Thailand
Laem Kamat

• Day 9

Sonne, Sand und Meer

February 8, 2023 in Thailand ⋅ ⛅ 26 °C

Jetzt habe ich doch noch die Sonne, den Sand und das Meer gefunden! Allerdings 12 Stunden Reise Richtung Norden, in Thailand!
      Start in Georg Town heute 5 Uhr Früh! Fahrt über eine tolle Autobahn durch den Dschungel mit Raststätten wie bei uns nur das Essen ist anders! Grenzübergang very easy! Alle 5 Reisenden sind durch wie nichts, außer dem jungen, hübschen, blonden Holländer. Den haben die thailändischen Grenzbeamtinnen angehimmelt, jede wollte ein Foto mit ihm und eine wollte ihn sogar begleiten! Sehr lustig! Mich fragten sie wie lange ich bleiben will, ich sagte bis 21. und sie haben mir für 21 Tage ein Visum genehmigt! Das ging früher nicht! Per Land einreisen gabs nur 14 Tage!
      Weiter ging die Fahrt, liegend im Minivan, weil genug Platz! Umsteigen in Hat Yai in einen eher vollen Minivan, wieder war ein junger Holländer drinnen!
      Nächste Minivan Umsteige-Station Trang, das ging nicht mehr so glatt! Zwei Stunden vertrösten und mich verhöhnen, dann reichte es mir, diesen Matchos schlage ich ein Schnippchen, ging zur Busstation und fragte eine Frau, die holte von gegenüber einen Fahrer, ich überredet den wartenden Thai der auch nach Koh Libong wollte, dass wir uns die Kosten für die Fahrt teilen und los ging’s! Die Matchos haben uns nachgeschimpft!
      Jetzt sitze ich am Meer vor meinem sehr netten Bungalow, nur die Grillen und Waldgeräusche höre ich und genieße die Ruhe!
      Die Insel hat ziemlich wenig Tourismus und ich habe die abgelegenste Anlage (4 Bungalows, keiner spricht englisch) erwischt!
      Die zwei älteren Holländer ziehen auch morgen um in eine Anlage wo ein wenig mehr los ist.
      Unter Tags gehe ich 10 Minuten über den Strand dort hin um zu essen und zu schwimmen und Wifi gibts auch nur dort!

• Day 7

Rozlúčka s Libongom, ideme na Ngai

March 2, 2023 in Thailand ⋅ ☁️ 27 °C

Odchádzame z Libongu na ostrov Ngai, čo je asi 1 a pol hodinová cesta na tradičnej thajskej longtail boat.
      Doterajšie ubytovania boli na nie veľmi turistických miestach a to má vždy svoje čaro i keď pláže, resorty nemusia byť top, ale zas to ticho (od bláznivých turistov) je liečivé.

Na Ngai očakávame kryštálovo priesvitnú tyrkysovú vodu s plážou ako z katalógu, ale už aj trošku väčší turistický záujem i keď ostrov je tiež z kategórie, že okrem beachwalkingu, kúpania sa, hojdania sa v sieti tam asi veľmi nie je čo robiť - ale my už snáď niečo vymyslíme :)

... a aby ste si nemysleli, že sa tu máme zas až tak skvelo tak zopár negatív ...

