United States
Boulder Junction

Shopping and exploring

January 17 in the United States ⋅ ⛅ 13 °C

Went to the outlets to add to my collection of boks (yes I was successful)! After some shopping milks had us venture out to the pawn stars shop to have a wee gander (can't say I've really watched it). Then continued exploring and found the wedding venue from the first hangover movie in which they've added drive through weddings!! 😂😂 Finished the night going to vegas' biggest club hakkasan where we saw Steve Aoki play.

Side story: milks held up a donate to Australia message on his phone and Steve took it off him and showed the crowd 😂

Mormonen & Las Vegas

October 15, 2019 in the United States ⋅ ☀️ 24 °C

We hebben een lange rit voor de boeg vandaag, en daarom zetten we de wekker vroeg. Onze voorraden zijn ook bijna uitgeput, dus we ontkoppelen de camper en zetten direct koers naar een Walmart. We slaan flink in, zodat we de komende tijd weer vooruit kunnen. Op de parkeerplaats bij de Walmart genieten we van ons vers gekocht ontbijt.
    Wanneer onze magen weer van een bodem zijn voorzien gaan we door in de richting van Las Vegas.
    In St. George maken we een tussenstop om de Mormonen Tempel te bekijken. De aanhangers van de Church of Jesus Christ of Latter-Day Saints hebben hier de eerste tempel in Utah gebouwd.
    Het is een groot, wit gebouw en ziet er heel opmerkelijk uit.
    Met de zon erop licht het fel op.
    In het Visitor Center krijgen we wat informatie over de bouw van de tempel. Er is een Nederlandse versie van het Mormonen Boek en we komen erachter dat er ook een Mormonen Tempel in Zoetermeer staat.
    De Tempel is niet toegankelijk voor toeristen, maar m.b.v. foto's die binnen zijn gemaakt krijgen we uitleg. We merken dat de Mormonen een hele andere geloofsovertuiging hebben dan wij, maar we hebben goede gesprekken met ze.
    Na deze tussenstop rijden we door naar het Valley of Fire State Park. Dit park ligt midden in de woestijn en dankt zijn naam aan de vuurrode rotsen waar je langs rijdt. Een vallei van vuur. De temperaturen zijn overigens ook vurig, want het is echt enorm heet. Een droge, alles verzengende woestijnhitte. We maken een korte wandeling en komen langs zandsteenrotsen met verschillende kleuren. Rood, roze en wit.
    Wanneer we een rondje door het park hebben gereden, zetten we de koers weer naar Las Vegas.
    We rijden door bergen en woestijn en opeens schittert de stad aan onze voeten. Over de hele horizon strekt de stad zich uit.
    Wanneer we de stad inrijden is de skyline gevuld met hoge gebouwen. Immense billboards schreeuwen ons vanaf de kant van de weg toe.
    We hebben een mooie camping, niet al te ver van de Strip van Vegas vandaan. De Strip is dé straat waar zich alles afspeelt.
    Op de camping is een fitnessruimte, waar Jeroen en Rob weer helemaal gelukkig van worden. Na een korte workout plonzen we heerlijk in het zwembad.
    Een vriendin van Rob is toevallig ook aan het reizen in de VS en ze is op dit moment al enkele dagen in Las Vegas. We spreken 's avonds met haar en haar vriendin af.
    Met de Uber taxi worden we op de Strip afgezet. We eten een echte Amerikaanse burger in een restaurant waar je zintuigen direct al overprikkeld raken.
    Na het gezellige diner nemen de dames ons mee langs de Strip. We komen ogen en oren tekort. Je wordt overweldigd door alles wat je ziet. Het is immens, over the top en indrukwekkend.
    Een uitgebreidere beschrijving van onze ervaring met Las Vegas komt in het volgende verhaal!

