubytovanie máme tiež tak aby tajný projekt nebol pre nás ďaleko aj peši. Všetko bolo dopredu premyslené. Prichádzame na dohodnuté stretnutie tento krát už cez deň. Aj keď pre nich je to asi jedno. Oni robia asi nonstop.

Ujko nám ukazuje polotovar aj keď sme mysleli, že už bude hotový. Zuzka je nadšená ale aj tak dávame menšie pripomienky a odchádzame s termínom na posledné stretnutie na ďalší deň.

Deň pred našim odchodom je tajný projekt - Bond. James Bond úspešne ukončený

Súťaž o štipľavú odmenu
      Čo je to tento tajný projekt?
      Prvá správna odpoveď vyhráva.

• Day 28

Zoznamovanie sa s bazénom

February 18, 2023 in Thailand

Včerajší pokus o prenájom skútra zlyhal, dnes už reparát prešiel, a tátoš je už pripravený k akcii. Kým boli Tomáško so Zuzkou požičať skúter, my sme sa vybrali s Adamkom do hotelového bazéna. Dedko nám robil kameramana, kým sme sa my zoznamovali s novým vodným prostredím. Dvadsať minút stačilo nato, aby Adamko zaspal v našej posteli s dedkom, ktorý z neho oči nespustil, aby z tej postele nespadol. Popoludní sa púšťame do ďalśích aktivít, tentoraz už v meste.
      Po siedmich km po meste nám dobre padne osvieženie v hotelovom bazéne, Adamko sa pridal k nám dvom a užili sme si ho ako ráno.

• Day 20

Cesta za Budhom

February 10, 2023 in Thailand ⋅ ⛅ 32 °C

Z rezortu Suksai Buri, kde sme sa presťahovali vidno v bohatej zeleni sochu Budhu, na ktorú nás upozorňuje Tomáško. Keďže je to “za rohom”, po večeri sme sa s Milanom vybrali pozrieť ho zblízka.
      Je to majestátna stavba o cca desiatich poschodiach, okolo 250 schodov. Cestu, ktorá vedie k tejto stavbe lemujú stĺpy elektrického vedenia ozdobené sochami námorníkov. Celá stavba sa nesie v červeno zlatom šate. Na každom poschodí má Budha nejakú armádu a celkom hore sochy mníchov, ktorí na mňa zapôsobili úplne živo, až som sa vyľakala.
      Cesta hore bola náročná, lebo schody sú síce široké, ale každý schod má hĺbku len cca 20 cm, sú veľmi strmé. Bála som sa cesty dolu. Bokom tejto obrovskej stavby však vedie úzke, ale vcelku pohodlné schodište a z druhej strany výťah, ktorý v čase našej návštevy - pred západom slnka -nefungoval. Prvýkrát v živote som videla takúto stavbu, stačilo, toto nie je moja “šálka kávy”, ja sa teším na more, za ktorým sa vyberieme dnes.

