traveled in 9 countries Read more

Hello Turtle and discover Dive

February 23, 2023 on the Philippines ⋅ ☀️ 27 °C

Wär möcht go touche cha usschlafe grad vergässe.
    Mir träffe üs am 07.30 Uhr mitem Loni und düe üs mit dr Touchusrüstig usrüste, de gits es feins z‘morge und am 08.30 isch de Versammlig hinterem Houpthus.
    Mir lehre dr Georg und Matthias kenne, die zwöi guete Fründe gö sit fast 30 Jahr einisch im Jahr zämä it Touchferie. Das Jahr hets se uft Philippine verschlage und sie freue sich genau wie mir ufs Touche und Schnorchle.
    Mir loufe de am Strand entlang wo mir die Ihrimische chöi bim z‘Morge esse beobachte, sie hei am früehe Morge alli Seeigle gsamlet und esse die jetzt roh mit Essig und Riis.
    Vom Strand us wärde mir mitemne chline Motorboot es paar Meter zum grosse Schiff gfahre. Nachemne churze Briefing wo mir Regle vom Boot kenne lehre geits los witer südlich anes sehr schöns Riff. Me findet wubderschöni Koralle, viel Anemone und vorallem chlineri Fischarte.
    Am zweite Touchplatz düe mir churz Ankere und chöi Sunne ufem Sunnedeck gniesse. Weme vo dert is Wasser luegt entdeckt me immer wieder das Meeresschildkröt ar Wasseroberfläche nach Luft schnappe bevor sie wieder im tüfe Wasser verschwinde. Wo mir das ganz erfreut bemerke wird üs vom Loni gseit das üse nechst Touchplatz Turtle Rock heisst und me teilwis bis zu 10 Schildkröt uf einisch cha beobachte.
    Chum im Wasser chrützt üs die erste zwöi scho ufem Weg zum Riff, sie verschwinde aber im blaue Wasser und si nach churzer Zit nüm sichtbar.
    O hie finde mir es schöns und gsunds Riff vor. Uf üsem Touchgang entdecke mit de no e witeri Schildkrot wo sich grad ufemne Riffvorsprung chli usrueht. Mir chöi se de beobachte wie si um üs umeschwimmt und de o im tiefe blaue Wasser verschwindet. Dr Rob entdeckt leider bim Schnorchle kenni, er macht aber e schmerzhafti Begegnig mitere Qualle wo am sim Rücke und de Arme Spure hinterlaht.
    Sobald me vore Qualle gstoche wird sött me die Stelle mit Essig reinige, das sött dr Juckreiz mindere. Leider finde mir das zu spät use und üsi super Creme Solarcain gege verbrönnige muess gege Schmerz und Juckreiz helfe.
    Da mir scho früeh zrügg si het dr Loni zit mitem Rob am Namitag no e Discover Dive z‘mache. Um dä o i volle züg chönne gnüsse geiter aber drvor no zum Barber da ihm ufgrund vo de Barthaar immer wieder Wasser it Maske chunnt und ke Vaseline ir Griffnächi isch.
    Drum sitz de dr Rob nachem Mittag bim Barber i sire selber boute Hütte und wartet uf si Termin.
    Zrügg im Dive Resort gits per Video es chlises Info Video und de trenne sich üsi Wegä. I mache mi uf zumne Spaziergang und dr Rob geit mitem Loni zrügg ufs chline Motorschiff woner als ersts im flache Wasser es paar Üebige wie Maske mit Wasser Fülle, wieder läre, abzieh usw macht. Nach dänä üebige geits am Husriff de witer mitemne 30minütige Touchgang.
    Mitemne Strahle im Gsicht gseht me ne scho vo witem zrügg loufe. Lust am touche isch gweckt! 🍀