Las Vegas dag 2

October 16, 2019 in the United States ⋅ ☀️ 25 °C

Na een avond in het chaotische Las Vegas doen we het lekker rustig aan. Het is weer heerlijk weer en lekker warm, dus we spetteren in het zwembad en bakken in de zon om toch nog even een kleurtje op te doen.
    Na een ontspannen ochtend nemen we een Uber, om ons avontuur aan de Strip voort te zetten.
    Hoge, immense hotels domineren het straatbeeld. De grootste hotels zijn met een bepaald thema gebouw. Zo heb je het Vatican, waar ze Venetië hebben nagebouwd met een kanaal en echte gondels. Gondeliers roeien je rond, zingend in het Italiaans. Het plafond binnen het hotel is schitterend en je verdraait je nek om overal rond te kijken.
    Ook is er het hotel Luxor; alles gebouwd in de stijl van Egypte, met een enorme piramide en obelisken.
    New York-New York heeft een heus vrijheidsbeeld en een Empire State Building. Om het hotel heen slingert zich een achtbaan, en afentoe hoor je het gegil wanneer een karretje langs raast.
    Het Excalibur is in de stijl van een sprookjesachtig kasteel gebouwd met torrentjes en kantelen.
    Voor het Paris Las Vegas staat een Eiffeltoren met zelfs dezelfde lichteffecten erin.
    Als je in Las Vegas bent hoef je niet meer weg, want ze maken gewoon alles na.
    Voor een ander hotel ligt een grote vijver. Om het kwartier is er een fonteinshow te zien. De muziek start en op het ritme spuiten de fonteinen over de volle breedte van de vijver omhoog. Het is een waanzinnig gezicht en ontzettend leuk om naar te kijken.
    Bij een ander hotel kijken we naar een vuurshow. Er wordt nagespeeld alsof een vulkaan uitbarst, en hoge vuurwolken spuiten omhoog.
    Overal waar je kijkt zie je gigantische, fel verlichte billboards. Op straat rijden trucks met een groot billboard achterop de auto.
    Er lopen verklede mensen rond, waar je tegen betaling mee op de foto kunt, waaronder halfblote vrouwen.
    De mooiste en duurste auto's scheuren voorbij.
    We zien dure restaurants met namen van bekende chefs.
    Er worden veel shows gegeven door grote artiesten, waaronder onze bekende Hans Klok.
    De stad kent ook een keerzijde: we zien veel zwervers en overal hangt een sterke wietlucht.
    We lopen een behoorlijk aantal kilometers deze dag.
    Het maakt niet uit welk hotel je binnengaat, op iedere begane grond stap je een casino binnen. Zover je kunt kijken staan machines, flikkeren lichtjes en hoor je bliepjes. Mensen zitten aan speeltafels en verspelen hun fiches. Op grote schermen worden verschillende soorten sport live uitgezonden, waar je je weddenschap in kunt zetten.
    Als je in Vegas bent geweest moet je natuurlijk wel je geluk beproefd hebben, en we besluiten om voor een paar dollar een gokje te wagen bij een van de slot machines. Het is een simpele kwestie van op de knop "flip" drukken. We lijken eerst winst te boeken. Helaas blijkt dat we ons hoogtepunt niet hebben herkend en we verliezen ons geld. Toch leuk om geprobeerd te hebben.
    De stad was een leuke onderbreking, en het was een hele belevenis om er te zijn geweest. Maar ik vind het niet erg om alle drukte en hectiek weer achter ons te laten.

7. November in Las Vegas

November 7, 2019 in the United States ⋅ ☀️ 19 °C

Wenn man den Tag schon am hoteleigenen Beach, mit richtigem Sandstrand startet, kann eigentlich nichts mehr schief gehen. 😎

Haben einen Zugang zum Außengelände der SEMA Autoshow gefunden. Endlich! Ingo ist in seinem Element 🤩.....ich schätze wir haben heute ca. 1000 Fotos von Autos gemacht. Cool, was hier abgeht.
    Morgen ist dann die große Show.

