Thailand 2018

June - August 2018
We hebben er zin in Read more

Het einde

August 15, 2018 in the Netherlands ⋅ ⛅ 21 °C

Vannacht om 00:30 vertrokken we vanaf Bangkok alles ging soepeltjes. Nog eerst even wat gedronken om onze baths op te maken. Vliegtuig vertrok op tijd en we zijn maar gelijk gaan slapen. Om 5 uur waren we in Amman. Daar wel lang wachten maar ja wat eten drinken Netflix gaat de tijd snel. Om 10:45 gingen we weer door. Een uur voor de landing werd er gezegd dat we naar Hannover moesten uitwijken omdat Schiphol dicht was. 20 minuten later konden we gelukkig toch naar Schiphol. Op tijd geland koffers en we werden opgewacht door de opa's en oma's met een mooi spandoek. Toen naar huis. Boodschappen opruimen en wassen. Vanavond maar op tijd plat. We hebben enorm genoten en als jullie ook willen genieten kom dan gezellig een bakkie doen voor de sappige verhalen.Read more

Aller laatste dag.

August 14, 2018 in Thailand ⋅ ⛅ 28 °C

Vanmorgen als afsluiting een tosti als ontbijt en daarna spullen pakken. De jongens gingen lekker zwemmen en wij ook daarna. Na het zwemmen en douchen de taxi gepakt naar een shopping markt. De koffer moet vol. Daarheen duurde even het was nogal druk. Over 5 kilometer een uur is best lang. Daar aangekomen was het echt leuk allemaal winkeltjes en daarachter bedrijven die de spullen maken. We zijn goed geslaagd. Toen even lunch bij 7 eleven altijd goed. Daarna nog even shoppen en toen naar een elektronica shopping mall Stijn wil graag een nieuwe phone en we zijn geslaagd. Toen terug met de skytrain en de metro pfff best druk rond 6 uur. Daarna wat gegeten bij ons om de hoek en de laatste minuten van ons uitzicht genieten en even omkleden. Toen taxi naar het vliegveld en daar ook wat gedronken om onze bath op te krijgen. Nou tot in Jordanië maar.Read more

1 na laatste dag

August 13, 2018 in Thailand ⋅ ⛅ 27 °C

Vanmorgen tosties 7 eleven als ontbijt lekker hoor ga het nog missen. Toen taxi naar wat Arun erg mooie tempel daar wat rondgekeken en bij een tentje wat gegeten. Toen met de boot naar de overkant waar we door de kleine straatjes van China Town hebben gelopen. Toen nog even een voetmassage bij een massage school erg lekker. En weer door naar Co van Kessel voor onze fietstour. De tour was fantastisch mooi en leuk. We fietste door allemaal kleine straatjes erg leuk. Ook staken we de rivier over en aan de andere kant hebben we een mooie tempel bezocht met de duurste Buddha van Thailand tot nu toe. Toen weer fietsen door allerlei straatjes enz erg tof. Met de boot weer naar de overkant en de tour was helaas weer voorbij. Toen naar river side guesthouse die een fantastisch rooftop bar heeft. Wat een uitzicht super gewoon. Daar lekker een biertje gedronken en een kleinigheidje gegeten. Toen tuktuk naar China Town en daar wat gegeten erg fijn gewoon bij een tentje op straat. Hup taxi terug en nu ff kalm aan douche en zo alles naar bed doen. Morgen helaas de laatste dag ik wil echt nog niet naar huis. Ben er gewoon verdrietig van dat we terug moeten. Jammer maar helaas. Tot morgen.Read more

