Costa Rica
Playa Espadilla Sur

Oppdag reisemålene til reisende som skriver reisejournal hos FindPenguins.
Reisende på dette stedet
    • Dag 12

Twee dagen in Manuel Antonio

5. februar 2020, Costa Rica ⋅ ☀️ 34 °C

Het was fijn wakker worden in hotel Mimosa. Het is lang geleden dat we zó lekker hebben geslapen! ;)

We hebben een boeking gemaakt inclusief ontbijt. Het was een a la carte ontbijt waar je kon kiezen tussen een lokaal ontbijt of een continentaal ontbijt. Heerlijk! De rest van de ochtend hebben we optimaal genoten van ons zwembad, welke vrijwel prive was. We besloten lekker rustig aan te doen en te genieten van onze dag.

Rond een uur of 12 moesten we helaas uitchecken en zijn we naar het strand bij Manuel Antonio geweest om de boel te verkennen. Het is een mooi strand, maar wat ons opvalt is de pusherigheid van sommige verkopers. Dit duidt op massatoerisme. ;) We zochten halverwege de dag ons nieuwe hotel op (welke helaas niet zo luxe is als de vorige, maar dat hadden we al verwacht). Wel vlogen er circa 8 papegaaien over ons hotel, wat een gaaf gezicht is dat! We genieten van de zonsondergang op het strand en eten 's avonds wat in een soda.

De volgende dag gaat de wekker om 6 uur. Op naar National Park Manuel Antonio! We hopen veel dieren te kunnen spotten, maar het liefst toch een mooi kiekje van de luiaard! We beginnen in het park en komen direct al mooie vlinders en motten tegen. Het duurt ook niet lang voordat we de eerste apen hebben gespot. Eenmaal op het strand aangekomen zien we vele apen welke aan het stelen en schooien zijn van de mensen welke daar rondlopen of zwemmen. ;)

Na een stukje lopen over het strand komen eindelijk ook de eerste wasbeertjes tegen! Een moeder met kind en ze zijn nogal verlegen en bang. Het kost wat moeite om ze op de foto te krijgen, maar het is gelukt!

We lopen nog even over het strand en zien dat alle apen totaal niet schuw zijn. Ze liggen te 'chillen' op de takken vlak boven ons (als we ze willen pakken dan kan dat) en ze drinken wat uit een toeristisch kraantje. Ze liggen zelfs op het zand op de grond om wat verkoeling te zoeken. (raar met 35+ graden ;))

Daarna zien we een aantal mensen foto's maken op een plek. We besluiten er naar toe te gaan en zien dat er hoog bovenin de boom een grote witte luiaard met baby zit. We maken wat foto's, maar zien helaas niet veel van ze omdat ze daar stil hangen en niet bewegen. De kopjes krijgen we er helaas niet op, maar toch leuk om gezien te hebben!

We besluiten even lekker te luieren op het mooie strand op het eiland. Ons brood wordt daar nog brutaal gestolen door twee samenwerkende capucijnaapjes. Na een aantal uurtjes verkennen we het park verder en komen genoeg beesten, zoals hertjes, reptielen en kikkers tegen. Het wordt tijd om het park te verlaten. Vlak bij de uitgang van het park komen we (onverwachts) toch ineens van heel dichtbij een luiaard tegen die in beweging is. Deze kruipt naar beneden om haar baby daar te halen (welke haar moeder roept). Zo staan we ineens oog in oog met de luiaard en kunnen echt prachtige foto's maken van zowel moeder als baby. Dit is zeldzaam aangezien ze circa 17 uur slapen per dag. Zo prachtig en Leo haar dag kon niet meer stuk. ;)

We verlaten het park en rijden naar Uvita waar we verblijven in een hotel Cabinas El Tecal. Hier zullen we 2 nachten verblijven om vanuit hier een hike te doen naar de Nauyaca Waterfall en het Marino Bellana National Park, beter bekend als het park met het het strand in de vorm van een walvisstaart.

• Dag 4

Vamos a la playa

28. november 2023, Costa Rica ⋅ ☁️ 27 °C

Durch eine wirklich atemraubende Landschaft schlängeln wir uns bergab zum Pazifik und biegen dort ab Richtung Quepos.
      Nach dem Abzweig beginnen leider die unsäglichen Palmenfelder, wo das Palmöl gewonnen wird. Eigentlich liebe ich Palmen, aber diese Monokultur ist wirklich nicht schön. Wir möchten garnicht wissen, welch schöne Landschaften dafür abgeholzt wurden.

