Thailand

Show all

Thailande ! Welcome again 😇

June 19, 2023 in Thailand ⋅ ☁️ 31 °C

Par Mathis : 🇹🇭
      Après le départ de raph hier soir on ne se retrouve qu’à 3 et c’est le grand départ pour la Thaïlande ! On revient enfin sur les terres de nos débuts 😇🫶 on est hyper excités mais on sent que ça sent la fin de l’aventure pour Antoine et moi..
      on prend donc un bus qui nous permet de traverser la frontière sans trop de soucis depuis thakhek.
      Après la traversée, nous voila en Thaïlande ! On retrouve nos bons vieux 7/11, les magasins qu’on adore ahah
      Le night bus pour chiang mai n’étant qu’à 17h on a le temps de changer nos pansements avec Gladys (âmes sensibles s’abstenir) puis c’est parti pour chiang mai dans le nord de la Thaïlande, où on arrivera demain matin ! C’est cool de retrouver le fameux Sawatikraaaaaaaaap (bonjour) qui nous avait tant manquer 🫶🫶

1. Eindrücke in Nakhon Phanom

November 25, 2022 in Thailand ⋅ ⛅ 31 °C

Leider muss ich sagen, dass ich mich in den ersten 1 1/2 Tagen in Nakhon Phanom, dass erste mal auf meiner Reise allein gefühlt habe. Wobei mir gerade auffällt, dass ich garnicht erwähnt habe, das die Liebe Anna und ich uns vor ca. 1 Woche vorerst getrennt haben, da wir einfach unterschiedliche Routen bereisen wollten und uns in Süd Thailand zum Neujahr wieder sehen werden, wir werden schauen wo wir uns vielleicht in Vietnam (da sie vom Norden in den Süden reist und ich anders rum) wieder sehen werden.
      Ich glaube der Grund warum ich mich allein fühlte war, dass die Stadt eigentlich keine Touristen hat, was ich im allgemeinen total gut und toll finde, jedoch konnte keiner wirklich englisch mit mir sprechen und ich leider auch kein Thai. Dementsprechend habe ich mich mental sehr runter gezogen und war ein wenig in einer negativen Gedanken Schleife gefangen, obwohl ich jetzt auch sagen kann, dass ein wenig Zeit nur für mich, in welcher ich mein Tagebuch schreiben kann und in meine positiven Gedanke verfallen kann, auch total gut tut. Aber tatsächlich hat dann am 2. Abend hier in Nakhon Phanom mich eine Einwohnerin (Lana) auf Englisch angesprochen und hat mir ein Kompliment für mein Outfit gemacht. Daraufhin hatte sie mich gefragt ob ich mit ihrer Freundin und ihr den Abend verbringen wolle, dazu sagte ich nicht nein und ich hatte einen wirklich schönen Abend, wo ich viel lachen konnte und ein wenig in das Local Life eingeweiht wurde, was mir total gefiel. Nun verbringen wir vielleicht weitere Stunden in meinen restlichen Tage hier in der Stadt und ich bin sehr dankbar sie kennengelernt zu haben.

Tha Uthen Laos foodmarket

July 18, 2022 in Thailand ⋅ ⛅ 26 °C

Na een heerlijke nachtrust en ontbijt vertrokken we richting de ochtendmarkt bij tha uthen die daar 2 keer per week plaatsvindt. Het was maar een half uur rijden en onderweg wederom veel rijstvelden, dorpjes afgewisseld met een marktkraampje langs de 4-baans weg.
      Daar aangekomen waren we wederom de enige blanke mensen op de hele markt en kennelijk toch wel wat bijzonders voor de mensen om te zien. Op de markt verkochten ze groente, fruit, vlees en vis en zoals het een vers markt betaamd stonk het er helemaal niet. Alles verser dan vers, de vissen spartelde nog en de kikkers of padden zaten netjes opgesloten in een grote emmer. De producten komen uit Laos, het land aan de overkant van de Mekong. Ze verkochten echt van alles. Zelfs poten van koeien, check de foto. Nog wel een leuk hoedje en mandje voor de skicky rice gescoord voor thuis.
      Daarna een korte stop bij het Ho Chi Min huis, hier heeft hij een aantal jaar gewoond tijdens de Vietnam oorlog. Het was weer zo warm, dus naar lekker richting hotel voor een plons in het zwembad.
      Vanavond heerlijk gegeten in nakhon phanom centrum met zelfs live muziek. Heerlijk dagje zo, morgen vertrekken we weer dus dan wordt alles weer gepakt. Fijne dag allemaal!