• Day 21

11. Krabi, Tag der Überraschung 🎁

December 11, 2023 in Thailand ⋅ ☁️ 31 °C

Nach dem Frühstück ein Überraschungsausflug. Markus lässt sich keinen noch so kleinen Hinweis auf den Trip entlocken 🤫.., ganz schön gemein mich so hin zu halten 😫, hat er doch immer schöne Ideen am Start.
      Eine kleine Verzögerung als wir gerade mal 700 m von zu Hause entfernt sind. Der Hinterreifen des Mopeds verliert sämtliche Luft, keine Weiterfahrt mehr möglich ☹️.
      D A S IST EINE UNGEPLANTE ÜBERRASCHUNG❕
      Wir laufen zurück zur Unterkunft, unser Vermieter, der direkt im Haus nebenan wohnt, ist heute daheim.
      Er begleitet uns zur naheliegenden Mopedwerkstatt 👨‍🔧🛠️🔩, welche vielleicht einhundertfünfzig Meter entfernt liegt und spricht mit dem Mechaniker. Wir sind sehr froh und dankbar über seinen Einsatz, denn in der hiesigen Werkstatt spricht niemand Englisch und der thailändischen Sprache sind wir bis auf zwei Worte nicht wirklich mächtig. D A S sollten wir doch mal überdenken ❕
      Der Mechaniker schnappt sich den Schlüssel 🔑, bringt das Zweirad 🛵 in seine Werkstatt 🔩 und beginnt zu schrauben. Er scheint sein Handwerk zu beherrschen, denn ratzfatz ist ein neuer Schlauch im Reifen 🔘, das Hinterrad wieder montiert und fahrbereit.
      Maximal eine halbe Stunde Arbeitszeit und ein neuer Schlauch, ein wenig Luft für den Reifendruck und eine Rechnung über 180 Baht (das sind umgerechnet 4,70 Euro).
      Tja, was sagt man dazu❓
      Wir sind überglücklich, dass alles so reibungslos geklappt hat, geben noch ein Trinkgeld und starten endlich zu dem Überraschungstrip 🎁.
      Schon auf dem Roller verschlägt es mir die Sprache als wir uns dem Bergbuddha Tempel 🌟nähern.
      Dieser buddhistische Tempel im Original "Wat Phu Khao Phra Maha Bodhisattva" (wieder so ein Zungenbrecher 😜) liegt in Ao Nang, gute drei Kilometer vom Strand entfernt.
      D A S IST DIE GEPLANTE ÜBERRASCHUNG ❗
      Wir stehen an der steilen Haupttreppe mit schmalen Stufen, die zum Tempel führt. Eine große Buddha-Statue, die auf dem Gipfel des Berges steht, blickt
      wohlwollend auf uns 😇.
      Unter ihm eine Plattform mit naturgetreuen Statuen von drei verehrten Mönchen, erst auf den zweiten Blick ist zu erkennen, dass sie nicht lebendig sind.
      Überhaupt gibt es hier mehrere Etappen mit Abbildungen von Buddha in verschiedenen Haltungen, weißen Elefanten 🐘🐘, der chinesischen Göttin des Mitgefühls Guan Yin und vieles mehr 🤗.
      Die Weitsicht von oben verschlägt Einem die Sprache 😯, und...

...es ist ein Ort der Ruhe und Geborgenheit ❣️.

Als wir vor ein paar Tagen die 75 km Rollertour gemacht haben, kamen wir an dem Café " Tropical Café" ☕ mitten im Wald vorbei.
      Das werden wir heute direkt aufsuchen, denn die Lage sah fantastisch aus.

Das Café modern, sehr nüchtern eingerichtet, aber in einem wunderschönen Garten gelegen, sehr idyllisch.
      Wir erfrischen uns an einem eisgekühlten Lattemacchiato, der leider in ToGo-Pappbechern 🥤🥤am Tisch serviert wird, etwas, was wir immer häufiger antreffen..., Plastik, Plastik und nochmal Plastik.

Die Erfrischung tut gut, heute ist es ziemlich drückend 😰, deshalb fahren wir jetzt auch nach Hause...,
      ins klimatisierte Wohnzimmer 🤭.

• Day 18

Tag 17 - Zurück aufs Festland

May 7, 2023 in Thailand ⋅ ☁️ 32 °C

Nach knapp 2 Wochen haben wir die Inseln Koh Samui, Koh Phangan und Koh Tao durch und sind auf dem Rückweg aufs Festland. Als nächstes zieht es uns nach Krabi im Südwesten von Thailand. Hier erwarten uns tolle Landschaften, viele kleine Inseln und beeindruckende Strände.
      Ab hier organisieren wir unsere Reise auch noch selbstständiger als zuvor. Wir greifen hier auf ein nobles AirBnB zurück und kümmern uns auch selbst um den Transport von Ort zu Ort, was vorher ein Reisebüro für uns gemacht hat.
      Nachdem wir 7 Stunden unterwegs waren, sind wir um 17:00 Uhr an unserem AirBnB angekommen, haben uns, wie immer, Roller geliehen und sind und den Magen füllen gegangen. Vielmehr wurde an diesem Abend auch nicht gemacht.
      Eine Neuerung gab es dennoch: Am Abend wurde in der Unterkunft der erste Filmeabend eingeläutet. Es lief:
      Uncharted.
      Jetzt sind es noch 5 Tage in Krabi.