Abendliches Highlight: die Vulkanshow beim Hotel Mirage.

Tag am Pool, David Copperfield

August 17, 2019 in the United States ⋅ ☀️ 39 °C

Heute an Armin's und Greta's Geburtstag gefühlte 45 Grad.... Sind am späten Vormittag zur Pool Landschaft... Kaum Schattenplätze. Die Amis schwimmen nicht sondern stehen im Wasser mit Bierdosen oder sonstigen Getränken... Echt lustig. Wir passen uns an 👍lazy River lässt sich aushalten, natürlich kann man im teuren Las Vegas die Schwimmringe nicht leihen sondern muss sie kaufen.
    Zum Glück fanden wir nach einer Weile einen Platz im Schatten... Das Wellenbad ist cool!!!
    Abends ging es zu David Copperfield. Tolle Show mit fantastischen Tricks und Täuschungen. Wir hatten gute Sicht und konnten den Magier hautnah erleben. Die Zuschauer wurden zum Teil mit einbezogen und Toni fing sogar einen Ballon von ihm auf.
    Nach der Show ging es wieder auf den Strip. Ins Mirage, Venetia, vorbei am Treasure Island und Eiffelturm.
    Es gibt soviel zu sehen und staunen. Morgen geht's raus aus der Stadt Richtung Utah. Da wird es dann deutlich ruhiger werden.

18. Tag - Viva Las Vegas

October 29, 2018 in the United States ⋅ ⛅ 20 °C

Gestern haben wir die Nacht zum Tag gemacht und fingen mit zwei Shots und einer Flasche Wein an, beim Fertigmachen vorzuglühen.
    Wenn man in Las Vegas ist, muss man wenigstens ein Mal spielen dachten wir und gingen dafür ins Bellagio Casino. Nachdem wir beim einarmigen Banditen aber nicht so viel Glück hatten, beschlossen wir unser Geld doch lieber zu vertrinken und kauften uns beide einen großen Wodka-Kirch-Slushy.
    Damit schlenderten wir weiter über den Strip und blieben am New York New York stehen. Dort war draußen vor einer Bar ein Park aufgebaut, wo ein DJ auflegte. Mit vielen anderen tanzten wir zu HipHop und R&B. Das war eine richtig coole Atmosphäre und Stimmung.
    Als dort Schluss war, lernten wir zwei Typen aus Seattle auf der Straße kennen und nahmen zusammen noch ein Drink in einer Bar.
    Auf dem Weg ins Hotel fiel uns auf, dass nachts auf der Straße und in den Bars irgendwann nicht mehr viel los ist und die Läden schließen. Das hatten wir anders erwartet. Um 3 Uhr fielen wir dann ins Bett.

Heute diente der Tag zum auskatern am Pool. Bei der Wärme war es das Beste was wir machen konnten.
    Aber abends stand wieder Programm an. Um 19 Uhr gingen wir zur Vorstellung von David Copperfield, was uns beide umgehauen hat. Wahnsinn wie seine Tricks funktionieren können.
    Beeindruckt von der Show zogen wir weiter den Strip herunter und fuhren mit dem High Roller. Aus dem Riesenrad hatten wir im Dunkeln einen super Ausblick über Las Vegas.
    Zum Abschluss schauten wir uns zum dritten Mal die Fontänen am Bellagio Hotel an. Dies gehörte hier in Las Vegas zu jedem unserer Abende dazu.
    Müde gehen wir heute wieder ins Bett und verbringen unsere letzte Nacht in Las Vegas.

Motorräder gemietet

February 11, 2018 in the United States ⋅ ☀️ 8 °C

Nach Wochen des hin und her zwischen 🇺🇸 🇩🇪 dem ADAC Eagle Rider hatten wir kein Motorrad 🏍 unserer Wahl bekommen.

