United States

Top 10 Travel Destinations Fremont County
Show all

Von Elchen umzingelt 🫎

June 26, 2021 in the United States ⋅ ☁️ 19 °C

Am nächsten Tag machen wir etwas mehr Strecke. Am Nachmittag halten wir auf einem Freecamp etwa auf halber Strecke zum Yellowstone Nationalpark an. Wir sind nun mitten in Idaho und wieder auf einigen Höhenmetern. Die Temperaturen sind hier viel milder und es ist nicht mehr so drückend heiß. Unsere Hoffnung auf eine angenehme Nachtruhe wächst.

Es gibt viel Wald und unzählige Felder, hauptsächlich Kartoffeln, was übrigens das Aushängeschild dieses Staates sind. Überall kann man leckere „Idaho Potatoes“ kaufen und es steht sogar auf den „Welcome to Idaho-Schildern“.

Der Yellowstone Nationalpark ist ungefähr nur noch 30 km Luftlinie von uns entfernt und so finden wir hier auch schon wieder erste Bären-Warnschilder, auf denen die richtigen Verhaltensweisen aufgelistet sind. Ein wenig mulmig ist uns schon zu Mute, müssen wir doch an die Nacht in Florida vor zweieinhalb Jahren denken.

Wir finden unser Nachtlager tief im Wald. Bevor es dunkel wird und wir das Abendessen zubereiten, vertreten wir uns hier noch ein wenig die Füße. Wir waren heute fast nur im Auto und brauchen noch ein wenig Bewegung.

Plötzlich, wir sind noch keine zwei Minuten unterwegs, hält Aron Lara abrupt am Arm fest und legt den Zeigefinger auf die Lippen. Der erste Gedanke, der ihr durch den Kopf schießt ist: „Bär“ und folgt Arons Blick auf eine kleine Waldlichtung. Dort, keine zehn Meter von uns entfernt, liegt ein Elchbulle entspannt mitten im hohen Gras und nur sein Kopf mit dem majestätischen Geweih ist zu sehen.

Als er uns bemerkt, steht er ganz ruhig auf und beginnt im Stehen zu fressen. Was für ein schöner Anblick, wir können kaum unsere Augen von ihm abwenden und beobachten ihn mit genügend Abstand noch eine ganze Zeit lang. Dabei entdecken wir ein paar Meter weiter einen weiteren Elchbullen im Gras liegen, ein Jungtier. Auch er bleibt ruhig und lässt sich nicht stören.

Wir können unser Glück kaum fassen, denn Elche sind in freier Natur so schwer zu entdecken.
      Voller Vorfreude auf den Yellowstone Nationalpark und auf das was wir noch erleben werden, schließen wir abends die Augen und genießen die erste kühlere Nacht seit langem.

Montana

June 27, 2021 in the United States ⋅ ☁️ 19 °C

Unsere zweite Nacht in Idaho konnte erholsamer nicht sein. Endlich konnten wir seit längerem mal normal durchschlafen. Es ist so kühl draußen, dass wir unseren eigenen Atem sehen können.

Nach einer Laufrunde und einem kleinen Frühstück ist der Van schnell gepackt und schon sind wir wieder auf der Straße in Richtung Yellowstone Nationalpark unterwegs.

Wir durchqueren eine kleine Ecke vom Bundesstaat Montana, nehmen hier noch einen Geocache mit und tanken das Auto voll, bevor wir uns in die lange Schlange beim Eingang des Nationalparks einreihen...

Rail trail

June 25, 2019 in the United States ⋅ ⛅ 19 °C

One of the most uncomfortable sections of the trail. About 40km of following an old rail trail where the rails and sleepers had been pulled up but the gravel and bumps were left behind.