• Day 31

Deň pred odletom

February 21, 2023 in Thailand ⋅ ☁️ 24 °C

Deň pred odletom sme si vyhradili na balenie, žiadny výlet, iba spoločná večera.
      Po včerajšom daždi sa ráno vyčasí, preto si s Adamkom pošantíme v bazéne. Ten ho tak vyčerpá, že cez obed spí takmer 2 hodiny v našej posteli, kde ho obložím vankúšmi, aby naňho klíma priamo nefúkala, lebo bez nej by sa spať nedalo.
      Keď už spinkal skoro dve hodiny, spustil sa taký lejak, že ho zobudilo hlasné bubnovanie na strechu nad terasou pred izbou. Ale aj necelé 2 hodiny spánku ho posilnili tak, že poobede šantil v bazéne s rodičmi. Cestou na večeru už zase naberal energiu zo spánku v kočiariku. Zo servírovanej večere si nenechal ujsť ryžu a aspoň olíznuť slamku z ananásového drinku. My dvaja s Adamkom sme zamierili “domov” a Zuzka s chlapmi šla prvýkrát poobzerať trh oproti rezortu. Tomi musí od 20tej makať v robote, takže sa dnes žiadne karty nehrajú a chystáme sa spať, ráno o ôsmej nabalíme objednaný minivan a zamierime na letisko v Krabi.
      A ešte poznámka, to svetielko v zeleni na úvodnej fotke je Budha nad rezortom, v ktorom bývame. Vedie k nemu len 250 schodov.

• Day 28

Včerajší presun

February 18, 2023 in Thailand

Včerajší presun začal pre nás dvoch sladkými raňajkami v hotelovej reštaurácii a hneď odtiaľ za Adamkom. Aby jeho rodičia stihli všetko pobaliť, vzali sme Adamka, ako vraví Zuzka, na prázdniny. Naposledy sme sa pohrali v našej izbe a na predpoludňajší spánok sme vyrazili s kočiarikom k moru. Dláždená cestička uspala Adamka na takmer hodinu a pol. Po chutnej “desiate” sme už pred dvanástou nastúpili do minivanu a po štvrťhodinke sme už zakotvili v našom poslednom ubytovaní. Adamko zrelý do postieľky zostal so Zuzkou v chládku izby a my traja sme vyrazili preskúmať práve otvárajúci sa veľký trh neďaleko rezortu. Tu sa ešte len schádzali trhovníci, obed sa tu ešte nedal obstarať. Večer to tu už bežalo na plné obrátky, chlapi ochutnali hamburger- jednohubku, na večer sme sa zásobili ovocím a čerstvo grilovaným mäskom.
      Na tom trhu bolo všetko, od “blšákových” šiat, cez čerstvé ryby a ovocie, až po kdejaké miestne dobroty od sladkých po slané, aj niečo na spôsob našich buchiet na pare. “Vône” toho všetkého sa miešali v horúcom vzduchu, čo miestami vôbec nebolo príjemné. Tu som si uvedomila, že to bude najhorúcejšia destinácia, kde budeme bývať. Z asfaltových ciest a chodníkov sála horúčava, akú sme pri mori nezažili.