Aber der Rest… alles ist gefühlt ne Nummer größer grüner intensiver als das was man kennt. Der Bambus hat fast oberschenkeldicke Halme; die Farne sind gigantisch und erinnern an Jurassic Park usw usw. Herrlich!
      Wir fahren irgendwann durch den Touriort Quepos durch und nach ein paar Kilometern sind wir an unserem Hotel, das nur 100 m von Eingang des Manuel Antonio NP entfernt liegt.
      Da es schon kurz vor 5 ist beeilen wir uns um noch den Strand zu erkunden, wenn auch nur kurz.
      Tätä: Pazifik Check ✅. Damit müssten wir die Ozeane durch haben😁

• Dag 3

Mario Antonio dag 3

4. februar, Costa Rica ⋅ ☁️ 30 °C

Idag startede jeg dagen med en morgenløbetur på stranden🏃🏻‍♀️☀️ Er ikke i super løbeform, men man må jo starte et sted🙈
      Så fik vi atter engang lækker morgenmad på Buro🍍🍳
      Resten af formiddagen stod på afslapning ved poolen og på værelset. Frokosten skippede vi og blev hentet til vores catamaran tur med snorkling.
      Vi troede at det var en hyggelig lille tur men endte på et kæmpe båd i to etager og bar og mad ombord. Tja omgivelserne var flotte, men tror at vi kunne have undværet de andre turister især dem fra USA som bare er alt for højrøstede uden at være klar over det selv. Maden var ikke så god som beskrevet og vi så nogle fisk, men flere tykke amerikaner deler da vi snorklede🤿
      Kom trætte hjem og så en god film på HBO som dsv åd alt min hårdt købte data🙈😥

• Dag 14–16

Pazifikküste

29. februar, Costa Rica ⋅ 🌙 26 °C

Morgens in San Gerado in der tollen Laurencia Lodge. Um 5:30 auf Quetzal Tour und ca 10 Stück gesehen, seltene und sehr hübsche Vögel. Gutes Frühstück. Dann auf dem Weg zur Pazifikküste, Manuel Antonio NP. Baden und Cocktail im/am Pazifik. Dinner am beach.Les mer

• Dag 68

Surfen in Manuel Antonio

6. mars, Costa Rica ⋅ ⛅ 30 °C

Jedes Mal ist das Gefühl der ersten gesurften Welle unbeschreiblich und so schön. Hier in Manuel Antonio ist das Wasser komplett ruhig und dann kommt ein Set mit 3-5 Wellen, die sich ordentlich auftürmen und teilweise kleine Tubes haben. Mega Gefühl, weil man extrem schnell auf Geschwindigkeit kommt. Dass ich diese Bedingungen überhaupt mal stehen würde, hätte ich nie gedacht. Mittlerweile surfe ich die Welle sogar entlang, probiere Neues aus und hab unfassbar Spaß 🌊 🤙🏼😍Les mer

• Dag 281

Manuel Antonio

7. mai, Costa Rica ⋅ ☁️ 31 °C

Na een flinke busreis en wat overstappen zijn we aangekomen in Manuel Antonio een heel klein dorpje aan de zee. We hebben een leuk appartementje geboekt en hebben even wat moeite deze te vinden. Als we de weg vragen in de supermarkt omdat we denken dat het daar zit blijkt het bovenop de supermarkt te zitten en dat we ook daar moeten inchecken. We worden naar boven gebracht en het ziet er prima uit en op het dakterras, met uitzicht op zee, is ook een zwembad. We zijn de enige mensen dus hebben alles voor ons zelf. Als we de tassen uitpakken wordt er nog een welkomstas vol met bier en water gebracht. Altijd fijn!

In Manuel Antonio is niet heel veel te doen. Het is vooral bekend om zijn natuurpark. Het dorpje zelf is 6 km lang en heeft 1 weg. Die lopen we de eerste dag naar beneden voor een lekker dagje strand. Erik en Lynn rennen meteen de zee in omdat er hoge golven zijn en als ze na een half uur nog steeds aan het springen zijn ga ik even meedoen. Het wordt inderdaad maar even want als Erik tegen mij zegt dat ik naar een surfer moet kijken ben ik zo afgeleid dat ik niet doorheb dat er achter mij een gigantische golf is gevormd. Deze klapt precies bij mij om en ik word helemaal meegesleurd naar de kant. Onderweg maak ik wat koprollen en als ik bijna op de kant lig heb ik enorm last van mijn schouder. Gelukkig valt de schade mee en is het alleen wat verrekt maar de komende dagen lukt het me niet om mijn arm hoog op te tillen. Na een tijdje pakken we de bus terug (er is hier behoorlijk hoogteverschil dus we hebben besloten naar beneden te lopen maar omhoog de bus te pakken) en bekijken de zonsondergang vanaf ons dakterras. Daarna koken we zelf in het appartement om de kosten zo laag mogelijk te houden. Blijft toch lastig als zelfs een pot rode pastasaus al 8 euro is.

