Frankrike
Département du Vaucluse

Oppdag reisemålene til reisende som skriver reisejournal hos FindPenguins.
De 10 mest populære reisemålene Département du Vaucluse
Vis alle
Reisende på dette stedet

Tacos

26. juni 2022, Frankrike ⋅ ☀️ 28 °C

Google vertelde ons dat de Spar tot acht uur open zou zijn. Vergissing van Google in ons nadeel. Spar is dicht, even een terrasje dan maar en wellicht een eenvoudig restaurant voor vanavond. In deze chique buurt zijn de prijzen flink hoog. We kijken even in de winkelstraat verder en ons oog valt op een aanplakbiljet bij de bakker, Tacos Alpilles, bezorgt in dit stadje en moet ook op Facebook te vinden zijn. Is Facebook nog ergens goed voor. Een menuutje, taco plus friet plus frisdrank wordt voor 12,50 thuisbezorgd. Telefonisch zijn ze echter niet echt te bereiken. Sms-je achtergelaten en voila, na tien minuten wordt ik keurig teruggebeld. Bestelling opgegeven en keurig op tijd wordt deze bij de poort van de camping afgeleverd. Iets andere tacos als bij ons, het ze zijn echt enorme bomvolle soort van kruising tussen tortilla en Turkse pizza. We hadden werkelijk aan 1 menu genoeg gehad. Het aller lekkerste opgegeten en met een enorme volle maag en een tikje gegenereerd het overgeblevene weggegooid.Les mer

Zuster Anna

26. juni 2022, Frankrike ⋅ ⛅ 25 °C

Boven in het stadje is, naar het kasteel toe, een enorm plateau waarvandaan er echt een enorm uitzicht is. Het wordt snel erg warm en we gaan na een tijdje weer graag door het stadje lopen. Op een terrasje met uitzicht genieten we van een crêpe.Les mer

Baux en Provence

26. juni 2022, Frankrike ⋅ ⛅ 24 °C

Het wordt weer een hete dag. Weinig inspanning staat op ons lijstje. Gisteren hadden we met onze fietstocht zicht op het plaatsje Baux en Provence, bovenop een berg. Dat ligt hier niet ver vandaan. We zetten de fietsen aan een boom vast. Redelijk veilig leek ons en bovendien in de schaduw. We verwachten niet dat er boven in het, vast erg toeristische, middeleeuwse stadje veel plek zal zijn om de fiets te plaatsen. Vlak voor we echt het stadje ingaan krijgen we links werkelijk een hele rij, soort van spiraal, waar wel 50 fietsen passen. Het is altijd anders dan je denkt. Het stadje is mooi, wel inderdaad heel toeristisch met veelal dezelfde soort winkeltje. Wel heerlijk om doorheen te lopen.Les mer

• Dag 57

Weer onderweg

27. juni 2022, Frankrike ⋅ ☀️ 29 °C

Even na half acht verlaten we de camping. We rijden oostelijk, het is warm en er staat een stevige wind. Deze komt voornamelijk van de zijkant (Noord). In Mouriès gaan we naar de bakker voor brood. We treffen drie bakker die gesloten zijn. Even vragen en we slaan linksaf voor een bakker die ons voorziet van lekker brood. In Aureille wordt het tijd voor koffie. Na Aureille gaan we als Noordelijker, dus als meer wind tegen. Het laatste stuk, richting Orgon hebben we de wind echt pal tegen. Er staan hier veel fruitbomen tussen hele hoge naaldbomen die ze tegen de wind beschermen. Die wind is dus niet alleen vandaag zo sterk. Vanuit het noorden, tussen de Luberon en de Alpilles door. De verwachting is wind tot 65 km per uur (windkracht 8). Mmmm, we twijfelen of we wel de juiste camping hebben gekozen. De camping heet dan wel 'gelukkige vallei', maar zijn wij daar wel zo gelukkig mee? Tegen de wind intrappen alsof we door het Hollandse polderlandschap gaan, gaan we eerst maar kijken.Les mer

• Dag 57

Camping la Vallée Heureuse

27. juni 2022, Frankrike ⋅ ⛅ 29 °C

Tot vlak voor de camping rijden we nog pal tegen de wind in. Dan zijn we er, we moeten links afslaan en meteen valt de wind. We rijden langs een meertje en komen op een camping die inderdaad in een mooie vallei ligt. Er rustig, ook wat wind betreft. Het lijkt erop dat bij de receptie de deur net op slot gedraaid wordt, maar hij wordt voor ons juist nog even opengemaakt. We mogen zelf een plek uitzoeken en vanmiddag onze registratie compleet maken en doorgeven waar we staan. We gaan op zoek naar een lekker plekje. Bijna overal staan picknicktafels, dat is fijn. We vinden een plekje naar een grote, Nederlandse, camper en voor we het weten krijgen we lekker koffie aangeboden. Wat een luxe! Uiteindelijk gaan we een plekje naar achteren vanwege de wind. Binnen een paar uur hebben we meer gesprekken dan we de afgelopen twee weken hebben gehad. Veel mensen met tent, heel ontspannen.Les mer