Je tu úžasne živo. Poblízku pobehujú opičky, po stredisku sa potulujú asi 3ja pesovia (tak ich volá Peťka), každú chvíľu je tu tendencia zašlapnúť chodiacu mušľu občas aj úctyhodných rozmerov a to aj 50m od vody. Po strome skáče veverička, do sprchy nás chodí navštevovať vtáčik. Do toho všade bzučí nejaký hmyz a vtáčí spev je tu takmer nepretržitý. No a samozrejme gekoni.
      No a celý tento koncert v noci nekončí. Gekon je schopný v minútových intervaloch preškriekať celú noc. Všade niečo bzučí, niečo šuchotá po chatke, naštastie máme moskytiéru. Ráno o piatej začnú hulákať z mešity a ak by vás to náhodou nezobudilo, tak sa do tej árie pridávajú aj tí pesovia.
      No a celú noc sečovská chatka spí na pružinových matracoch, ktoré cítia pod každým rebrom a škrípu, že budia zvyšok domčeka, zatiaľ čo my spíme na 30cm hrubom matraci, ktorý asi vystužili cementom. Je tvrdý ako OSB doska (ani trochu nepreháňam).
      Zároveň sme dostali exkluzívnu chatku rovno vedľa vodného čerpadla. Ktokoľvek v celom rezorte si pustí vodu, u nás to v prerušovaných intervaloch bzučí a to dokonca aj celú noc.
      Včera dokonca o ôsmej ráno si jedna chatka na plné pecky na celý rezort pustila asi 15 sekundový úryvok z asi ich národnej hymny (tak to znelo) ako svoj budíček, ktorý však zobudil celý rezort.
      Samostatnou kategóriou sú komáre. Aj keď skoro žiadne nevidíme, vždy sme nejako doštípaní. Posledná teória, ktorá tu padla sú morské blchy. Čo môže byť reálnejšie ako sa zdá. Včerajšie nočné kúpanie totiž skončilo hromadným útekom potom ako nás niečo vo vode začalo žrať.

I tak stadiaľ odchádzame s tým, že atmosféra tohto ostrova je jedinečná a pripomína nám náš obľúbený ostrov Jum (tu je to zaspatejšie ešte viac). A ľudia sú tu dobrosrdeční, čoho dôkazom nie je len majiteľ tuk tuku, ktorý nedokázal povedať NIE rozmaznaným európanom, ktorí už nevedia čo od radosti...

P.S. Náš odchod Ňaňo ukončuje upchatím záchodu vo svojej chatke. Ak chcete vedieť ako a s čím to poriešil, spýtajte sa ho v komentároch, ale pozor len pre silné povahy :)

P.S. part 2 - vieme, že ta naša cena v súťaži hlavne ženám s bielym chrupom radosť nespraví, ale do súťaže by ste sa mohli i tak zapojiť - takto máme pocit, že nás číta max. 5 ľudí...

• Day 6

Čo sme zažili s tuktukom...

March 1, 2023 in Thailand ⋅ ☁️ 27 °C

No a čo sme zažili na našom vozítku?
      Prešli sme si dve tradičné thajské dedinky. Jedna už bola len pre silné zalúdky - niečo ako naša cigánska osada v Jasove, kde sme jazdili po uličkách len o zopár cm širších ako naše vozítko.
      V jednej reštaurácii sme od hladu ledva sadli do stoličiek a keď sme tam sedeli už pekne dlho (vedeli o nás, nikto s tým nemal problém, dokonca nám doniesli stoličky), sme sa šli spýtať prečo nás neobsluhujú, nám prezradili, že majú zavreté...
      Potom sme sa pokúpali na opustenej plážičke s prírodným kamenným mostom, kde sme boli úplne sami.
      Išli sme na vyhliadkovú vežu na konci dlhého móla, z ktorého sa pozorovali veľké ryby (kapustňáky morské príznačné len pre tento ostrov). Nikto nič nevidel okrem mňa. Ja som videl troch kapustňákov a dve morské korytnačky (nakreslené na príjazdovom chodníku).
      No a poobede top výletík tohto dňa, vybrali sme sa na vyhliadkové miesto na obrovskej skale. Išlo sa tam po rôznych schodíkoch, lanách a krížom cez jaskyňu s obrovskými sálami.
      Atmosféru tam vylepšovala Maja, ktorá vrieskala na po od strachu štvornožky chodiaceho Ňaňa ako aj na Peťku, ktorá vždy stúpala po nebezpečných miestach inak ako si to Maja predstavovala.
      Úplne hore som sa odvážil iba ja, lebo tam to už bolo fakt o život, ale z vyhliadkovej plošiny tesne predtým sme si popozerali kapustňákov z minimálne 100 metrovej výšky - zase žiaden...

• Day 6

SÚŤAŽ!!!

March 1, 2023 in Thailand ⋅ 🌧 28 °C

Kto uhádne koľko majetku (v prepočte na eura) som bol ochotný dať (a teda som zaplatil) za tú vrtuľu?

Písať sumu do komentárov, kto chce môže pripísať aj nejaký popis, že prečo a tak...

Každý má len jeden pokus a najbližšia suma vyhrá exkluzívnu cenu - čierne thajské lízatko.

Pomôcka pre tých, čo sa nevyznajú v lodiach a vrtuliach:
      Toto je dvojlistá hliníková vrtuľa. Na Slovensku trojlistá vrtuľa, ktorá by sa v porovnaní s touto dala označiť ako vrtuľka (asi v priemere 5x menšia) stojí okolo 60Eur. Jedná sa o úplne novú, nepoužitú vrtuľu (tie potraviny, kde bola kúpená nech vás nemýlia, tu nie je problém kúpiť olej do motora hneď vedľa keksíkov).

P.S. Organizátor súťaže sa vzdáva akejkoľvek zodpovednosti v súvislosti so zmenou farby chrupu po neuváženom použití (požití) exkluzívnej ceny! :)

Lenivé poobedie na Libongu

February 28, 2023 in Thailand ⋅ ☁️ 29 °C

Chatky máme parádne. Tak sme sa ich obávali, nakoľko to vyzeralo tak, že nebudeme mať ani wecko.
      Síce sú to len bambusové pozliepaniny, ale s peknou teraskou s výhľadom na palmy a more a Wec-ko s kúpelňou je tiež svojské, polootvorené smerom do prírody. Normálne som si tú chatku hneď zamiloval je taká "sladká" :) - neviem to popísať.

Kým ja sedím na Wcku, sečovský team sa vykúpe, vyhojdá na vlastnej plážovej hojdačke, poleží na vlastných plážových lehátkach...

Urobíme si malý beachwalking po pláži a vojdeme do útrob malej dedinky s jej jedinečnou tradičnou atmosférou. Vchádzame do obchodíku s ponukou Tesca a veľkosťou väčšej obývačky. Od lodného antifoulingu, cez Fantu farby pracieho prášku, od ananásov cez živé chobotničky až po obuv. Paráda...
      Poskúmame uličky, dáme si dobroty v pravej thajskej reštaurácii a vybavíme prekvapko na zajtra...
      Cestou späť po pláži popred nás utekajú mušle, ale vždy len do chvíle keď na nich zamierim kameru, nie sú fotogenické...

Ňaňo objaviteľ

February 28, 2023 in Thailand ⋅ ⛅ 30 °C

Ňaňo je veľmi všímavý a preto v zákutiach panenskej pláže dokázal nájsť:
      - zvyšky (stroskotanej, alebo rozbitej drevenej thajskej lode)
      - lodné lano (to je to, na čom visí kotva)
      - lodný fender
      - zvyšky rybárskych sietí
      - krásne vlajočkami vyzdobenú bójku
      (bohužiaľ nič nemáme na fotke)

A keď sme s ním vošli do thajských potravín, dokázal objaviť niečo, čo prevrátilo môj svet naruby.

Ten pocit, keď som vo Vietname objavil meter veľký drevený model čínskej lode a bol som kvôli tomu ochotný kúpiť obrovský taško-kufor rozmermi väčší ako povolená batožina v lietadle a ťahať ho polku Vietnamu a polku zemegule za sebou...
      Ten pocit tu bol zas... A útočil na mňa celého a ja som mu úplne a bezbranne podliehal.
      Čo Ňaňo dokázal objaviť v potravinách, čo ma tak zaujalo a zatúžil som po tom? Môžete si tipnúť kto chce v komentároch, ale len pre zábavu, lebo šance, že to niekto uhádne sú (myslím) prakticky nulové a časom to samozrejme prezradím...
      - to be continued...

P.S. kto to nepozná to biele na fotke je lodný fender; gratulujeme všetkým, ktorí sa snažili a aj uhádli aspoň niečo...

• Day 68

Hello Koh Libong

March 12 in Thailand ⋅ ⛅ 30 °C

Nach drei Stunden Fahrt mit dem Boot erreichen wir Koh Libong. Hier werden wir mit einem inseltypischen Moped-Tuk-Tuk zu unserer Unterkunft gefahren. Der Weg kam uns und auch der Fahrerin sehr lang vor, weil wir uns und unser Gepäck auf dem Gefährt stapeln mussten und der Motor bei jeder Anhöhe extrem arbeiten musste. Aussteigen war leider keine Option, weil sonst unser Tetristurm zusammen gefallen wäre..
      In unserer Unterkunft gefällt es uns sehr gut. Wir sind wieder am Strand und als wir abends dort waren war es Ebbe und wir konnten unzählige Seesterne sehen und einen Seeigel sehen. Das war cool.