Who in their right mind thought riding an old rail bed makes a good bike trail....Read more

Subway

June 25, 2019 in the United States ⋅ ⛅ 19 °C

I ate almost 2 footlongs! I was so hungry that after I bought the first one I went and ordered a second. Subway certainly seems to be the best value of money food I've found so far. But means get expensive when you spend over $20 (R300) per meal.Read more

Yellowstone

September 29, 2017 in the United States ⋅ ☀️ 0 °C

Endlich bin ich in Yellowstone, dem Wunderland, dem ältesten Nationalpark der Welt Gleichzeitig überschreite ich die Grenze zu Wyoming.
      Bestes Wetter, Sonne und blauer Himmel.
      Die Bisons machen sich offensichtlich einen Spaß daraus, den Autoverkehr aufzuhalten. In ganzen Herden spazieren sie die Straße entlang.Read more

YELLOWSTONE NP

August 4, 2016 in the United States ⋅ 23 °C

Der im Jahre 1872 gegründete Yellowstone Nationalpark ist der älteste und vielleicht berühmteste Nationalpark der Welt. Er ist vor allem für seine geothermalen Quellen wie Geysire sowie für seine Wildtiere bekannt. Als ausserhalb von Alaska grösster Nationalpark Amerikas umfasst der Yellowstone Vulkanebenen und stark bewaldete Gipfel mit dampfenden heissen Quellen, kristallklaren Seen und tosenden Wasserfällen auf einer Fläche von mehr als 8‘900 Quadratkilometer.

Sehenswürdigkeiten: Mammoth Hot Springs, Old Faithful, Grand Prismatic Spring, Canyon of the Yellowstone, Lamar Valley

• So stupid sometimes

August 26, 2017 in the United States ⋅ ☀️ 26 °C

An hour after that last post i found i was supposed to leave today. I have no campsite for tonight. So now I'm banging on my cell phone trying to get some damn web sites to come up and service is so bad I'm starting to get some anxiety. I come up with a plan (come here, West Yellowstone, and ask the tourism place for boondocking locations.) Two buffalo jams later I'm getting more anxious about getting there by 5. Then it dawns on me... go to Walmart. There's three between me and glacier. This whole day has made me feel like such an idiot.Read more