De volgende dag gaan we weer naar het strand. Erik en Lynn willen graag surfen en rond 10 uur is de beste tijd omdat het dan nog geen hoog water is. Als we naar beneden wandelen zien we nog wat ara's en een toekan. Erik en Lynn zijn uren bezig in het water en na pas 1 les doen ze het best aardig. De verhuurder van het bord rent af en toe de zee in en dan krijgen ze nog wat tips. Ook komen we nog kennissen van Vera en Stefan tegen uit Dordrecht, hoe klein is de wereld? Als aan het einde van de dag hun koppies knalrood zijn en de buik en heupen vol zitten met schaafwonden is het tijd om terug te gaan.

• Dag 4

Quepos - Manuel Antonio Nationalpar

23. oktober 2022, Costa Rica ⋅ 🌧 24 °C

Gestern Abend gab es Gewitter und Starkregen... Früh zu Bett, Abendessen haben wir ausfallen lassen .... Wir dachten das Frühstück wird reichhaltig vom Buffet ... denkste ! karges Typico or Omelette and Coffee or Orange Juice, etwas Obst alles auf Zuteilung 😧
      Wir waren bereits vor dem Frühstück um 6:00 Uhr am Strand - war super 😀

• Dag 9

Lézardage à Manuel Antonio

17. februar 2020, Costa Rica ⋅ ☀️ 30 °C

Nous sommes arrivés pour visiter le parc national Manuel Antonio mais celui ci est fermé le lundi.
      Il nous faut trouver une chambre pour 1 nuit de plus ,pas facile dans ce secteur hyper touristique et passer la journée comme on peut.... Du coup on lézarde sur la plage en compagnie de nos amis les Iguanes.Les mer

• Dag 19

Manuel Antonio

11. mars 2020, Costa Rica ⋅ ☀️ 30 °C

... freche Affen! Massen an Touris! Nervige Parkplatzwächter. Aber auch ein wirklich schöner Nationalpark, den man an einem Tag gut bewandern kann. Zusätzlich hat man noch wunderschöne Strände. Fazit: Hier muss man auf jeden Fall hin, wenn man in Costa Rica ist. Wenn dann noch nachmittags um 15.00h das Championsspiel in einer Bar übertragen wird, was will man mehr!
      (Die Kakerlake in unserem Badezimmer auf jeden Fall will keiner 😖 )
      Auf dem Weg hierher ist eine Brücke und unten im Fluss tummeln sich die Krokodile! Das gibt es nur in Costa Rica!
      Heute ging es zum Wasserfall (etwa 40 km mit dem Auto und dann 4km zu Fuß hin und wieder zurück, das hatte mit dem Pick up nur schlappe 33 Dollar person gekostet! 🤣) Man könnte in dem Wasserfall Becken wunderbar baden. Hat sich gelohnt, die Wanderung! Morgen geht es zu unserem letzten Aufenthalt! Zur Nicoya Halbinsel.

• Dag 104

Beach day in Manuel Antonio

24. mars 2023, Costa Rica ⋅ ⛅ 29 °C

Gestern der Tag wahr eher unspektakulär... Ich habe nach jetzt knapp 3 1/2 Monaten ein vertrautes Gesicht wieder gesehen 😍 Jasmin die ich noch aus der Schule kenne reißt gerade auch in Costa Rica, und da haben wir uns gedacht warum nicht für ein paar Tage treffen... Also gestern an den Strand gechillt.
      Also Jasmin dann gegangen ist hat mich noch so ne Typ angequatscht, hab später herauf gefunden das er mal professioneller Surfer war. Vielleicht hätte ich sein Angebot für kostenlose Stunden doch nicht abschlagen sollen 😂 aber dafür hab ich den kostenlosen smoothi genommen 😁

Det kan også være du kjenner dette stedet med følgende navn:

Playa Espadilla Sur

Bli med hos oss: