Australia
Agar Steps

Here you’ll find travel reports about Agar Steps. Discover travel destinations in Australia of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Sydney, AUS

March 11, 2017 in Australia

Ein großes Hallo aus Australien 😊

Letzten Donnerstag sind wir nach einem 8 stündigen Flug endlich auf einem neuen Kontinent - AUSTRALIEN - angekommen. Australien ist beliebt für Roadtrips. So wollen auch wir einen starten und haben während unserer Zeit in unserer Air BnB Unterkunft bei zwei sehr netten australischen Frauen nach einem passenden Auto gesucht. Während wir verschiedene Autos angeschaut haben, sind wir gleichzeitig an verschiedene Ecken von Sydney gekommen und konnten so die Autobesichtigung mit Sightseeing verbinden. Nach einer Woche intensiver Suche wurden wir endlich fündig und wir kauften unser erstes Auto überhaupt (ja gut es ist eher mein erstes weil es auf meinen Namen - Eva - läuft). Nachdem wir das Auto mit der Kreditkarte bezahlt haben, konnten wir gleich hinein sitzen und los fahren 😊. Am nächsten Tag mussten wir lediglich auf die Behörde, um das Auto umzumelden. Auch das war sehr einfach, da die Behörde recht modern aufgestellt war (Wir konnten dort sogar unsere Air BnB Rechnung gratis ausdrucken 😱). Nachdem das mit dem Auto alles geklärt war, stürzten wir uns in verschiedene Shops und kauften uns sämtliches Campingzeugs 😊👍.

Nun haben wir schon zwei Nächte in unserem Auto mit gutem Schlaf - Dank sei der Schaumstoffmatratze - verbracht und feilen noch ein bisschen an der Ausrüstung bis wir unseren Trip dann bald mal starten werden. Wir sind schon sehr gespannt auf die Zeit hier!!!

Übrigens fühlt es sich für uns im Moment sehr komisch an wieder in einem zivilisierten Land zu sein. Für uns beginnt eine neue Reise, die so gar nicht mit der vorherigen zusammen passt. Unsere ganze Reiseerfahrung bringt uns hier gar nichts, weil es einfach eine ganz andere Welt ist. Für uns beide fühlt es sich grad so an, als ob die vorherigen 6 Monate nur ein Traum waren 😂.

Taupo

January 13, 2016 in Australia

De tongariro crossing!
    Vandaag staan we om 5 uur op om met de bus naar de tongariro crossing te vertrekken. Na een lange wandeling naar boven blijk ik niet meer zo git te zijn als voorheen. Toch na 400 geklommen te hebben beslis ik om ook de 2278?? meter hoge vulkaan te beklimmen. Wat bizar was dat. Het begin is goed te doen maar het volgt al gauw met zand de weg omhoog. Ik verlies de groep al snel omdat ze sneller zijn dan ik. Er is geen pad, je moet je eigen weg omhoog vinden tussen het zand en de stenen. Ern uitkijken dat je niet geraakt werd door een rollende steen die naar beneden komt zetten. De weg volgt zich met een soort rotsen waarlangs je omhoog kan klimmen. Als ik denk dat ik met heel veel kramp in mn kuiten eindelijk boven ben volgt er nog een stijle helling. Eenmaal boven waait het extreem hard en kun je de krater zien. What a view. Na een paar uur klimmen volgt de weg naar beneden. Stuk makkelijker maar wel heel gevaarlijk! Met kygo voor de weg omhoog en kings of leon naar beneden vermaak ik me prima. De rest van de crossimg volgt. Weer naar boven! Pfffff 20 km op en neer. Maar wat gaaf. Er verschijnen twee helderblauwe meren. Waarnaar we toe wandelen, heel veel foto's nemen en even uitrusten. De crossing gaat verder naar een ander groot meer. Nadat we dat allemaal gezien hebben volgt een lange weg terug. Nog 2.5 uir te gaan. Ik voel me als de hobbit die trekt door het landschap. Heel mooi maar uitgeput. Uit angst om onze bus te missen zetten we er ook nog een tandje bij! Kapot, maar een topdag!Read more

Rotorua

January 14, 2016 in Australia

What a special day! Op de planning! Eerst maar de set van de hobbit en daarna een nacht bij de maori's! Sounds good! Vroeg op om naar de hobbit set te gaan. We lopen door het prachtige landschap van NZ waar een hele hoop kleine hobbithouses zijn. In de film gebruiken ze verschillende huisjes die verschillende grotes hebben om zo de verschillen in groote van hobbit en de rest te vergroten. Heel leuk maar heel toeristisch. Een hele hoop foto's maken en genieten van het feit dat de film daar is opgenomen. Op het einde een amberale in het hobbitcafe. Heeerlijk!

