London Baby

• Dag 5

GOING HOME, BYE WATERLOO

10. april 2023, England ⋅ ☁️ 14 °C

LAST BUT NOT LEAST….

We zitten inmiddels in t vliegtuig op London City Airport, wat gingen deze dagen alle machtig snel 😳

Vandaag moesten we om 11:00 uit checken en dus deden we lekker rustig aan. Na het ontbijt de laatste dingen in de koffer, koffers in de bagage locker van t hotel en nog even de stad in.
    Helaas vandaag wel een zeer natte dag, maar we klagen niet want de andere dagen waren prachtig!
    We brachten nog een bezoekje aan het “Clink Prison museum”. Een museum waarin er wordt gegeven hoe gruwelijk je vroeger gestraft werd voor je daden…. En niet altijd omdat je schuldig was! 🤣

Daarna nog een wandeling langs een mooie kathedraal wat er gelukkig wel wat foto’s mochten maken… wederom prachtig!

Toen besloten we toch maar lekker te gaan chillen in t hotel….

We hebben het heerlijk gehad, echt even quality time met z’n drieën ❤️

Next SWCE is Japan 2025…… 🤪 See you there!!

• Dag 4

AS FAR AS THE EYE CAN SEE

9. april 2023, England ⋅ ☁️ 17 °C

KNIKKENDE KNIEËN

Na onze tour langs de magische plekken was het tijd om naar de London Eye te gaan.
    Nick en ik hadden de tijd aan ons zelf en hebben nog lekker door de stad gezworven.
    We zagen de wissel van de Horse Guards bij Westminister. En denk nou niet dat deze gasten zomaar hun beroep uitvoeren…. Dit is serieuze shit!
    We schrokken ons de krampen omdat er 1 guard zijn ronde ging lopen en out of the blue ineens vlak achter ons schreeuwde; “MAKE WAY🤬!!!” 🤣🤣 ja ja rustig man we gaan al!
    Daarna even gekeken bij de Horses waar iemand dacht wel even het hoofdstel van het paard vast te houden…. Uh uh, don’t do that friend 🤣 and again; “DONT TOUCH THE HORSE 🤬!!!” Hahahaha deze gast verstond er geen reet van en vroeg zich overduidelijk af wát hij fout had gedaan! 😂😂

Daarna via de London Bridge terug de Theems over. We namen nog een kijkje bij de COVID wall. Een hele lange muur met heeeel veel namen van mensen overleden door COVID.

Net voor de London Eye aten we nog een lekkere Chick&Chips om daarna de rij in te gaan voor het rad.
    Nick heeft beste hoogtevrees maar wilde het zeker wel proberen…..met knikkende knieën!
    Wat een gave rit! Wat f%€&@ hoog ga je! Wat een prachtig uitzicht!
    Eenmaal beneden had hij weer praatjes maar hij heeft het wel mooi gedaan ❤️

Dat was ons eind punt… versleten terug naar t hotel en wachten op Maup
    De avond sloten we af met een laatste maal met Rahul & fam…… Bye guy’s! See you in 3 months 😘 (again we forgot to take a picture🤪)

• Dag 4

HARRY POTTER TOUR

9. april 2023, England ⋅ ☁️ 17 °C

WINGARDIUM LEVIOSA 🪄

Vandaag alweer dag 4 van ons Londen avontuur, 1e Paasdag.
    In de ochtend splitten we ons op; Maup gaat met Rahul en fam nog een dag SWCE doen en Nick & ik gaan samen Londen nog een keer in.
    Wij hebben samen nog twee dingen gepland nmlk de Harry Potter Tour 10:30 & London Eye om 17:00.
    Ook vandaag schijnt de zon weer heerlijk en de stad is noggggg veel drukker, Pasen schijnt nogal een ding te zijn hier!
    Na een kort stukje met de metro stappen we uit, vlakbij Borough Market.
    Onze tour guide begint met ons in te delen in the houses door ons een kaartje te laten trekken uit de “sorting hat”. Nick zit ingedeeld bij Slytherin en ik kom in Gryffindor
    De hele enthousiaste gids leidt ons door kleine straatje, steegje en bij ieder film moment tovert hij z’n iPad tevoorschijn en laat hij de echte beelden zien. Grappig hoe we de afgelopen dagen langs deze locatie gelopen zijn zonder enig idee te hebben van deze plekken.
    Het is een flinke wandeling over de Theems en zelf weer een gedeelte met de metro. Nou ben ik niet de grootste giga Harry fan maar toch was dit echt leuk. Zo wist ik bv ook niet dat er gedeeltes opgenomen zijn in de St Paul’s cathedral. De tour eindigde voor het theater waar nu “The cursed child” speelt, zoals het er nu naar uitziet wordt dit ook verfilmd maar wil Daniël “Harry” nooit meer in een Potter film spelen…… 🥺
    Einde tour dus…..