Dagje fietsen en relaxen

July 17, 2022 in Thailand ⋅ ☁️ 27 °C

Na ons ontbijt hebben we een rondje nakhon phanon gedaan op de fiets! wat een prachtige tempels hebben hier. Iced coffee gedaan bij een tentje die we op youtube hadden gezien. En ook natuurlijk het prachtige beeld midden in het centrum staat. Maar pff wat is het warm hier.
      Dus maar lekker een massage genomen, zo lekker allemaal. Daarna richting het hotel even lekker een relax middag. Even lekker afkoelen in de airco, plonsen in ons fantastische zwembad en even lekker niets. Vanavond soort fondue gegeten met vis, erg lekker. Lekker drankje naast het hotel en nu lekker in de kamer. Slaap lekker allemaal.

Bye khemmarat, Hello nakon phanon

July 16, 2022 in Thailand ⋅ ⛅ 26 °C

Na een simpel ontbijt zijn we op weg gegaan naar nakon phanon, totaal ongeveer 3 uur rijden.
      Eerst nog even een korte stop bij de pharmacy voor wat muggenspray en drinken bij de supermarkt en daarna off-we-go!
      Onderweg de prachtigste uitzichten, stukken vol met rijst, papaya, rubber plantages en ook veel koeien langs de weg. Zo kwamen we ook langs een bord met waterfall, dus maar gevolgd en kijken waar we uitkomen :) na wat aanwijzingen van de locals vonden we de waterval. De asfaltweg hield er letterlijk op. Grappige waterval niet te groot, maar leuk om tussen het platteland door te rijden.
      Daarna richting een lunchplek die jack had gevonden, kaeng khan sung met aan elkaar geknoopte vlotten waar je op kon eten. Er zat ook een schattige tempel bij waar we ook ingezegend werden door een monnik met een te schattige kitten. Een fantastische plek en wat is de thai toch ook vriendelijk. En wat zijn ze allemaal blij dat je er bent.
      Nog 2 uurtjes doorkachelen en toen kwamen we aan in ons hotel. We hebben hier 2 aparte kamers en een heus zwembad op het dak met een super uitzicht over de mekong en laos. Nakon phanon staat bekend om zijn relaxte sfeer, dat hebben we zeker op de nightmarket mogen meemaken. Leuke kraampjes met eten, andere handelswaar afgewisseld met leuke winkeltjes en cafe’s het is er allemaal. Morgen eens kijken of we fietsen kunnen huren.

Rustig dagje

July 17, 2022 in Thailand ⋅ ☁️ 26 °C

Na een lekkere nachtrust en goed ontbijt zijn we op de fiets gesprongen. De fietsen zijn gratis vanuit het hotel de kwaliteit is niet te best maarja. Wij lekker fietsen van de ene naar de andere tempel de ene nog mooier en groter dan de ander. Onderweg nog koffie gedronken bij een tentje welke door een YouTuber wordt aangeraden. Erg leuk en lekker. Er was daar ook een hondje maar deze was meer een accessoire. Wij weer door fietsen naar het beeld van Nakhon phanom. Daar even gekeken en toen was het wel weer tijd voor een massage. We konden niet allemaal tegelijk dus de dames gingen aan de overkant en ik met Stijn. Wij namen een olie massage en je moest een soort panty onderbroek aan erg raar. Maar de massage was heerlijk. Daarna wat gegeten bij een Thaise KFC ook lekker en toen via de opbouwende markt terug naar het hotel. Onderweg zagen we nog 2 puppies die je voor 1 euro per stuk kon kopen erg zielig natuurlijk. Ik was ondertussen al 4 liter zweet kwijt geraakt dus dat moest bij het zwembad weer aangevuld worden. Na het zwemmen en hydrateren lekker douchen en daarna lekker eten bij 69 gisteren nog gezellig druk nu erg rustig. Maar het eten was lekker. Wij hadden een soort vissoep in een steamboat pan. Het smaakte erg lekker. Er was ook nog een band van 5 personen die voor in totaal 6 man aan het spelen was. Daarna nog een biertje bij de buren gedronken en nu weer afkoelen in onze kamer. En natuurlijk ons verhaal schrijven. Morgen gaan we de omgeving verkennen dus tot dan.Read more

