Thailand
Khlong Bang Tha

Here you’ll find travel reports about Khlong Bang Tha. Discover travel destinations in Thailand of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Grote piemel en dode monnik

August 6 in Thailand

Vanmorgen maar eens ontbeten bij de 7 eleven tosties en koffie. Daarna taxi naar hin Nog iets dat betekend grootvaders piemel en grootmoeders doos. Wel mooie omgeving en met wat fantasie klopt het best. Toen door naar een mummy monnik deze zit er vredig bij met zijn zonnebril op. Toen de rest van de dag naar het strand bij silver beach erg mooi strand. Daar wat gegeten en gedronken en zelfs een fijne massage gehad. Terug in de openbare taxi even douchen naar het dorp toe heerlijk gegeten bij de Red moon en snel naar huis. Emma is een beetje moe cq niet lekker en heeft wat koorts. Hoop dat het morgen beter gaat want dan gaan we door naar koh tao met de boot. Nou tot morgen.Read more

Jungle trekking

August 2 in Thailand

Zo hier even 2 dagen in 1. Om 9 uur opgehaald om eerst naar een markt te gaan om spullen te kopen voor de jungle lake tour. We hebben daar nog zaklampen gekocht en een waterdichte bag. Toen naar de boot die ons door een fantastische omgeving naar onze drijvende hut bracht. Daar hadden we tijd om te eten en te zwemmen erg lekker water en vooral de omgeving waar je zwemt is fantastisch. Toen door met de boot voor een jungle trekking van ongeveer 3 uur naar een waterval. We zouden eerst door een grot gaan maar dit kon niet ivm het hoge water. Denk aan een voetbalteam. Toen we daar aankwamen ging het lekker plenzen en het pad waar we op liepen was erg glad en modderig. Ook moesten we vaak door een riviertje heen waar het water soms wel een meter diep was. Na 1,5 uur klimmen en klauteren waren we bij de waterval. Erg mooi. Maar we moeten ook weer terug. Na een goede in totaal 3 uur waren we weer bij de boot die ons terug bracht naar ons hutje. Daar konden we kajakken zwemmen duiken erg fijn. Toen lekker douchen 1 stand koud. En op naar het avondeten met een gezouten gedroogde vis en natuurlijk Thaise andere dingen. Toen nog even kaarten biertje Mojito en plezier met andere Nederlanders. En om 22:30 was het stil en pikken donker. Slapen deden we op een matras op de grond en een ventilator. Nog best geslapen tot 6:15 want om 6:45 bakkie doen en de boot in om apen te spotten. We hebben er zat gezien erg leuk zo in de natuur. Om 8 uur ontbijt en daarna nog tijd om te zwemmen enzovoort. Om 9:30 gingen we weer met de boot en al onze spullen op pad naar een grot. Hier hadden we onze zaklamp voor nodig. We zagen grote spinnen en slangen eieren. Toen door naar de krijt rotsen. Wat is het toch mooi daar. Na een tijdje varen was het helaas afgelopen en na een middag maal gingen we snel verder met een taxi naar koh Samui. We waren mooi op tijd en konden de boot van 15 uur nog net halen. Na 1,5 uur varen waren we op koh Samui. Transfer geregeld en wauw wat hebben we een mooi onderkomen veel groter dan we hadden gedacht. Pa en ma spullen uit pakken en de jongens lekker zwemmen. In de avond tapas gegeten. Viel bij Emma niet zo goed alles eruit gegooid daar. Gelukkig gaat het nu goed. Nu alles plat en morgen strand yeahhhh zin in. Tot dan.Read more

Van alles wat

August 4 in Thailand

Vanmorgen weer lekker uitgeslapen en bij US Hostel ontbeten. Toen lekker gezwommen bij ons zwembad. Daarna taxi naar de big Buddha erg gaaf en groot. Ook nog even door een monnik een bandje om onze pols laten binden en met wat water en veel blablabla zijn we gezegend. Daar ook wat gegeten met uitzicht over de baai waar veel vliegtuigen laag over kwamen. Toen door naar een andere tempel waar de Buddha opeens 8 of 12 armen had. Super mooi complex echt gaaf. Toen naar huis want om 16 uur kwam de transfer voor Stijn en mij naar de kartbaan. Karten was erg gaaf alleen jammer dat we maar met zijn tweeën waren. Toen weer terug naar het dorpje waar we lekker wat gedronken en gegeten hebben. Aan het eind van de avond was er nog een vuurshow echt leuk en aan het einde mochten Stijn en Emma nog even meedoen. Nu weer thuis ff afkoelen want het is best warm. Tot morgen.Read more

Chill dagje

August 5 in Thailand

Heerlijk geslapen. In het dorp lekker ontbeten. Toen taxi naar naem nog iets strand. Heerlijk gezwommen gelegen gedronken ff tosties tussen de middag bij 7 eleven. Cocktail erbij. Taxi terug plonzen in het zwembad douchen en naar het dorp voor een heerlijke burger. Toen nog even naar de vuurshow gekeken en nu bijna alles plat. Morgen gaan we weer wat doen tot dan.

Zon zee en strand.

August 3 in Thailand

Heerlijk geslapen en lekker ontbeten bij een hostel aan de overkant. Toen taxi na chaweng Beach. Even een lekkere Beach tent opzoeken en liggen. Biertje erbij. Massage aan het strand lekker sandwich tussendoor nog een biertje en tussendoor nog heerlijk zwemmen in de zee of zwembad. De jongens een henna tattoo en om 18 uur weer terug heerlijk zo'n dagje niks doen. In de avond was er hier een markt met eten muziek en de rest erg leuk en niet zo erg druk als chiang mai. Her en der wat eten saté en pannenkoek en andere dingen en een biertje in je hand heel fijn. Ook nog even karten voor morgen geregeld samen met Stijn. Nu alles bijna plat en morgen gaan we nog even door met niks doen. Tot dan.Read more

Koh Samui Tag 10 (erster Tag )

August 12, 2016 in Thailand

Koh Samui ist eine etwas größere Insel als die anderen,welche ich bisher besichtigt habe. Morgen sollte die Reise weiter gehen, jedoch werde ich erstmal auf den Inseln verweilen bis etwas Zeit vergangen ist, da es hier zur Zeit etwas gefährlich durch die heutigen und gestrigen Anschläge ist. Es sind heute noch einige Veranstaltungen ,da die thailändische Königin Geburtstag hat .Zur Zeit ist alles etwas unsicher hier ,daher habe ich heute eher wenig unternommen und mich etwas von den Touristenplätzen ferngehalten. Viel zu berichten gibt es nicht, außer das die Stimmung etwas gekippt ist und jeder die Reise umplant. Hoffen wir mal auf einen besseren Wochenanfang nächste Woche.Read more

Khlong Bang Tha, คลองบางท่า