Reislustig maar helaas een arme student. Read more Groningen, Nederland

Laatste dag op Kos 😢

August 25, 2022 in Greece ⋅ ☀️ 27 °C

De dag waar we vanaf het begin van de vakantie al tegen aankeken is helaas aangebroken, onze laatste dag. Aangezien we best veel dingen hebben ondernomen, kozen we ervoor om ons laatste dagje te spenderen op het strand. Dit deden we weer bij onze vaste tent. Nog één keer genieten van het lekkere eten, de zee, de zon en het vriendelijke personeel. We moesten vanmorgen eerst flink aan de bak. Om 11:00 (10:00 Nederlandse tijd) gingen de kaarten van Coldplay in de verkoop, hier wilde ik graag heen met mijn familie. Het thuisfront zat klaar met verschillende telefoons, laptops en Ipads. Maar het is ons na een uur in de rij te hebben gestaan, uiteindelijk gelukt via de telefoon van Renée. Ik was dolgelukkig, dat scheelde voor Renée en Daniëlle, hierdoor hebben we toch een mooie dag gehad 😉. Na een paar uurtjes te hebben gezont en gechilt, hadden we zin in wat adrenaline. Omdat het nu nog even kon, besloten we om voor de tweede keer met een band achter een boot te gaan. Deze keer allemaal los op een band, Veronique sloot ook weer aan. Dit was superleuk, we vlogen over het water en zijn 1x gecrasht, helaas staat dit niet op film. Hierna nog even een dutje gedaan op het strand. Daarna liepen we rustig naar ons hotel. We gingen nog even wat drinken halen bij ons favoriete winkeltje. Door alle gezelligheid, rokerij en de airco ben ik mijn stem zo goed als verloren. De (hele lieve) winkeleigenaar hoorde het aan mijn stem en adviseerde me om honing te eten. Toen het even rustig was is hij dan ook naar huis gelopen om een pot honing te halen, hier kreeg ik een grote hap van. Het was oprecht de lekkerste honing die ik ooit heb gehad. Daarna door naar het appartement om ons op te frissen. Rond 22:30 zijn we voor de laatste keer uiteten geweest in de haven van Kos. De Grieken kunnen geweldig koken, het eten gaan we enorm missen. Na het eten zijn we weer teruggegaan naar Harem (de lounge waar we overdag ook steeds lagen), hier hebben we een afsluit-cocktail gedronken met lieve mensen die we hier hebben ontmoet. Twee jongens en een meisje uit Frankrijk, en uiteraard met het personeel van Harem. Het was heel gezellig. Hierna mochten Daniëlle, Renée en ik om de beurt een rondje op hun quad rijden. Aan alles komt een eind, we moesten afscheid nemen. Hopelijk zien we onze vakantie vrienden nog eens terug. Voor nu gaan we lekker slapen, we kunnen welgeteld 3,5 uur slapen woehoe! Morgen om 15:20 vliegen we weer terug naar ons kikkerlandje. Het was een reis om nooit te vergeten, we hebben het geweldig gehad. Geen irritaties, veelste veel gelachen, veelste veel gegeten en gedronken en de allermooiste herinneringen gemaakt. Kos heeft een speciaal plekje in ons hart gekregen. 💙💙💙Read more