Terug naar af

August 12, 2018 in Thailand ⋅ ⛅ 28 °C

Vanmorgen na ons ontbijt stond onze leuke taxi chauffeur al klaar. Mooi op tijd waren we op het vliegveld. Daar nog ff een bakkie en precies op tijd gingen we de lucht in. 11 uur was dat. Ruim een uur later waren we weer in Bangkok. Maar nu op het oude vliegveld. Even taxi (grab) regelen en terug naar ons appartement waar het ruim 3 weken geleden is begonnen. Daar even spullen gedropt kleinigheid bij de 7 eleven en de taxi naar emma's droom het unicorn Cafe. Echt super grappig dat café wel druk maar zeker de moeite waard. Emma was helemaal happy. Toen door naar het grootste shopping center van Bangkok mbk jeetje das echt groot de rest van de dag zijn we daar geweest en ook aardig geslaagd. Een happie eten hebben we daar ook maar gelijk gedaan. Toen terug naar huis. Douche spullen uitpakken en wat wassen en zo alles plat. Morgen gaan we fietsen met co van Kessel. Tot dan.Read more

Lekker vroeg varen

August 11, 2018 in Thailand ⋅ ⛅ 26 °C

Vanmorgen 4:50 ging de wekker pfffff vroeg zeg. Om 5:30 transfer naar de bier in een open pickup lekker wakker worden. Toen met de snelle catamaran naar suratthani met 2 stops koh-phangan en koh Samui. Aan het eind moest iedereen naar voren anders kon de boot niet aanleggen. Taxi naar het hotel. Kamer is mega groot en de badkamer ook. Toen lunchen bij 7 eleven en daarna plonzen. Ik en Emma hebben ook nog even gekajakt over de rivier. Na het zwemmen wilden we douchen, maar dat ging niet lukken er was geen water. Toen een taxi naar de night market genomen we hadden een super leuke chauffeur en we mochten zelf de muziek uit kiezen. De night market was erg leuk en lekker. En weinig toeristen. We hebben van alles geproefd en alles smaakte heerlijk. Ook nog even langs een Chinese tempel geweest waar de jongens wierrook aan gestoken hebben. Toen een ijsje en weer terug met de zelfde chauffeur. De douche doet het nu wel dus eerst even douchen en dan naar bed. Morgen gaan we om 11 uur vliegen naar Bangkok. Tot dan.Read more

Laatste dag paradijs

August 10, 2018 in Thailand ⋅ 🌬 26 °C

Vanmorgen even lekker ergens wezen ontbijten ff iets anders. Dus lekker yogurt met muesli en fruit en een goed bakkie koffie. Stijn mocht helpen met koffie maken. Daarna scooter gehuurd en gaan. Gestopt bij tanok bay waar we gisteren mooi gesnorkeld hebben en haaien gezien. Lekker bij een resort gaan zitten en snorkelen maar. We hebben weer van alles gezien. Stijn ook 2 haaien. Alice heeft daar even een massage genomen en wij lekker in het water. Daarna door naar een restaurant met zwembad. Lekker gegeten en een mooi uitzicht. Toen terug naar ons hotel. Daar nog wat gedronken en de jongens in het zwembad. Toen brak er even een flink buitje los. Na het douchen zijn we bij onze beachbar even een drankje gaan doen was happy hour dus ja. Daarna heerlijke vis gegeten bij barracuda toen naar huis spullen pakken en alles plat morgen erg vroeg op want om 6 uur vertrekt de boot. Nou tot morgen.Read more

Aquarium

August 9, 2018 in Thailand ⋅ 🌬 26 °C

Vanmorgen eerst ontbijt daarna door naar onze transfer naar de boot waar we vandaag op 5 punten gaan snorkelen. Eerste stop 2 eilanden met een strandstrook ertussen. Wij naar boven klimmen voor een mooi uitzichtpunt. Daarna snorkelen. Erg mooi maar best druk. Je ziet van alles koraal vissen groot en klein echt heel mooi. Toen aan boord wat eten. Rijst met kip en ei. Toen door naar de volgende stops. Iedere stop was weer anders de ene diep de andere veel koraal de andere enorme scholen vissen en we hebben ook nog een haai en een zeeschildpad gezien. En natuurlijk van de boot duiken erg fijn. Om 1730 waren we klaar naar huis plonzen in het zwembad douchen en eten. We hebben het vanavond westers gedaan pizza en pasta. Nu ligt alles plat en wij zitten op het balkon met lekkere muziek vanaf de poolbar. Morgen laatste dag hier dus ff kijken wat we gaan doen. Oja het weer was super. Toen we wakker werden plensde het erg maar de rest van de dag droog met zelfs een waterig zonnetje.Read more

