India
South West Delhi

Here you’ll find travel reports about South West Delhi. Discover travel destinations in India of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Arrive New Delhi

September 29, 2017 in India

Arrive to very busy airports and glad to be met by Raddison Blu Plaza hotel curtesy transfer. A 10 minute trip to hotel weaving crazy motorists, cyclists. scooters, pedestrians and more. Glad to have a deep bath and very effective double glazing Spent morning in spa area and another massage before my tour pick up.

Dharamshala day 1

October 9, 2017 in India

Another early morning but only short bus trip to Delhi airport for flight to Kangra then one hour in small vehicles to Dharamshala. Late lunch, a few of hours to explore, rest and acclimatise to altitude before heading off to dinner with royal family of Kangra whose lineage go back to time of Alexandra the Great. Also included members of Tibetan Government

Leh 1

October 12, 2017 in India

Wake up call at 4am, down in lobby 4.20am for sorting luggage as only 15kg limit for flight to Leh. Hotel gave us a breakfast pack, on one hour flight served breakfast and on arrival sent to restaurant for a third breakfast. Altitude is 4530 metres. Beautiful gardens despite it being so dry.

Kathmandu

October 15, 2017 in India

8am departure for Late morning flight to Katmandu but with needing to drop off excess luggage, 3 hours at airport, delayed departure, extra 30 minutes circling in air before landing and getting visa and clearing customs despite only technically being a one and a half hour flight made it to the magnificent Yak and Yeti hotel 5km from airport for lunch at 4pm. We struggled to stay awake for the Buddhist monk's talk in an inspiring 100 year old room.Read more

Arrival???

April 7, 2017 in India

My day started early midnight to be exact, where in a plane I was trying to sleep with no luck. We arrived in Delhi at 3 o'clock in the morning to catch yet another flight to Kaipur. Everyone was shattered as we had all nearly stayed up for 24 hours, but the fun didn't end there we were treated to a tour, where I didn't fall asleep on the coach, and a training session, where I didnt fall asleep on the coach!!Read more

Taj Mahal

November 13 in India

Das Taj Mahal, der Anstoss zu unserer Reise, ist ein Mausoleum aus Marmor, erbaut für Shah Jahans Lieblingsfrau. Die grosse Liebe zu dieser Frau kann man beim Betrachten dieses Bauwerks förmlich spüren. Es ist von beispielloser Schönheit.
    20 000 Männer bauten 22 Jahre an dem Grabgebäude. Die Ornamente und Inschriften wurden mit Edelsteinen als Intarsien von tausenden von Kunsthandwerkern ausgeführt.

Als letzte Sehenswürdigkeit besuchten wir das Rote Fort von Agra. Das einzigartige Fort diente als Residenz der Mogule.

Beim anschließenden Mittagessen setzte sich Bernhard Russi und seine Frau an den Nachbartisch. Natürlich konnte Dani es sich nicht verkneifen den Beiden e Guete zu wünschen. Er sagte ihnen, dass die indischen Reiseveranstalter alles für ihre Touristen Unternehmen: Zuerst am Morgen das Taj Mahal und beim Mittagessen noch Bernhard Russi sehen! Nach einem kurzen Gelächter sprachen wir noch über ihren ersten und unseren letzten Tag der Indienreise.
    Danach machten wir uns auf den Rückweg nach Delhi.

Neu Delhi - Armut

April 1, 2017 in India

Die unschönen Seiten Indiens lassen sich weder verbergen noch schönreden. Armut steht an der Tagesordnung. Die Menschen versuchen alles um an Geld, Nahrung oder Wasser zu kommen.

Früher wurden Neugeborene verstümmelt, sodass sie im späteren Leben durch betteln Geld verdienen können. Das wird heute nicht mehr gemacht. Allerdings hat Indien nicht nur deshalb, aber zu einem nicht zu vernachlässigbaren Teil, eine Menge verstümmelter Menschen, die sich natürlich dort aufhalten wo sich viele Toruisten befinden.

Ganz schlimm wird die Armutsgeschichte dann wenn Kinder involviert sind. Nachdem wir zum Souvenirkaufen zu ein paar Shops gebracht wurden, mussten wir ca 400 Meter zurück zum Bus gehen, welcher von Kindern umzingelt wurde.