Nu het mooiste deel van de dag. Maorivillage! Het start met een introductie van waar we in slapen. Elke afveelding staat voor een beschermer. Daarna zingen we en doen een maorispel. Wat volgt: de welkomceremonie. Geen lach toegestaan. Heel serieus kijk ik naar de maori's die rare geluiden maken en zich op een aparte manier tonen aan ons. Ziet er fantastisch uit. Daarna is de spanning eraf en krijgen we een kijkje in de cultuur van de maori's! Daarna krijgen we een andere show te zien, waarin er door de maori's gezongen word en we krijgen de echte HAKA te zien. Impressive! Hierna volgt een buffet met heerlijk eten. Waarbij ook gezongen word. De maori's zijn heel hartelijk. Wat een prachtige cultuur. De nacht volgt met een biertje bij het kampvuur en hot tubs! To al the loved ones. KIA ORA!

Dag 2 gaan we naar de geisers! Heel gaaf! We koken ons eitje in een warmwaterbron. De geur is niet te harden maar het is heel indrukwekkend km de geisers zo actief te zien. Rook stijgt op van alle kanten.

Wellington

January 20, 2016 in Australia

Aangekomen in wellington! Eerst tijd voor boodschappen dus op zoek naar een supermarkt. Tijd voor een leuke avond uit het is tenslotte de verjaardag van Nathalie! Na wat drankjes in de kelder (bar) van het hostel worden de bhs en vrouwenkleren voor justin en tom tevoorschijn getrokken. Het is ladiesss night! Daarna naar de bar. Na een avondje het "bruisende" nachtleven van wellington te hebben ontdekt is het afscheid nemen van de rest van de groep. Byee Jaimy Tory en mijn amerikaanse vriend Justin. Hoop dat we weer meeten in Qtown

Op naar het nationale museum! Ze zij hier onwijs goed in het maken van levensechte dkngen. Echt bizar. Op naar de dreamworks expeditie. Heel leuk om te zien maar iedereen is een beetje gesloopt van de vorige avond.

Milford sound

January 31, 2016 in Australia

Vroeg op en met het klejne groepje naar de ontmoetingplaats! Daar stappen we weer op de kiwibus. Sfeer lijkt te ontbreken daar. Niemand die me bekend voorkomt. Samen met het Nederlandse meisje Esmee gaan we naar Milford sound. Onderweg stoppen we om foto's te maken op prachtige plekken. Ik vul mn waterfles met water uit de bergen. Elke stop is vrij kort al zou ik overal veel langer kunnen blijven. That's it with kiwiexperience. Prachtige plaatjes schieten bij het mirror lake en voordat we de boot op gaan. De jucy boot op jn Milford Sound. Natuurwonder nummer 8 denk ik zo. Met het Ierse, Engelse en Nederlandse meisje gaan we de boot op. Omringd door groene bergen gaan we het water op. Watervallen en zeehonden komen langs. Als we bijna de zee opgaan keren we terug. Mooie dag maar zonder de oude groep. Toch even wennen weer en toch minder leuk. Had het liever een paar dagen eerder gedaan met de groep. Maarja je kan niet alles.Read more

Lake manihapou

January 21, 2016 in Australia

Lake manihapou, waar het allemaal draait om een fantastisch feestje neerzetten met kiwi. In de middle of nowhere worden we gedropt op een soort camlingplaats iedereen heeft zn outfit ready. Greenstone maken! ma heg avondeten verkleed iedereen zich dan ook in het thema bad taste of emoji's. Fantastisch ik mag ff knutselen wooehoeee! Iedereen ziet er geweldig uit. Er gaan een hoop drankjes over de bar en een goede nacht with lots of fun volgt.Read more

Agar Steps