Op naar de London Eye 🎡

• Dag 3

STARWARS CELEBRATION

8. april 2023, England ⋅ ☁️ 15 °C

MAY THE FORCE BE WITH YOU

Vandaag was de dag dat we naar de SWCE gingen! StarWarsCelebrationEvent voor de niét nerds onder ons 🤓
    Veeeeeel vroeger dan de puber lief was (lees 05:40 wekker, 07:00 weg) stonden we voor dag en dauw al bij de subs. Samen met Rahul en zijn familie reisde we af naar de ExCel….Een soort Ahoy maar dan 2x groter.
    De deuren gingen open om 10:00 (ja je leest het goed want de reis er naar toe was slechts 25 min dus tel uit je winst 🥴) en dus moesten we nog even een flinke tijd in de rij!
    Door dat Rahul speciale kaarten had konden wij met hem in de kortere rij en dus waren we eerder binnen dan de “generale que”
    En we hadden ook hier een serieus programma; Funko shoppen voor exclusieve poppen, een show bij wonen, nog een keer shoppen en uiteindelijk weeeer een show bijwonen.
    Ik snap als je hier afhaakt want het klinkt echt niet echt geweldig maar alles bij elkaar maakt dat dit echt een top dag was!
    Alles en iedereen die daar loopt is StarWars gek en meer dan 70% van de mensen doet daar aan Cosplay (Google zelf) Geweldig!
    JarJar, Darthvader, Chewie, Anakin, Mandalorians, Grogu, Yoda, Palpatine, Ewoks, SandPeople en zo kan ik nog wel even verder gaan!
    Verder enorm veel shops met veel verschillende merk en maten in StarWars merchandise. Ook waren er veel acteur aanwezig die handtekeningen uitdeelde als doorvoor dik betaalde…. Dat dan weer wel😉
    De dag was zo voorbij!
    Morgen gaat Maup nóg een dag en gaan Nick en ik lekker nog een keer de stad in….
    Maar dat in t volgende blog!

Truste voor nu!

• Dag 2

THE DUNGEONS

7. april 2023, England ⋅ ⛅ 15 °C

HELLO TO ALL YOU SINNERS

Ooit deden wij in Amsterdam al eens the Dungeon’s aan en dat was geweldig!
    Je wordt er meegenomen in de history van de stad. Op een geweldige maar gruwelijke wijze vertellen ze je over welke gruwel daden er plaats vonden en maken zeer goede acteurs dat je je soms zeer ongemakkelijk voelt en je je steeds weer opnieuw de krampen schrikt! Zei ik al dat het geweldig was? 🤪
    Toch had deze Dungeons net dat beetje extra want ook hier in de (net als bij Tussaud’s) zat een geheel rit met karretjes verwerkt en maakte we aan einde een vrije val als in de Tower of Terror in Disney!
    Na dik 2 uur stonden we pas weer buiten…. We hebben genoten, dat staat vast!

Tomorrow to Starwars we will go!

• Dag 2

TOWER BRIDGE

7. april 2023, England ⋅ ⛅ 15 °C

OV OF LOPEN

Tis Goede Vrijdag vandaag (thnx Eartha🤪) en dus is het een drukte van jewelste in de stad en prachtig weer ☀️ Vandaag proberen we iets rustiger aan te doen maar hebben des ondanks een pittig schema!
    We moeten nmlk vandaag ook onze tickets voor de StarWars Celebration ophalen en dat ligt toch weer vlak bij Londen City AirPort. Ook hebben we kaartjes voor The London Dungeons om 16:30….. dus HOPHOP daar gaan we weer!
    Om nog net iets meer van de stad te zien nemen we de iconische dubbeldekker naar onze eerste stop; Tower Bridge
    Wauwwwww…dat ding is gigantisch! En prachtig!
    We besluiten er, net als aaaaaalle andere toeristen 😅 overheen te lopen, genieten van t uitzicht en nemen daarna de DLR richting de ExCel voor de tickets.
    Een route die iets langer duurde dan gepland 🤪 dankzij werkzaamheden en onderhoud aan t spoor…. Klinkt bijna Hollands!
    Nadat we de tickets eindelijk hebben moeten we dus weer terug (dit ging sneller) en stapte weer uit bij Tower Bridge.
    Vanaf dit punt zijn we gaan wandelen langs de Queens Walk aan de Theems.
    Over alle mooie bruggen heen en zo door naar St Paul’s Cathedral.
    Vanwege de Hemelvaart konden we wel naar binnen maar was het maken van foto’s niet toegestaan. Jammer maar dit plaatje blijft in m’n geheugen want wat een enorm groot, mooi, imposant gebouw is dat! Ook dat ene plekje waar de queen tijdens COVID alleen zat toen zij haar man ging begraven…. Kippenvel!
    Eenmaal buiten liepen we terug over de Millennium Bridge! Movie moment! Op deze brug werd een scène uit Harry Potter geschoten…. 🪄🧙🏼‍♀️
    Vanaf daar was het een stevige 30 min lopen naar The London Dungeon’s…. Twijfel… bus, metro, taxicab? Nee joh, gewoon lekker lopen zegt Nick! 😳 Oké 😂
    Meer dan ruim op tijd waren we bij de Dungeon’s en hoe die ervaring was vertel ik je in het volgende stuk….

KINGS PLACE

GOD SAVE THE….👑🇬🇧

Na Madame Tussaud’s, toen we eigenlijk al best versleten waren, zijn we toch nog met de metro door gegaan naar Buckingham Palace.
    Als je dacht dat de Rotterdamse metro een wirwar aan lijnen was, dan zou ik vooral de metro van London eens instappen!
    Drie lijnen onder elkaar…..ONDER DE GROND! 😳 Overstappen betekend dus in sommige gevallen rennen van de ene verdieping naar de andere!
    Uiteraard allemaal verbonden met roltrappen waar iedereen netjes rechts blijft staan en links gewoon netjes door kan lopen. Heeel bijzonder….
    Bij Green Park er uit en toen door de grote tuin naar het paleis.
    Even aangebeld, maar Charlie was niet thuis!
    Ze trouwe wachters waren er wel 💂🏼‍♀️maar niet heel spraakzaam!
    Mooie plek, helemaal als je bekend bent met de royals of England. Dit was de laatste halte voor vandaag.
    Aangezien de zon heerlijk scheen besloten we naar het hotel terug te lopen…. Die laatste 5000 stappen hebben ons bijna genekt 😂
    But we made it!

In de avond zoals gezegd lekker met Rahul en z’n familie gegeten…. Bij gekletst en funko’s uitgewisseld…..🤓

EINDE DAG 1 😴

BAKERSTREET

6. april 2023, England ⋅ ☁️ 14 °C

EEN WASSE NEUS…of toch niet?

Nog nooit was een van ons in een Madame Tussaud’s geweest. Nou laat mij je vertellen dat als je gaat dat deze zeker meer dan de moeite waard is!
    Vanaf binnenkomst staan er talloze beroemdheden je op te wachten en mag je te pas en te onpas met iedereen op de foto.
    Maup ging los, heb hem nog nooit zo vaak zien poseren 😂
    Het meest bijzondere was dat er halverwege in het museum een gehele attractie zat, met de look & feel van de Pirates of the Caribbean uit Disney. We wisten niet dat dit er in zat en waren dus met stomheid geslagen, super tof!
    Weer een stuk door en 100 foto’s verder werden we ineens verrast door een 4D film 🍿 🎥….. Marvel vulde het scherm en alles vloog letterlijk om je oren😂

Echt letterlijk verbaasd door alles wat we hadden gezien stonden we dik 2 uur later pas weer buiten! GE-WEL-DIG!!

LONDON CITY

WALKING ON SUNSHINE…NOOOOO 🌂☔️

Rain, no sunshine, dark clouds….
    Maak wij laten ons niet gek maken!
    Wij lopen als eerst richting the London Eye, het mega grote reuze rad dat ligt aan de Theems. Wat een gevaarte en zondag gaan Nick en ik een stoere poging doen om een rondje er in te maken 🤓
    Toen door naar de Elizabeth Tower en dus de Big Ben. Wat een prachtig mooi gebouw en ja hoor ook de bellen werken nog!
    Toen door naar Travalga Square met z’n grote fonteinen. Vanaf daar zijn we door gelopen naar Leicester Square.
    Ondanks dat dat er in eerste instantie niet echt bijzonder uitzag zagen we ineens allemaal bekende figuren zitten… Bean smiled at me 😋
    Aan dit plein zat ook een enorme Lego en M&M store die we uiteraard ingegaan zijn.
    Beiden echt te leuk om niks te kopen…
    Met enkele tasje rijker liepen we, via Piccadilly Circus, verder naar Oxfordstreet. Onderweg kwamen we langs. China Town, SoHo en bezochten we The Forbidden Planet voor onze Funko fan.
    Ik wilde nog graag naar de Dirty Dancing musical 😜 maar daar was geen tijd voor want….Om 14:15 hadden kaartjes voor t Madame Tussaud’s dus pakte we de metro naar Baker Street maar daar vertel ik in mijn volgende post meer over…..

WATERLOO part 2

FRIENDS

Rahul kennen wij (Maup meer) al geruime tijd, zo’n twee jaar inmiddels. Alleen hadden we elkaar nog nooit in reallife gezien!
    Reden; Rahul woont met zijn familie in San José California😎
    Toen we beiden hoorde dat de StarWars Celebration in Londen was riep Rahul meteen dat hij ook ging en dat het super tof was als we elkaar daar konden ontmoeten! En dan vonden wij ook….
    Gisteren nadat we de koffers in t hotel hadden gelaten zijn we meteen zijn kant op gelopen want ze zaten in t hotel naast -zie foto- ons 😅 (dit was uiteraard geen toeval..)
    Wat een onwerkelijke ontmoeting. Je kent iemand wel maar je kent hem niet!
    Na wat dikke knuffels en een kort praatje spraken we af dat we s’avonds lekker gingen eten met elkaar…. Deal!
    We namen afscheid voor en wij gingen onze citytrip beginnen.