• Dag 58

Cavaillon

28. juni 2022, Frankrike ⋅ ☀️ 29 °C

We hebben vannacht zowaar weer onder onze slaapzakken gelegen, zo koelde het af. En vanmorgen koelte en vogeltjes, meer niet. Wat een weelde. We staan laat op ondanks dat we weer vroeg wakker zijn. Maar zonder plaklijven, dat is echt heel fijn en al weer heel lang geleden. Ontbijtje en de kaart bestuderend besluiten we weer wat aan te passen. Aan de andere kant van de rivier de Durance ligt de Vaucluse. Bestuderen van kaartjes laat vanaf Robion de Véloroute 861 zien naar Orange. Dit vinden we interessant om te doen. We besluiten naar Cavaillon te fietsen, net in de Vaucluse, om daar bij het Office de Tourism informatie te halen. Je moet dat natuurlijk wel in het juiste departement vragen! In Cavaillon aangekomen in het Office de Tourism 'gesloten vanwege exceptionele redenen', prut. Koffie drinken dan maar, dus stadje door. Het is werkelijk een triest armoedig stadje, veel leegstand, terrassen die leeg zijn of gevuld met enkele trieste of duistere figuren. Dusdanig dat we maar bij MacDonald koffie gaan drinken, dat zegt genoeg niet? Terug naar onze heerlijke camping waar we besluiten wat langer te blijven. Dus ook maar even een was doen. Dat wil niet echt vlotten, de wasmachine schiet diverse keren in de stress en uiteindelijk moet het overgeheveld worden naar een andere machine. Het is inmiddels laat dus het grootste gedeelte maar in de droger ook gedaan. Je weet het nooit met die nachten.

Omdat we wat langer op deze camping blijven hebben we ook koelkastje gehuurd. Lekker gegeten en na het eten even heerlijk op het terras.

• Dag 10

Changement de cap

7. mai 2022, Frankrike ⋅ ⛅ 22 °C

Nous devions aller droit dans la mer vers le Sud, mais finalement, une fois arrivés à Beaucaire/Tarascon, nous fûmes tentés de poursuivre vers l’Est : le Lubéron. C’est assez drôle de changer d’itinéraire comme ça, selon les envies du moment. Mais nous avions oublié quelque chose d’important… (suite au prochain épisode)Les mer

• Dag 17

Avignon 2

18. april, Frankrike ⋅ 🌬 13 °C

Heute zum Abschluss ein ganzer Tag in Avignon. Da wir nicht im Zugzwang sind lassen wir uns Zeit beim aufstehen und suchen uns ganz gemütlich ein nettes Frühstückscafé. Danach gehen wir in die Markthalle und erfreuen uns an den appetitlichen Ständen mit allen ihren Köstlichkeiten. Aber wir wollen nicht nur mit den Augen essen, sondern versorgen uns mit ausreichend leckerem Proviant für die morgige lange Zugfahrt über Mannheim, wo wir nur 14 Minuten Aufenthalt haben, nach Berlin.
      Dann steht Kultur auf dem Programm. Wir besuchen das kleine feine Musee Angladon. https://de.m.wikipedia.org/wiki/Musée_Angladon
      Die Sammlung des Museums besteht aus dem Nachlass von Jaques Doucet, der eines der ersten Haute-Couture-Häuser 1895 in Paris gründete. Nachdem er sein Vermögen gemacht hatte, sammelte er vielfältige Kunstwerke: Zeichnungen, Gemälde, aber auch Möbel und Kunstgegenstände vom 18. Jahrhundert  bis zur Gegenwart. Er war auch ein aktiver Mäzen, der Schriftsteller wie Louis Aragon , André Breton u.a. unterstützte.
      Es sind u.a. Werke von Picasso, Degas, Cézanne zu sehen. Eine Entdeckung für mich waren Bilder von Tsuguharu-Léonard Foujita https://de.m.wikipedia.org/wiki/Tsuguharu_Foujita.
      Über eine 1993 gegründete Stiftung kam die Sammlung nach Avignon, wo 1996 das Museum eröffnet wurde. Zwischendurch gönnen wir uns einen Salat.
      Danach schauen wir uns die berühmte Brücke im Sonnenschein zuerst von oben, vom Garten des Papstpalastes aus an und laufen diesmal auch für 5 € darüber, soweit es eben geht. Anschließend bummeln wir durch die Gassen auf der Suche nach Mitbringsel und finden tatsächlich ein paar schöne Dinge außerhalb des üblichen Souvenirskrams. Abends landen wir in einem kleinen afghanischen Imbiss und essen eine Reisepfanne mit Möhren, Rosinen und Mandeln, dazu einen leckeren Brotfladen. Wir ärgern uns nur ein bisschen, dass wir für die vegetarische Variante ohne Huhn den gleichen Preis berechnet bekommen.
      Zum Abschluss des Abends und der Reise stossen wir noch in einer Bar mit einem Roséwein an.
      Morgen dann in zwei Zügen zurück nach Berlin.

• Dag 10

Avignon

I går, Frankrike ⋅ ☀️ 20 °C

Heute gab die Sonne alles und wir hatten perfektes Wetter für den ersten Teil der Besichtigung von Avignon. Zuerst war „die Brücke“ dran, eigentlich Pont Saint-Bénézet, aber bekannt durch das Kinderlied „sur le Pont d‘Avignon“. Danach ging es zum Papstpalast, wo wir mit dem Histopad durch die Geschichte des Palastes geführt wurden. Weiter ging es durch die Markthalle und nach einer Stärkung mit leckeren Galette ging es noch in die Gärten um den Papstpalast. Ein gelungener Besuch der Hauptsehenswürdigkeiten von Avignon.Les mer

• Dag 40–41

Le Pont d'Avignon

14. april, Frankrike ⋅ ☀️ 25 °C

The riding must have been good, because even after the picnic and swimming breaks, we had covered 70 km and reached Avignon. The city with the famous bridge in the famous children's rhyme.

I'm impressed with Kiran's ride today. But decide we will take it slower tomorrow.

Lessons from the road with Kiran:

"Hey papa, this is such a cool trip. When is our next bicycle trip?"

"Where do you want to go?"

"Oh I think I'll cross America"

Det kan også være du kjenner dette stedet med følgende navn:

Département du Vaucluse, Departement du Vaucluse, Vaucluse

Bli med hos oss: