Slovenia
Slovenia Ferry Port

Here you’ll find travel reports about Slovenia Ferry Port. Discover travel destinations in Slovenia of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

First diving

July 7, 2017 in Slovenia

A nap megpróbáltatása pedig csak ezután következett.
    Miután strandoltunk egy jót és felavattuk az új matracokat, 17h-ra volt időpontunk a Subnet nevű búvár helyre, ugyanis befizettunk egy kezdő búvár tanfolyamra! :) Marci javasolta, hogy csináljunk valami olyat amit meg korábban egyikünk sem próbált ki- na ez pont ilyen. :)

Nekem totál gyomorgorcs a nulladik pillanattól kezdve, persze vegyítve a kíváncsisággal hogy azért csak ki kellene ezt próbálni. Először beültettek egy tanterembe, egy félórás oktató videót kellett megnézni. Utana jött az "instruktor", aki (tört angolsaggal, ami kicsit nehezitette a megértést, főleg amikor belegzes helyett "exhale"-t mondott, ami azért ebben a szituban erősen nem mindegy) szoval elmagyarázta a felszerelést, és utána bele kellett magunkat préselni a neoprem ruhába. Marcinak persze ez komfortos volt, nekem kevésbé, de utólag visszanezve ez meg gyerekjáték volt! Ránk aggattak súlyokat (nekem 6, marcinak 8kg-ot, amihez utólag meg köveket is pakoltak a zsebunkbe, mert egyikonknel sem bizonyult elégnek), majd a bazi nehéz palackkal vonultunk a vizbe. Mondtak, hogy benn majd minden könnyebb lesz. :)Ezután, sok időt nem hagyva a visszafordulásra, jöhettek a gyakorlatok.

Merules, légző berendezés (regulator) használat megtanulasa, felkészülés "a mi van ha kitepik" szitura (jó hogy megtanultuk mert én kb 5 perccel később a nagy kalimpalasban ki is teptem Marciet:))), szemüveg tisztitas, egyezményes jelek megtanulasa.

Én ugyereztem mint aki nem kap levegőt, ráadásul nem bírtam lemerulni (meg kövek jöttek), szóval folyamatosan visszajöttem a víz fölé. Volt egy pont, amikpr tényleg hagyni akartam a francba az egészet. De aztán a kitartás győzött (illetve Marci ölelése sokat segített), és végül sikeresen abszolvalva a feladatokat, 6m-ig merultunk.

Nagyon érdekes volt, ott uszkaltak a halacskak a labunk között, láttunk rákot és egyéb tengeri elolenyeket, ja én szerintem egy kakit is.:)
    Egy para volt, amikor Marci egyszercsak eltűnt a szemem elől (általában ő előttem ment), az instruktor haladt, Marci meg sehol. A csavonak nem bírtam szolni hogy Baszki stop! Aztán szerencsére realizálta a helyzetet és kiderült h Marci felettünk lebeg és nem bír lejonni. Aztán valahogy megoldotta és jött lefelé szerencsere.

Ami nagyon para volt meg, hogy néha azt hittem szetreped a fejem és a fülem, ahogy merultunk lefele, folyamatosan kiegyenlíteni kellett.

A végén a "nagy mélységben" az instruktor kezet fogott velünk, és gratulált, ott nagyon örültem h sikerült megcsinalni! És Marcival egyutt.
    Kierve remegett kezem lábam de nagyon büszke voltam magunkra! :)
    Azt meg nem tudom lesz-e folytatás (Marci már a Voros tengert emlegeti), de nagyon nagy élmény volt es Piranrol mindig ez fog eszembe jutni!

Bazira kifaradtunk, elmentünk egy vacsira aztán bedoltunk az agyba. Jó kis nap volt!

• Day2

Már tegnap kineztuk Marcussal a Hotel Piran hívogató teraszat egy jó kis brunchra. Minden volt mi szem szajnak ingere és meg egy sirály is társult a lakomahoz (állítólag Levi ismeri is :))). Szóval feltoltottuk a lemerült elemeket, de kellett is mert kis séta után megmasztuk a kilátót, megnéztük a templomot és a gyönyörű kilátást Piranra és a környező varoskakra. Megérte felkutyagolni!:)
    Utána pedig a Piazza Tartinin elszopogattuk a jól megerdemelt hűsítő kokteljainkat.:)

• Day40

Piran-Breathtaking

October 13, 2016 in Slovenia

Didn't write last night because we had too much fun and got into our room really late. We got into Piran which is in the farthest west coast point of Slovenia. Absolutely stunning. Climbed the bell tower,146 steps to the top, and took some great photos. Walked the promenade and had a great lunch. Drank some wine in our room and then met a couple of guys for drinks later. Had a ton of fun laughing and joking with them. One was from Bosnia and the other was local. The weather was warm sunny and 17 degrees.
    We were supposed to get a ride to Trieste Italy but had to grab a cab instead. We got into Trieste at 11 am. Christy crashed and I headed into town to explore.

Hotel tartini

August 10, 2016 in Slovenia

Szerencsésen megérkeztünk a Hotel Tartinibe, Piranba. Amig kipakoltunk behajthattunk a városba, egyébként látogatók számára nem lehet kocsival behajtani. Mikor kivittük az autót és visszasétáltunk, megálltunk a tengerparton csobbanni. Itt a nyílt tenger miatt nagyon erős a hullámzás, de szép, tiszta a víz. A szállásadónk Daniel nagyon kedves, mondta hogy magyarországról mindig nagyon kedves vendégei vannak. Volt egy magyar szerelme is de sajnos nem lett happy end. A szoba szerény és kicsi, de tengerre néző teraszunk van, és pont kényelmesen elférünk. Tegnap este egy kellemes borozgatád után gyorsan kidőltünk.
    Ma, 10-n sajnos szakad az eső. Bőséges reggeli után várjuk, hogy kicsit alábbhagyjon, és nyakunkba vegyük a várost. Addig pedig olimpiát nézünk, sajnos a szlovénok eléggé más műsorszámokban indulnak, így magyar versenyt még nem volt alkalmunk nézni.

Piran felfedezése

August 10, 2016 in Slovenia

Reggeli után becsukott szemmel megvártuk, míg eláll a szakadó eső, és tényleg nyakunkba vettük a várost. Mint számunkra kiderült, a szállásunk a főtéren van (Tartini tér) :-)korábban itt még kikötő volt, de a város terjeszkedése miatt betemették a XIX. Százdban.
    Szép sétány visz végig a városon, melyet kávézók, templomok öveznek. A város sokáig velencei fennhatóság alatt állt, épületei leginkább ezt is tükrözik. Klasszikus strand nincs-ezt tudtuk. Alapvetően egy-két mesterségesen kialakított beton illetve néhány sziklás rész van ahol vízbe lehet menni. Cserébe nem zsúfolt, így nagyon várjuk hogy holnap is csobbanhassunk. Az idő sajnos továbbra is ramaty így a séta és egy főtéri kávé után újra visszatértünk a hotelba keresni vacsihelyszínt.Read more

Pirat és a rémálom :-)

August 10, 2016 in Slovenia

Vacsihely kiválasztásához a Tripadvisort hívtuk segítségül-nem kellett volna. A nr 1 hely a Pirat nevű hely volt, 4.5 feletti értékeléssel. Erik a Neptun nevű helyre akart menni de meggyőztem h 600 ember nem tévedhet. Hát, a hely maga nagyon jó elhelyezkedésű, de a kaja semmi extra. És sikerült benéznem valamit így a tányéromon fekvő rákoktól tuti rémálmom lesz. Szerencsére a mogyorós pali kárpótolt. Közölték h várni kell kicsit mert a palacsintát frissen sütik. Ööö... Én pedig abban bíztam, hogy mindent :-)
    Hazafele lefotóztuk kintről a teraszunk :-)

• Day18

Piran

September 21, 2017 in Slovenia

A quick stop in Piran before heading on to Venice tomorrow to meet up with HJ.
    Piran is a gorgeous little village on the tip of a narrow peninsula where, if you stand on the old city wall, you can see Croatia to your left and Italy to your right. A postcard perfect place.
    Spent some time walking around before I couldn't last any longer without a sea swim. Set up camp on the rocks of the harbour and had a lovely dip in the Adriatic Sea before drying off in the sun.
    Bought a couple of local beers and sat watching the sun set before heading away from the touristy restaurants to a local one further inland, where I had a belter of a tuna steak for dinner.
    I think Slovenia is my new favourite country.

• Day1

... pedig én szeretem a halat...

July 29, 2017 in Slovenia

Pancsolás után itthon kicsit pihentünk, majd farkaséhesen, a semmilyen fánk halványodó emlékével nekivágtunk az éjszakának! 😄
    Egy fagyival próbáltuk kitolni a tűréshatárt, míg megtaláljuk az igazit, és persze a főkritikus rögtön megjegyezte, hogy ez bizony nem olyan, mint az olaszoknál! Naná, mert nem ott vagyunk! 😉

... az én megpróbáltatásaim csak ezután kezdődtek! 😃 Kinéztük az egyik leghalasabb helyet (Pirat), hamár homár alapon... Nagy magabiztossággal néztem a dolgok elibe`, hisz tavaly Jesoloban mindenfélét ettem már jóízűen!
    ... de úgy tűnik a nyers langusztára nem voltam felkészülve! 😰 (Viktor rendelte meglepetésből... Sikerült!) Már akkor gyanús volt, mikor megláttam a jégkockákat alatta! ...de azért hősiesen ettem belőle... Még a szomszéd asztalnál ülő amerikaiak is csodálták a bátorságomat! 😄 (ők nagyon lyukra futottak, semmit sem tudtak enni) Azonban a pincérnek annyira tetszett a merészségünk, hogy a ház ajándékaként még egy adagot hozott, de azt legalább hőkezelt állapotban... és még a főételem is rákos volt, amivel sikeresen mellényúltam... Gombás is volt, nagyon rákos... brrrrrr....
    Summa summarum éhen maradtam 😣😣😣

... még szerencse, hogy a város legjobb fagyizója épp a hotelünk mellett volt! 😄😄😄

Pici séta, nővérek követése és irány az ágy.

Utolsó nap Piranban

August 11, 2016 in Slovenia

Ma kárpótolt minket az idő az előző nap elkövetett bűneiért. Reggeli után futottam egyet a tengerparton (2 hónapja nem tettem-olyan is lett :-)) de közben rájöttem hogy fantasztikus az idő strandoláshoz (futáshoz kevésbé). Így lementünk a strandra, és nagyjából ezzel ki is merült a mai progi, de sikerült kiolvasnom egy régóta rágott könyvet is. A vízbrn egy helyen vagy 50 barna meduzát láttunk egy csoportban, de a házibácsi szerint ezek nem mérgezőek labdázni is lehet velük. De inkább nem próbáltuk ki. a víz pedig fantasztikus. Piran csodás, a végtelen tenger látványa teljesen kikapcsol. Vacsi után pedig utolsó borozás a teraszunkon. Viszlát Piran, biztosan visszajövünk!Read more