Dagje Turkije 🇹🇷

August 24, 2022 in Turkey ⋅ ⛅ 28 °C

Kos ligt op enkele kilometers afstand van Turkije, we zijn gister met de boot naar Bodrum geweest. Dit was maar 20 minuten varen! We zijn rond 10:00 vertrokken met de boot, en Veronique was ook gezellig mee. In Turkije werden we opgewacht door Sanne, een vriendin van een vriendin van mij. Haar vriend woont in Bodrum en ze verblijft daar nu een tijdje. Heel handig, zij heeft ons namelijk een rondleiding gegeven door de stad. Er waren heel veel zwerfhonden, heel zielig 😢 we hebben de honden gevoerd, voer was natuurlijk overal te koop. Na even te hebben rondgelopen zijn we ergens gaan ontbijten. We waren dus met zijn vijfen en hebben een Turks-ontbijt besteld voor twee personen. We hadden al een vermoeden dat dat genoeg zou zijn, op de foto’s kun je zien wat er nog over was 😅. Na het uitgebreide ontbijt zijn we weer even door de stad gelopen. Super netjes, leuke straatjes en mooie winkeltjes. Natuurlijk overal designer kleren voor een ‘moie prijsje voor moie meisje’. We hebben alle drie ‘echte’ Uggs sloffen gekocht voor €15 per stuk! Het was een beetje bewolkt, later in de middag kwam de zon wel door. Dus was het tijd voor een plons, dat was lekker verkoelend. De dag ging veelste snel. Rond 16:00 moesten we weer richting de boot. Nog even snel sigaretten meesmokkelen, €1,50 voor een pakje. We mochten maar 2 pakjes mee terug de boot op, maar heb toch even 16 pakjes kunnen smokkelen. We waren rond 18:00 weer op Kos en zijn toen doorgelopen naar het strand. Hier zijn we nog even tot rust gekomen. Daarna uiteten aan het strand met uitzicht over de zee met mooie sterren. We hebben een beetje te veel gelachen tijdens het eten. We zaten als een soort dieren aan tafel, onze cliënten vanuit de zorg te imiteren. Een stel Duitsers naast ons zat gezellig mee te auwhoeren. Ze nodigden ons daarna uit bij hun Private-pool, dit hebben we afgewezen. Nooit met vreemde mannen meegaan! Hierna zijn we naar het appartement gegaan, hier hebben we nog een paar borrels gedronken. Daniëlle viel al vroeg in slaap, Renée en ik hebben nog even Qwixx gespeeld. Vandaag helaas onze laatste dag, gaan lekker luieren op het strand en nog even genieten van dit prachtige eiland.Read more

Chilluh met onze billuh

August 23, 2022 in Greece ⋅ ☀️ 28 °C

Gister hebben we geen bijzondere dag gehad. Na twee ‘drukke’ dagen vonden we het wel even lekker om met de pootjes omhoog te zitten. Zijn weer bij ons vaste strandtentje gaan zitten. Hier weer heerlijk gegeten en gezont. Ook hebben we een enkelbandje gekocht van John, een super vrolijke man uit Nigeria. Op het strand hebben we twee jongens uit Frankrijk ontmoet, hiermee zijn we daarna uiteten gegaan bij een locale Griek. Het restaurant heette Never on a sunday, echt heerlijk traditioneel eten! Onze Franse vrienden konden geen Engels, gelukkig kwam Veronique ook mee, zij spreekt vloeiend Frans. ‘S avonds nog een borrel gedaan in de Shishalounge. We zijn nu samen met Veronique onderweg naar Bodrum in Turkije! Hier hebben we afgesproken met iemand anders die ik uit Nederland ken, zij gaat ons daar rondleiden.Read more

