My great-grandfather once said , "Eat while your teeth are cutting and travel while your eyes are seeing." Although I'm not really open for news at food but I try to travel in my way. Read more Zürich, Schweiz
  • Day 3

Kaleiçi

July 15, 2016 in Turkey ⋅ ⛅ 30 °C

Selam!
    Belki tarihten de anlaşılacağı üzere bugün çok değişik bir olay gerçekleşecek ama hadi gelin size kronolojik bir şekilde anlatayım bu günü.

Bugün burada son günümüz. Ve burdan Kaleiçi'ne geçeceğiz bu yüzden sabahtan Denize girdik 🌊

Öğlen 12 gibi Çıralıdan ayrıldık ve Olympos Teleferiği ile 2365 metre yükseliğindeki Tahtalı Dağına çıktık. Olympos Teleferiği dünyanin ikinci, Avrupanın ise en uzun teleferiği.

Buradan Kaleiçi'ne geçiyoruz. Çok tatlı bir Butik otelde kalacağız. Duyduğumuza göre yarın burda dünya yıldızlarıyla türk karması arasında oynanacak "Samuel Eto'o Vakfı Bağış Maçı" var. Tabiiki hemen biletleri alıyoruz 😉

Öğle sıcağı gittiğine göre artık Denize girebiliriz. Halk Plajı uzak olduğu için bize yakın olan özel Plaja gidiyoruz.
    Özel olmasına rağmen maalesef pek temiz olduğu söylenemez. Hepimizin ayağına birşeyler battı hatta Mervenin ayağını cam kesti. E haliyle bu durum biraz canımız sıktı ve oradan ayrıldık.

Otelde duşumuzu alıp hazırlandıktan sonra Otelin yanına yeni açılmak üzere olan bir Restoranda yemek yemeye gidiyoruz. Mekanın sahibi çok güzel ilgilendi bizimle.
    Yemek sırasında Büşra'nın telefonuna bildirim geldi ve "Darbe oluyormuş" dedi. Etrafımıza bakındık, insanlar normal şekilde geziyor, eğleniyor. Yalan haberdir dedik ve yemeğe devam ettik. Yemekten sonra biraz şehri gezmeye çıktık. Barların önü dolu, insanlar dans ediyor. Herşey normal. Devam ediyoruz. Kaleiçi'nden çıkıp şehre yaklaştıkca insanların kaygılı ve telaşlı hallerini fark ettik. Herkes başka birşey söylüyor. Bazısı Darbe gerçekten olmuş diyor bazısı olmamış diyor. Ben akrabamı arıyorum haberi doğrulamak için ama o da ne olduğunu anlamış dururumda değil. Biz her ihtimale karşı Otele geri dönmeye karar verdik.
    Kaleiçi'ne döndüğümüzde 10 dakika önce adım atılmayan Barların önü bomboş. Sokakta bir tek biz varız. Bir dükkanın yanından geçiyoruz. Abla'da şaşkın. İnsanlar bir anda kayboldu, sokaklar boşaldı diyor.

Otele döndüğümüz sırada Babam arıyor. Gerçekten Darbe olmuş. Sakın Otelden çıkmayın, dikkat edin doye tembihliyor.

Herşey yaklaşık 40 dk içinde gerçekleşti.

Odalara çıkamıyoruz.
    Havuz başına oturup İnternetten olayları takip ediyoruz. Ankara ve İstanbul çok karışmıştı. Bir zaman sonra dışardan silah sesleri gelmeye başladı. Yerimizden kıpırdamadık. Ortalık sakinleşince Esra ablam, Büşra ve Ben tuvalete gitmek için kalktık. Odaya gittiğimizi gören Otel görevlisi bizi durduruyor. "10 dakika sonra sokağa çıkma yasağı başlıyor, isterseniz ilerideki bakkaldan birşeyler alın" diyor. Teşekkür edip, hemen çıkıyoruz.
    Bakkal'a geldiğimizde ne alacağız diye birbirimize bakıyoruz. Etrafımızdakiler paket paket Makarna alırken, biz herkese yeterince Su ve atıştırmalık alıyoruz ve hemen Otele dönüyoruz.

Bir zaman sonra sokaktan sesler geliyor. Tüm Ülkede olduğu gibi burda da Millet sokaklara inmişti. Olay çıkacak diye başta çıkmaya cesaret edemiyoruz, seslere bakılacak olursa olumsuz birşey yok gibi. Otel görevlisinin dışarıdan geldiğini görünce ona soruyoruz. Dışarıda sıkıntı olmadığını söyleyince bizde çıkıyoruz.