Immer wieder sind wir mit Harley Angeboten abgespeist worden. Japaner, Deutsche, Engländer Moppeds, wurden zwar angeboten waren aber auf Rückfrage nicht zu bekommen.

Dann fand ich EuroBikes in Las Vegas und siehe da es gab genau das zu mieten was wir wollten. Mit Bike Garantie !!

1200 Triumph Trophy SE ist es geworden mit allem was man für so eine Tour braucht.

Das lustige ist auch hier ist der Vermieter wieder Eagle Rider, nur die Vermieter selbst sind Franchisenehmer von ER und vertreiben ihre Bikes 🏍🏍 über ER, die jedoch wollen nur Harley vermieten ( oder die GS 1200 BMW - die wollten wir nicht).

Überraschung bei der Bike Abgabe

August 14, 2019 in the United States ⋅ ☀️ 38 °C

We did it! Wir sind zurück in Vegas. An der letzten Tankstelle wird nochmal vollgetankt, die Satteltaschen geleert, Navis demontiert und anschliessend zur EagleRider Station gefahren. Glücklicherweise gerade noch vor einer grossen Gruppe konnten wir die Motorräder abgeben und begaben uns zum Schalter fürs bürokratische.
    Hier folgte die Ernüchterung, trotz der telefonischen Rücksprache mit der Vermietung beim Parkschaden mussten wir die reservierte Kaution von 2000$ berappen. Das Thema Haftpflicht und Versicherungen wird in den Staaten etwas anders gehandhabt wie wir uns das gewohnt sind. Nun ziemlich angepisst gings in die Stadt und wir versuchten noch über die Kreditkartengesellschaft die Beträge sperren zu lassen, leider erfolglos.

Anschliessend wurde ins Ballys Hotel eingecheckt und die Stadt/Hotels zu Fuss erkundet.

Letzte Etappe: 162 Meilen (261km)

Wir sind mit den Harleys ingesamt 9950km gefahren
    Im Nachhinein hat glücklicherweise unsere Versicherung der Kreditkarte uns entschädigt.

Zion NP/Las Vegas

August 29, 2017 in the United States ⋅ ⛅ 33 °C

Heute morgen ging es in aller früh los in Richtung Zion Nationalpark. Da Khomais immer noch Knie Probleme hat, fiel das wandern leider aus, sodass wir relativ früh nach Las Vegas starteten. In Las Vegas waren es angenehme 42ºC als wir uns auf den Weg zum "Las Vegas Strip" machten. Dort angekommen waren wir ziemlich Reiz überflutet. Auf der einen Seite blinkt es überall und auf der anderen Seite muss man aufpassen, dass man nicht versehentlich auf einen Obdachlosen tritt, der auf dem Boden schläft. Natürlich besuchten wir auch die aus diversen Filmen bekannten Casinos wie das Bellagio oder das MGM Grand und verzockten ein paar Dollar 😊🕹🎲💰💸💱💲Read more

Shark Reef & Strip

September 27, 2016 in the United States ⋅ ⛅ 28 °C

Zum Abschluss des Pool Tages ging es auf den Strip ins Madalay Bay. Das Shark Reef sowie das Bayside Buffet standen auf dem Programm. Das Reef war wie erwartet nichts besonderes. Wir haben uns Zeit gelassen und waren in 15 Minuten durch. Das Buffet hingegen hatte eine Menge kulinarische Köstlichkeiten zu bieten. Mit vollem Bauch machten wir uns dann auf, um das New York New York, Excalibur und MGM zu besichtigen. Im letzteren haben wir uns dann beim Roulette versucht. Der große Coup ist uns leider nicht gelungen. Die Gier hat unseren Gewinn aufgefressen, den wir zwischenzeitlich erspielt hatten 🙈 Zum Abschluss des Tages haben wir uns das Wasserspiel am Bellagio angesehen. Der letzte Tag rückt leider näher, den wir entspannt am Pool verbringen werden. ☀️Read more

Boulder Junction