Wir haben etwas Seife, Bleistifte und Papier aus dem Hotel mitgenommen. So schnell konnten wir gar nicht schauen waren die Sachen weg, ebenso wie Wasser und Essen. Kekse werden einem förmlich aus der Hand gerissen.

Das letzte Bild zeigt einen Vater der eine Dose Pringles an die dort lebenden Kinder verteilt.

Neu Delhi - Hotel und Zugfahrt

March 30, 2017 in India

Nach einer kurzen Zwischenlandung in Mumbai haben wir gegen 20:30 die 18 Millionen Einwohnerstadt Neu Delhi erreicht. Über 10 Millionen registrierte 4 Rädrige Fahrzeuge, davon über 7 Millionen in Privatbesitz. Der Rest sind Busse und andere Staatliche Fahrzeuge. 🤤
    Dazu kommen noch unzählige TukTuks und Motorräder. 😂

Nach einem Abendessen ging es dann gegen 00:30 ins Bett, keine schöne Uhrzeit, zumal wir um 03:45 wieder aufstehen müssen um unseren Zug nach Agra zu erwischen. 😥😪

Die Zugfahrt ist absolut nicht mit Europäischen Verhältnissen zu vergleichen. Überall schlafen Menschen auf dem Boden, teilweise liegen sogar Kühe am Bahnsteig. 😂
    Ein Kulturschock der ganz üblen sorte, aber wie heißt es so schön:
    Andere Länder andere Sitten. 😁

Nach 2 h Zufahrt haben wir dann Agra erreicht. 😄

Bruiloft, New Delhi, India

April 14, 2015 in India

We gaan terug naar Delhi voor de bruiloft van Sab haar nichtje. Het wordt een familie reunie. Nichtjes en neefjes uit Indo, Australie en Amerika komen ook naar Delhi. Ook Sab haar vader en haar oom. De bruiloft is echt een beleving. Wij vallen van de ene verbazing in de andere. Het eindresultaat. Die indiers weten echt wel wat een feestje geven is. De vrouwen halen hun mooiste kleding uit de kast dit betekent de kleurrijkste felle kleuren en de meeste glitters. Wat ons verder opvalt is dat mannen vooral met mannen dansen en dat vrouwen vooral met vrouwen. Ook mogen de mannen drinken en de vrouwen niet. Wij trekken ons daar natuurlijk niks van aan en dansen wel met elkaar. En toch trekken wij het ons een beetje aan.. want de mannen halen toch de alcoholische drankjes voor de vrouwen waarbij de damens het zo snel mogelijk opdrinken. We zijn goed aan het integreren Virgil heeft er z'n 20 nieuwe Indiase vrienden bij en Sabrina heeft nog nooit zoveel glitters in haar leven gedragen. Sab had wel een beetje een grote blunder. Sab had een rode jurk uitgekozen, want als je toch naar een indiaase bruiloft gaat, dan moet je er ook wel voor gaan, dacht ze, de volgende dag kwamen wij er achter dat rood de kleur van de bruid is... akward :-p ( volgens ons is het ons wel vergeven als toeristen )

Tijdens deze feestelijke gebeurtenis, die maar liefst 3 dagen duurt ( en elke keer een andere outfit aan he ;-) slapen we gezellig bij de vader van Sab in een 5 sterren hotel, we worden dus lekker verwend. Wat een heerlijke afwisseling van het backpackleven! We eindigen ons Delhi avontuur met de Delhi Belly ( met name de Pa van Sab heeft er last van, voor jullie eigen fantasie om in te vullen wat de Delhi Belly is ;-). Next stop is Riskikesh voor een yoga week aan de voet van de Himalaya.

South West Delhi, جنوب غرب دلهي, দক্ষিণ পশ্চিম দিল্লি জেলা, Distrito de Delhi sudoeste, Sud-Ouest de Delhi, दक्षिण पश्चिम दिल्ली, Distretto di Delhi Sud Ovest, Zuidwest-Delhi, Юго-Западный Дели, दक्षिणपश्चिमदेहलीमण्डलम्, నైరుతి ఢిల్లీ, Південно-Західне Делі, جنوب مغربی دہلی