A ide sa jesť

February 28, 2023 in Thailand ⋅ ☁️ 29 °C

Ostrov Libong vyzerá byť kľudným a lenivým ostrovom, kde zastal čas bez žiadneho extra ruchu. No idylka... Nebyť toho, že po vystúpení z lode sa hneď najeme v reštaurácii...

Maja s Ňanom si objednávajú tradične Fried rice with chicken (s kurčaťom) a dochádza im Fried rice s krevetami :) - tak sami by stále jedli to isté, takto nechtiac skúšajú.
      Zážitková gastronómia - objednáš jedno, ale čo dostaneš, to je zážitok a prekvapenie v jednom :)
      Ja s Dankou si objednávame štipľavú polievku, Danka so zeleninou a ja s hubami. A svete div sa, dochádza nám presne to, čo sme si objednali. Len sme nedomysleli, že v cene cca 2,5eura dostaneme každý vyše litra polievky :)
      Tu je to totiž také tradičnejšie thajsko, nechápajúce ako fungujú európania. V thajsku sa totiž objednajú jedlá, dajú sa do stredu stola a každý si berie. No len, kto to má vedieť, ktorá reštaurácia funguje na thajský a ktorá na európsky štýl.
      V každom prípade polievočka vynikajúca nič extra štipľavá až kým Danka neprekusla chilli papričku, ktorá sa tam asi mala len vyluhovať a nie jesť.
      Danka úplne zmenila farbu a lapala po dychu.
      Ja starý spiceking (nemám problém so štipľavým) som všetky tri papričky z mojej fajnej polievočky zjedol.
      Aktuálne sedím na záchode a TRPÍM :)

Cesta na ostrov Libong

February 28, 2023 in Thailand

Pobrežie, z ktorého odchádzame bolo plné príjemných a usmievavých ľudí (aj keď sú to moslimovia) a zanecháva vo mne pekné pocity.
      Je to asi tým, že je to tu minimálne turistické a teda turisticky neskazené. Ľudia si tu žijú svoj pomaly sa vlečúci život v chudobnej chajde (s občas vedľa zaparkovaným obrovskýn SUV pickupom) a sú radi za každé spestrenie i vo forme bieleho turistu.
      Nevýhodou je asi to, že je to tu malé, každý každého pozná a každý sa nás pýta, kde bývame, kde pôjdeme potom. Naše nákupné návyky a hĺbka peňaženky sa už asi tajne analyzujú a cez "internet" ľudí (z úst do úst) tejto dedinky.
      Keď sa dnes totiž chceme preplaviť na vedľajší ostrov Libong, kde chceme pokračovať v dovolenke akékoľvek zjednávanie o cene je zbytočné.

Skúšame všetky možné spôsoby, finty, všetci sa pri tom zjednávaní narehoceme, ale nezjednáme ani o baht.
      Nepomáha ani keď sa im prihovárame cez náš prekladač v ich rodnom jazyku a loďku bez kapitána nám dať nechcú - asi neveria, že z nás 5-tich sme štyria licensovaní kapitáni...

Že vraj sme z Európy, nemôžeme mať s takými cenami problém... No nabudúce poviem, že sme z Ukrajiny...
      Inak sme mali originál cenu podľa prepravného cenníka ani väčšiu, ani menšiu, ale vedeli sme, že thajci majú ceny polovičné, tak sme skúšali...

Nakoniec sa nám podarilo aspoň vybaviť, že našu loďku riadil Ňano - i keď len zopár sekúnd :)

P.S. to červené vedro na fotkách je pokladnička plná thajských bahtov v predajni v potravinách ešte na pobreží

• Day 17

Abenteuer gefällig?

