New Zealand

Top 10 Travel Destinations Clutha District
Show all

Doorweekt

November 3, 2022 in New Zealand ⋅ ⛅ 10 °C

De ochtend begon in de regen dit was voor zo mij als de koeien geen feest. Na het melken ben ik met Annette op pad geweest om mijn bankrekening te openen. De vrouw verliet even de kamer en ik moest echt moeite doen om wakker te blijven dus een bakje koffie werd wel gewaardeerd. Ik had gister de haspel verkeerd opgerold dus deze moest ik opnieuw uitrollen. Ik denk dat ik nog nooit zo veel op mezelf gevloekt hebt. Dit word morgen vervolgd. Morgen ochtend ben ik lekker vrij en kan ik wat bij slapen!Read more

Rustig aan

November 5, 2022 in New Zealand ⋅ ⛅ 14 °C

Gister ochtend was ik een ochtendje vrij waarin ik heerlijk kon bijslapen en wat dingetjes kon doen waar ik tijdens werk niet aan toe kwam. Omdat ik er net een week zit had ik nog geen behoefte aan een hele dag vrij. Dus na de lunch ben ik weer aan de slag gegaan en savonds weer gemolken. Het melken zou wat langer duren omdat er die ochtend troep in het filter was gevonden. Dit betekent dat we elke koe moesten voor melken voordat we het melkstel er onder konden hangen. Het duurde even maar uit eindelijk hadden we de boosdoener gevonden. Deze melk zal dus niet in de tank komen. Ook werd er een nieuwe groep gemaakt met de kleinere, zwakke of kreupele koeien. Uit eindelijk waren we toch vrij rap klaar. Na het eten voelde ik me niet zo goed en ben ik op bed gegaan. Om de hele nacht wakker te liggen met buikgriep. Om 3 uur ging de wekker weer. Waarna ik aangaf wat er aan de hand was. Ik mocht het aankijken maar eenmaal de koeien op gehaald merkte ik al dat ik de energie niet meer had om überhaupt te staan laat staan te melken. Ik ben toen naar huis gegaan en heb de hele dag op bed gelegen. Op het moment gaat het beter. Ik denk dat het heel erg te maken heeft met dat alles nieuw is en dit is hoe mijn lichaam er op reageerd.Read more

Het witte goud🍼

November 1, 2022 in New Zealand ⋅ ☁️ 16 °C

De dag begon om 3:45 in de ochtend. Dat is toch even wennen en goed aankleden want dan is het koud. Ik begon met koeien ophalen op de quad. Het melken zelf ging prima maar door bepaalde dingen duurde het langer. Dat komt natuurlijk nooit goed uit. Verder heb ik wat kleine klusjes gedaan. Ik maakte na de lunch (toen ik al 8 uur aan het werk was) de fout om op bed te gaan liggen. Heb hier een half uurtje geslapen om vervolgens om half 3 weer te kunnen gaan melken. Ik begin steeds meer de manier van werken te snappen wat het voor mij ook makkelijker maakt. Ik zou graag laten zien hoe het melken gaat maar zou niet weten hoe. Ik heb vandaag meerdere filmpjes gemaakt maar helaas kan ik deze niet te gelijk posten dus er komt meer aan😉Read more

Rustig aan

December 23, 2022 in New Zealand ⋅ ⛅ 12 °C

Op dit moment sta ik er alleen voor. Joppe is begin deze week vertrokken. Het is heel stil in huis maar tot nu toe vermaak ik me prima. De drukte op het bedrijf is wat gaan liggen dus op het moment is het eigenlijk alleen melken. Ik ben rustig mijn reis aan het voorbereiden. Zoals het nu lijkt ga ik een paar weken met het Duitse meisje het Zuidereiland verkennen en dan zelf naar Auckland om vanaf daar naar huis te vliegen. Ik wil voor mijn verjaardag thuis zijn.Read more

Blauwe plekken, schrammen en spierpijn

November 14, 2022 in New Zealand ⋅ ⛅ 19 °C

Dit weekend liep lekker door. Zaterdag mocht ik voor het eerst te maaien. Ik vind het heel leuk dat ik alles mag proberen. Het maaien ging prima ik moet nog even inschatten hoe ik de bochten het beste kan maken maar verder gaat het goed. Het is natuurlijk echt groot speelgoed en ook echt duur dus voorzichtig doen is een must. Zondag is voor zondag klusjes. Het melken gaat natuurlijk altijd door. Daarna wat kleine dingen gedaan. Vergeleken met de rest van de week was het echt rot weet het regende eigenlijk constant. Daarom was binnen zitten geen straf. Jan en Annette hadden de avond vrij wat betekende dat Joppe en ik de verantwoordelijkheid hadden. Dit liep mooi door. We zijn volgens mij al vrij goed op elkaar ingespeeld en hebben de zelfde werk mentaliteit wat heel fijn en gezellig is. Vandaag moesten de kalfjes gevaccineerd worden dat was echt een worsteling. Die beesten duiken overal heen dus je moet jezelf haast op ze werpen wil je ze vangen. We deden het met zijn vieren maar het was voor iedereen de eerste keer dus het was heel erg uitzoeken wat handig was. Er zijn wat gewonden gevallen vooral toen er een kalf over het hek sprong. Ik merk heel erg dat mijn lichaam nog een beetje moet wennen ik heb constant spierpijn, zit onder de blauwe plekken en mijn handen liggen open met kleine wondjes. Maar we klagen niet laat alleen maar zien dat ik er vol voor ga. Ook gaat het steeds beter met Bram op de quad.Read more

Weer fris en fruitig

November 8, 2022 in New Zealand ⋅ ⛅ 17 °C

Na twee dagen ziek in bed te hebben gelegen ben ik weer volle bak aan de gang. Dit was wel weer even zwaar omdat ik ook nog niet helemaal beter ben. Wel ben ik blij dat het weer beter gaat en ik lekker bezig kan. Het is heerlijk weer en dat maakt buiten werken 100 keer beter. Vanacht word er ingekuild door de loonwerker. Dus morgen word het zandzakken sjouwen.Read more

And they were roommates

November 28, 2022 in New Zealand ⋅ ⛅ 13 °C

Het belangrijkste van deze week was verhuizen. Tot nu toe heb ik bij Jan en Annette in huis gewoond. Dit ging prima maar ik weet van me zelf dat ik toe ben aan mijn eigen plek. Hier waren Jan en Annette het mee eens zij hadden natuurlijk ook behoefte aan hun privacy. Helaas is het woonhuis nog niet klaar waardoor dat lastig was. De optie was of een carvan regelen of bij Joppe in de bouwval. Helaas is het hoogseizoen in Nieuw Zeeland dus een carvan zat er gewoon niet in. Ik was gelukkig van harte welkom bij Joppe. Om het iets huiselijker te maken hebben we wat extra meubilair in huis gezet. Er is alleen verder niet veel af in huis. De grond en het dak zijn beide niet af en de nieuwe ramen moeten er nog in. Het kan dus een beetje fris zijn om 4 uur s ochtends. Ook zitten de deuren er binnen nog niet in daarom hebben we in mijn kamer een kast voor de deuropening gezet voor de privacy. Om mezelf een beetje welkom te heten heb ik van eigen melk pannenkoeken gemaakt.

De meeste koeien zijn nu geinsemineert. Helaas zijn nog niet alle koeien tochtig geweest. Deze hebben van de dierenarts een spiraal gekregen. Deze moet wanneer hij er weer uit gehaald word de tochtigheid op gang brengen.

27 nov zou ik met Ilse naar The Vamps in london. Dit ging helaas niet door. Wel heeft die schat me gebeld en kon ik een beetje mee genieten♥️

Drukkk

November 30, 2022 in New Zealand ⋅ 🌧 12 °C

Deze week was druk. Een groot gedeelte van de velden zijn gemaaid en in balen gemaakt. Deze moesten over verschillende percelen verspreid worden. Alle koeien moesten gemonsterd worden. Dit gaat heel anders dan in Nederland. Hier krijgt de koe een potje toe gepast en hier zal de melk machine een bepaalde hoeveelheid van haar melk in doen. In het lap word hier dan alle informatie uit gehaald. Dit is echt een heel secuur werk omdat je echt niet kan hebben dat je twee koeien in het zelfde bakje hebt. Maar we hebben het door staan nu is het wachten op de resultaten. Ook loopt de verbouwing lekker door. De ramen zijn gezet en ze zijn bezig met de deuren. Een van de bouwvakkers vroeg van de week aan mij. Kun je het wel aan dat je geen deur hebt en met zo'n pipo samen woont. Ik zeg ja hoor kan hem wel hebben. Daarna ben ik gaan melken en kwam ik terug waren ze zo lief geweest om voor mij er een deur in te bouwen.😂♥️Read more

Stikstof

November 1, 2022 in New Zealand ⋅ ☁️ 16 °C

Er zijn hier allemaal dingetjes waarvan ik denk waarom zou je dat zo doen? Zo sproeien ze hier stikstof over het land met een helicopter. De precieze reden weet ik niet. Maar het heeft waarschijnlijk iets te maken met omdat de weilanden in de bergen liggen is niet alles even goed bereikbaar. Het ziet er wel cool uitRead more

Wonderland bleek niet zo wonderlijk

December 12, 2022 in New Zealand ⋅ ☁️ 16 °C

De afgelopen weken zijn mij zwaar gevallen om verschillende redenen waar ik hier niet verder op inzal gaan. Dit heeft mij het besluit doen maken een einde te maken aan dit avontuur. Dit vind ik echt heel vervelend omdat dit toch een droom van mij was en eigenlijk stiekem dacht niet meer thuis te komen. Maar ik ben er achter gekomen dat deze plek en situatie mij niet gelukkig maakt. Ik ben gegaan voor mezelf en moet nu dan ook voor mijn eigen geluk kiezen.

14 januari zal mijn laatste dag op de boerderij zijn. Ik ben van plan daarna eerst nog tot eind januari te gaan reizen. Omdat ik niet van olan ben weer terug te komen naar Nieuw Zeeland. Ik ben me rustig aan het oriënteren wat ik wil gaan doen. Als jullie dus nog dingen hebben die ik moet gaan zien laat het me weten. En tot snel😘

Clutha District