Southern Leyte Divers

February 22, 2023 on the Philippines ⋅ ☁️ 26 °C

Im Southern Leyte Dive Resort wärde mir sehr Härzlich empfange und gfühlt weiss nach churzer Zit die ganz Crew üse Name.
    Mir bezieh es sehr grümigs Bungalow und mache üs nachere churze stärkig ufe Weg zum Zentrum vom chlie Dörfli. Mir loufe ar Strass entlang bis mir bim Hafe achöme. Dert herscht grad chli es dürenand da grad e Fähre agleit het und jetzt Outos usladet aber scho ganz viel Outos wo uft Fähre wöi Strass blockiere.
    Trotz stark befahrener Strass spiele Kinder dert, sie renne teilwis vo Strasseaite zu Strassesite oder spile mit steine ufem Bordstei. Sehr gross isch das Städtli nid und sehr viel z‘gseh gits o nid. Drum Spaziere mir zrügg zum Dive Resort wo mir de dr Günter de Bsitzer und Gründer vom Dive Resort kenne lehre.
    Mir Ihm bespräche mir die nächste Täg, wo vorallem Touche und Schnorchle ufem Programm wird stah.
    Dr Rob probiert evt e Try Dive zum luege öb ihm Touche o gfallt und öber evt de sis Zertifikat möcht mache.
    Am Abe lehre mir de dr Loni kenne, er isch dr Dive Instructor vom Dive Resort und wird die nächste Täg mit üs ufem Boot unterwegs si.
    Dr Abe wird dürne wunderschöne Sunneuntergang abgrundet.

Port of Bato

February 22, 2023 on the Philippines ⋅ 🌧 25 °C

Uf dr Fähre lehre mir Miranda und dr Ben kenne, sie Reise o grad dürt Philippine.
    Mir finde use das mir in Leyte ds gliche Ziel hei und mir beschliesse üs zämä uft suechi nachere Fahrmöglichkeit z‘mache und so üsi Köste chli minimiere.
    Am Hafe vo Bato müesse mir de übers Pier und no ca 5min zum Busbahnhof loufe. Dert wärde mir scho dür lut rüefendi Van Fahrer i Empfang gno. Mir finde de sehr schnell e Fahrmöglichkeit wo üs i Süde vo Leyte söll bringe. Nichtsahnend chömme mir zu dem besagt Van und gseh das grad 6 Lüt usem Van gschmisse wärde um üs Platz z‘mache. O nach kurzem protest wird üs versicheret das sie alli i nächst Van zu Ihrem Ziel chöi hocke. Und scho geit die ei Stündigi fahrt zum Southern Leyte Dive Resort los.

Port of Ubay

February 22, 2023 on the Philippines ⋅ 🌧 25 °C

Mir hei Online es Ticket vo Port of Ubay nach Port of Bato kouft, womer am Hafe achöme wird üs am ticket Schalter gseit dases die Firma gar nüm git wo üs üsi Tickets verchouft het, nachemne churze Telefon wird üs o dert beschtätigt das mir vo ihne nid abgholt werde und dases über sie ke Transport me nach Port of Bato (Leyte) git. Sie verspräche üs üses Geld zrügg z‘überwise. Alli um üs ume am Schalter entschuldige sich immer wieder das so öpis passiert isch o wenn sie gar nüt drfür chöi. O hie sie alli sehr Hilfsbereit und fründöich zu üs.
    Mir hei Glück, mir chöi de no grad es neus Ticket über e Schalter choufe und werde direkt zur Fähre gschickt wo so bald wie möglich söll ablege.
    Mir loufe übere Hafe und si nid immer sicher öb mir a richtig ort loufe bis mir 3 Fähre vor üs erblicke. Kenni isch zwar agschribe aber o hie wird wieder fründlichkeit und Hilfbereitschaft sichtbar da üs alli zum richtige Boot lotze.
    Jetzt sitze mir uf dr Fähre und warte uft Abfahrt und e 3 Stündigi Fahrt übers Meer.