Boottocht langs 3 Griekse eilandjes

August 22, 2022, Aegean Sea ⋅ ☀️ 27 °C

Gister was echt een hoogtepunt van onze vakantie. We hebben namelijk een boottocht gemaakt langs drie Griekse eilanden, met Captain Hook. Dit was een prachtig schip waar we op het dek konden liggen, zonnen en dansen. De boot werd begeleid door Mr. Happy, een veelste vrolijke man die ik overigens van de trap heb gebeukt met mijn dansmoves (hij was nog steeds happy hoor). De eerste stop maakte we bij een eilandje genaamd Vathy. Een super schattig klein dorpje met een leuk strandje in de mond van het eiland. Hier kon je onderandere van een cliff afspringen, daar waren wij te schijterig voor. Na een stop van ongeveer 1,5 uur zijn we doorgevaren naar stop 2; de Blue Lagoon. Hier zijn we van de boot gesprongen en hebben Daniëlle en ik heerlijk gezwommen in prachtig herderblauw water. Toen moesten we door naar onze laatste stop genaamd Psèrimos. Hier was een mooi zandstrand waar we ook weer lekker konden zwemmen. We hebben daar nog even een ijsje gegeten, dat hadden we namelijk nog niet gedaan deze vakantie! We proppen onszelf alleen vol met feta en tzatziki 😅. Na de laatste stop moesten we nog een stuk varen. Oja, we hebben de hele tocht cocktails gedronken. Het laatste stuk ging de muziek extra hard en mochten er verzoeknummers worden gedaan. Dat resulteerde in het volledig overnemen van de DJ, Daniëlle gooide zelfs haar MC-skills in de strijd. We hebben van een rustige boot een feestboot gemaakt en iedereen deed leuk met ons mee! Op de boot hebben we gezellige Nederlanders ontmoet waarmee we heerlijk hebben gedanst. Om 17:00 kwamen we weer aan bij de haven. Renée had de hele dag hoofdpijn en heeft zich toen even terug getrokken. Daniëlle en ik hebben het zwembad van het appartement op de kop gezet met twee Engelse kinderen, de moeder was te dronken dus voelden wij ons verantwoordelijk om het leuk te maken voor haar kind (ze deed ons denken aan Amy Winehouse in een slechte periode). Hierna lekker gedoucht, opgefrist en weer uiteten. Hier kwamen we Paul en Nienke weer tegen die we eerder al hadden ontmoet. Super aardige lieve mensen uit Zeeland, zij mogen niet ontbreken in onze blog. Hierna zijn we wat gaan drinken met twee jongens uit Noorwegen die we ook op de boot hadden ontmoet. Daarna hebben we met zijn drietjes drankjes gedaan op het strand.En toen weer boemboemdaggaaaa.Read more

Touren in een Jeep

August 21, 2022 in Greece ⋅ ☀️ 29 °C

Vandaag hebben we een Jeep gehuurd, een roze!!! Hiermee zijn we het hele eiland over getourd. We zijn om 10:00 vertrokken en hebben eerst in een klein dorpje ontbeten. Hierna zijn we verder gaan rijden en kwamen we aan bij een natuurpark. Hier waren allemaal mooie vogels en heel veel katten. Er zijn overigens heel veel katten op het eiland, het liefst willen we ze allemaal meenemen… Na het bezoek aan het natuurpark zijn we doorgereden naar Paradise Beach. Hier was een prachtig strandje en daar hebben we een paar uurtjes gechild, hier heb ik nog een lekkere massage gehad van welgeteld 4 minuten lang! Na het chillen moesten we gauw door naar Zia. Dit is een klein dorpje in de bergen van Kos waar je de zonsondergang op een indrukwekkende manier kan bekijken. Ik heb dit stuk door de bergen gereden, dat ging goed, tot we bij mijn ‘favoriete’ onderdeel kwamen; parkeren. Ik moest een bocht maken en stond schuin op een helling waardoor we op 5 centimeter na bijna op een auto knalde. We konden niet voor- en niet achteruit. Gelukkig wist Renée nog hoe de hellingproef werkte en hadden Daniëlle en ik genoeg armkracht om de auto tegen te houden. We waren niet de enige met het idee om de zonsondergang in Zia te bekijken, het was nog net niet vechten voor een plekje. Gelukkig was het heel gezellig, we hebben hier nog leuk gekletst met een lieve moeder met twee dochters. Na de zonsondergang hebben we de Jeep weer ingeleverd en zijn we uiteten geweest. Na alle pita en feta hadden we even zin in iets anders en gingen we voor Italiaans. Uiteraard wel afgesloten met een Grieks toetje. Toen we aan het uitbuiken waren dacht Renée een bekende te zien, en ze had gelijk! Veronique een oud collega/ vriendinnetje liep aan de overkant. Super toevallig, ze is in haar eentje op Kos en gaat woensdag met ons mee naar Bodrum. We zijn weer uitgeteld vandaag. Morgen gaan om we om 9:00 op een feestboot langs drie Griekse eilandjes. Tot morgen :)Read more