Çok kalabalık ama herkes tek yürek olmuş durumda. Bayrak dağıtanlar, su dağıtanlar, yer açanlar. Bir kez daha anladım ki, biz içimizde her ne kadar sorun yaşasakta gerektiğinde kenetlenmeyi de biliyoruz.

İstediklerini yapamadılar, Darbe girişimi başarısız oldu.

Ortalık sakinleşmeye başlayınca bizde döndük Otele.

• Day 2

Çıralı

July 14, 2016 in Turkey ⋅ 30 °C

Günaydın

Bugün erkenden kalkıp Denize gittik.
    Deniz o kadar duru ve o kadar temiz ki, aşık olmamak elde değil 😍

Öğle sıcağı bastırmadan evimize döndük, birşeyler atıştırdıktan sonra ve buraları keşfe çıktık. El yapımı sabun, takı, kıyafet ve hediyelik eşya satan bir kaç dükkan vardı onları gezdik ve alışveriş yaptık.
    Sonrasında arta kalan vaktimizi hamakta güneşlenme ve dinlenmeyle değerlendirdik.

İkindi sonrası tekrar birşeyler atıştırıp Olympos Antik Kenti görmeye gidiyoruz. İsmini Tahtali Dağından alan Olympos, Likya medeniyetinin önemli şehirlerinden biri ve eski Yunancada" Ulu Dağ" anlamına geliyor.
    Yolunuz buralara düşerse mutlaka uğramanızı tavsiye ederim.
    Sahile inip, Dağın eteğine kadar yani en ileriye doğru yürüyoruz. Etrafımız gittikçe kalabalıklaşıyor ve kendimizi Olympos'un girişinde buluyoruz. Yol Olympos Tatil Köyüne kadar gidiyor. Olympos Tatil Köyü ise doğada olmasıyla birlikte gece eğlencesi talep edenler için güzel bir ortam.
    Hava karardığından dolayı orman yolundan dönmek yerine ana yoldan tekrar bizim Bungalovumuzun bulunduğu yere çıkarız sanıyorduk ama öyle bir yol yokmuş ve tekrar geldiğimiz yoldan geri dönmek zorunda kaldık 😅
    Sahilde bir yorgunluk çayı içmek için bakındık, ama maalesef şunu söylemeliyim ki Alkolsüz Mekan yok ve bu yüzden geri çevrildik. En sonunda bizi ağırlamak isteyen bir yer bulduk. Çay, sohbet ve muhabbet ile akşamın tadını çıkarttık.

Not: Olympos bizim gittiğimde ücretsiz idi fakat şuan ücretli (30 TL) ve Müze Kart geçiyor.

• Day 1

Antalya Çıralı

July 13, 2016 in Turkey ⋅ 33 °C

Selam
    Bugün kuzenlerimle kız kıza Antalya'ya tatile çıkıyoruz!

Antalya havalimanından Otelin servisi ile Çıralı'ya gidiyioruz. Fazla dağ yolu ve dönemeç olunca, biraz hırpalanmadık değil ama vardığımız yeri görünce, off🤩

Biz o iki odalı, şirin Bungalov evlerde kiraladık. Yeşilliklerin arasında, çok tatlı bir ev.

Merve'yle ben bir odaya Esra ablam, Büşra ve Beyza bir odaya yerleşti. Birşeyler atıştırdıktan sonra meşhur "Yanar Taş"a doğru yola çıktık. Arabamız olmadığı için, tabana kuvvet diyip Yanartaş Milli Park Mesire alanına kadar 3 km yürüdük ve burada bitmeyeceğini tahmin edememiştik çünki bu işin yukarı çıkmasıda vardı 😅 Karanlıktan dolayı kayalıklardan yürümede biraz zorlandık. Yaklaşık 30-45 dakika sonra yukarıdaydık ve akşam karanlığında gelmenin en iyi fikir olduğunu anladık.

Karşımızdaki manzara mutheşemdi. Belirli mesafelerde yerden çıkan ufak alevler🔥 Adeta bir mucize gibi.
    Önce Sucuklarımızı ve ardından tatlı niyetine Marshmallow'larımızı ateşte kızartıp afiyetle yedik 😋

Biraz vakit geçirdikten sonra geri dönüş için harekete geçtik. Mesire alanını yeni terk etmiştikten yaklaşık 1km sonra biz şarkılar eşliğinde yürürken yanımıza bir araba yaklaştı içinde genç bir çift vardı ve bize Çıralı Merkez'i sordular. 2-3km ileride olduğunu söyledik ve bizi gideceğimiz yere kadar bırakmayı teklif ettiler. Teşekkür edip, yolumuza devam etmek istedik ama çok ısrar edince kabul ettik. Ne yazık ki her gün okuduğumuz ve duyduğumuz olaylar karşısında kimseye güvenemeyecek hale geldik. Merkeze yakın müsait bir yerde indik. Kaldığımız yeride böylece etmemiş olduk.