Hot hot

July 18, 2022 in Thailand ⋅ ⛅ 28 °C

Vanmorgen weer lekker ontbijtje daarna met de auto naar een Laos markt. Klein half uurtje rijden. Daar is op maandag en donderdag altijd een markt van mensen uit Laos. De markt was best grappig veel wat ook bij een Thaise markt te zien is maar ook veel vers producten vlees vis kikkers en meer. We liepen ook nog even naar de Mekong en kwamen langs een huis waar een oude vrouw vroeg of we even binnen kwamen. Ze is 84 jaar oud en vroeger getrouwd met een Amerikaan die hier voor de Vietnamese oorlog was. Leuk om mee te praten. Toen naar een coffee tentje waar we lekker iced coffee hebben gedronken. Toen weer richting huis met een tussenstop bij de 3e friendship brug van Thailand naar Laos. Mooie brug .Daarna door naar het huis van ho Chi Minh. Deze heeft hier een tijdje gewoond toen hij gevlucht was uit Vietnam. Ook hebben hier heel veel Vietnamese vluchtelingen gewoond toen nog een rondje gereden en een broodje gehaald. Dat broodje was heerlijk. Wij volgen iemand op YouTube en deze gaf dit als tip nou het was echt heel lekker. Een geroosterd puntje met pork en sla en nog wat saus. Het was zo lekker dat we er allemaal 2 hebben genomen. Toen terug naar het hotel om te plonzen. In de avond hebben we lekker gegeten aan de Mekong ik had vis en dat smaakte lekker. Morgen weer door. Tot dan.Read more

Bus Day and Thakhek

November 13, 2019 in Thailand ⋅ ⛅ 24 °C

Guuuuut, anbei mal zwei Tage zusammengefasst...

Tag 1:
      12 Std. Busfahrt von Vang Vieng über Vietiane wo wir uns kurz verirrten, dafür ein sehr leckeres Sandwich bekamen 😅 weiter nach Thakhek..
      VIP-Bus sieht anders aus... 😂

Tag 2:
      Thakhek, Regenwetter und Café Hopping... plus schräger Bankbesuch (mit Ticketziehung 😂), da unser Hotel in Vang Vieng die Rechnung falsch erstellt hatte und wir noch Geld nachzahlen mussten.. 🙄🤦‍♀️

Beide Tage waren geprägt von Tuktuk-Bus-Tuktuk-Bus.., schlechtem Wetter, Gammel-Modus, nervige Französinnen, toller Ausblick nach Thailand, Michi in Mimimi-Stimmung wegen der Arbeit... 😂😂🤦‍♀️

Fazit: Auch Regentage müssen ab und zu mal sein... 🤣🙌
      O-Ton am Morgen: ‚Bine heute darfst du nicht jammern, weil ich das ganze Jammerpensum für den Urlaub bereits aufgebraucht habe....‘

Thakhek

November 24, 2016 in Thailand ⋅ ⛅ 27 °C

Gerade angekommen in Thakhek an der Grenze zu Thailand (auf der anderen Seite des Mekong). Die Reisewelt ist klein in Südostasien. Im Bus hierher hab ich jemand aus dem Hostel auf Koh Samui wieder getroffen. Von Thakhek aus will ich die sogenannte Country-Side-Loop mit dem Roller abfahren. Dauert 3-4 Tage aber man sieht sehr viel von der Landschaft. Wurde mir gestern von einem Mexikaner im Hostel empfohlen. vielleicht finde ich noch ein paar Mitfahrer.
      Hier mal ein Link zur Route:
      www.travelfish.org/location/laos/southern_laos/…

Nakhon Phanom Tag 27 - 4

January 8, 2022 in Thailand ⋅ ☀️ 27 °C

Am Nagadenkmal und in dessen Umgebung reihen sich die Losverkaufsstände aneinander. Erst erfleht man sich von der siebenköpfigen Schlangengottheit Glück und Reichtum und kann das anschließend gleich nebenan auf die Probe stellen. Wenn es nicht klappt, hat man halt nicht genug gebetet bzw. nicht ausreichend geopfert - so einfach!Read more

Changwat Nakhon Phanom, จังหวัดนครพนม