Uruguay
Canelones

Here you’ll find travel reports about Canelones. Discover travel destinations in Uruguay of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Der Bus ist da

November 20, 2017 in Uruguay

Nach großer Aufregung, wenig spanisch Kenntnisse, und vielen Ämter wechsel und nach ca. 4/5 Stunden später hattem wir endlich unseren Bus wieder. Sind jetzt auf dem ersten Campingplatz Suizo Paraiso, ist 80 km von Montevideo entfernt und wird von Schweizer geführt. Es ist wirklich ein kleines Paradies.🌴jetzt können wir erstmal den Bus startklar machen🤗

Cabo Polonio / Atlántida

November 25, 2016 in Uruguay

We hadden in Uruguay nog geen gebruik gemaakt van de lange afstand bussen, maar ook hier doen ze er, net als in Brazilië, iets langer over dan dat je vooraf denkt of wordt opgegeven. Waarschijnlijk gaan we dit nog wel vaker meemaken....Maar eenmaal aangekomen bij de poorten van het nationale park Cabo Polonio konden we dan eindelijk in een safaritruck de duinen door richting het afgelegen hippie dorp zonder elektriciteit. Er loopt wel een elektriciteitskabel naar het dorp, maar deze is alleen voor de vuurtoren. Alle andere huisjes die zijn gebouwd moeten zelf voor stroom zorgen via zon- en/of windenergie. Dit geeft, vooral wanneer het donker is, een hele aparte sfeer en een ongelooflijk mooie sterrenhemel.

De andere grote toeristentrekker, want hippie is hip en dus komen er in het hoogseizoen bijna 1500 man per dag naar Cabo Polonio, is de grote groep zeeleeuwen die op de rotsen achter de vuurtoren liggen te zonnen. Op dit moment is het nog erg rustig en zijn we niet veel mensen tegengekomen tijdens rondje om het eiland. Als de wind (on)gunstig staat dan ruik je al van ver dat ze er liggen. Wat opvalt is dat ze er eigenlijk een constant gevecht om een plekje in de zon is tussen de beesten en dat passeren wordt afgestraft met beet. Dit zorgt dan ook voor voldoende actie en we hebben dan ook een hele tijd naar deze beesten gekeken vanaf de rotsen.

Na een koude nacht zijn we de volgende ochtend weer op pad gegaan naar Atlántida, één van de voorsteden van de hoofdstad Montevideo. Via via wisten we dat Marieke en Jan een aantal jaren geleden Nederland hebben verlaten om hier een nieuwe toekomst op het platteland op te bouwen. Nu zijn ze nog druk bezig met de verbouwing van hun eigen huis, maar het gastenhuisje is al helemaal klaar en daar verbleven wij. We hadden afgesproken dat we de dag na de aankomst zouden meehelpen met klusjes aan het huis in ruil voor een typische Uruguayaanse BBQ. Klinkt als een goede deal toch!! Ze wisten op dat moment nog niet dat Robert twee linkerhanden heeft...

Echter het hostel in Cabo Polonio was vergeten te vermelden dat het kraanwater daar niet te drinken is (dit is verder namelijk wel te drinken in Uruguay) met als gevolg dat Robert zijn zwakke maag als excuus moest gebruiken om na de eerste koffiepauze niet meer verder te hoeven klussen. Zonder dollen, het was niet grappig om de rest van de dag boven te toilet te moeten hangen. Tot het Sjaakafhaak-moment had Robert zelfs al cement gemaakt en een muurtje gemetseld. Wat een reis toch al niet voor elkaar kan krijgen...
    Helaas sloot Ellen zich na de BBQ ook aan bij de ziekenboeg en hebben we allebei nog een aantal dagen wel last gehad van onze buik. Laat dit vooral de eerste en laatste keer zijn in dit jaar!

Op dit moment zijn we vandaag alweer begonnen aan onze tweede week Spaanse les in Montevideo, maar daarover later meer!

P.S. We schamen ons diep, want we zijn helemaal vergeten om hier ook maar één foto te maken met onze mascotte. Dan maar twee bij de volgende blog:).