Scooter tijd

August 8, 2018 in Thailand ⋅ 🌧 26 °C

Vanmorgen heerlijk ontbijt. Ja het hotel is erg fijn en goed. Toen een scooter gehuurd voor een dag. Kost 5 euro per scooter. We zijn eerst naar een beach uitzichtpunt cq zwembad gereden. Super mooi daar en de jongens hebben lekker gezwommen. Toen door naar een ander strandje. Daar ook wat gedronken en de jongens een pannenkoek. Toen begon het best wel even te hozen en moesten we ff wachten. Toen het een beetje droog was hebben we de ponchos aan gedaan en weer op pad. Helemaal naar de andere kant van het eiland. Daar weer wat gegeten de jongens weer gezwommen super. En weer door naar freedom Beach erg mooi maar een beetje vergane glorie. Toen nog naar een ander view point en daarna weer naar ons hotel. De jongens weer zwemmen en wij lekker op ons balkon met een biertje on the side. In de avond lekker sushi gegeten en even door het dorpje gelopen. Toen nog even bij ons aan de bar waar de jongens natuurlijk weer gezwommen hebben en een drankje aan de poolbar. Morgen gaan we de hele dag snorkelen dus alles ligt er op tijd op. Tot morgen.Read more

Heftig ritje

August 7, 2018 in Thailand ⋅ 🌬 26 °C

Vanmorgen spullen pakken. Ontbijten bij us hostel en daarna richting de boot. Kaartjes opgehaald want we hadden al geboekt. Toen nog even wat drinken aan de overkant geen koffie helaas want de stroom was uitgevallen overal. Toen kregen we te horen dat de boot naar koh tao van 13 uur niet ging ivm de hoge golven. Wij wel de boot genomen naar koh Phang an wat een half uurtje varen is. Als het goed is gaan ze het om 17 uur nog eens proberen om naar koh tao te gaan. De boottocht was best OK maar ging aardig heen en weer. Op koh-phangan hebben we eerst lekker wat gegeten. Pizza erg fijn. Daarna een heerlijke olie massage en toen was het alweer tijd om naar de boot te gaan. Gelukkig ging de boot van 17 uur wel. Nog even wachten met live muziek en we konden aan boord. Alice en Emma hadden plek beneden Stijn en ik moesten boven. Nou dit boot tochtje zal ik niet snel vergeten. Best heftig de boot ging alle kanten op en om me heen werd menig kotszakje gevuld. Na bijna 2 uur varen waren we er gelukkig. Transfer stond klaar en op naar ons hotel. Erg mooi hotel fijne kamers en zo te zien een lekker zwembad en we hebben uitzicht op de zee. Daarna het dorpje in hier pal om de hoek. Ziet er super leuk en chill uit. Na het eten douchen en alles plat. Morgen maar even kijken wat we gaan doen. Tot dan.Read more

Grote piemel en dode monnik

August 6, 2018 in Thailand ⋅ ⛅ 27 °C

Vanmorgen maar eens ontbeten bij de 7 eleven tosties en koffie. Daarna taxi naar hin Nog iets dat betekend grootvaders piemel en grootmoeders doos. Wel mooie omgeving en met wat fantasie klopt het best. Toen door naar een mummy monnik deze zit er vredig bij met zijn zonnebril op. Toen de rest van de dag naar het strand bij silver beach erg mooi strand. Daar wat gegeten en gedronken en zelfs een fijne massage gehad. Terug in de openbare taxi even douchen naar het dorp toe heerlijk gegeten bij de Red moon en snel naar huis. Emma is een beetje moe cq niet lekker en heeft wat koorts. Hoop dat het morgen beter gaat want dan gaan we door naar koh tao met de boot. Nou tot morgen.Read more