Portugal
Câmara de Lobos

Here you’ll find travel reports about Câmara de Lobos. Discover travel destinations in Portugal of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Camara de Lobos

September 13 in Portugal

Gegen 15 Uhr sind wir noch einmal nach Camara de Lobos gefahren und haben uns noch einmal dem Platz, von dem aus 1950 Winston Churchill den Hafen gemalt hat, angeschaut. Das Restaurant war zu und machte den Eindruck, dass es geschlossen sei. Dann sind wir an der Küste entlang zum Traditionshotel Reids gefahren, in dem Kaiser Karl und Churchill gewohnt hatten. Zuletzt habe ich im Hotel im Dezember 1970 einen Tee getrunken. Bis auf das Hotel war edie Gegend nicht wieder zu erkennen. Total zugebaut und touristisch genutzt.Read more

Janne och Mia hälsar på

February 23 in Portugal

I tisdags kom Janne (Carins bror) och Mia hit för att hälsa på en vecka. Idag är det fredag och vi har haft jättetrevliga dagar med promenader på stan, goda middagar och OS dessemellan. I onsdags var vi och lyssnade på fado i engelska kyrkan, fantastiskt duktig sångerska och bra musiker.

Idag har vi tagit en långpromenad till Camara de Lobos. Mäktiga dyningar rullade in mot den svarta lavakusten, ett riktigt skådespel! När vi kom fram blev det förstås traditionell poncha. Det var ju här den uppfanns! Den består av pressad apelsin- och citronjuice, kan även vara passionsfrukt, honung och rom. Inte dumt 😊.

Nu är det läggdags. I morgon curling, ja herrfinalen i OS alltså, och sedan botaniska trädgården och Monte.
    Och Sveriges guld 🥇i skidskyttestafetten idag var ju överraskande och ’sjukt bra’ 👍, kul!

11. Tag: Lido Funchal -> Camara de Lobo

October 13, 2017 in Portugal

14:00h:
    Tour 1 bei ROTHER: Wir sind am Hotel gestartet und laut Maps.me waren es 6,7 km bis nach Camara de Lobos. Mit der 2011 eröffneten Promenade zwischen Praia Formosa und dem pittoresken Fischerort „Camara de Lobos“.

16:30h:
    Auf dem Rückweg (6,7 km) haben wir Stopp an einem fantastischen Fischrestaurant (Doca do Cavacas) gemacht - direkt auf den Klippen am Meer. Heidi hatte Megagute Scampis in Knoblauch Tomatensouce. Ich hatte Red Snapper vom Feinsten.

17:45h:
    Wir sind zurück am Hotel. Füße hoch ist jetzt nur noch angesagt ...

Editiert am 19.11.2017

Promenad till Camara de Lobos

February 15 in Portugal

I går var det kanonväder och vi fick för oss att ta en långpromenad till Camara de Lobos, ca en mil. Det är lite knepigt att hitta i början, det blev några återvändsgränder och klättring över staket - avstängt pga risk för ras, men vi snabbade oss på och det gick bra 😎. Vi höll på att ge upp ett tag, men så hittade vi den fantastiskt fina promenadvägen utefter havet. Fasadväggen med den häftiga väggmålningen tipsade Janne och Mia om, den var publicerad i DN i lördags, kul att vi hittade den. Väl framme satt det bra med en kall öl och lunch. Winston Churchill var här mycket, målade tavlor och skrev sista delen av sina memoarer. Så tog vi bussen hem och tyckte att vi varit så duktiga som gått hela vägen. Sen somnade vi tidigt 😊.Read more

Promenade do lido

February 23 in Portugal

Planen idag var att vandra uppe i bergen, men regn och dimma på morgonen och löften om att det skulle fortsätta hela dagen ändrade på den.
    Efter mycket velande om hyra bil, vandra längs kusten, eller floka i stan slutade med en taxi till camara de lobos, fiskebyn vi passerade häromdagen och en lättare vandring tillbaka, ca 2h.

Câmara de Lobos, Camara de Lobos, كامارا دي لوبوس, Καμάρα ντε Λόμπος, کامارا دلوبوس, კამარა-დი-ლობუში, Камара-де-Лобос, Камара-де-Лобуш, 卡馬拉-德洛布什