Vo Guindulman nach Port of Ubay

February 22, 2023 on the Philippines ⋅ 🌧 24 °C

Am frühe Morge möchte mir mitem Bus vo Guindulmann nach Ubay fahre damit mir o gnue früeh bir Fähre si womer hüt hei buechet. Es isch lut Navi e 1 Stündigi fahrt und meistens chame ca 30min no drzue rechne da me nie weiss wie Strasseverhältniss si und wie schnell dr Bis vorwerts chunnt.
    I üsere Unterkunft wartet de pünktlich uf die 7.30Uhr üses z’Morge uf üs wo liebevoll vo üsere Gastgäberin dr Dell zuebereitet isch worde. Nachem z‘Morge wöi mir üs ufe Weg mache und üses Gepäck usem Zimmer hole und de zur Houptstrass loufe und dert ufe Bus warte. Doch leider geit üsi Zimmertür nüm uf, dr Schlüssu isch im Zimmer und mir dusse. Eigentlich sötts Tür nid outomatiach verrigle wenn sie zue geit, doch leider sis nid die neuschte schlösser und drum stöh mir jetzt da und müesse warte das dr passend ersatz Schlüssu gfunde isch worde. Nachdem gfühlt 40 Schlüssle probiert si worde und kenne Tür cha öffne wird versuecht mithilf vomne Draht üses Schloss z‘knacke. O das blibt erfolglos und mir luege immer wieder uf üsi Uhr und rechne us öbs üs de glich no längt wenn mir no 5-10min warte.
    Schlussendlich kletteret dr Älter Sohn vor Dell übers Fenster is Zimmer und cha Tür wieder öffne. Mir packe de schnell üsi Siebe Sache und mache üs ufe Weg richtig Houptstrass, nach churzer wartezit gseh mir ir ferni scho üse Bus uf üs zuefahre. Es churzes Winke später, e Stopp und mir hocke im nächste Bus richtig Ubay. Mir fahre a grosse Riisfälder verbi. Und erneut a chline Dörfli und Städt.
    Bim Busterminal müesse mir de ufnes Tuktuk umstige.
    Mir bezwifle stark das mir und üses Gepäck und 4 Witeri Passagier ufem Tuktuk platz hei aber üsi Köffer wärde churzerhand ufs Dach bunde und üs wird vore ir Sitekabine platz gmacht. So tukere mir langsam zum Hafe.

Anda und Oreo

February 21, 2023 on the Philippines ⋅ 🌧 26 °C

Anda isch es grössers Dorf ar Küste vo Bohol. Mitem Tricycle isch me ca in 30min dert. Mir werde bim Marktplatz abgstellt und chöi grad am rege tribe dert zueluege.
    Lustigerwis het me z‘gfühl das s‘Dorf erst jetzt zum lebe erwacht, ufem Märit wärde Ständ füre Abe vorbereitet, es wärde Riis, Frücht, Fleisch und Fisch abote.
    Wie immer findet me e Sportplatz im Zentrum, dert renne Jungs und Mädels Barfuess oder mit Flipflops amne Basketball nache und spiele zämä Basketball. Mir loufe dürt Strasse und gniesse das Sunne wieder überhand het gno. Ufem Weg zum Strand chöme mir amne Fisch Stand verbi und wo mir frage öb mir es Bild dörfe mache wird o hie wieder flissig posiert. Am beste isch so lang witer Fotografiere bis sie nüm posiere und me ihri natürlichi fröhlichkeit cha ifange.
    Bim Strand erwartet üs wiise Sand und Ebbe. Ebbe zieht die Iheimische use uf dr suechi nach Seeigle und Krebse watte sie dürs Wasser und Sammle dert für Ihres z‘Nacht.
    Me cha Seesterne beobachte wo sich langsam überem Sand furtbewege und chlini Kräbsli wo dr Sunne entgege loufe, sobald sie jedoch e huch vore gfahr wahrnähme sich im Sand vergrabe.
    Üse Weg krützt sich mitemne chline Welpe, er gseht ehrlich gseit nid sehr gsund us, sis Fäll isch zerfrässe vo Flöh.
    Wenn me ihm zu nöch chunnt bückt er sich i deckig und zuckt scho fast zämä. Nachdem er chli vertroue het gfasst cha me ihn de glich strichle, was ihn und natürlich üs sichtlich glücklich macht.
    Es bricht eim teilwis fast Herz wenn me streunendi Tier gseht und me weiss viel cha me nid drgege mache.
    Mir nenne de chli Hund Oreo da sini Hut wiis dür sis Fell düreblitzt.
    Nachemne feine z‘Nacht imne Restaurant wo ar Decki sehr viel Spinne het beherbergt. Versueche mir üs ufe heiweg z‘mache. Wo mir öper frage öb sie wüsse wo mir e Mitfahrglegeheit nach Guindulman finde, luege sie üs alli mit grosse Auge a oder fange a lache und frage was mir de dert wölle. ;) wo mir de öper finde wo üs fahrt wirds e sehr holprigi und langsami Spazierfahrt zrügg nach Guindulman.
    Müed und zfriede nachemne lange und ereignisriche Tag gheie mir i üses Bett.

Guindulman und Whisky

February 21, 2023 on the Philippines ⋅ 🌧 26 °C

In Guindulman acho stige mir bim Busstop usem Bus und werde grad gmusteret. Wo mir nachefrage öb üs es Tricycle chönnt zu üsere Ubterkunft bringe simer umringt vo 10 Lüt wo üs uf üses Telefon und Google Maps luege nimer isch sich sicher wo die Unterkunft söll si. Mir einige üs das mir se mit üsem Google Maps bis zur Adresse lotse. Scho sitze mir im nechste Tricycle mit üsem Gepäck und werde zu üsere Unterkunft gfahre. Nach ca 5min biege mir ine chline Sitestrass und si mitte imne Wohnquartier, dr Weg wird immer enger und holpriger. Wo mir abiete z‘Fuess witer z‘ga chunnt das gar nid i frag und mir werde bis vor üsi Unterkunft bracht.
    S‘Hus ligt z‘mitzt im grüene und es paar Hüener, Katze und Hünd loufe im Garte ume schüsch isches sehr ruhig und mir si üs nid sicher öb überhoupt öper deheime isch. Tür isch offe und mir rüefe i lang Gang wo sich dunkel vor üs usstreckt. Ke Antwort, auso gömer mal inne bis mir am endi vom Gang achöme und me i hinter teil vom Garte gseh. Erneut rüefe mir: Hello?! Und da bechöme mir de schliesslich e überraschti Antwort. Erwartet simer nid worde und üsi buechig grad nid uffindbar.. aber mir werde trotzdem sehr Herzlich empfange und es wird üs grad es Zimmer abote.
    Das dusse no regnet sitze mir chli uf dr Veranda und finde es chlises Büsi zum schmüsele. Ufgrund vome Missverständnis wird das Büsi de vo üs ufe Name Whisky touft.
    Dr Whisky gniesst strichel einheite sehr und machts sichs bim Rob sehr gmüetlich was wiederum ihn sehr Happy macht.
    Wo de dr Rege verbi isch beschliesse mir e Spatziergang in Guindulman z‘mache und Ortschaft chli z‘erkunde.
    Touriste gits hie nid viel das merkt me da mir immer wieder agsproche werde und üs tuegwunke wird.
    E chline Hunger tribt üs de zure lokale Bäkerei wo mir für 10pesos (ca 17rappe) es süesses Brötli esse. Nachdem mir ortschaft hei erkundet teile mir üs mit es paar Iheimische es Triecycle und fahre nach Anda.

Mitem Bus vo Tagbilaran nach Guindulman

February 21, 2023 on the Philippines ⋅ 🌧 27 °C

Nachdem mir im Hotel nachem Busstop gfragt hei und üs alli mit grosse Ouge aluege und Gsichtet verzie, biete sie üs ah eher es Tricycle z‘nä anstatt die ewigs langi fahrt mitem Bus. E Priis cha üs niemer nenne, sie meine mir sölle grad mitem fahrer verhandle, o er nennt ke Priis woner üses Gepäck iladet drum entscheide mir das mir de glich dr Bus nämmä und die längi beschwärlichi Reis uf üs näme.
    Üse Fahrer dr Joey bringt üs de richtig Busstop, woner de üse Bus uf dr gägä Fahrbahn gseht winkt er ihm und git ihm es Handzeiche zum Stoppe. Mitte uf dr Strass mache mir de e Fahrzügwechsel und sitze im Bus wo üs gwunderigi Ouge entgege luege, da mir die einzige Touriste si wo hie im Bus hocke. Mir finde trotz viel Gepäck es plätzli im hintere Teil vom Bus und scho geit die Reis richtig Ziel Guindulman los.
    Im Bus isch grad e Prediger es gebät ines Mikrophon am spreche und es paar hei ihre Händ verschränkt und Bäte mit.
    Mir chöme erstuhnlich guet vorwerts sobald mir us dr Stadt Tagbilaran dusse si.
    Mir fahre a Strassemärkt, Fischerdörfli, Häfe, Riisfälder und Wohngebiet verbi und i jedem Wohngebiet egal wie gross oder chli findet me immer wieder e Basketball platz. Überall gseht me lüt wo schaffe, ihri Boot vorbereite oder im Schatte hocke. Kind spile uf de Vorplätz oder loufe i ihrere Schueluniform am Strasserand richtig deheim wo vermuetlich ihres z‘mittag uf sie wartet.
    Uf dr Riisfälder gseht me es regs tribe, Pflüege, säie, ernte und dr Riis wo ir sunne tröchnet und immer wieder muess umgruert werde das o jedes Riischörndli schön troche isch.
    Mir fahre ar Meeresküste entlang, s‘wasser isch so klar das me dr Sand und Stei cha erkenne und es lockt üs usstige und e gump fürne schöni abchüelig is Meer z‘mache.
    Busstops gits kenni, es wird pfiffe oder es Handzeiche gä wemme use möcht usstige oder vor Strass wird gwunke so das dr Bus weiss daser neui Passagier muess uflade. S’Busticket chouft me gmüetlich im Bus wenn me sis Ziel gnennt het.
    Mir freue üs ufe witer Tag o wenn mir merke das mir de Regewulke immer nöcher chöme.

Bee Farm

February 20, 2023 on the Philippines

Zum z‘Nacht mache mir üs ufe Weg zur Bohol Bee Farm.
    Bohol Bee Farm isch im 1998 gründet worde, die ganz gschicht het mitemne Gmüesgarte und mit 4 Mitarbeiter gstartet. Sie hei nid nur Gmües about sondern o sechs Kolonie vo Biene hei gha und drmit Honig hei produziert, im Jahr 2000 isch das ganze scho viel grösse gsi und sie hei 200 Biene Kolonie gha und si alli drü Mönet i ne neui Stadt vo Bohol umgsidlet um Honig z‘produziere.
    Mitlerwile isch das es grosses Unternehme, me cha ir Bee Farm übernachte, es git e Shop wo verschiedeni Produkt verchouft und o es Restaurant wome sehr fein cha esse.
    Hüt findet me ir Bee Farm leider ke Biene me, ufgrund vor Pandemie hei sie ke Königinne für Ihri Stämm chönne la importiere und somit hei sich ihri schwärm nüm chönne vermehre. Jetzt bezieh si Honig vo lokale produktione vo de Philippine.

Alona Beach und Buddy

February 20, 2023 on the Philippines ⋅ ⛅ 29 °C

Nach 30min Rollerfahrt chöme mir vo üsem Hotel zum Alona Beach. Mir si fast chli überforderet vo de viele Touriste, gfühlt 100 Tourishops wo alli s‘gliche verchoufe und Restaurant und Clubs wo sich anenad reihe.
    Dr Weg zum Strand muess me z‘Fuess überwinde und nach churzer Zit erstreckt sich vor eim e lange Strand. Mir spaziere ar Promenade entlang bis mir es schöns Plätzli finde wo mir üses Tüechli usbreite und de es bad im Meer nähme. S‘Wasser isch Kristall klar und schön warm. Nach dere abchüelig sitze mir de uf üsem Tüechli und luege am tribe vom Strand zue, immer me Touchboot lege am Strand a und bringe die fröhliche Toucher vo ihrne Touchgäng zrügg. Uf dr Promenade wird Sunset Yoga abote und es versammle sich immer me lüt um ei Yoga Trainerin und Yogamattene wo scho vorbereitet vor ihne lige.
    Kind renne ume und springe is Wasser, es wäre Selfies gmacht, Hünd wärde spaziere gfüehrt.
    Im ganze tumult hüpft e chline brune Hund (dr Buddy) zum Rob ufs Tüechli, me gseht das sis Fäll vo Lüs und Piltz befalle isch und trotzdem würkt er ganz zfriede uf dr suechi nach öpis essbarem.
    Dr Rob und er spile e rundi mitem Stöckli und wenn er eim ganz fröhlich agumpt wett me ne am liebste ipacke und mitnä.
    Mir gniesse dr Sunneuntergang, Sunne verfärbt sich am Himmel Orange/Rot und dr Himmel wird Rosa.
    E wundervolle Abschluss vo dem wunderschönen Tag.