United States
San Juan Hill

New York City

August 14 in the United States ⋅ 🌙 20 °C

Nach 3 wundervollen Wochen in Kanada steht nun ein neues Kapitel an - die USA.

Unser erster Stop - New York. Der Aufenthalt hat sich überraschend durch eine Einladung von Flo, einem Bekannten und Freund von Max ergeben.

In der Wohnung angekommen starteten wir direkt durch. Der erste Touristopp stand an. Bei glühenden 35° und praller Sonne ging es zur Lady Liberty. Der erste Haken auf unserer Bucket List war somit gesetzt. Auf dieses Highlight folgte direkt das Nächste. Ein Karaokeabend mitten in New York Downtown in einem kleinen Raum in einem Bürogebäude - eine wirklich verrückte und spaßige Erfahrung.

Etwas übermüdet starten wir am nächsten Tag unsere große Tourirunde durch Manhatten. Vorbei am One World Trade Center, der Brooklyn Bridge, Wallstreet und Time Square lernten wir die Stadt kennen und ein kleinwenig lieben. Eine wirklich positive Überraschung!

Das große Highlight der Tage folgte jedoch noch. Ein Besuch der Abendvorstellung von Phantom der Oper am Broadway. Ein kleiner Traum ging für Lisa in Erfüllung.

Abschließen durften wir die tolle Zeit bei einem atemberaubenden Blick über die Stadt auf über 500m Höhe auf dem One World Trade Center.

Unser Highlight der Tage: Das Musical am Broadway.

🔜 Miami

New York

May 19 in the United States ⋅ ⛅ 18 °C

Namens ons volgt een dringend advies: nooit een overhaaste kappersbeurt bij een willekeurige kapper in je dag proppen omdat het goedkoper zou zijn dan in Nederland. Na een verzoek om een ‘koper/gouden’ balayage (voor de mensen die niet diep in de haararchitectuur zitten - dit is, naar mijn mening, een gradient van donkerbruine haarwortels naar warme goudblonde haarpuntjes) ben ik teruggekeerd als coca cola zero fles. Ole zei ‘puntjes eraf’ en kreeg een mooie bowlcut (zijn woorden). Maar goed er valt nog wel mee te leven. Van dat kappers geld hadden we wel minstens een pilsje kunnen kopen in New York.

Ja want dat klopt: wij zijn in one nation under God, pray for the troops god bless the United States of American dream aangekomen 🇺🇸🦅. Deze Amerikaanse droom bestaat uit vliegtuig ruzies en ongelofelijk duur eten. Ik weet ook niet hoe ze Ole erop uitzoeken maar hij heeft in een paar uur tijd het voor elkaar gekregen om met absoluut niks te doen niet 1 maar 2 mensen boos te krijgen in het vliegtuig. Gelukkig zagen de stewardinnen dit onrecht en hebben ons een voucher gekregen van totaal $100. Wie aankomende twee jaar met United Airlines wilt vliegen, laat het ons weten dan krijg je korting.

Op het vrijheidsbeeld na is dit echt een verpletterend indrukwekkende stad, times square val je van achterover, er zijn meer ratten dan ik van durfde te dromen en het is ook verbazingwekkend groen! Indrukwekkend veel mensen en veel indrukwekkende werken gezien bij MoMA. En voor de rest:
    Brooklyn Bridge overgelopen 8/10 (hele vette brug, veel NY petjes toeristen) 🌉 , Broadway 6/10 (musicals zijn mayonais, de weg is niet zozeer breed wel erg lang), Wall Street 6.5/10 (donker, smal, geen cocaïne mannen die gefrustreerd papieren uit het raam gooien), Chinatown 7,5/10 (regenachtig met lampjes, lampionnen hingen er voor de toeristen maar eigenlijk wel gezellig en heerlijk gegeten), Central Park 9/10 (heel groot, heel groen, heel mooi), High Line 10/10 (oud spoor boven de straten van New York met allemaal verschillende plantensoorten) Grand Central 8/10 (groot, centraal). Onze tijd spenderen we met het slenteren door de straten, gebouwen aanwijzen waar we gaan wonen en het opzoeken van jazz clubs in de avond. Dit laatste is onze belangrijkste missie in de grote appel:

In Manhattan zijn we naar verschillende jazz clubs gelopen, entree $25 en minstens twee drankjes. Prima, maar toch even doorzoeken, misschien is Brooklyn goedkoper. In Brooklyn bij een hele leuke club aangekomen, bleek geen jazz, maar wel avond gefeest en gedanst (zie Ole’s zwoele choreografie). Tweede avond hebben we ons beter voorbereid. Een uur van tevoren gingen we naar een hele populaire piano bar. Alles leek goed: we waren er op tijd genoeg om een plekje te krijgen, naast de piano, in dit knusse bruine café. Maar al gauw bleek het niet wat het leek. De eerste stoorzender was de tinnitus die we kregen van de HELE LUIDE MAN die naast ons zat. Het tweede verontrustende signaal was dat naarmate de kroeg voller werd, hoe meer de doelgroep leek te bestaan uit uitsluitend witte mensen en vrouwen met chihuahuas in een panterprint tasje. Oké dit laatste was maar 1 persoon. En hier is op zich niks mis mee, maar goed het was een observatie.
    Toen we eenmaal klem zaten tussen de luide cocktail mensen en de hyperactieve man achter de piano Africa van Toto begon te spelen was het duidelijk dat we niet in de high art chique jazz bar zaten waar we op hadden gehoopt. Dus tijdens ‘do you like piña colada’s’ hebben we maar een move gemaakt naar buiten.

Maar drie keer is scheepsrecht en we hebben na een picknick in zonnig central park een uur in de rij gestaan bij een kleine Japanse jazz bar. We hebben heel lekker gegeten en flesje sake genipt. Was het helemaal waard.

Dus ja dit was het! Echt super stom dat de reis voorbij is. Het is wel erg definitief: het geld is meer dan op, de onderhuurders hebben onze sleutels achtergelaten en de coschappen beginnen spoedig. Zin om jullie vier trouwe lezers weer snel te zien en het nieuwe assortiment vleesvervangers in de appie uit te proberen.

❤️❤️❤️

Hetty Bos

Hahahahaha …namens een van de vier trouwe lezers , ik durf zelfs te schrijven namens alle vier : wat hebben jullie er een fantastische reis van gemaakt en bedankt dat we daar op deze manier mochten meegenieten! Bedankt voor de grappige verhalen en de prachtige foto’s ❤️ en we zijn allemaal heel blij om jullie morgen weer te zien! ❤️❤️❤️

5/22/22Reply
    Xandra Wierdsma

Zeker Carlijn. hoewel slechts het laatste stuk virtueel meegereisd, maar met veel plezier je verhalen gelezen en de foto's bewonderd! Goede reis terug en welkom thuis in ons zeer georganiseerde landje!

5/22/22Reply
    Carlijn Planting

Leuk Xandra, hopelijk ook tot snel!

5/23/22Reply

The Big Apple : day 3

July 22 in the United States ⋅ ⛅ 28 °C

Vandaag was weer een goed gevulde dag. Het begon in het '9/11 Memorial Museum'. Onderweg naar het museum hebben we het 'Oculus' bezocht. Daarna zijn we via Wall street naar het ' Battery Park' gegaan, waar we de ferry genomen hebben naar ' the Statue of Liberty'. Na een lekker avondeten in 'the Stone Street' zijn we teruggekeerd naar het hotel.
    We eindigden met een gezellige avond op het nu wel te betreden park op het water, met tapdans, salsa en een super zicht op de skylines.

Petra De Brauwer

super!

Kaatje Cremers

niet te geloven hoe mooi en imposant alles is. Zalig zo er een beetje bij te zijn😀😀😀

Kirsten Renders

Indrukwekkend! 👍😁

Caroline De Rycke

Voor ons lijkt het allemaal niet echt, een andere wereld... Super dat jullie dit kunnen beleven!!!

The Big Apple : final day

July 23 in the United States ⋅ ☀️ 32 °C

Eindelijk pannenkoeken bij het ontbijt!

Na een indrukwekkend bezoek aan de nationale bibliotheek, was het tijd voor empire state building, rockefeller center, ... en vooral Central Park.

