United States
Central Station

Here you’ll find travel reports about Central Station. Discover travel destinations in the United States of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Field museum

September 12, 2016 in the United States

Suite de ce premier jour sans nos gentils organisateurs. Nous choisissons la solution de facilité et fonçons vers le musée d'en face, celui d'histoire naturelle. Comme nous n'avons "que" 3h30 devant nous, il va nous falloir faire un choix ! Nous optons donc pour la galerie de l'évolution et ses dinosaures, l'exposition sur le peuple amérindien, la collection de pierres précieuses et bien évidemment les momies égyptiennes.

Le musée est hyper bien construit, et très interactif et....oh merde il est déjà 17h!

Alder's Planetarium

September 16, 2016 in the United States

3ème et dernier musée du Museum Campus : le Planetarium. Belles expositions, en particulier celle consacrée à la course à l'espace. On regrettera simplement l'absence de contenu un peu plus "pointu". Mais nous avons tout de même passé un bon moment!

Tussenstop in Chicago

May 19, 2014 in the United States

De vlucht naar Chicago zou 8,42u duren, er was regelmatig nogal wat turbulentie, bij de kip of de lasagne moest je oppassen of je drankje werd een extra sausje.
    We vlogen op een hoogte van 11.581m en een afstand van 6.740 km met een snelheid van 875 km/u tot meer dan1090 km/u. Door de gunstige wind wonnen we een klein uurtje.
    Eerst zagen we de zee? O nee het is het Michigan lake, en daarna Manhattan, O nee 't is Chicago, de derde grootste stad van de VS. De landing was om 12,10u plaatselijke tijd of 19,10u Belgische tijd. Aan de immigratie security schoven we drie kwartier aan en werden onze handafdrukken L en R genomen en een foto.
    Onze bagage konden we al vlug oppikken en afgeven, dat was het gemakkelijkse deel. Daarna even buiten voor een beetje frisse lucht, zonnig met wat mooie wolken en 17°, maar eigenlijk was er niet veel te zien buiten de parking. Op naar de verbindingstrein tussen de 5 terminals, wij waren aangekomen in 5 en moesten ons begeven naar 1. Terug door de security, ditmaal niet door een poortje maar door een lichaamscanner, schoenen uit, alles apart zelfs ons paspoort moest in een mandje. Dirk die een speciale opmerking kreeg op zijn boarding ticket zodat hij zijn schoenen niet moest uitdoen, de reden weten we niet maar het zou zijn komende 70e verjaardag kunnen zijn, wou niet uit de toon vallen en deed zijn schoenen toch uit, maar vergat zijn reispas in de mand te leggen en werd speciaal gefouleerd. We waren meer dan 4u te vroeg in terminal 1 en hoopten hier onze tijd door te brengen langs de winkeltjes maar die waren er in verhouding weinig, er waren verschillende eetgelegenheden en weinig winkeltjes. We wachten en wachten en wachten maar, er was wel veel beweging te zien van vertrekkende en aankomende vliegtuigen, toen we eindelijk afzakten naar onze gate bleek dat juist onze vlucht uitgesteld was met 1,5u : awaiting aircraft stond er aangegeven, we werden het toch wel moe, maar ja er is niets aan te doen.
    Dirk ging nog even naar toilet en toen hij de borden nazag bleek dat we van gate moesten veranderen naar terminal 3, gate C 10, dus met gezwinde pas naar de nieuwe gate waar we nog juist met de laatste groep konden inchecken, oef we zaten op de laatste rij maar Dirk zat aan het raam.

Adler Planetarium

June 30, 2014 in the United States

Grad wieder rausgekommen. Ganz nett für 12$ ei tritt.. draussen noch n Snow Cone gegessen.. crushed ice mit kirsch syrup.. soooo.. künstlich und der zuckerflash.. malin hat aber nun pralle rote Lippen :))

25.05. Chicago

May 26, 2016 in the United States

Auch Chicago ist eine sehr facettenreiche Stadt. Verglichen mit New York erscheint Chicago deutlich weniger hektisch. Direkt am Lake Michigan gelegen, hat Chicago einen besonderen Charme und bietet mit den großen Parks am Wasser viel Raum für Recreation. Auch hier findet man Hochhäuser mit unterschiedlichsten Stilrichtungen und faszinierend ist der Loop, eine Bahn, die oberhalb der Straßen im Kreis durch Chicago fährt. Besonders beeindruckend fand ich das Kunstobjekt Cloud gate, vom Volk auch "the bean" genannt, ein riesiges spiegelndes Objekt in der Form einer Kidneybohne. Die Welt spiegelt sich darin und alles sieht stets anders aus. Natürlich haben wir auch dem Picasso, das Objekt hat keinen Namen... und mir fällt auch keiner ein und dem Objekt Flamingo von Alexander Calder (1973) einen Besuch abgestattet, hierfür würden mir viele Namen einfallen... man führte uns auch in viele alte Gebäude mit bewundernswerter Architektur. Es war wieder ein interessanter Tag mit bestem Wetter, vielen Eindrücken und guten Gesprächen, vielen Dank an Christina und Tom dafür.Read more

Central Station