• Day 20

Cesta z ostrova na pevninu

February 10, 2023 in Thailand ⋅ ⛅ 32 °C

Cesta z ostrova na pevninu začína skoro ráno, keď zbadám našu mladú rodinku cupitať k nášmu bungalovu.
      Adamko ostáva u nás a rodičia idú zariadiť všetko potrebné. Po pol jedenástej sme vyrazili objednaným minivanom na cestu na sever ostrova a odtiaľ na pevninu. Juh a sever spája most, ale na pevninu sme sa museli previezť trajektom. Je to krátky úsek po mori, z auta sme nemuseli vystúpiť, takže sme celý cca dvojhodinový presun presedeli v aute. Už po vylodení bolo z okolia cesty badateľné, že sme v tej bohatšej časti Thajska.
      Cestu lemovali murované obydlia aj väčšie priemyselné stavby, školy, obchody a hlavne veľa zelene. Oproti ostrovom priepastný rozdiel. V Thajsku má človek pocit, že všetko pestujú na stromoch, tu nevidno lány polí, ale stromy, palmy rôzneho druhu, celé lesy.

• Day 24

Uz len jeden den do odletu

January 8, 2020 in Thailand ⋅ ⛅ 28 °C

Tomčo ráno o piatej zase odchádza s Ei pozrieť novú loď, ktorú dajú dnes prvýkrát do vody, či nezateká + prebehne test motora. Uvidíme kedy sa Tomčo vráti.
      My vyrážame na pláž Pai Plong cestičkou Monkey Trail. Poradil nám to Milan, tak dúfame, že nebudeme ľutovať 😃. Je tu pekne, kľud a čo je super, že tu zažívame náš prvý thajský dážď, ktorý trvá ani nie 10 minút a zase je slnko.
      Tomčo sa zúčastnil testovacej plavby loďou, počas ktorej do lode nonstop tiekla voda a z motora olej.
      Dáme spoločný obed a vyberieme sa do Krabi pozrieť budhistický chrám.
      Zastavíme sa ešte na trhu, kde si Peťka kúpi palacinku s obrázkom a my tak trochu zhrešíme a objednávame si tri krát hamburger, ktorý podľa mňa nič moc.
      Na našej izbe sa už začína baliť a Tomčo zase zdrhá s Ei niekam do mesta.
      Niet sa čomu čudovať veď je to ich posledný večer😭.

• Day 22

3 dni do odletu

January 6, 2020 in Thailand ⋅ 🌙 26 °C

Na dnes nám Ei vybavila výlet na štyri najkrajšie pláže v okolí Ao Nang.
      Ja takmer mŕtvy "asi som včera dostal úpal" , som donútený vstať a ísť na spoločné raňajky. Už som mal aj myšlienku, že ostávam ležať na izbe, ale to mi bolo dôrazne zamietnuté.
      8:30 stojí pick-up pred chatkou, nasadame a uháňame k lodi. Loď je pekná a dokonca máme aj značkové"CAMEL" záchranné koleso😆😆😆.
      Prvá zastávka je pekná lagúna na Hong ostrove, kde sa dá aj kúpať no my to nevyužívame a pokračujeme na ostrov Aleil a Phak, kde sa okúpeme, šnorchlujeme a sledujeme opicu, ktorá si k nám sadla.
      Ďalšia naša zastávka je pláž na ostrove Lao, kde je vyhradené miesto na kúpanie v šírke cca 10m. Zvyšná časť slúži na parkovanie lodí.
      Táto zastávka je skôr o oddychu a konzumácii rôznych dobrôt, ktoré si ľudia priniesli alebo im to zabezpečili v cestovke.
      Náš kapitán nám navrhol zastávku na šnorchlovanie s čím aj súhlasíme a vyrážame k ostrovu Pak Ka kde je už zopár šnorchlovacích ľudí skáčeme do vody a nás kapitán vyberá chlieb o ktorý sa rybky neskutočne bijú.
      Naša posledná zastávka je pláž na ostrove Hong je to ten istý ostrov na ktorom je tá pekná lagúna.
      Po vylodení na breh naše kroky smerujú do reštaurácie kde si konečne dáme obed a to sme netušili koho tam stretneme. Nášho kamaráta varana ktorý tiež sa zastavil na obed. Táto pláž je najkrajšia čo sme doteraz zažili.