23.000 stappen, 16 kilometer, ... en meer dan 30 graden. Afzien, maar we gaan niet klagen 😉

Deze avond afscheid met een diner in restaurant "Marseille" en dan morgen om 7h00 met de taxi naar de luchthaven.

Klaar voor het meer avontuurlijke luik van onze trip. Het zal aanpassen worden.

Bye bye NY, you were wonderful!

Kirsten Renders

🤣😅😂

Krisje Denys

Amai 23 000 stappen dat is een serieuze stadswandeling 😜 … nu op naar het avontuur in the wild west 🥸 leuk dat we kunnen meegenieten … have a save flight ✈️

Kaatje Cremers

wat een rust opeens!!!

Emotional breakdown 1

March 8 in the United States ⋅ ⛅ 6 °C

Den ersten emotional breakdown vor Abreise überstanden. Dachten wir haben kein Handgepäck auf dem Rückflug und müssen ca 200€ zahlen um unsere Standardsachen mitzunehmen. Ebenfalls essen wäre nicht gestattet mitzunehmen. Hat sich alles geklärt und jetzt gibt es Nervennahrung in Chinatown 😅Read more

😱 warum?

Linus Pfeil

Häh aber es gibt doch keinen Flug auf der Welt ohne Handgepäck 😃 Du meinst eher Koffer oder? Aber hat sich ja geregelt

Felix Edler

Ne die bei United haben 2 oder 3 unterschiedliche economy Klassen und bei unserer economy basic ist nur ein "personal item" dabei. Das ist basically das Gepäckstück das du bei Lufthansa zusätzlich zu deinem Handgepäck dabei haben darfst. Bei manchen Flügen ist das Upgrade eines Gepäckstück bis zu 200€ teuer(bei uns wären es 2x 60). Aber unsere Flüge gehen nach den Lufthansa Regelungen im Bezug auf Gepäck.

Chris Tel

puhhh, wie kompliziert😳 hoffe das läuft dann auch am Flughafen glatt 🍀😘 ich drück die Daumen

New York - Tag 1

April 7 in the United States ⋅ 🌧 9 °C

Um 10.00 Uhr verlassen wir unsere ,Kellerwohnung' (die sehr sauber und gross, jedoch etwas düster ist). Wir müssen bis 11.00 Uhr das Auto in der Stadt abgegeben haben - die Zeit drängt. 😑 Doch wir schaffen es. Pünktlich um 11.00 Uhr fahren wir bei dem BUDGET-Autoverleih ein. 🚘 Wir sind froh, unseren ,treuen' Toyota unversehrt zurückgeben zu können. 🙏
    Einmal mehr wird uns bewusst, dass es sich um ein letztes Mal handelt - dieses Mal, dass wir ein Vehicle abgeben.

Nachdem wir unser Fahrzeug abgegeben haben, laufen wir direkt zum Central Park - immer wieder schön, dort zu sein. Dieser Park ist riesig und sehr schön gepflegt! Trotz seeeeehr trübem Wetter erscheint der Park gar nicht so trist. Überall sind Cherry-Blossom-Bäume, Osterglocken usw. zu bestaunen.🌷🌼🌺 Plötzlich beginnt es zu regnen. Und es hört nicht mehr auf, den ganzen Tag. ☔☔ Wir versuchen uns trotz nassen Jacken, 👟 und 🧦 nicht die Laune zu verderben. Wir laufen umher. Auch schenken wir kurz einem Musiker die Aufmerksamkeit, der wunderbare Töne von seiner 🎸 gibt. Auch machen wir einen Halt in der St. Patricks Kirche. Diese ist die grösste neugothische Kathedrale in den Vereinigten Staaten von Amerika. 1878 wurde der Bau abgeschlossen.

Danach suchen wir im Starbucks das Trockene und geniessen einen ☕.
    Anschliessend schlendern wir die bekannte Shopping Street, 5th Avenue, hinunter und besuchen einige Läden.
    Danach gehts weiter zum Broadway / Time Square! Auch dieser Ort ist immer wieder sehr beeindruckend und WOW!
    Schade einfach, dass das Wetter nicht optimal ist. 😏
    Wir laufen dann zum Macy's, dem bekannten Shopping Center. Dort verbringen wir noch einige Zeit (Gabi findet zwei schöne Oberteile für sich) und wärmen uns auf. 🌡️

Um kurz vor 18.00 Uhr und nach gut 16'000 Schritten, machen wir uns via 🚇 und 🚎 auf den ,Heimweg'.