February 16, 2023 in Thailand

Eigentlich wollte ich gestern zwei nette letzte Tauchgänge machen.
      Das waren sie auch! Das Abenteuer im Anschluss hatte ich nicht gebucht!
      Wir, das etwas nervige kanadische Tauchlehrer Paar, ein Franzose, eine Thai, der Tauchguide Jat, sein Sohn der Bootsfahrer und ich, sind entspannt auf einem sehr glatten Meer nach Koh Kradan (sehr schöne Insel) gefahren. Am Tauchplatz angekommen zieht sich das Thaimädchen ein Ariel Kostüm an. Es stellt sich heraus, dass sie Freitaucherin ist und im Kostüm bei den bunten Korallen Fotos als Meerjungfrau machen möchte! Gesagt getan, sehr lustig!
      Dann gingen wir tauchen: herrlich bunte Korallen mit vielen Fischen, Murenen, Garnelen, Schnecken, Skorpipnfischen, sehr große und sehr kleine Kofferfische die sich zum Teil eingerollt ganz ruhig an die Korallen kuschelten, sehr süß, Rotfeuerfischen….! Der schönste Tauchplatz auf dieser Reise! Während dessen ist der Freitaucherin am Boot schlecht geworden, also machen wir den Lunchstop auf der Insel!
      Danach ging es wieder zum großen Felsen Koh Wai, diesmal in eine Höhle (was ich nicht so mag, war aber ok) durch Felsspalten hindurch, Fischschwärme und eine frei schwimmende giftige Seeschlange.
      Alles entspannt und ein cooler Tag! Auf gehts zurück nach Koh Libong, es wird ja schon bald Abend!

Tja wer gedacht hatte er kann bei einem guten Essen und einem Bier den Abend ausklingen lassen, hat sich zu Früh gefreut!

Auf halber Strecke ist vom Motor die Kette gerissen. Das war vor zwei Tagen auch, da wurde sie in 15 Minuten repariert.
      Diesmal waren sie erst nach zwei Stunden fertig! Der anfängliche Scherz vom Tauchguide Jat „sunset on the boat in the sea“ bewahrheitete sich und noch viel mehr!
      Die Batterie war leer, kein starten möglich! Es waren mittlerweile keine Schiffe mehr zu sehen, alle drei nächstgelegenen Inseln doch etwas weit weg. Wind kam auf, Wellen formierten sich und stiegen immer höher! Zum Glück wurde niemandem schlecht, aber die Stimmung viel in den Keller!
      Erst jetzt fing Jat an herum zu telefonieren! Die Sonne ging hinter Koh Kradan unter! Der Wind blieb stark aber wenigstens warm. Manchmal schwabbte das Meer ins Boot! Noch arbeitete die Wasserpumpe! Jat lies den Anker ins Wasser gleiten, er hielt.
      Endlich die Nachricht ein Boot kommt! Dann doch nicht,,Weil es zu wellig ist! Aha! Der Kanadier, gross, stark, goschert anfänglich, jetzt sah man ihm die Angst schon an! Und prompt schnauzt er mich an, weil ich kurz eine Meldung Richtung Jat schickte, weil er durch das Ziehen des Ankerseils das Boot so sehr zum Schaukeln brachte, dass noch mehr Wasser herein schwabbte! Her Hosen… ist ja auch Kapitän und den kritisiert man nicht! Und prompt geht Jat über Board!
      Da war Mr. Kanada dann selbst so nervös, dass er nur noch herumgeschrien hat, statt dass er ihm das Seil, das neben ihm lag zugeworfen hat! So ein Af..! Jat hiefte sich, trotz starkem Seegang, wieder selbst an Board!

Nach einer gefühlten Ewigkeit kam endlich ein anderes Longtailboat von Koh Muk. Es hat uns gefunden, weil wir mit den Tauchertaschenlampen Zeichen machen konnten.
      Wir wurden einmal hinter Koh Kradan geschleppt, da war’s windstill mit herrlichem Sternenhimmel und phosphorisierendem Plankton! Ein Geschenk! Die Batterie des Andren Bootes wurde ausgebaut, Starthilfe für unser Boot, Batterie eingebaut, wir umgestiegen, Fahrt durch die Wellen nach Koh Muk zum Tanken, der Weg nach Koh Libong wäre sich nicht ausgegangen! Dafür bekamen wir dort ein Essen und Wasser aufs Boot gebracht! Los ging’s nach Hause, dort angekommen war’s 22:00 Uhr! Ein Ausflug von 12 Stunden mit zahlreichen Erlebnissen! Ein Bier musste dann sein!