Sahile indik, Deniz havasını içimize çektik ve Bungalov'umuza döndük. İyi bir uykuyu hak ettik 💤

• Day 2

London

October 19, 2014 in England ⋅ 🌙 14 °C

Day 2!
    Hello and Good Morning

Wo werden wir heute wohl Frühstücken? Natürlich in der Istanbul Cafe & Bistro!
    Ich muss sagen die sind sehr gastfreundlich und das sage ich nicht weil es meine Landsleute sind.
    Der Ihnhaber hat uns eine Karte gegeben aber auch gesagt, dass wir uns nicht auf ein Frühstücksmenü einschränken sollen, er kann uns auch einen Mix aus beidem machen falls wir wünschen.
    Er fand es sehr schade, dass wir nur 2 Tage da sind und heute sogar unser letzter Tag ist.
    Falls ich wieder nach London gehen sollte, werde ich ihn bestimmt nochmal besuchen!

Nach dem Frühstück gehen wir auf "The Queen`s Walk" in South Bank und geniessen die aussicht zur Big Ben und besuchen "London Dungeon" auch hierfür haben wir die Ticket vorher Online gebucht. London Dungeon ist ein Interaktives Gruselkabinett mit viel Theater, Geschichte und Schreckmomente.

Uns bleibt nicht mehr viel Zeit und wir wollen unbedingt noch Shoppen!
    Also halten wir ein Taxi an und fahren in den nächsten Primark. Ich war noch nie vorher so Shoppen, ich fühle mich wie eine Shopping Queen :D

Jetzt wird es aber wirklich Zeit zurück ins Hotel zu fahren und unsere Koffer abzuholen. Wir haben den Taxifahrer gebeten zu warten damit er uns zum Bahnhof fahren kann. In der Lobby haben wir dann angefangen unsere einkäufe in die Koffer zu packen. Der Receptionist machte uns darauf aufmerksam, dass der Taxameter läuft und es teuer für uns werden könnte also haben wir im Taxi weiter gepackt :D

Huh! Das war ein Wochenende!
    Goodbye London, hope to see you again.

• Day 1

London

October 18, 2014 in England ⋅ ⛅ 12 °C

Hallo!
    Heute Fliege ich mit meiner Kanka nach LONDON!
    Damit wir nicht jedes Mal ein Billet lösen müssen haben wir am Flughafen eine 2-Tageskarte für den ÖV gekauft.

Wir hatten uns nicht wirklich über den Bahnverkehr usw. informiert aber die Leute waren super nett und hilfsbereit. Die U-Bahn Karte wirk ein wenig verwirrend da es zu viele farbige Balken hat, aber mit ein bisschen Übung hat man es im griff :D

Als wir im Hotel angekommen sind, haben wir erfahren, dass unser Zimmer noch nicht bereit ist. Wir wollten keine Zeit verschwenden da wir nur heute und morgen hier sind also haben wir unsere Koffer im Hotel deponiert und sind raus.
    Unsere erste Haltestelle war Madame Tussaud. Wir waren in 15 min zu Fuss da. Die Warteschlange war sehr lange aber das coole ist, wir hatten unsere Tickets bereits Online gebucht und mussten nicht lange warten :D

Ich denke zu Madame Tussaud muss ich nicht wirklich viel sagen. Es ist einfach Fantastisch.

Nach einem kurzen auffrischen im Hotel erkunden wir die Stadt und suchen ein Restaurant. Najah an der Oxfordstreet wurde es doch schwieriger mit dem Essen aber wir haben einen Italiener gefunden.

Nach dem Essen hatten die Geschäfte bereits geschlossen und wir machten uns auf den Weg richtung London Eye.
    Im dunkeln hat man nicht wirklich viel gesehen aber das Ambiente und unsere aufregung machte alles schön.

Zurück an der Great Portland Street Station angekommen haben wir einen Supermark entdeckt und sind herein. Als wir an der Ausgang standen haben wir auf der gegenüberliegenste Strassenseite den "Istanbul Cafe&Bistro" gesehen.
    So ein toller zufall. Wir hätten echt nicht gedacht, das wir in dieser Gegend überhaupt einen Türken finden. Natürlich haben wie dort einen Türkischenkaffe getrunken und sind dann ins Hotel.