Dort angekommen, kochen wir & planen die kommenden zwei Tage. Auch spielen wir eine Partie Tutto (Gabi ist wieder einmal die Siegerin. 🥇)
    Und dann packt uns plötzlich das Packfieber. Müggi schmeisst seinen Backpack weg und versorgt das Übriggebliebene in seiner neuen North Face Tasche (ein verfrühtes Geburigeschenk von Mamma Gabi 🎁💝). Martina liquidiert fast alle Kleider. Definitiv ist mehr Platz vorhanden als beim Start der Weltreise. 🌍

Morgen starten wir bei besserem Wetter (laut der Wettervorhersage) mit der Sightseeing Tour. 🌇 Denn diese Stadt hat eine Menge zu bieten. 👏

Eliane Löffel

wunderschön, die blühenden Bäume👌

Martina John

Das isch würkli sehr sehr schön! 😍

Bidu Heubi

😍

Martina John

😘

Times Square

May 20 in the United States ⋅ ⛅ 18 °C

Après une bonne pause de 4h départ à 19h30 pour une marche d’une heure jusqu’à Time Square. Séance photos devant les buildings illuminés avec un bon burger au Hard Rock Café pour finir la journée 😋
    36000 pas et pratiquement 25 km à pied nous allons bien dormir !

Très belle

Solange Quinquette

Bp de monde comme d habitude

Quel régal

Ballade dans Central Park

May 20 in the United States ⋅ ☀️ 18 °C

Arrivée à New York à 6h, on était un peu fatigué, nous avons dormi 3-4 h, on s’est installé chez Camille qui nous héberge. Puis balade de 17km dans Central Park on l’a pratiquement fait de long en large ! Enfin sieste pendant une bonne partie de l’après midi :)Read more

Mijo Pasdeloup

Magnifique et avec du beau temps en prime profitez bien

5/20/22Reply
    Sylvie Rodriguez

Bon week-end ! Profitez bien

Gros bisous profitez bien de ce week-end ensoleillé 💕 [Mamie]

Shopping tour Walmart

March 7 in the United States ⋅ 🌧 22 °C

Heute mal ein entspannter Tag zum Füße erholen. 3 Stunden Walmart haben sich gelohnt.
    (Die Orange musste mit, immerhin müssen wir noch auf unsere Makros achten)
    p.s. sie hat fast genauso viel wie die meisten anderen Sachen gekostet 🥲Read more

Chris Tel

🙆‍♀️ oh Gott, wie wollt ihr das transportieren?

Lunji

Ist nicht alles zum mitnehmen und bisschen Platz haben wir noch 😅

Platz ja, aber wie sieht es mit Gewicht aus 🥴

Skyline from different perspectives

January 28, 2020 in the United States ⋅ ⛅ 4 °C

Die Wolkenkratzer sind an sich eines der beeindruckendsten Wahrzeichen New Yorks. Dabei stelle ich fest, dass diese hinter jeder Straßenecke hervorragen. Ich kam mir heute vor wie eine geschrumpfte Version von Alice im Wunderland. Die Wolkenkratzer sind wie Pilze, die überall aus betonierter Erde herausragen. Man schaut hinauf und fragt sich, wer wohnt da, wer arbeitet da, wer muss die Fenster putzen... Manhattan ist an sich aus der Ferne wie ein Stillleben. Nur, dass die Blumen unbeugsam sind und die Insekten, die im Abendlicht herumschwirren sind Helikopter mit gestressten, hektischen Businesspinguininsassen. Der Blick in die Tiefe macht einen schwindelig und die Stadt wirkt als wenn sie keine Grenzen kennt.Read more

Ingrid Drombusch

Wow!

1/29/20Reply
    Marion Petznick

Warst du auf dem Empire Building mit dem Affen 😘

1/29/20Reply
    Jule Brauer

Was für eine wunderschöne zarte

1/30/20Reply

San Juan Hill