Teton scenic byway

June 6, 2014 in the United States ⋅ 🌙 6 °C

Om half vijf even wakker, beetje boekhouding gedaan, op toilet zodat Dirk niet zou wakker worden van het licht. Onze credit kaarten staan weer op 0! Daarna even het ijs vervangen in onze koeltas, net zoals de mensen vroeger deden toen er nog geen koelkasten bestonden. En dan terug onder de wol, of tenminste toch onder de fleecedeken want wollen dekens zijn bygone. (Voorbij dus)
      Hier in het westen staat er al iedere dag iets met dikke witte saus en een vies broodje, ja ik heb het broodje al eens geprobeerd. Het is typisch voor deze streek en ik vroeg aan de dienster wat het was: Gravy zei ze en ik moest het proeven, het lijkt wat op onze vol au vent maar dan vettiger en met gemalen vlees is, het wordt inderdaad op het gravybroodje geschept en zo opgegeten, vooral grote en zware mannen zijn de afnemers, ik bedoel niet dat je er dik van wordt maar dat het iets is dat veel proteïnen geeft om evt te werken.
      Rustig maken we ons klaar om te vertrekken, we hebben alle tijd want we doen weinig mijlen vandaag maar wel via 'Teton scenic byway '. Even buiten het hotel stoppen we om bij de Walmart binnen te stappen, Dirk gaat naar de electronica en ik naar de garden stuff. In enkele motels zaten we op zo'n typische Amerikaanse stoel die heel ligt weegt en zo gemakkelijk zit, Dirk is er al in gefotografeerd enkele dagen geleden. Via internet had ik gezien dat Walmart ze verkoopt maar ik kreeg ze niet op mijn scherm, toch niet die namaak in plastiek. En ja ze staan daar voor 18,99$ maar nu weet ik dat de fabrikant Adams is. En kan ik verder zoeken of ze ook in België verkrijgbaar zijn of anders via internet aan te kopen.
      We kochten een jasje voor onze mini want zo bloot in de hand is niet zo gemakkelijk in bed.
      Dan beginnen we echt aan onze trip eerst de US 26 en daar zien we al regelmatig bergen met sneeuw op, maar nog niet de Tetons, vanaf Swan Valley echt de bergen in via SR 31. Het is een gewone weg zoals bij ons tussen de dorpen in de Kempen, wat opgelapt met asfalt en kronkelig. De eerste loslopende koe was een feit, oppassen geblazen, het kan ook een Elk of een Mouse zijn. (Een hert of eland)
      Rond de middag zijn we in Briggs, het grootste stadje in deze streken, we wandelen de hoofdstraat even op en neer en gaan een koffie drinken waar het ons meest gezellig leek, we zijn op een zekere hoogte en het is 23°, dus gaan we binnen zitten in 'Three Peaks' plaatselijk restaurant/winebar. We nemen een gewone koffie en een cinamon roll, eigenlijk een uit de kluiten gewassen cupcake. De suikerzakjes zitten in een Chimay glas en wij zeggen dat we van België zijn, en de dienster vertelt dat haar grootmoeder van België afkomstig was en dat er nog familieleden wonen, vandaar dat glas waarschijnlijk.
      Op de hoek komen we een drug store tegen zoals we gisteren bezochten het stamt al van 1912 ik ga binnen om een kaartje te kopen en enkele foto's te nemen.
      Daarna vervolgen we onze weg, na de laatste blik,op de Tetons rijden we verder SR 33 richting Yellowstone we doorkruisen de Teton Valley, een groot dal met veel boerderijen. Aan de afslag in Ashton fotograferen we enorme silo's graan en denken aan onze Stefaan die zou hier zijn ogen uitkijken. We gaan ook een coke drinken en rijden dan verden via de US 20 die we al kennen van in California. Aan het plaatsje Island Park denk ik even dat de GPS verkeerd is want zij geeft nog 30 km aan en ik dacht dat het hier was, na een blik op de kaart en op de mail met bevestiging blijkt dat het motel wel op het grondgebied van Island Park ligt maar op de Hwy 87 ligt en dat is toch nog een eind rijden. De wolken worden dikker en ik herinner mij dat er voor West Yellowstone vandaag onweer was aangekondigd, ik hoop dat dat onweer voorbij is tegen dat we daar zijn.
      Na vieren kwamen we aan bij Jared's Wild Rose Ranch Resort, een samenvoegsel van houten cabines, bungalows, grotere huisjes, RV park en tentencamping.
      We schreven in en de eigenaars waren zo'n beetje chaotisch, hij lijkt wat op Beau Bridges, bij het maken van de rekening was hij 20$ verkeerd + tax erbij maakt dat toch een verschil in zijn voordeel? maar ik liet de IPad zien met de bevestiging en de prijs en hij was direct akkoord. Maar ik denk dat het eerder door het ontbreken van zijn leesbril was en een 5 en 3 lijken dan wel opeen. Voor de rest vriendelijk genoeg, brood uithalen uit de vriezer, een broodrooster extra meegeven ze waren goed genoeg. Tot over 14 dagen lag hier nog sneeuw, dat hadden we gezien op internet en als de sneeuw weg was zijn ze direct begonnen met het klaarmaken van de verblijven dus als er iets niet marcheert of ontbreekt zeg het ons en wij fixen het, was hun uitleg.
      Maar alles was in orde, wel heel veel kleine mugjes, dat komt omdat na het vriezen de insecten ontwaken, en dit is daardoor een slecht moment om buiten te zitten, maar met mijn Chinees waaiertje rondwandelen met lang broek en shirt met lange mouwen gaat wel.
      We maken nog een avondwandeling en dan nemen we een lekker glaasje wijn een chipje en we zetelen ons voor de TV.

