France

Top 10 Travel Destinations Dunkerque

Begraafplaats

July 29, 2020 in France ⋅ ☀️ 20 °C

We waren eigenlijk van plan om naar Ieper in België te gaan, maar omdat het al vrij laat is besluiten we om in Duinkerken te blijven en daar de oorlogsbegraafplaats te bezoeken. Dit blijkt een enorm terrein te zijn met niet alleen oorlogsgraven want het grootste gedeelte is namelijk een gewone begraafplaats met enorme grafstenen en graftombes van meters hoog. Erg mooi om te zienRead more

Op weg naar Duinkerken, Frankrijk

July 29, 2020 in France ⋅ ⛅ 17 °C

Om half 10 vertrekken we naar Duinkerken in Frankrijk. We parkeren op een grote parking dichtbij het strand en tegenover het museum wat we willen bezoeken; Musée Dunkerque 1940 met de tentoonstelling over Operation Dynamo. Het was erg interessant om alles te bekijken.Read more

Mooie omgeving [Gerard]

7/29/20Reply

Lunch op het strand

July 29, 2020 in France ⋅ ☀️ 18 °C

Natuurlijk bezoeken we ook het strand van Duinkerken waar in de 2e wereldoorlog een compleet leger werd geëvacueerd naar Engeland. We wandelen erheen en genieten daarna van onze meegebrachte broodjes en van het uitzicht op het prachtige strand.Read more

Normandiet

October 30, 2020 in France ⋅ ⛅ 14 °C

Det bliver så et meget kort bekendtskab med Normandiet i denne omgang; vi kører af små veje tværs over til Caen. Der er bakket, sol og efterårsfarver. Sortbrogede køer på markerne - Camembert-osten stammer fra Normandiet! Indimellem æbleplantager - der bliver også lavet cider og calvados her. Og gamle bindingsværkshuse. Vi fortsætter mod nord, kører igennem mange departementer i dag, og det sidste hedder slet og ret Departement du Nord! Det nordligste i Frankrig, hvor vi kører ud til stranden efter Dunkerque. Vi når lige at gå en aftentur i mørket på den brede sandstrand. Det er lavvande, og der er langt ud til havet, vi kan bare se det som en hvid bræmme i horisonten.Read more

Vive la France

September 17, 2018 in France ⋅ ☀️ 23 °C

Und schon waren wir in Frankreich. Wahnsinn wie nah hier alles aneinander liegt. So braucht man von Oostende nach Dunkerque nur 30 Minuten.
    Frankreich wird uns jetzt einige Tage begleiten.
    Weil Dunkerque wirklich nicht schön ist, verbrachten wir unsere Nacht in der Nähe von Calais.Read more

Malo Les Bains

December 28, 2018 in France ⋅ 🌫 2 °C

We maken een wandeling langst het strand samen met onze poes. Ze blijft goed zitten in de draagtas. Een wandeling van 6 Km over het strand waar de film Dunkirk is opgekomen en waar ook in 1940 het drama zich afspeelde. Op het einde van het strand ligt een restant van een wrak dat enkel bij laagtij boven water zichtbaar is. Ze hebben dit laten liggen ter herinnering. Na de wandeling gaan we lekker eten in de mobilhome.Read more

Mariatche

Hebben jullie de film gezien?

Ja en das echt hier

Peggy houd van schaapjes

12/30/18Reply
    Mariatche

Nog eens een mooie muurtekening

12/31/18Reply

December 28, 2018 in France ⋅ 🌫 4 °C

Nu wandelen we naar het centrum van Dunkerque maar zonder de poes. In het centrum zijn de winkels wel open. Er is een kleine kerstmarkt en een ijsbaan. Op een ander plein is er een wandeling tussen de kerstbomen en huisjes gemaakt met elfjes en kerstmannen. Kei tof. Er staat een kraampje met kunstwerken van een schilder, een schilderij springt er uit maar is veel te groot en te duur. We wandelen via de haven terug naar de camper. Hier een buurt met veel moderne woningen. Totale wandeling 8 Km.Read more

Veerle Van hoof

Geen foto.s ?

Mariatche

Foto gemaakt van de schilderij?

Stefkemac

Hier het schilderij stiekem genomen en wat bijgewerkt. Zo was ook het strand daar weinig volk en dezelfde sfeer.

12/30/18Reply

Atlantik erreicht

September 5, 2018 in France ⋅ ⛅ 18 °C

Bin von Oostende bis hier runter gekommen, weil da die Küste überall verbaut war und ich keinen Platz mehr gefunden habe.☹️😕🙃
    Aber dafür stehe ich jetzt direkt am Meer #ein Wahnsinn, voll cool #😎😊😉😂🙂

Günther Kaiser

Ja voi cool 🤘 und der Bart steht dir gut, schaust aus wie ein richtiger Globetrotter 🤗

9/5/18Reply
    Friedrich

😂😂👍

9/5/18Reply

Dunkerque: A Sobering Scene

September 12, 2018 in France ⋅ ⛅ 15 °C

This morning we ferried across the English Channel from Dover to Dunkirk. There is a bunker near the beach which has been turned into a museum, 1940 Operation Dynamo, in which over 300,000 Allied troops were evacuated in 8 days, with the aid of a flotilla of "Little Ships". We saw the movie Dunkerque earlier this summer, and seeing where it happened brings it to life. Of course, many died too, and civilians were displaced or killed as well.Read more

Bruce Erichsen

😢. Thank you to all Veterans and current military personnel

9/13/18Reply
    DeanandLindasTravels

Amen!

9/14/18Reply

June 1, 2018 in France ⋅ ⛅ 14 °C

A few km from my last stop in Bergues, or so I thought had I not inadvertantly pressed the go by bicycle option on my GPS. I discovered my mistake after travelling the wrong direction in the fog for 20 minutes and ending up facing a footpath beside a railway line. Surprisingly I made up lost time and not only got to the harbour on time but well ahead and they let me board the earlier ferry which was about to leave. So a head start when I got to Dover, and only 800 km to Edinburgh! So long Europe, au revoir, auf weidersehen, dovedenja, ahoj, zbogom,viszontlátásra, vaarwel, and ÄddiRead more