Dag 3: chillen 2.0

August 20, 2022 in Greece ⋅ ☀️ 31 °C

Weer niet een hele spannende dag, maar wel weer keihard genoten. We hebben weer de hele dag aan het strand gelegen waar we wederom bediend werden door onze nieuwe vriend Ash. Weer lekker verkleurd en tussendoor als kleine kleuters met stenen naar elkaar gooien in de zee. Hierna hebben we ons opgefrist en zijn we uiteten gegaan bij een toprestaurant genaamd Zorbas. Mijn zusje heeft dit restaurant aanbevolen en het was zeer geslaagd. Renée en ik aten een fetaburger en Daniëlle kon eindelijk genieten van haar stuffed tomatoes. Het personeel was super vriendelijk, als je hier ooit komt, moet je hier eten! Na het eten zijn we nog een drankje gaan doen en hebben we Skibbo gespeeld. Helaas heeft Ash gewonnen, maar morgen weer een nieuwe ronde met nieuwe kansen. We gaan nu slapen, vanaf 9:00 hebben we namelijk een Jeep gehuurd! Hiermee zullen we een tour maken over het eiland, dit gaan we uiteraard weer met jullie delen morgen 😊Read more

Childagje op Kos

August 19, 2022 in Greece ⋅ ☀️ 33 °C

Aangezien we donderdag een lange reis hebben gehad en daar nog aardig moe van waren, kozen we ervoor om de hele dag te chillluhhh. Ons appartement zit op een paar minuten loopafstand van de haven van Kos. Hier zijn we dag gestart met een ontbijtje, hierna liepen we door naar het strand waar we tot 20:00 op ons luie reet hebben gelegen. Lekker eten, zwemmen, bruin bakken, verbranden en heel veel drinken. Het was een warme dag met een temperatuur van 38 graden, maar tegelijkertijd was het goed uit te houden door een heerlijk windje die constant over ons heen waaide. Daniëlle en ik vonden het een goed idee om even goed af te koelen en zijn op een band achter een boot gegaan, Renée was bang en mocht mee op de boot. Dit was echt lachen en het ging keihard. Na deze dag zijn we uiteraard weer uiteten geweest, en hierna zijn we gaan stappen samen met onze vriend die ons ‘s middags heeft bediend op het strand. We vonden het uitgaan niet geweldig, en er zijn GEEN knappe mannen! Nouja, vind ik tenminste. Omdat het uitgaan een beetje saai was, zijn we nog even naar het appartement gegaan met onze nieuwe vriend. Hier hebben we filosofische gesprekken gehad onder het genot van een drankje. Hierna zijn we allemaal als een blok in slaap gevallen.Read more

Dag 1, de heenreis

August 19, 2022 in Greece ⋅ 🌙 29 °C

Na maanden gewacht te hebben, kon onze reis vandaag eindelijk beginnen. In alle vroegte zijn we vanmorgen om 8:00 vertrokken naar Rotterdam. Het was een lange dag waarin wachten centraal stond. Maar we mogen niet zeuren, we hebben een superfijne reis gehad. Het was buiten onze verwachting om erg rustig, dat was top. Het enige minpuntje was dat ik stikte in mijn water van het lachen, hierdoor heb ik over mijn trui gekotst en stonk het de hele vlucht naar spaai. We zijn rond 22:00 (Griekse tijd) aangekomen in ons appartement. We waren erg moe en vielen om van de honger. Snel de spullen gedumpt en zomerkleren aangetrokken, daarna konden we al snel genieten van een echte Griekse maaltijd; Gyros met feta. We liggen nu op bed met de airco aan, even bijtanken zodat we morgen een productieve dag kunnen hebben. De komende dagen is onze blog hopelijk wat spannender, maar dat komt vast en zeker goed!Read more