Yellowstone Noord

June 6, 2014 in the United States ⋅ 🌙 6 °C

Amaai amaai, geen TV, te slecht beeld, ja dat komt ervan als je thuis High Definition hebt.
      Dan maar onze dag voor morgen voorbereiden: Yellowstone.
      4,49 u wakker, veel sterren maar nog een uur te vroeg voor de zonsopgang. Terug het bed in tot ik mij om half 5 niet meer kon inhouden, vlug iets aantrekken en stil de cabin verlaten dat Dirk niet wakker wordt.
      Prachtig, de bergen, het meer de dieren die rondvliegen: pelikanen, Canadeese eenden, grote meeuwen, zwaluwen, de vissen die springen in het water, echt hé!
      Op de bergtoppen kwam de zon maar de zonsopgang zelf liet op zich wachten, ik wandelde wat rond en zag aan de overkant van de weg 2 antilopen, en verderop de berg een elk, dat laatste amper. Een visser die net toekwam, zei dat er ook beren op de bergen zaten maar dat ze weinig tot aan de cabins komen, gelukkig.
      Terug naar huis om weer als een ijsblok in bed te kruipen het is dan al half zeven, dus twee uur rondgewandeld, maar Dirk was al op zodat ik mij niet aan hem kon warmen. De zon kwam maar achter de berg vandaan om kwart voor 8, als we aan ons geïmproviseerd ontbijt zaten. En daarna vertrokken we naar Yellowstone.
      We rijden langs de Madison rivier Yellowstone binnen, we stoppen aan onze eerste Buffalo, een marmotje is te vlug en te klein om op de gevoelige plaat vast te leggen,een schichtige ree zag ons en ging lopen voordat ik mijn camera vasthad.
      De hoge donkere kraterwanden worden lichter navenant de zon hoger opklimt, het is de caldera rim. Een brand in 1988 laat veel dood hout achter maar geeft vernieuwing aan het bos, soms kan je gewoon niets zien omdat er zoveel jonge bomen staan, de soort pijnboom die hier voornamelijk groeit lost zijn zaden slechts bij extreem hoge temperatuur. Zoals na de brand van 1988.
      Op weg naar Norris stoppen we aan terrace spring of hottub. Spring is een bron en een geiser springt regelmatig omhoog. De temp. ging 8° naar 18° Op een uurtje tijd.
      De eerste waterval op de Gibbon rivier met val van 26 m was even zoeken.
      File op de norrisroad door een lange rij buffalo's die over de weg kuierden. We zagen de auto's van de andere kant slechts met mondjesmaat doorkomen. Aan Beryl spring kon Dirk zelf fotograferen van in de auto, ik hield zijn stuur vast. We waren dan al een uur aan't aanschuiven. De bizons stonden opzij toen we voorbijreden, even verderop terug een opeenhoping van wagens maar dan meer safaristijl, twee elken, zeer mooi, gelukkig kon Dirk zijn telelens vlug opzetten want het was wel een afstand. Nog eens vertraging wegens roadworks, en dan gingen we picknicken bij Sheepeater Cliff, wij noemen het postpiles, de Cliff bestaat uit basalt lava die lange rechtopstaande kolommen gevormd heeft door afkoeling 500.000 j geleden. Toen de laatste pic up truck doorreed kwam de bestuurder al lachend zeggen mag ik jullie hier alleen laten want er is hier beren alarm, 't was waar er stonden signs: Bear Alarm don't trespas!
      Aan de Mammoth Hot Springs terraces gingen we down memorielane, ik,had er nog foto's van uit 2002, wat een ontgoocheling nu. Helemaal vervallen, de natuur had zijn eigen meesterwerk vernietigd, alleen helemaal op het einde van de boardwalk had je nog wat terrassen zoals in Pamukale, in Turkije. We zitten hier op een hoogte van 6239 ft, of zo'n 3000 m, het is wel een pak, frisser dan gisteren. Maar we zijn het niet meer gewoon, we vliegen de auto uit om foto's te trekken en dan zien we verder nog iets en op de duur lopen we soms te bibberen omdat we ons jasje vergeten aan te trekken zijn. En overal ruikt het naar rotte eieren, dat hoort bij die zwaveldampen.
      Aan de Blacktail pond ligt weer een kudde buffalows, iedereen rijdt er voorbij omdat op dat moment de wolken nogal donker zijn, maar ik vond het zo'n mooi zicht dat Dirk stopte, en ineens een opening in de wolken en de buffels lagen in de zon prachtig zicht.
      Weer een heel eind verder aan de calcite Springs lag een beer met drie jongen, maar je zag ze niet, ze sliep in haar hol, maar er stond enorm veel volk op de uitkijk. Aan Tower falls gingen we een kleinigheid eten, Dirk een Chili dog en ik een ijsje met cookie andere Cream smaak en nog een bol strawberry chesecake. Nog even een snelle foto van de Tower falls en verder op weg naar Canyon village waar we moeten beslissen om nog het onderste stuk te doen, het is een acht vorm, of toch de verkorting te nemen. Eerst moeten we nog over de Dunraven Pass, 8859 ft hoog, we krijgen regen, sneeuw en zelfs nog een hagelbui maar eens we erover zijn komt de zon terug.
      In Canyon Village beslissen we om de verkorting te nemen, als we helemaal rondrijden, dat is 113 km, maar je doet er wel 4u over zonder file. Met de verkorting doen we 43 km tot Norris, als we maandag toch door Yellowstone moeten rijden kunnen we het deel van het Yellowstone lake en de Mud Vulcano even dubbel doen, we winnen dan in totaal aan kms.
      Een goede beslissing want terug op weg naar West Yellowstone begint het te regenen. het is nog maar 12°.
      Naar huis gaan is altijd vlugger dan wegrijden, nog even inkopen in het stadje West Yellowstone en dan naar het motel.
      We eten BBQ kip, gekookte aardappeltjes, worteltjes met rozijntjes, moet ik thuis eens proberen en een sinaasappel toe, met een glaasje wijn natuurlijk.

