Uruguay
Parque Rodó

Here you’ll find travel reports about Parque Rodó. Discover travel destinations in Uruguay of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Montevideo

December 1, 2016 in Uruguay

Na een week Spaanse les in Punta del Este moesten we vorige week weer terug naar school voor de tweede week Spaanse les, maar nu in de hoofdstad van Uruguay: Montevideo.

Het weekend ervoor zijn we op zaterdag met de naweeën van de buikklachten de bus in gegaan vanuit Atlántida naar Montevideo. Voor Ellen was het op de hobbelige nog een uitdaging om geen straatpizza te maken. Eenmaal aangekomen in Montevideo zijn we naar het huis van onze gast-oma voor deze week gegaan, Maria.
    Maria is een lieve weduwe die veel leerlingen van de school in huis neemt en inwoning verzorgd. Ze spreekt echt niets anders dan Spaans dus we kunnen lekker veel oefenen!

Gelijk na aankomst hebben we snel nog even de free walking tour door Montevideo gedaan om toch nog wat van de oude binnenstad te kunnen zien voordat we op zondag naar de veelbesproken voetbalwedstrijd zouden gaan. Gedurende de week hebben we na de lessen namelijk niet veel anders gedaan dan naar het park gaan, gesport, op het strand liggen en een middag eindelijk de gewenste spijkerbroek voor Ellen gekocht!

Donderdagavond stond bier drinken op het programma met leerlingen van de school. Een activiteit die we niet graag wilden missen uiteraard. Tijdens de avond bleek dat er stand up comedy was in de kroeg. In principe super leuk, maar helaas ook een bevestiging dat we nog een hele lange weg te gaan hebben met ons Spaans. Vrijdag avond zijn we met Nathalie en Aki, onze Zwitserse klasgenoot uit Punta del Este, wat gaan drinken. Nathalie (Nederlandse) is samen met haar vriend Bart naar Uruguay verhuist en houdt de website/blog www.hastlaproxima.com bij met reisverhalen over Uruguay en Zuid-Amerika. Deze blog volgen we braaf en het leek ons leuk om haar ook in het echt te ontmoeten!

Zaterdag moesten we helaas afscheid nemen van onze oma-voor-een-week Maria. De hele week heeft ze goed voor ons gezorgd en vooral het eten was erg lekker elke avond. Op naar onze volgende bestemming, Colonia del Sacremento!

Uruguay - Montevideo

February 5, 2017 in Uruguay

Karneval auf uruguayisch...im Zeitraum von Januar bis März treten Karnevalsgruppen gegeneinander an und am Ende gewinnt eine 😊 die Vorführungen bestehen aus Tanzeinlagen, Sketchen, live Musik und Trommeln

Parque Rodó, Parque Rodo