Hurra, Hurra, der Cruiser ist da!!

August 25, 2017 in Uruguay

Das Hafenprozedere war verblüffend einfach. Wir starteten gegen 10 Uhr, am Mittag waren wir auf der Strasse. Ohne Agent. Welten im Vergleich zum Theater vor knapp 10 Jahren in Buenos Aires...
    Auch sonst hatten wir Glück: Zwei weitere Reisefahrzeuge waren auf dem Schiff. Beide wurden aufgebrochen und ausgeräumt. Unseres hat keinen Kratzer!

Inzwischen haben wir uns im "Paraiso Suizo" eingerichtet, einem idyllischen Camping direkt am Strand.
    Carla braucht jetzt doch eine Zahnwurzelbehandlung, also bleiben wir wohl noch eine ganze Weile hier. Zeit zum Vorbereiten, Spanisch lernen und auf den Frühling zu warten. Der hält sich im Moment nämlich noch ziemlich bedeckt...

Ilha Grande

April 3, 2017 in Uruguay

Nach gemütlichem Frühstück fahren wir mit dem Tender zur Ilha Grande. Ein kleines tropisches Inselparadies. Die Hauptstadt besteht nur aus einer kleinen Gasse. Keine befestigten Straßen in keine Autos. Leider aber auch keine Kokosnuss. Dann müssen wir eben heute mal Wasser trinken😁
    Ein Taxiboot bringt uns an die Südküste der Insel.
    Palmengesäumt und wunderschön. Gestärkt mit einheimischen Tapiokafladen wandern wir eine halbe Stunde querdschungelein zum Strand von Lopez-Mendez. Der Strand ist ein Traum aus dem Bilderbuch.
    Affen in den Bäumen und Sand so weiß, dass er unter den Füßen quietscht. Sowas haben wir noch nie gesehen. Unbeschreiblich schön. Pünktlich um 17.00 Uhr sind wir zurück am Tender. Morgen erwartet uns dann Sao Paulo, die letzte Station in Brasilien.

Après la soirée de la veille, le réveille se fait dans la douceur ! On émerge vers 11h, chacun vaque à ses occupations tout en relatant les quelques petites anecdotes de la veille. Après trois bonnes heures de glandage, on décide d’aller à la découverte de la ville. Montevideo n’est pas reconnu pour avoir le plus gros patrimoine architectural du pays mais ça reste la capitale. On se dirige donc vers la place de l’indépendance, une place jonché de palmiers avec un étalon au centre sur un espèce de gros tombeau de pierre. Quelques fontaines bordent les angles ainsi qu’une tour défraîchie de style baroque (aucune idée) qui s’élève au dessus de la ville. Nous poursuivons vers une rue piétonne plutôt sympa avec quelques petite terrasses mais rien d’incroyable, si ce n’est des artistes de rue aux multiples talents (violoncelliste, accordéoniste) dont un marionnettiste/violoncelliste plutôt très doué. On y restera un moment, assez interloqué par le côté atypique de la chose. Fort de toutes ces émotions nous décidons de nous acheter une glace, certains optent pour une deux boules sucrée, quand un prône le 0 sucre, je vous laisse deviner qui ... 😊 ! Pour digérer le tout on poursuit la balade vers le marché artisanale ainsi que sur les ramblas le long de la mer. De nombreux pêcheurs s’affairent le long de la jeté mais peu de réussite, si ce n’est un pêcheur de crabe à la canne à pêche, plutôt balaise le mec. Au soleil couchant, on fera une petite escale dans une petite fête foraine, avant d’aller manger un burger juste orgasmique. Nous sommes tous unanime sur ce point, il rentre largement en compétition avec les meilleurs burger parisien et dieu sait qu’on en a gouté quelques uns. On clôturera cette soirée par cette note plus que positive, tellement positive qu’on ne culpabilisera même pas de tous le gras ingurgité, ça valait vraiment le coup, hummm j’en salive encore 😍Read more

Departamento de Canelones, Canelones, Departemen Canelones, 卡内洛内斯省