Vietnam
Minh Châu

Here you’ll find travel reports about Minh Châu. Discover travel destinations in Vietnam of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

• Day97

Az első nap krónikáit aránylag rövidre fogom zárni: mivel egész nap ömlött az eső, szinte ki se mozdultunk a hotelszobánkból. Egyedül délután történt valami érdekes, ugyanis kapva a kiváló lehetőségen (pocsék idő, tündéri háziak és zéró forgalom az utakon) megkértem a tulajt, hogy ugyan legyen már olyan rendes és mutassa meg nekem hogyan kell robogót vezetni.

Régóta szemeztem már ezzel, Cat Ba Island pedig tényleg tökéletes terep volt a fenti adottságai miatt. Indulás előtt megnéztem két oktatóvideót Youtube-on, majd lementünk az utcára és a fickó gyorsan elmagyarázta az alapokat: gáz, fék, gyújtás, csomagtartó. Szegény fickó szerintem jobban izgult, hogy cafatokra töröm magam, mint én, de az első elindulás és kanyar után (ahol azért majdnem sikerült megborítanom a motort...) megnyugodott és jó utat kívánt. Némi gyakorlás után kb. egy órát köröztem a falu utcáin, gyakoroltam az elindulást emelkedőn felfele, felmentem a Cannon Fort bejáratáig is, hogy meredekebb terepen is megnézzem milyen a motoron ülni.

A folyamatosan szemetelő esőtől eltekintve baromj jó volt újra vezetni, úgy éreztem nem is lesz gond a másnapi Cat Ba National Park bejárással. Mivel nyugati kölcsönzőkön szocializálódtam, a kis kiruccanás végén elmentem teletankolni a motort, majd visszavittem a hotelhez. A helyiek széles mosollyal fogadtak, én újra megköszöntem nekik a segítséget, majd azt is, hogy az egészet végül gratis megkaptam, csak a benzinért kellett fizetnem.

Az már csak a szobában derült ki, hogy minden bizonnyal ez volt életem legdrágább másfél liter benzinje, ugyanis a kútnál tévedésből egy 500 ezer dongos címletet adtam a kutasnak az 50 ezres helyett (banális 25 dolláros tévedés). Egyből visszarohantam a kútra, kéztördelve mondom a fickónak hogy hát ez a helyzet, nem tudná-e visszaadni a hiányzó 450 ezer dongomat, erre legnagyobb meglepetésemre szó nélkül elismerte a tévedést és leszámolta a kezembe a pénzt. Wow! Kellemes csalódás volt ez az addigi vietnámi tapasztalatok után.

Az utolsó szigeten töltött napunk már szerencsére kevesebb ilyen jellegű izgalmat tartogatott. Reggel összepakoltunk és kiköltöztünk a szobából, a délutáni buszozásig pedig elmentünk robogóval bejárni a szigetet.

Első állomásunk a Hospital Cave volt, ami egy, az amerikai háború idején egy tágasabb barlangban kialakított betonbunker/kórház. A hely maga nem volt különösebben érdekes, csupasz betonból öntött falak és kb. egyforma szobák sorakoznak egy barlang belsejében. Sehol egy árva felirat, hogy melyik helység mire szolgált, a környéken lebzselő “teremőr” is csak annyit mondott, hogy hol volt a fürdő. A barlangtól sem dobtunk hátast, a kijáratnál megmaradt még néhány cseppkő, de ez még a Perfume Pagodához képest is sovány volt.

Gyorsan tovább is álltunk a Cat Ba National Parkhoz, ami a sziget jelentős részét elfoglaló őserdőket is magába foglalja. (Útközben beugrottunk a Trung Trang barlanghoz, de azt meg zárva találtuk.) Mivel még kb. másfél óránk volt nyugalomban visszaérni a hotelbe, a parkban viszont napokat el lehetett volna túrázni, csak egy kisebb dzsungel-körre neveztünk be. Az erdőbe így éppen csak belekóstoltunk, de így is teljesen magával ragadott minket a fantasy-s hangulatával.

Visszafele rendes bérlők módjára teletankoltuk hű paripánkat, illetve az éjszakai buszozásra felkészülve bevásároltunk az egyetlen olyan boltban, ahol a normális kínálat mellett árakkal is talákoztunk. Búcsúzóul ettünk még egy remek ebédet a háziaknál, majd netezéssel ütöttük agyon az időt a busz érkezéséig.

És bár a nap harmada (a 8 óra pihenés) még hátravolt, az alvóbuszos kalandjainkról csak a következő bejegyzésben fogok mesélni. Stay tuned!