Wild Rose Ranch Resort (rustdag)

June 7, 2014 in the United States ⋅ 🌧 6 °C

Dirk vond het Discovery Chanel op TV, omdat ik te moe was om nog te lezen, keek ik ernaar vanuit het bed. Al vóór negen uur vielen mijn ogen dicht, bij Dirk was het niet veel later. Om half acht waren we beiden wakker en ontbeten we, alhoewel er op de richtlijnen staat dat je niets mag verzetten hebben we de microwave toch op de ijskast geplaatst, want hij stond op de enige plaats waar we met onze benen onder het dressoir konden zitten om te eten.
      Daarna ging ik nog even onder de wol en werd pas wakker om 11u, Dirk was gaan wandelen en ik had ruim de tijd om een bad te nemen en mijn handen en voeten onder handen te nemen.
      Ik wandelde daarna tot aan het meer naar de plaats waar men de vis kuist die men gevangen heeft, het is onder een afdak en er is stromend water. Ik ging een kijkje nemen en geraakte natuurlijk aan de praat, hierbij de info die de vissers gaven: de vis die hier gevangen wordt is 'cuttrouth trouth' een soort forel met roder vlees dan de zalm, er zit heel veel vis alhoewel de pelikanen er ook komen vissen. De vissers vinden de pelikanen scavengers, visdieven, de meeuwen die mogen er zijn want zij ruimen al de visafval op. De vissers fileren de vis panklaar en de rest blijft hier, als iemand het meer opgaat neemt hij de afval mee en gooit de koppen en graten in het meer, als de pelikanen ze daar komen opvissen hebben de mensen aan de kant er minder last van.
      We gingen picknicken aan een bank aan de overkant van onze cabin, iemand was daar het gras aan't afdoen met een tractortje, wel we hebben nog niet gauw iemand dat zo onhandig zien doen, dat deed mij denken aan mijn gazonnetje thuis, hoe zou het daarmee zijn?
      We verplaatsten de bank voor de cabin naar het grasveld om in de zon lekker een paar uurtjes te lezen, daarna gingen we wandelen in de enige straat die hier is; de Sherwood street.
      En staat zo'n huis of acht,negen meestal buitenverblijven, een man op een quad die ik al eens gegroet had op Wild Rosé Ranch kwam van een oprijlaan afgereden en ik sprak hem aan, of we een kijkje mochten nemen tot aan het water, geen probleem. Toen we terugkwamen aan het huis kwamen juist zijn ouders uit de auto en ze wisten dat we geen indringers (trespassers) waren, natuurlijk direct de vraag vanwaar we kwamen, Belgium, oh, in Germany, Switserland and Austria waren ze geweest, ik grapte dan maar dat België een heel klein landje is, waar je vlug doorheen bent. Mevrouw Brown vertelde dat haar vader deze woning gebouwd had in 1947 en dat het sindsdien altijd in gebruik geweest is, de laatste jaren alleen nog als buitenverblijf want in de winter is het veel te koud, als je het huis verwarmt dan bevriest de sneeuw op het dak tot ijs en dat weegt dan veel te zwaar, vroeger was er maar één groot vuur, en dan had men dat probleem niet. Ze gaven nog wat tips om te wandelen, maar je moet dan wel eerst de wagen nemen om daar te geraken, ik dankte hen en we wandelden verder.
      Toen we aan de cabin kwamen leek het ons een goed idee om de Hot Tub in te duiken vóór het diner. Zalig! Zo in de natuur, we fantaseerden al van een hot tub in onze hof! Maar ons zeeklimaat is toch niet zo als hier en altijd in de regen lijkt ons ook niets.
      Bear de vader van de uitbater, die ons ontvangen had, vandaar waarschijnlijk ook de vergissing van de inschrijvingsprijs, heeft voor mij de ijzeren bar ingekort van een thermometer die ik gekocht had enkele dagen geleden. Hij vertelde ook dat het in juli en augustus heel heet is hier, de sneeuw op de bergen die wij zien is dan allemaal gesmolten.
      We gingen eten in het restaurant, men kan er ook ontbijten maar eigenlijk heeft men alleen maar burgers en kip, geen steaks en jammer genoeg ook geen vis, ik had zo graag die cuttrouth trouth eens geproefd. Het meisje dat ons kwam opdienen en haar zusje dat volgde zoals een hondje kende er niet zoveel van, ja begin van het seizoen hé. Toen we twee biertjes bestelden kwam haar oma de bestelling opnemen en brengen, onder de 21j mag je geen bier serveren volgens de law (de wet)! Het meisje was pas 15 en haar zus 9 j, ik had dat zusje 's middags op de quad bezig gezien en dat was echt een durf al.
      De burgers waren goed maar niet uitzonderlijk, we hadden er al beter gegeten. Toen we buiten kwamen zagen we veel bedrijvigheid aan de marina, het haventje, veel nachtvissers die aankwamen en nog op zee gaan vanavond. Her was een heel pak frisser, 14° gelukkig brandt er een gashaard en in de cabin was het 22°.
      We houden ons binnen bezig en waarschijnlijk zullen we weer goed slapen.

Fremont County, مقاطعة فريمونت, Фримонт, ফ্রীমন্ট কাউন্টি, Condado de Fremont, Fremont konderria, شهرستان فرمونت، آیداهو, Comté de Fremont, Fremont megye, Ֆրեմոնտ շրջան, Contea di Fremont, フレモント郡, Fremont Kūn, Hrabstwo Fremont, فریمونٹ کاؤنٹی، اڈاہو, Comitatul Fremont, Округ Фримонт, Фремонт, فریمونٹ کاؤنٹی، ایڈاہو, Quận Fremont, Condado han Fremont, 弗里蒙特縣