Australia
Cottesloe Beach

Here you’ll find travel reports about Cottesloe Beach. Discover travel destinations in Australia of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Perth - Cottesloe

March 21, 2017 in Australia ⋅ ⛅ 19 °C

Der letzte Tag in Australien beginnt mit bewölktem Wetter, bei knapp 20 Grad. ☺

Wir haben heute einen inkludierten Ausflug, eine Stadtrundfahrt durch Fremantle und Perth. 😊

Unser erster Halt war auf halber Strecke nach Perth, in Cottesloe. Hier am Strand gab es eine Ausstellung von Australischen Künstlern zu sehen. 😊Read more

Week 1 - weekend

February 17 in Australia ⋅ ☀️ 25 °C

Zaterdag was Lisa haar laatste dag. Dus ik had niks gepland zodat ik afscheid van haar kon nemen. In de ochtend had ik wat series gekeken in bed en daarna ben ik naar de woonkamer gegaan en heb ik wat tijd door gebracht met de familie. In de middag heb ik een wasje gedraaid en verder niet zo veel gedaan. Voor het avondeten hadden we sushi besteld, want dat vinden de meiden zo lekker! Heb ik even mazzel 😍. In de avond had ik met Travis afgesproken om samen met hem te gaan rijden, ik achter het stuur 🙄. Gelukkig was ik al redelijk gewend aan het feit dat ze links rijden.. Alleen het stuur aan de andere kant was nog even wennen. En wat ik nog steeds niet helemaal door heb is dat je richtingaanwijzer aan de rechterkant zit. Dus elke keer gaan mijn ruitenwissers heen en weer 😂. Verder ging het hartstikke goed!

Op zondag ging ik met Travis en de kinderen naar een marktje vlakbij ons huis. We waren er om 8.00, lekker vroeg voor de zondag. Daar was live muziek, kraampjes met kleding en eten etc. De meiden hebben daar lekker zitten schilderen en rond gelopen. Ik ben de enige au pair die ze hebben gehad, die van koffie houd, dus Travis vindt het leuk om samen koffie te drinken. Dus hebben we op de markt ook koffie gedronken. Ik moet zeggen, de koffie in Australië is echt heel goed!!
    In de middag had ik met een Duitse au pair afgesproken. Nina is bevriend met Lisa en het leek ons leuk om af te spreken. We zijn naar Cottesloe Beach geweest, dat is ongeveer een uur met de bus en de trein. Klinkt misschien lang, maar dit is 'in de buurt' voor Australische begrippen! Het was erg gezellig en we gaan zeker vaker afspreken :).
    In de avond zei Travis, ga anders even alleen een stukje rijden. Dus ik heb een paar keer naar de school van Winnie en Tilly gereden en heb gewoon rond gereden. Dat ging allemaal heel goed! Komende week is mijn eerste week alleen met de kinderen, spannend!!

Strand in Cottesloe

February 14, 2017 in Australia ⋅ ☀️ 28 °C

Relaxen am Strand...und zwar schön im Schatten.

Cottesloe and Swanbourne Beach

August 11, 2018 in Australia ⋅ ☀️ 15 °C

Die Sonne scheint !!! :)
    Höchste Zeit also mal wieder für einen Strandspaziergang. Das Wetter war total angenehm, sodass man sogar das erste Mal seit langem wieder ohne Jacke herumlaufen konnte. :D
    Nach einer Weile wollte Thomas mal wieder etwas aus Muscheln in den Sand legen - ein Herz mit den Buchstaben J und T - natürlich. ;) Ich versuchte gerade ein gutes Foto davon zu machen, als er darunter in den Sand schrieb "Willst du mit mir gehen?" und dann auf Knien auch noch einen Ring aus seiner Jacke holte. Man oh man, da kamen mir gleich wieder die Tränen. ^^ Das kommt jetzt vielleicht ein wenig verspätet, wenn man davon ausgeht, dass wir bereits seit 2,5 Jahren zusammen sind, ABER der Hintergrund ist der.. dass Michi uns einmal erzählte, dass er Pam einen "Promise"-Ring geschenkt hätte und nun auch noch Axel in Venedig Anna fragte, ob sie seine Freundin sein möchte und ihr dabei ebenfalls einen Ring geschenkt hat und ICH dann mal scherzhafter Weise zu Thomas sagte, dass er mich noch nie gefragt hat, ob ich seine Freundin sein möchte und wir anscheinend noch nicht offiziell zusammen sind, so wie wir immer dachten. :D
    Wie auch immer - jetzt sind wir also auch ein "anerkanntes" Pärchen. :D Der Ring hat leider nicht gepasst, weshalb Thomas noch einmal einen neuen besorgt, aber er ist trotzdem WUNDERSCHÖN. :) xxx

December 22, 2016 in Australia ⋅ ☀️ 25 °C

Gelukkig is het vandaag een graad of 10 kouder dan gisteren. Met 32 graden is het toch een stuk aangenamer! 😜

Eerst een tour geboekt door de Fremantle prison. Fremantle is een plaatsje net ten zuiden van Perth waar ik dus morgen naar toe ga. De grootste toeristische attractie is een voormalige gevangenis.

32 graden is natuurlijk prima strandweer. Dus met de trein naar Cottesloe Beach gegaan. Dit is het bekendste strand van Perth. Toch blijft het wel een raar idee dat ik een maand geleden nog op een berg in China in de sneeuw liep en dat ik twee weken geleden nog in Hong Kong was. Nu lig ik in de zon op het strand van Perth. Op deze manier ook totaal niet het idee dat het bijna kerst is.