Vietnam
Minh Châu

Here you’ll find travel reports about Minh Châu. Discover travel destinations in Vietnam of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

• Day22

Cat Ba

December 5, 2018 in Vietnam ⋅ ⛅ 25 °C

Cat Ba - herrliche grüne Insel und die Sonne scheint! Wir fahren mit einem kleinen Boot in die Lan Ha Bucht und dann weiter in die Halong Bay, unsere Erwartungen werden voll erfüllt! Wunderschöne Landschaft, kajaken durch kleine Höhlen, nur umgeben von grün und blau.... Zum krönenden Abschluss noch badende Affen!Read more

• Day97

96-97. nap: Cat Ba National Park

January 9, 2018 in Vietnam

Az első nap krónikáit aránylag rövidre fogom zárni: mivel egész nap ömlött az eső, szinte ki se mozdultunk a hotelszobánkból. Egyedül délután történt valami érdekes, ugyanis kapva a kiváló lehetőségen (pocsék idő, tündéri háziak és zéró forgalom az utakon) megkértem a tulajt, hogy ugyan legyen már olyan rendes és mutassa meg nekem hogyan kell robogót vezetni.

Régóta szemeztem már ezzel, Cat Ba Island pedig tényleg tökéletes terep volt a fenti adottságai miatt. Indulás előtt megnéztem két oktatóvideót Youtube-on, majd lementünk az utcára és a fickó gyorsan elmagyarázta az alapokat: gáz, fék, gyújtás, csomagtartó. Szegény fickó szerintem jobban izgult, hogy cafatokra töröm magam, mint én, de az első elindulás és kanyar után (ahol azért majdnem sikerült megborítanom a motort...) megnyugodott és jó utat kívánt. Némi gyakorlás után kb. egy órát köröztem a falu utcáin, gyakoroltam az elindulást emelkedőn felfele, felmentem a Cannon Fort bejáratáig is, hogy meredekebb terepen is megnézzem milyen a motoron ülni.

A folyamatosan szemetelő esőtől eltekintve baromj jó volt újra vezetni, úgy éreztem nem is lesz gond a másnapi Cat Ba National Park bejárással. Mivel nyugati kölcsönzőkön szocializálódtam, a kis kiruccanás végén elmentem teletankolni a motort, majd visszavittem a hotelhez. A helyiek széles mosollyal fogadtak, én újra megköszöntem nekik a segítséget, majd azt is, hogy az egészet végül gratis megkaptam, csak a benzinért kellett fizetnem.

Az már csak a szobában derült ki, hogy minden bizonnyal ez volt életem legdrágább másfél liter benzinje, ugyanis a kútnál tévedésből egy 500 ezer dongos címletet adtam a kutasnak az 50 ezres helyett (banális 25 dolláros tévedés). Egyből visszarohantam a kútra, kéztördelve mondom a fickónak hogy hát ez a helyzet, nem tudná-e visszaadni a hiányzó 450 ezer dongomat, erre legnagyobb meglepetésemre szó nélkül elismerte a tévedést és leszámolta a kezembe a pénzt. Wow! Kellemes csalódás volt ez az addigi vietnámi tapasztalatok után.

Az utolsó szigeten töltött napunk már szerencsére kevesebb ilyen jellegű izgalmat tartogatott. Reggel összepakoltunk és kiköltöztünk a szobából, a délutáni buszozásig pedig elmentünk robogóval bejárni a szigetet.

Első állomásunk a Hospital Cave volt, ami egy, az amerikai háború idején egy tágasabb barlangban kialakított betonbunker/kórház. A hely maga nem volt különösebben érdekes, csupasz betonból öntött falak és kb. egyforma szobák sorakoznak egy barlang belsejében. Sehol egy árva felirat, hogy melyik helység mire szolgált, a környéken lebzselő “teremőr” is csak annyit mondott, hogy hol volt a fürdő. A barlangtól sem dobtunk hátast, a kijáratnál megmaradt még néhány cseppkő, de ez még a Perfume Pagodához képest is sovány volt.

Gyorsan tovább is álltunk a Cat Ba National Parkhoz, ami a sziget jelentős részét elfoglaló őserdőket is magába foglalja. (Útközben beugrottunk a Trung Trang barlanghoz, de azt meg zárva találtuk.) Mivel még kb. másfél óránk volt nyugalomban visszaérni a hotelbe, a parkban viszont napokat el lehetett volna túrázni, csak egy kisebb dzsungel-körre neveztünk be. Az erdőbe így éppen csak belekóstoltunk, de így is teljesen magával ragadott minket a fantasy-s hangulatával.

Visszafele rendes bérlők módjára teletankoltuk hű paripánkat, illetve az éjszakai buszozásra felkészülve bevásároltunk az egyetlen olyan boltban, ahol a normális kínálat mellett árakkal is talákoztunk. Búcsúzóul ettünk még egy remek ebédet a háziaknál, majd netezéssel ütöttük agyon az időt a busz érkezéséig.

És bár a nap harmada (a 8 óra pihenés) még hátravolt, az alvóbuszos kalandjainkról csak a következő bejegyzésben fogok mesélni. Stay tuned!